|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מדוע להגביל מכירת אלכוהול בלילה

עבדות היא חירות, בערות היא הכוח, מלחמה היא שלום ושמירת החירות היא הגבלת שתיית אלכוהול בשעות הלילה אתה עדיין רוצה למזוג לך כוס יין בליל ירח מלא? חשוב שנית, השר אהרונוביץ' הופך התנהגות זו לפלילית
11/11/2009  |   מאיר הילזנרט   |   מאמרים   |   זכויות אדם   |   תגובות
החיים מטבעם מובילים למוות. אהרונוביץ [צילום: פלאש 90]

כך וכדומה לזה יאמרו ויזדעקו על פגיעה בחופש הפרט אותם "לוחמי חופש", שעדיין לא הפנימו שהפרט הוא חלק מקולקטיב, וכשהלאום נצרך לתקנה ציבורית – הפרט מבטל את רצונותיו.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו), החליט לקחת לידיים את כל העסק הזה שהוא ממונה עליו, ביטחון הציבור, ולהילחם בתופעת אלימות בני הנוער. כעת הוא מתכנן להביא בפני הכנסת הצעת חוק שתאסור מכירת משקאות משכרים (לכלל הציבור לא רק לקטינים) בין השעות 7:00-23:00 ואחזקת בקבוק אלכוהול פתוח בלילות. לדבריו, זה ימנע מבני נוער להשתכר וכעת לא יהיו בני נוער שיכורים שמכים ודוקרים.

צודק השר אהרונוביץ'! צודק - נקודה. אין ויכוח: אם בני הנוער לא ישתו - הם לא יכו וידקרו בשכרות. אומנם האיסור לא ימנע מהם לדקור, כדרכם בקודש, בצלילות דעת בגלל מבט לא נכון, מילה נכונה מדי שנזרקה לחברה שלהם, או בגלל שבאזור הבילויים, ברגע הנכון ממש, בדיוק כשהם היו חבורה גדולה, עבר בגפו מישהו שיש להם חשבון איתו מבית הספר (ואם הם לא יכוהו עכשיו כשהוא לבדו אז אימתי?) ובגלל עוד אלף ואחת סיבות. אבל החקיקה החדשה - את שלה היא תשיג - בשכרות הם לא ידקרו.

האלימות לא תפחת כי - בואו נהיה כנים עם עצמנו - לא האלכוהול גורם לדקירה. המופרעים דוקרים גם כשאינם שתויים. הנורמטיבים אינם דוקרים גם כשהם שותים. ראיה: מה שתו יגאל אמיר, ברוך גולדשטיין, מפגיני השמאל והימין שזרקו אבנים על חיילי צה"ל, רוצחי הנשים למיניהם ורוצחי הילדים לסוגיהם כדוגמת רוני רון, אסף גולדרינג ואחרים? מה? כלום! נמצא ישנו גורם נוסף לאלימות. גם אותו צריך השר אהרונוביץ' לנטרל באותה הדרך - ייקח מה שייקח - ויפה שעה אחת קודם.

יש לסייע באמצעות לחץ ציבורי לקדם את יוזמת השר לביטחון פנים. זאת למרות שיפי נפש למיניהם יטענו שהחקיקה שמציע השר אהרונוביץ' תפגע - אם תתקבל - בחירות הפרט, שכן, כך יטענו ליברלים אלה, החוק יורה לאסור גם על האדם הנורמטיבי, שלא מעלה בדעתו כלל לבצע אי איזה מעשה אלים, לשתות עם אשתו בקבוק יין בערב רומנטי מול הים או לקנות בירה בדרכו הביתה מבילוי עם חברתו או חבריו, או סתם, אם יש לו יום חופש מחר בבוקר והוא לא נרדם בלילה, לקפוץ רגלית לפיצוציה ולקנות איזו בירה שתיים. הם גם יעזו לטעון שהחוק ייצר מצבים אבסורדיים. "מה, אם משפחה תיסע לקמפינג בכנרת בקיץ, ובלילה ישבו הגברים וישתו בירה מחוץ לאוהליהם - אז יעצרו אותם? זה לא נראה אבסורדי?" כך וכדומה לזה יאמרו ויזדעקו על פגיעה בחופש הפרט אותם "לוחמי חופש", שעדיין לא הפנימו שהפרט הוא חלק מקולקטיב, וכשהלאום נצרך לתקנה ציבורית - הפרט מבטל את רצונותיו. כל זה לא צריך למנוע מאיתנו לחזק את ידיו של השר אהרונוביץ' ואדרבה: יש להמריצו להמשיך ולהטיל הגבלות על חירות הפרט, אם זה ימנע אלימות מסוג מסוים.

