|   15:07:40
דלג
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

את מי אנו מכחדים

מי הם ההוזים והחולמים בסכסוך? אנו; ואיננו טובים מההוזים והחולמים האיסלאמיסטים השטופים בחלומות תהילה, מוות ובתולות
22/11/2009  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
שלום מבחינת הפלשתינים - עורבא פרח [צילום: פלאש 90]

האם מישהו משלה עצמו כי באם תותקף ישראל על-ידי צבר מדינות ערב יחדיו עם ארגוני הטרור יבוא מישהו לעזרתנו? האם מישהו ישלח חייליו להילחם עבורנו? גם לא ארצות הברית

אין צורך להיות רואה נסתרות על-מנת להבין כי אנו כולנו, כל שדרות הציבור, חיים בהכחשה. איננו מסוגלים להשלים עם העובדה כי לא נשיג בחיינו שלום אמת עם הערבים והפלשתינים. לא משום שאנו איננו חפצי שלום, כמובן שאנו רוצים שלום וכמהים אליו. עדיין לא הפנמנו לעומקו של דבר כי הצד השני אינו חפץ במצב שלום אמת עמנו.

את שאנו מכנים מצב של שלום, אויבינו רואים באופן שונה. עבורנו, מצב של שלום הינו מתורגם ללשון מערבית, בעוד שאצל הפלשתינים וארצות ערב הוא מתורגם למזרחית. עבורנו, שלום פירושו גבולות יציבים, מוכרים ובטוחים, יחסי מסחר פורחים, חילופי תרבויות, יחסים דיפלומטיים וכן, גם ניגוב צלחות חומוס ברחבי המזרח התיכון.

לגבי אויבינו, "השלום" פירושו הצעד הבא לקראת מצב של "מהר שלל חש בז". את מדינתנו הם רוצים, את בתינו, כבישינו, מפעלינו, חרושתנו, גנינו והישגינו. כל שנחשב בעינינו כאחד מהמרכיבים של יחסי שלום אמת בין אויבים לשעבר, נדמה בעיני אויבינו כעורבא פרח שאינו מקדמם למטרתם, והיא כיבושה של ארץ ישראל עד הים.

כמובן שישנם בעולם הערבי אלו השואפים לשלום עם ישראל, אך מספרם בטל בשישים לנוכח הזרם העצום והעכור של קיצוניות משיחית איסלאמית המגובה במיעוט הזוי, יהודי, שוטם-ישראל בתוככי עם ישראל. אנו נתפסים בעולם הערבי כמכשול, כעצם בגרונו של האיסלאם הפונדמנטליסטי, כצלבנים המודרניים, בדרכו למסעי הכיבוש את המערב העשיר, המפותח והשבע.

אויבינו מאמינים כי הזמן משחק לטובתם. אפשר כי הינם צודקים, ואפשר כי טועים. כמונו, גם המערב ככלל שרוי בהכחשה, אם כי ניצני התעוררות נראים אי-פה אי-שם. ככל שיכביד האיסלאם הקיצוני את ידו על המערב, כך יילכו ויבשילו ניצני ההבנה כי התרבות המערבית דינה הוא כליה אלא אם ייעשה מעשה.

שתי המגמות - מסע הכיבושים של האיסלאם הקיצוני וההתנגדות המערבית לכך - אמורות להצליב דרכיהן בתוך כעשרים עד שלושים שנים. ההיסטוריה מלמדת כי דרכו של האיסלאם תיכשל בסופו של יום, המערב יתעשת ויהדוף באמצעים שונים את הללו הקמים להחריבו.

גם אובמה מסוכן לישראל
ברק חוסיין אובמה. מה מניעו? [AP]

כוונתם של הפלשתינים היא לכופף את ידה של ישראל יותר ויותר בעזרת שליחה, הוא אובמה האמריקני (אשר כאמור מניעיו שנויים במחלוקת עמוקה), על-מנת לסחוט מישראל ויתורים ההולכים וגדלים בעוד שהם עצמם אינם מוותרים ולו כזית

את תופעת אובמה, אשר יש ספק רב באשר לטוהר מניעיו בבואו ל"השלים" עם עולם האיסלאם, יש לראות בפרספקטיבה כוללת יותר. אובמה ייכשל בסופו של יום באשר הצד השני אינו מעוניין בהסדרת היחסים. העולם האיסלאמי, ממש כפי השורר באזורנו, נושא פניו לעושרו של המערב וגם זאת בנוסח "מהר שלל חש בז".

