|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מאסיה באהבה

ספר בישול חדש לחלוצת הקולינריה הישראלית רות סירקיס הפעם, המטעמים לא מגיעים רק מהמטבח באהבה אלא גם מאסיה; טעמים אסיאתיים במטבח הישראלי
14/10/2009  |     |   ספרים   |   תגובות
בניחוח אסיאתי [צילום: יונתן בלום]

[צילום: יונתן בלום]

רות סירקיס במלון 4 העונות בבנגקוק [צילום: רפי סירקיס]

[צילום: יונתן בלום]

ספר חדש מפרי עטה של רות סירקיס יוצא לאור בימים אלה. בספר, "מאסיה באהבה", תוכלו למצוא אוסף מתכונים פופולריים מהמטבחים הטובים ביותר באסיה: ביניהם מאכלים סיניים ותאילנדיים, יפניים והודיים. בעזרתו אפשר להכין בבית מנות סושי ונודלס, מרק טום יאם ומרק מיסו, אגרולס ודים סאם, עוף טנדורי ובננה לומפייה, ועוד ועוד. המתכונים בספר מוסברים בפירוט רב ומלווים בצילומים מרהיבים. כמו-כן, מכיל הספר מידע שימושי על מצרכים וכלים אסיאתיים הניתנים לקנייה בארץ וההופכים את הבישול האסיאתי לקל, פשוט וטעים. כל המתכונים כשרים.

האוכל האסיאתי אופנתי מאוד בישראל ומציע עולם חדש ומסעיר של טעמים. שפע המסעדות האסיאתיות והסושיות הנפתחות מעיד שהציבור הישראלי אוהב את הטעמים האלה. גם בבית ניתן להכין אוכל אסיאתי בקלות ובמהירות. סוד הצלחתו הוא בשימוש ברטבים ובתבלינים האסיאתיים ההופכים מצרכים רגילים למנות עם טעמים וניחוחות חדשים. זהו גם בישול ספונטני והכללים שלו אינם נוקשים. לכן יש מקום ליצירתיות וכיף בהכנת סוג זה של אוכל.

כל המתכונים שבספר "מאסיה באהבה" נוסו והוכנו במטבחה של רות סירקיס בתל אביב. במהלך העבודה על הצילומים עברו המנות המוכנות מהמטבח לחדר האורחים ושם צולמו על-ידי יונתן בלום, לאחר שתמי סירקיס-אקרמן עשתה את הסטיילינג. בתום הצילום נאכלו המנות בתיאבון רב על-ידי הצוות. המתכונים מסודרים לפי המנות בארוחה וכוללים מתאבנים, סושי ודים סאם, מרקים, נודלס, סלטים, עוף, בשר, דגים, ירקות, אורז וקינוחים. המתכונים מיועדים להכנה בבית במסגרת ארוחות עם טעמים חדשים ורעננים.

רשמי מסע

"מאסיה באהבה" הוא ספר בישול אישי המתבסס על התנסות של רות סירקיס באוכל אסיאתי בנסיעותיה הרבות למזרח הרחוק, במשך כארבעים שנה. לכן, מלבד המתכונים יש בספר סיפורים אישיים, שנכתבו על-ידי רות וצולמו על-ידי רפי סירקיס, המתארים את חוויות המפגש עם עולם חדש, קסום ומעניין. "מאסיה באהבה" לוקח את הקוראים אל דוכני האוכל הפשוטים שברחובות ובשווקים ואל מסעדות ומלונות הפאר ברמה הגבוהה ביותר; אל פונדק יפני מסורתי, 'ריוקן', ואל בתי מרקחת סיניים; אל בתי ספר לבישול ואל ספינת-מסעדה מהודרת על נהר המלכים בבנגקוק; אל מפגשים עם מומחים שונים לתרבות האסיאתית, וגם אל השף מהסרטים שבישל את האוכל בסרט "אוכל שתייה גבר אישה", ועוד ועוד.

הספר מביא סיפור אהבה ממבט ראשון עם המזרח הרחוק. הוא מאפשר טעימה מהמציאות הססגונית של המזרח הרחוק ומהתרבות והפולקלור שלו. השילוב של רשמי מסע, מתכונים מוצלחים, כתובות מומלצות של מקומות מעניינים והעושר הגרפי של "מאסיה באהבה" מזמינים את הקוראים לחוויות של טעמים אסיאתיים במטבח הישראלי.

