|   15:07:40
דלג
  דב אבן-אור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הארץ רוצה לדעת, גם אני!

אך גם את אשר הארץ שותק ו/או אינו רוצה לדעת בעקבות מאמרים של אלוף בן ויצחק לאור, ביום 28.10.09
31/10/2009  |   דב אבן-אור   |   מאמרים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
חייהן של עשרות אלפי משפחות נהרסים. כ 1000 תיקים בהוצל"פ נפתחים מידי יום, חלקם שקריים ולא מוצדקים

התגלה (גם ע"י רשם אמיץ אחד בלשכת הוצל"פ), כי מחשב ההוצל"פ מעוות חיובים לטובת זוכים, וכי בנקים דורשים בתיקי הוצל"פ, ריביות לא חוקיות (לעיתים בשיעור פי 3 ויותר מהחוב החוקי); אולם משרד המשפטים אינו מתקן את תוכנות המחשב, ומאידך בתיהמ"ש יושבים על הגדר.

האם הייתה מדינה כל שהיא אשר כוננה וועדת חקירה, כדי לבדוק את התנהלותה היא, בעקבות דוח של גוף באו"ם? – מעולם לא! באו"ם הצביעו לא אחת, כנגד מדיניות ארה"ב בעירק, בגין מעצרים לא חוקיים בכלא גואנטנמו; נגד מעשי זוועה ע"י ממשלות שונות בדרום אמריקה; נגד רצח עם ברואנדה, בזימבבואה.
אולם, אף מדינה מאלו, לא חקרה את עצמה ולא אוימה ע"י מוסדות האו"ם כי תסולק ממנו; לכן, מדוע על ישראל להיות "הכבשה השחורה"?

מערכת בתי המשפט נגד האזרח הקטן
ענבל בר-און
מעשה בית דין קובע כי אדם שלא העלה טענה בזמן אמת מושתק מלהעלותה כעת בדיון המשפטי * ומה אם מערכת בתי המשפט היא זו שחסמה אותו מלהעלות טענה 'בהזדמנות הראשונה', למשל על-ידי הטלת הוצאות בלתי סבירות?
לרשימה המלאה

לשלטון יש חוק, לאזרח חוקן
עו"ד דב אבן-אור
במערכת ההוצל"פ – הזוכה הפך למלך – ובפרט אם הנו בנק – ומאפשרים לו לגבות כספים מעל ומעבר לחוב הנכון; בגבייה מינהלית עוקפים את בתי-המשפט; וראש רשות מקומית נעשה תובע וגם שופט * הציבור אינו מבין ואינו יודע, עד כמה חומסים אותו, והגיעה העת שיתעורר ויחדל לנהוג כגולם
לרשימה המלאה

נטורי אוסלו מחרישים
שאול רוזנפלד
בתקשורת כמעט לא מצייצים בעניין הסכמי אוסלו * מי זוכר שהבטיחו לנו אז את "האירוע הגדול בתולדות הציונות"
לרשימה המלאה

האם הנחות היסוד של 'תהליך אוסלו' עדיין תקפות?
זכי שלום
מדוע דחו הפלשתינים את תוכניתו הנדיבה של אולמרט * האם הם מאמינים שהזמן משחק לטובתם? ומה מתרחש בחברה הישראלית בפרק הזמן שעובר מהחמצה אחת למשנתה? * בשבי הקונספציה
לרשימה המלאה

ביהמ"ש: ההוצל"פ מטרטרת קשישים
רותי אברהם
בית המשפט ביטל עיקול על רכוש זוג הורים קשישים בגלל חובות בנם המבוגר * השופט: ההוצל"פ חייבת לבדוק של מי הרכוש בטרם עיקול * חסם חדש: סעד הצהרתי על בעלות - רק לאחר החלטה מנומקת של ראש הוצאה לפועל
לרשימה המלאה

ביהמ"ש: ההוצל"פ מטרטרת קשישים
רותי אברהם
בית המשפט ביטל עיקול על רכוש זוג הורים קשישים בגלל חובות בנם המבוגר * השופט: ההוצל"פ חייבת לבדוק של מי הרכוש בטרם עיקול * חסם חדש: סעד הצהרתי על בעלות - רק לאחר החלטה מנומקת של ראש הוצאה לפועל
לרשימה המלאה