סכנתה של דרך אובמה לישראל היא בקוצר ראותו. כפי שבינינו ישנם אלו אשר בקוצר ראותם הביאו עלינו אסונות בלתי הפיכים כגון הסכם אוסלו, ומלחמות לבנון השנייה, האינתיפאדה השנייה, חמאסטן ועופרת יצוקה, כך גם דרישותיו של אובמה הינן קצרות-ראות. טחו עיניו מראות, אם במזיד ואם מאווילות, כי אין לפלשתינים כל כוונת אמת להגיע למצב של שלום-אמת עם ישראל. אפשר כי הדבר אינו מענינו כל עוד מטרותיו הגלובליות כנשיא ארה"ב יושגו ולעזאזל עם ישראל והיהודים בירכתי המזרח התיכון. יותר ויותר מסתמן כי ביום שישראל תפסיק להיחשב כנכס אסטרטגי לאובמה וחבר מרעיו, זה היום בו ייצא הממשל בגלוי ובנחרצות כנגד קיום ישראל.

כוונתם של הפלשתינים היא לכופף את ידה של ישראל יותר ויותר בעזרת שליחה, הוא אובמה האמריקני (אשר כאמור מניעיו שנויים במחלוקת עמוקה), על-מנת לסחוט מישראל ויתורים ההולכים וגדלים בעוד שהם עצמם אינם מוותרים ולו כזית. האם מישהו משלה עצמו כי הפלשתינים יוותרו על "זכות השיבה"? למצער, לא במשך ימי חיינו. האם קיים איזשהו "מנהיג" פלשתיני שיהיה מוכן לחתום על ויתור ל"זכות השיבה" בלא "אם ואבל" ובלא שיירצח זמן קצר לאחר מכן?

האם קיים כיום ובעתיד הנראה לעין מנהיג פלשתיני או ערבי שיכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי? והרי הכרה כזו פירושה ויתור על חלום נפנוף היהוד לים וביזת רכושם. וכך, היכן הוא אותו מנהיג שיסכים לכך בימינו? האמור כאן טוב גם לנושא פירוז המדינה הפלשתינית מכל כוח צבאי התקפי. האם מישהו משלה עצמו כי ללא קשר לאמור בכל הסכם שהוא, ייבנה כוח צבאי התקפי פלשתיני כנגד ישראל בתוך שנים ספורות, וכל יפי הנפש האירופים יהיו הראשונים בתור למכור להם מרכולתם הנפיצה?

האם מישהו משלה עצמו כי באם תותקף ישראל על-ידי צבר מדינות ערב יחדיו עם ארגוני הטרור יבוא מישהו לעזרתנו? האם מישהו ישלח חייליו להילחם עבורנו? גם לא ארצות הברית, ואנו אף איננו רוצים בכך.

האם קיים כוח או אמצעי בעולם אשר יכול להבטיח לנו כי הסכם שלום עם העולם הערבי והפלשתינים יכובד? מה או מי ימנע את אותם חותמי "השלום" הערבים להפר חתימתם עוד בטרם יבשה הדיו על מסמכי החתימה?

האם קיים גורם כלשהו ברשות הפלשתינית ובעולם הערבי אשר יוותר על ירושלים וריבונות איסלאמית על הר הבית וירושלים המזרחית? אנו לא נוותר והם לא יוותרו. או שמא, לאור התנהלותנו המוזרה בעשורים האחרונים אנו כן נוותר? כבר איננו יכולים לסמוך בכך על מנהיגינו תקופי תסמונת הוותרנות האקוטית.