לא רק אלכוהול גורם לאלימות. ישנם עוד גורמים, ואם הממשלה וכנסת ישראל סבורות כי בשל חבורת חוטאים מותר להגביל את כלל הציבור, אז שתעשה את זה עד הסוף וגמרנו עם כל האלימות וזהו. להלן מספר גורמי אלימות שעל הממשלה והכנסת לנטרל:

  • יחסים בין המינים - אינספור רציחות נשים אירעו השנה רק משום שבין גבר לאשה הקשר עלה על שרטון והבעל לא מצא דרך אחרת לפתרון המצב אלא רציחה. עוד רעה שמצמיחה האינטראקציה בין נשים לגברים היא תופעת האינוס. ידוע, זה כבר לא סוד, שארבע חמישיות מכלל האינוסים בעולם אינם אונסים ברוטאליים ברחוב אלא תוצאת קשר מקדים (ג'ון משונים בספרו סוציולוגיה). בטוח שבאם תיאסר ההתקשרות בין גברים לנשים, לא תירצחנה נשים נשואות, ומקרי האונס (וזה מוכח מדעית לפחות כמו ש"הוכח" מדעית כטענת מנכ"ל העמותה למלחמה בסמים ובאלכוהול שאלכוהול הוא גורם אלימות מרכזי בחברה) יפחתו בארבע חמישיות. מה, לא שווה? אז למה מחכים? ילודה? זה פתיר. הממשלה, תחת עין פוקחת, תקשר בין פרטים למפגשים עד שיושג פרי בטן. מפגשים - בהם ייאסר על האיש והאישה לשוחח זה עם זו, למעט בעניין תשמיש המטה. זה גם יפתור שיברונות לב, אהבות נכזבות וכולי. ייאסר ומיד! - כל קשר רומנטי בין גברים לנשים.

  • הורות - כמה רציחות ילדים בידי הוריהם צריכים לקרות עד שנבין ונפנים: רק אם נרחיק ילדים מהוריהם - הורים לא ירצחו את ילדיהם. זו לא התפלספות. זו לוגיקה פשוטה : אם ההורה אינו נגיש לילד - אין לו יכולת לרוצחו. רצח ילד אחד לא יארע. האם, ולו בשביל ילד אחד שאת מותו נוכל למנוע, לא כדאי שנרחיק ילדים מהוריהם, והרי כל המציל נפש מישראל - ההמשך ידוע. יפשטו פקידי הרווחה על הבתים ויעשו, סוף - סוף, משהו.

  • שוק חופשי, הון עצמי ויחסים חוזיים בין אזרחי המדינה - עוד גורם משמעותי לאלימות הוא השוק החופשי. אזרחים בכל הארץ, מכל העדות ומשני המינים מעוניינים לשפר את מצבם הכלכלי. כמה רציחות, שדידות וגניבות עוד נסבול? על המדינה לאסור על אדם להחזיק רכוש שהוא מעבר לצרכיו הבסיסיים. כך לא ירגיש מאן דהו קנאה כלפי השני ויתפתה לבצע עבירות. הגיוני, לא? כל מי שייתפס מחזיק חפץ יוקרתי, על הממשלה להענישו. כיצד ניתן להסתובב עם שעון רולקס ולנהוג ברכב פאר, גם אם הרווחת אותם ביושר, כשאתה יודע שזה עלול לעורר את קנאת השני ולהוביל אותו למעשי שוד ואלימות אחרים? סביר מאוד לדרוש מאזרח לוותר על רכוש כשתג המחיר של אי הויתור הוא חיי אדם. עורי ממשלת ישראל! דמנו עלייך. יולאם כל הרכוש!

  • אינטראקציה בין פרטים - למעט מקרים נדירים כמו רצח נהג המונית דרק רוטמן, ברור שאף רציחה לא "קרתה פתאום". לכל רצח יש מניע. המניע נוצר עקב יחסים שניהלו אנשים זה עם זה. "הוא העליב אותי", "היא אמרה לי", "ההוא לקח לי" וכן הלאה. למה צריך את זה? נכון - זה נחמד שיהיה קשר בין אנשים. מעביר את הזמן בכיף. אבל כשחיי אדם עומדים מנגד? מספיק עם כל זה. רוצה להעביר זמן בכיף? תראה טלוויזיה ((שגם עליה, כמובן, יש להטיל פיקוח ממשלתי הדוק). גם ככה - חברים יש רק באגד. רק תופרדנה הבריות איש מרעותה ותראו איך הכל ישתנה, לטובה.

הזכות לשאת נשק

אין חולק כי הדמוקרטיה הוקמה, בראש ובראשונה, על מנת למנוע את ההתערבות השלטונית בחייו של האזרח. הפרט, על פי התפיסה הדמוקרטית, קל וחומר על פי זו הליברלית, אין להגבילו עבור הכלל, אין להתערב בחייו לולא שחטא. החוקה האמריקאית למשל לא הסכימה להגביל אזרח תמים בגלל שיש פושעים, וקבעה את הזכות לשאת נשק. זאת למרות, שברור, שאם איש לא יחזיק נשק – איש לא יירה בשני.