מציאות ישראלית בהוצל"פ: יד אחת מעקלת והשנייה מחלקת
אורלי ממן
הנהלת בתי המשפט מחלקת מטלטלין מעוקלים למעוטי יכולת; הנהלת בתי המשפט: "החלוקה לאחר ניסיונות גבייה ולמען הידוק קשרי הקהילה"; ב-2002 נפתחו 310,767 תיקי הוצל"פ מתוכם נסגרו רק 165,168. ב-2003 המגמה נמשכה
לרשימה המלאה

1. הכותבים הללו דורשים לדעת: מדוע נעשה מבצע "עופרת יצוקה"?, אילו שיקולים פוליטיים הובילו למבצע זה?, האם קובעי המדיניות לקחו בחשבון הרג של אזרחים ערבים?, מדוע צה"ל פוחד לחקור את עצמו? אני (ורבים המהווים רוב בין האזרחים היהודיים במדינה) רוצים לקבל תשובות בגין שאלות קשות פי כמה, מאלו שהארץ שואל:

א. איך מפלגת העבודה העזה להוביל את הכנסת להסכם אוסלו א', למרות שלא היה לה רוב מוחלט, ולצורך כך "קנו" קולות של פוליטיקאים (ר' אלכס גולדפרב מסיעת "צומת")?

ב. איך יתכן לכנות את החללים האזרחים, שמצאו מותם בפיגועים רצחניים (לאחר הסכמי אוסלו) בשם - "חללי השלום" ולטעון כי מותם היה "מחיר הכרחי"?

ג. מדוע שמעון פרס (בהיותו ר.מ. בפועל, לאחר רצח רבין) לא הקים ועדה שתחקור את הרצח, אלא רק את סידורי הביטחון שהיו בעצרת בכיכר (השופט מאיר שמגר, הודה כי לא חקר את הרצח, מאחר שלא קיבל מנדט לכך; ולכן יגאל עמיר לא זומן להחקר בפני וועדת שמגר)?

ד. הכיצד השמאל העניק רוח גבית לאריאל שרון, למרות שזה התעלם מתוצאות המפקד במפלגת הליכוד, בשאלת העקירה מעזה, ולמרות התחייבות פומבית של שרון, כי ממשלתו תפעל בהתאם לתוצאות המפקד?, והרי הדמוקרטיה מחייבת ראש מפלגה, להצביע בהתאם לרצון חבריה (ובפרט כאשר עסקינן במפלגת שלטון, וכאשר על הפרק החלטות מהותיות).

ה. בכירי קדימה היום (ואז בתנועת הליכוד), השמאל וכל התקשורת, הציגו את הפינוי הוולונטרי מעזה, כפתרון אולטימטיבי לשקט שעתיד לשרור; מדוע אינם מכים על חטא, לאור מה שאירע מאז ואילך?

ו. איזו מדינה עשתה אי פעם הסכם שלום עם מדינה אחרת, או עם גוף מחתרתי, כאשר אלו אמרו וכתבו כי יש להרוס את הראשונה, שכן אינה זכאית להתקיים?, מדוע ממשלות ישראל (בתמיכת השמאל "הנאור"), ממשיכות להכיר ברשות הפלשתינית ולאפשר המצאותה ביו"ש, למרות שזו מסרבת להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, דורשת החזרת פליטים לתוך "הקו הירוק", ובאמנת היסוד של אש"ף, אין התייחסות ל"שתי מדינות לשני עמים", אלא רק להקמת מדינת פלשתין!!!

ז. האם יש צבא כלשהו, אצל המדינות "הנאורות", שלא פגע והרג אזרחים בעת מלחמה או מבצע צבאי?; מדוע השמאל שתק ושותק לנוכח הזוועות שבוצעו בצ'צ'ניה, סומליה, באזורים הכורדים אשר בטורקיה ועירק?