  • בספר "מאסיה באהבה" 240 עמודים, כולל אינדקס מפורט.
  • ניתן לרכוש אותו בכל חנויות הספרים.
  • מחירו: 119 שקלים.

הקדמה לספר "מאסיה באהבה"
[צילום: יונתן בלום]

אסיה כבשה את לבנו כבר מהביקור הראשון, בתחילת שנות השבעים. מאז ביקרנו במזרח הרחוק פעמים רבות, בעיקר למטרות עבודה. אי-אפשר להיחשף לעולם המופלא, הצבעוני והתוסס הזה ולהישאר אדישים. ומובן שהאוכל האסיאתי ריתק אותנו ברב-גוניות שלו ובהיותו תמיד מפתיע, תמיד מאתגר, תמיד מזמין ללמוד אותו ולהבינו ותמיד טעים להתנסות בו.

המטבח האסיאתי מגיע לישראל
במהלך ארבעת העשורים שבהם טיפחנו את הקשר עם המטבחים האסיאתיים חלו שינויים רבים. בעיקר אצלנו, בישראל. הציבור נפתח אל הטעמים האקזוטיים וההוכחה לכך היא זמינותם של חומרי גלם אסיאתיים, אשר רק לפני כמה שנים היו נדירים מאוד. חנויות למצרכים אסיאתיים נפתחות, וגם מדפי המרכולים הרגילים מתמלאים במצרכים אלה. בד-בבד הולכות ונפתחות מסעדות אסיאתיות וצצים דוכני סושי, נודלס ודים סאם.

מאז תחילת הקשר שלנו עם המזרח הרחוק דיווחתי במגזינים ובעיתונות היומית על רשמיי מהטיולים והביקורים. בסוף שנות השבעים כתבתי את הספר מהמטבח הסיני, שהיה הספר הסיני הראשון בארץ. הוא הציג לפני הקורא הישראלי את המטבח הסיני על אזוריו השונים, את שיטות הבישול שלו וכמובן - מתכונים רבים המאפיינים אותו. אז כתבתי על מטבח שלא היה ידוע ומוכר לציבור הישראלי, ואשר רוב המצרכים להכנתו לא היו בנמצא. קוראים רבים סיפרו לי כי צילמו את רשימת המצרכים מהספר ולקחו אותה כשנסעו לחו"ל, קנו את המצרכים באזורים הסיניים של לונדון, ניו-יורק וסן פרנסיסקו, חזרו עם רטבים ותבלינים במזוודה ובישלו אוכל סיני במטבח בבית.

שפה חדשה
כתיבת ספר זה, מאסיה באהבה, הייתה חוויה שונה. המצרכים האסיאתיים החשובים נמצאים בהישג יד בארץ והאוכל עצמו כבר מתחיל להיות ידוע.

למעשה נוצרה שפת בישול חדשה בישראל. זוהי תערובת של עברית, אנגלית ואסיאתית. לעברית המדוברת הצטרפו שמות של מאכלים, תבלינים ושיטות הכנה. למשל: סושי, טמפורה, פאד תאי, דים סאם, קארי, נודלס ועוד. בתפריטי המסעדות נמצאים שמות נוספים של המאכלים, לרוב באותיות עבריות, אך לא תמיד הם מובנים לסועדים. לכן הספר יכול לשמש מעין מורה נבוכים, או מילון, ולהסביר בלשון בני אדם את משמעות השמות החדשים של מאכלים ומצרכים שפרצו לסדר היום שלנו.

