הספר "יומנו של חנון 3 - הקש האחרון", יצא לחנויות ביום 15.11.09 וכבר מכר אלפי עותקים. מהו סוד ההצלחה של הספר? בשורות הבאות אציג את זוית הראיה שלי - תלמידת כיתה ד' וקוראת נלהבת.
"החנון" הוא גרג, תלמיד השנה השלישית של החטיבה. הוא מבלה עם ראולי - החבר הכי טוב שלו, וסובל מרודריק ומני "האחים המעצבנים" שלו. לעיתים רחוקות הוא מבלה בחברתה של הולי בה הוא מאוהב. אבא של גרג נחוש להפוך אותו מחנון לבריון קשוח, אבל גרג מוצא דרכים יצירתיות לשרוד את הפעילויות המאתגרות שמציע אביו, כמו גם אירועים אחרים בחיי היום-יום. את קורותיו הוא מספר ביומן.
כך למשל: גרג אוהב לבלות מתחת לשמיכה החמה גם אחרי שמעירים אותו בבוקר ורק אז לגשת למקלחת. אך באחד הימים הוא ידע שאביו התחיל דיאטה, דבר שהופך אותו פחות סובלני לילדים שמתעכבים מתחת לשמיכה. גרג החליט ללכת לאמבטיה ולשכב מתחת לפתח ההסקה המרכזית, וכך הוא גם הלך לאמבטיה וגם המשיך להנות מחמימות שדומה לזו שמספקת השמיכה.
את שני הספרים הראשונים בסדרת יומנו של חנון קראתי בשקיקה. ולכן, הידיעה שהספר השלישי עומד להגיע לחנויות ריגשה אותי. בעיתון "מעריב לילדים" עליו אני מנוייה היה כתוב כי תאריך היעד להגעת הספר לחנויות הוא 15.11.09. ביום הזה בדיוק התייצבתי בחנות הספרים הקרובה לביתי ורכשתי את הספר.
כבר ביום הראשון קראתי 79 עמודים ואלמלא הוריי הפצירו בי ללכת להתקלח הייתי ממשיכה עוד ועוד. למחרת לקחתי את הספר לבית הספר וקראתי בכל הזדמנות. אגב, אם תהיתם מהו הקש האחרון - מדובר בהצעתו של האב לבנו: חופשה חלומית בפנימייה צבאית.
אז מה יש בספר הזה שהופך אותו לכל כך פופולרי?
1) עלילה מרתקת.
2) לכולנו יש לפחות 3/4 מהבעיות של גרג. הדרכים שהוא מוצא להתמודד איתן יכולות לשמש גם אותנו.
3) לפי מסקנות 1+2 ברור למה הספר פופולרי.