לא קראתי כי עיתון הארץ דרש לחקור את הצבא הרוסי בגין הרס צ'צ'ניה; את הצבא הטורקי בגין הרג אזרחים טורקיים, עקב השתייכותם למיעוט הכורדי; את צבא ארה"ב ומדינות נאטו בגין הפצצות על אזרחים באפגניסטן ובעבר ביוגוסלביה (והרשימה ארוכה).


ח. האם הייתה מדינה כל שהיא אשר כוננה וועדת חקירה, כדי לבדוק את התנהלותה היא, בעקבות דוח של גוף באו"ם? - מעולם לא! באו"ם הצביעו לא אחת, כנגד מדיניות ארה"ב בעירק, בגין מעצרים לא חוקיים בכלא גואנטנמו; נגד מעשי זוועה ע"י ממשלות שונות בדרום אמריקה; נגד רצח עם ברואנדה, בזימבבואה.

אולם, אף מדינה מאלו, לא חקרה את עצמה ולא אוימה ע"י מוסדות האו"ם כי תסולק ממנו; לכן, מדוע על ישראל להיות "הכבשה השחורה"?

ט. האם הממשלות הרלוונטיות לא ידעו בזמנו, כי בעסקות "חילופי שבויים" עם החיזבאללה (עסקת טננבאום ועסקת רגב וגולדוואסר), אין שבויים חיים אלא רק גופות של אנשינו? (למעט האזרח טננבאום, שנחשד בעסקת סמים); לי אין ספק כי ידעו, אך הסתירו זאת מעיני הציבור; גם הארץ שתק, כי בהיותו "עיתון השלום" רצה בקיום עסקות אלו.

י. כמובן שהארץ יטען כי בשם המוסר האוניברסלי, על ישראל לנהוג אחרת; אולם "מוסר" זה מעולם לא נכפה על-אף מדינה, ואילו המוסר היהודי, כלל לא מוכר בעיתון זה!

2. איני מסתפק רק בשאלות בנושאי ביטחון וחוץ, אלא שואל את עורכי הארץ, מדוע הם שותקים לנוכח מעשי גזל ועוולה, המתבצעים בקרב אזרחי המדינה יום-יום, והכל בחסות "החוק"; להלן דוגמאות בגין כך:

א. מדוע בגין ערעור או בקשת רשות ערעור, על פס"ד או החלטה, המערער נדרש להפקיד ערבות בנקאית או כסף מזומן, בסך ממוצע של 20,000 ש"ח?; והרי ערעור ראשון הנו בזכות ולא בחסד, לכן מדוע זכות יסוד זו מותנית בעול כספי גדול?

הערבון נדרש גם בגין החלטות רשמים בהוצל"פ ורשמים בבית המשפט השלום; ואלו כידוע אינם שופטים, אלא מונו ע"י וועדה מינהלית במשרד המשפטים.

ב. התגלה (גם ע"י רשם אמיץ אחד בלשכת הוצל"פ), כי מחשב ההוצל"פ מעוות חיובים לטובת זוכים, וכי בנקים דורשים בתיקי הוצל"פ, ריביות לא חוקיות (לעיתים בשיעור פי 3 ויותר מהחוב החוקי); אולם משרד המשפטים אינו מתקן את תוכנות המחשב, ומאידך בתיהמ"ש יושבים על הגדר.

מדוע המחוקק והממשלה לא טורחים לברר כמה אנשים התאבדו בגין חיובים שקריים?; כמה משפחות נהרסו בגין האמור?; הכיצד הארץ שותק כאשר יום יום נפתחים מעל 1,000 תיקי הוצל"פ, ובאלו החייבים נדרשים לשלם חוב לא חוקי?

ג. הכיצד עיתון שרוממות הדמוקרטיה בפי עורכיו, שותק בעניין "גבייה מינהלית" של "חובות" אזרחים לשלטון ו/או לרשויות המקומיות?, והרי לפנינו הליך המדלג מעל בתיהמ"ש, ובו התובע הינו גם השופט (ולכן דורש סכומים כאוות נפשו).