אין חולק כי הדמוקרטיה הוקמה, בראש ובראשונה, על-מנת למנוע את ההתערבות השלטונית בחייו של האזרח. הפרט, על-פי התפיסה הדמוקרטית, קל וחומר על-פי זו הליברלית, אין להגבילו עבור הכלל, אין להתערב בחייו לולא שחטא. החוקה האמריקנית למשל לא הסכימה להגביל אזרח תמים בגלל שיש פושעים, וקבעה את הזכות לשאת נשק. זאת למרות, שברור, שאם איש לא יחזיק נשק – איש לא יירה בשני. על-פי פירוש החוקה נאסר לחוקק חוקים סוציאליים שלקחו מזה ונתנו לשני משום שזו פגיעה בזכות הקניין.

אבל רוחות חדשות החלו לנשב. כיום אסור לשאת באמריקה נשק. ישנם חוקים שלוקחים, באמצעות מס, ממון מזה ומעבירים לזה (פעם כינו את זה "פשיעה רובין הודית". היום – "חלוקת עושר מחדש").

לרוב, דווקא ה"ליברלים" שה"חירות" חרותה על דגלם הם - הם אלה שדוחפים לחדירת הממשל אל חיי הפרט. אובאמה, לדוגמה, עושה זאת באמצעות רפורמות סוציאליות. השמאל הישראלי עושה את זה ללא הרף (ע"ע הצעת "חוק הספר"). כעת עושה זאת השר אהרונוביץ'.

מאחר שכולם, כמובן, בעד חירות, וכולם ליברלים, יתקשה האדם הפשוט, שלא לאמר "רף המוחין" שאינו ח"כ או שר (כמוך וכמוני למשל), להבין כיצד מי שטוען שהוא בעד חירות – קורא ללא הרף להגבלתה, כמו שעושה כעת השר אהרונוביץ'. האזרח הפשוט פשוט לא מבין כיצד ייתכן שההגבלות שרוצים להטיל עליו מהוות, למעשה, תנאים בסיסיים לחירותו (כפי שנאמר לו בסיסמת הבחירות) אין זאת אלא משום רפיון שכלנו. אין אנו יכולים לרדת עד עומק דעתו של ח"כ או שר בישראל.

וינסטון סמית, גיבור ספרו של ג'ורג' אורוול, 1984, שמתאר את החיים תחת שלטון טוטליטרי דמיוני (?) התקשה, כמונו ממש, להבין כיצד ניתן להסביר את המושג שתבע ראש המפלגה השלטת ("האח הגדול") "עבדות היא חירות". הוא התייגע רבות ושילם בחייו עד שהצליח להבין.

לו היה מבקר וינסטון בארץ, יכל היה הוא לקפוץ ללשכת השר אהרונוביץ'. או אז היה מסביר לו כבוד השר כיצד ייתכן שהגבלה היא חופש – שעבדות היא חירות.

תאריך:  11/11/2009   |   עודכן:  12/11/2009
מאיר הילזנרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדוע להגביל מכירת אלכוהול בלילה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צריך גם להגביל את
11/11/09 22:54
2
למחבר היקר.
11/11/09 23:13
 
אבל שמואל הנגיד
11/11/09 23:57
 
אתה מסלף
12/11/09 14:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשבוע הבא תימלֵא שנה לפיגוע הרצחני בבית-חב"ד במומבאי, שהסעיר בשעתו את העולם כולו. זו הייתה שנה כואבת מאוד למשפחותיהם של ששת הקרבנות - הולצברג, טייטלבאום, קרומן, אורפז ושוורצבלט-רבינוביץ' הי"ד - אך מתוך הכאב והאובדן הנורא גם מתנשא לפיד גדול של אמונה ועוצמה.
11/11/2009  |  מנחם ברוד  |   מאמרים
התוקפים את התנהלותו של פרקליט המדינה, משה לדור, בעניין מכתבו המתוקשר לשר המשפטים, מדביקים לו את התואר "פקיד" וטוענים שמשום היותו פקיד היה עליו להימנע מהפצת המכתב - על כל הביקורת החריפה הכלולה בו.
11/11/2009  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
די לפוליטיקה
11/11/2009  |  ציפי לידר  |   מאמרים
חודשים אחדים לפני הבחירות, כאשר עתידך הפוליטי היה לוט בערפל, הצהרת שאחרי הבחירות תיזום חקירה מחודשת של רצח רבין.
11/11/2009  |  ספי סגל  |   מאמרים
האם התקשורת ממלאת את תפקידה כמייצגת את הדעות של העם או כמייצגת את רשויות השלטון ובעלי אינטרסים והון? לאחרונה דנים רבות האם להפריד ולפצל את משרת היועץ המשפטי לממשלה.
11/11/2009  |  גלעד שיין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il