המתכונים בספר
מטרתו של הספר היא לאפשר לקורא להתנסות באוכל אסיאתי טעים בבית. לכן יש בו מאכלים פופולריים מהמטבח הסיני והיפני, התאילנדי וההודי, הוייטנאמי והסינגפורי. אלה מתכונים אסיאתיים שהכנתי כאן ושהתקבלו בברכה על-ידי מי שטעם אותם. כל אחת מהמנות נוסתה וצולמה במטבח שלי כדי שתתאים להכנה במטבח שלכם. סייעו על-ידי נכדותיי, דריה ולינור אקרמן, אשר בין בחינת בגרות אחת לשנייה באו עם חברי כיתותיהן לעזור לי. ועל כך שמחתי. כי זה הוכיח לי שההכנה אינה קשה ושהטעמים החדשים קוסמים לאנשים צעירים. המאכלים המבושלים עברו מהמטבח אל חדר האורחים, שהפך לסטודיו לצילום. בתי תמי סירקיס-אקרמן עיצבה בכשרון רב את התצלומים היפים והצלם המחונן, יונתן בלום, הפליא לצלם.

הטעמים החדשים
בספר ניתן למצוא מתכונים עם קשת טעמים אסיאתית: טעם חמצמץ ופירותי המושג באמצעות למון גראס, תמרינד ועלי קאפיר-ליים; טעמים מלוחים ופיקנטיים באמצעות רוטב סויה, ג'ינג'ר, צ'ילי וגלנגל; טעמים מתונים או מתוקים באמצעות חלב קוקוס, קינמון, אניס, הל וציפורן. וגם טעמים יפניים מעודנים באמצעות רוטב מירין וסאקה, רוטב טריאקי ושמן שומשום.

חריפות לפי הטעם אישי
חלק מהמטבחים האסיאתיים, בעיקר אלה שבדרום-מזרח אסיה, הם חריפים, לפעמים חריפים מדי לטעם המערבי. לכן בזמן הבישול רצוי, ואף מומלץ, להתאים את המתכונים לטעמכם האישי. המנה יכולה להיות חריפה במידה שאתם, או אורחיכם, אוהבים. אין חוקים נוקשים, כי המטבח האסיאתי הוא יותר ספונטני ואישי מהמטבח הצרפתי למשל. יש עקרונות שצריך לשים לב אליהם ותבלינים שמומלץ להשתמש בהם, אך הכמויות המדויקות הן על-פי שיקולכם וטעמכם. אל תהססו לטעום ולתקן.

רשמי מסע
רשמי המסעות שלנו באסיה, המופיעים בין פרקי הספר, מביאים סיפורים, חוויות אישיות, זיכרונות וצילומים מהמקומות שהיינו בהם. למשל, הסיפור על ביקורנו בקיוטו, יפן, שם שהינו עם הילדים ב'ריוקן', שהוא פונדק יפני מסורתי. בריוקן אכלנו וישנו על מחצלות טאטאמי, טבלנו באמבט עץ קופסתי ויצאנו לגן יפני כדי להתרגע. יש גם רשמים משוקי הלילה, שבהם אכלנו ברחוב, בעמידה, אוכל שהוכן בו במקום, וגם ממסעדות צמרת רבות. באחת מהם אכלנו במקלות אכילה של זהב טהור ובאחרת סעדנו באווירה של מוזיאון המציג אוצרות תרבות סיניים. השתדלנו לתעד את נקודות המפגש של מבקרים מערביים, כמונו, עם קסמיה של אסיה, רפי במצלמתו ואני בפנקסיי. מטרת הסיפורים והצילומים היא להדגים באופן מוחשי את המאכלים, את הסביבה ואת האווירה שבהן נאכלו. למשל, איך ומתי אוכלים נודלס, דים סאם, סושי וטמפורה ובאילו מסעדות. איך נראה הדבר האמיתי במקום האמיתי.

מסע לימודים מרתק
הספר מאסיה באהבה משקף מסע לימודים מרתק, שהשתרע לאורך 40 שנה על פני אלפי קילומטרים בארצות אסיה השונות ובמרחק כ-11 שעות טיסה מהבית. כשנוחתים שם נופלים לעולם אחר. עם מערכת ערכים ותרבות שונים מאוד משלנו. שפות הדיבור שם אינן חלק משפות הבית המערביות שלנו ואי-אפשר לקרוא את שלטי הרחובות. הטעמים אחרים, שפת הגוף שונה וכך גם ההרגלים והמנהגים. כשאתה שם - אתה זר, 'גייג'ין' בפי היפנים. לפעמים אתה מרגיש כמו פיל בחנות חרסינה. לא יודע את חוקי המשחק. לא מכיר את כללי טקס התה המוקפד, לא מבין למה להסתפק בפרח אחד בלבד לקישוט המקום הכי חשוב בבית. אתה שואל למה חולצים נעליים כשנכנסים לבית או למסעדה, למה מאמינים בפונג-שווי, איך מחנכים לבריאות סינית, ולמה מעדיפים מחית שעועית ממותקת על פני שוקולד.