ד. הכיצד הארץ (אשר מתנגד להקמת בתי-סוהר פרטיים, ובצדק), שותק בעניין גביית קנסות אצל רשויות מקומיות, באמצעות גובים פרטיים, אשר חודרים בכוח לבית "חייב" (ולעיתים כלל אינו חייב), ואינם יוצאים בלי כסף מזומן או שיקים, לרבות שכ"ט בגין "הביקור", שהינו פי 8 ויותר מהנהוג בלשכות הוצל"פ!
וכל זאת למרות שהיוע"מ לממשלה ושר הפנים שכיהנו בשנת 2000, הודיעו לבג"צ כי גבייה פרטית שכזו, תעשה רק לאחר חקיקת חוק מיוחד בעניין זה; ראה בג"צ 9474/00 גל נ' עיריית חיפה.
חוק לא נחקק, חלפו 9 שנים וגבייה פרטית נמשכת, כאילו ולא נעשתה הודעה כאמור לבג"צ; והיוע"מ הנוכחי - שותק!!!!

3. אשמח לקרוא תגובת הארץ בגין השאלות והתהיות דלעיל.

תאריך:  31/10/2009   |   עודכן:  01/11/2009
עו"ד דב אבן-אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הארץ רוצה לדעת, גם אני!
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד.ט.
31/10/09 20:45
2
אל תתמם!
31/10/09 21:38
3
בני בנקר
1/11/09 17:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלושה אירועים סמוכים, שלכאורה אין קשר ביניהם, ממחישים איך הגולדסטונים של ישראל מכרסמים בחוסנה של המדינה מבפנים - יותר מאביהם הרוחני שמבחוץ. הם שתולים חזק במערכת החקיקה והמשפט, ומטילים את מוראם על קברניטי המדינה, שמפחדים להרגיז אותם. כך מאבדת ישראל, בקצב גובר והולך, את כושרה להתגונן מאויביה ולהשיג שלום וביטחון.
31/10/2009  |  יוסף דוריאל  |   מאמרים
ברור שוועדת גולדסטון היא כחרב על גרונם של קברניטי המדינה והצבא. אף אחד לא רוצה לעמוד מול בית הדין בהאג כמו מילוצ'ביץ. יתכן שבשל כך ובלחץ המעצמות תתמנה לבסוף ועדה כזו או אחרת. אך מבחינתי יש צורך בוועדת חקירה ממלכתית, שתוכל לגבות עדויות, לא פחות, מסבות מוסריות, בשבילנו. כי כשנעשה "מעשה נבלה" יש "לֵידַע לְהוֹדִיעַ וּלְהִוָּדַע". הלוואי ויכולנו אך לצערי לא נוכל, כנראה, להוכיח ש"ידינו לא שפכו את הדם הזה".
31/10/2009  |  ד"ר דוד אדלר  |   מאמרים
את תבשילי המטבח היהודי של מזרח-אירופה משמרת באדיקות רבה מסעדת "קיטון" הוותיקה (דיזנגוף 145), עוד מימי תל אביב הקטנה. היה זה המשורר המיתולוגי, אלכסנדר פן, שהעניק לה עוד במחצית המאה החולפת את שמה, כיאה לגודלה: תא קטן בליבו של רחוב, שהיה פעם הגדול מכולם.
31/10/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
כל חיי אני אחוז קינאה למפיצי תיאוריות קונספירציה שונות. אנשים אלו הם בעלי דמיון מאד מפותח ואני מניח כי זה עושה להם חיים מעניינים - לא כל אחד יודע מה עומד מאחורי רצח קנדי; לא לכולם ברור מה עומד מאחורי רצח רבין; לא לכולם ברור מה הביא לפתיחת מלחמה זו או אחרת במקום כלשהו בעולם.
31/10/2009  |  עמוס עמירן  |   מאמרים
ייתכן שמדובר בצורך להיות בכותרות, ואולי הסיבה היא המפלגה הדועכת, ואולי סתם כי נגמרו הדברים החשובים לעשות, ואולי מסיבות אחרות, יוזמת חברת הכנסת רונית תירוש ועמה עוד מספר חברי כנסת, את הפקתו של חומר כתוב אשר אמור להיות מופץ ברחבי הארץ עם הנחיות כיצד להשתמט מתשלום מס בצורת.
31/10/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il