בעשרות הביקורים שלנו במזרח הרחוק למדנו גם ליצור קשרים אישיים, למרות הבדלי השפה והתרבות. למדנו לתקשר עם האנשים שבאנו עימם במגע וליצור יחס אישי חם בין אם היו אנשים שניהלנו איתם משא-ומתן מסחרי, מדריכים שליוו אותנו בסיורים או מקומיים שפגשנו בביקורים חוזרים. הצלחנו לתקשר גם עם שפים ומסעדנים, עם מורים ומדריכים בבתי הספר לבישול, עם מומחים לתה, 'טי-מאסטר', עם נשים המפליאות לגלף בפירות וירקות ועם שף סיני המותח איטריות דקיקות בין הידיים. לפעמים נעזרנו במתרגמים, אך לרוב הצלחנו ליצור קשרים דרך אינטראקציה אנושית, קשב הדדי וחיוך.

מאסיה באהבה הוא ספר אישי המזמין אתכם אל המטבחים של המזרח הרחוק. אספתי משם לא רק מתכונים אלא גם חוויות, רשמים והסברים הפזורים בין המתכונים. אני מקווה שהרשמים שלי יעזרו לכם להיכנס לאווירה טובה ולכיף, ויעשו לכם חשק לנסוע למזרח הרחוק. עד אז תוכלו לבשל ארוחות בטעם אסיאתי כאן, במטבח הפרטי. עבורנו יש משהו ראשוני וחדש במטבח האסיאתי, משהו מסעיר ומושך - ממש כמו באהבה ראשונה.

רות סירקיס
ספטמבר 2009

תאריך:  14/10/2009   |   עודכן:  14/10/2009
רפאל סירקיס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מאסיה באהבה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איילה
14/10/09 21:25
2
עופרה
14/10/09 23:23
 
רפי סירקיס
20/10/09 17:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

06/10/2009  |  טליה בירקאן  |   ספרים
"אסופת שירים" מאת המשורר אפרים נקר (67) הוא ספר שירים ייחודי, בחרוזים, שנכתבו לאורך 50 שנה וליוו תחנות חשובות בחייו, החל מנערותו במעברה ועד ימינו.
04/10/2009  |  זהר נוי  |   ספרים
סיפור אנושי ודרמטי, חוצה דתות ולאומים, על אישה מוסלמית עקרה כביכול שהרתה מתרומת זרע של יהודי, מהווה מוקד ספרו של הסופר יורם כ"ץ, "מזוודות של תקוה", סיפור אמיתי מופלא, שכבר תורגם לערבית בארץ.
02/10/2009  |  זהר נוי  |   ספרים
"זהרורים" הוא סיפורה של עמליה, ילדה חולה השוכבת במיטתה, ומתוך השעמום מבחינה כי מתריסי החלון שליד מיטתה נכנסים פסי אור ובתוכם מרחפות, מרקדות, מסתחררות, אלפי... מיליוני... טריליוני נקודות זוהרות זעירות ש"התגלצ'ו" על קרן שמש ישר אל חדרה. עמליה מפתחת שיחה עם הזהרורים, חבריה הסודיים ויוצאי הדופן, הם צוחקים ומתגלגלים ומספרים לה סיפורים.
24/09/2009  |  סימה בנימין-חליפה  |   ספרים
ספר שיריו של אלחנן ניר, 'תחינה על האינטימיות', זכה לחיבוק חם של הביקורת. מאמרים אוהדים על הספר, ועל הייחוד הרב שבשירתו של ניר, התפרסמו הן בידיעות אחרונות, הן בהארץ והן ב"ישראל היום", וכך גם באתרי אינטרנט.
21/09/2009  |  הרצל חקק  |   ספרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il