ההוזים והחולמים
אסד. עושה לנו בית ספר [צילום: AP]

מי ימנע את בשאר אסד, אשר אווילינו מכנים אותו "אפוי למחצה" בעוד הינו "אפוי בריבוע", המעביר לנו בית ספר בפוליטיקה ועורמה מזרח-תיכונית מדי יום ביומו, לבטל באחת כל הסכם עמו. אנו נדרשים לשלם בשטח, ביתרון אסטרטגי אשר אך משהוחזר לסורים, לעולם לא יושב לידינו אלא תוך מלחמה

מתגנב חשש כבד ללב כי איננו כה נחרצים ואמיצים בדעתנו. נראה כי אנו הולכים ומוותרים בעודנו עוברים כל קו אדום מהעבר אשר הופך לאיטו ל"קו ורוד" ולאחריו ל"קו פורח". אנו נסוגים מעמדותינו וחוזרים ונסוגים. הערבים חוזים בכך ומפנימים. לגבי דידם, מדיניותם הגורסת אפס ויתורים משתלמת היטב.

ראו את סוריה. מדינה זו שלטה בגולן אך תשע-עשרה שנים. לאחריהן היא תקפה את ישראל בכוונה לכבוש את צפון מדינתנו. מאז ועד היום אנו מבקשים סליחה מהתוקפנים ומכל העולם כי ניצחנו. כבר 42 שנים אנו על ברכינו מתחננים למחילה מכל מי שמוכן להאזין על כי ניצחנו את התוקפן הסורי.

וכעת, לא קם מנהיג ישראלי (עדיין), אשר בריש גלי הכריז כי נהיה מוכנים להעניק לסוריה, להעניק - לא לקבל, שלום אמת והתנאי שלנו לכך הוא כי הגולן יישאר בריבונות ישראלית. באם נעז לוותר על שעל מרמת הגולן נשדר לכל העולם הערבי ואחותו כי אנו ברי התקפלות, הרי לטעמם היהוד היו תמיד רכיכות ודבר לא נגרע מהם מאז. אנו נעניק עידוד עצום לכל "הממהר ושולל חש בז" ליישם את מאווייו ולתקוף את ישראל. אנו נשדר כי התוקפנות משתלמת, אנו במו ידינו נזמין את אויבינו לתוקפנו. האין זאת אכן מה שעשינו כאשר הבאנו את "האיש עם השערות על הפנים" וחבר מרעיו מטוניס? גם ברחנו בבהלה מלבנון? האם לא הבאנו בכך את האינתיפאדה השנייה ומלחמת לבנון השנייה על ראשינו?

האם בנטשנו את גוש קטיף לא הזמנו על ראשינו את גשם הקסאמים משך שנים ארוכות אשר עצירתם (החלקית ובעירבון מוגבל) התאפשרה אך במבצע עופרת יצוקה? האם לא למדנו עדיין כי נסיגות שלא בהסכם, נסיגות מטופשות, קצרות-ראות וטווח, ללא ערבויות מבוטנות בסלע, מביאות על ראשינו אך מלחמות נוספות עם יגון ודאבה?

מי ימנע את בשאר אסד, אשר אווילינו מכנים אותו "אפוי למחצה" בעוד הינו "אפוי בריבוע", המעביר לנו בית ספר בפוליטיקה ועורמה מזרח-תיכונית מדי יום ביומו, לבטל באחת כל הסכם עמו. אנו נדרשים לשלם בשטח, ביתרון אסטרטגי אשר אך משהוחזר לסורים, לעולם לא יושב לידינו אלא תוך מלחמה, שלא להזכיר כי סוריה תייבש לנו את הכינרת בהרף עין, תוך שתיקח הגליל בן ערובה. מאידך-גיסא, סוריה לשיטתה נדרשת לשלם לנו בתמורה במילים פורחות באוויר. האם מישהו מאמין כי סוריה תוותר על בריתה האסטרטגית עם אירן בעבור ישראל? ואפילו אם תחתום על הסכם שלום המחייב זאת, האם ישנו אוויל אחד בינינו המאמין כי לא תחדש יחסיה עם אירן מיד ביום שלמחרת? וכי מה שוויים של "ניתוק יחסי סוריה עם החיזבאללה"? הרי אותו כבר חימשה עד מעל לאוזניו. מבחינתנו, הסוס כבר ברח מהאורווה, עם או בלי סוריה (ובוודאי עם תמיכה אירנית), מסוגלים הם להמטיר עשרות אלפי רקטות על ישראל.

ובאם כך, את מי אנו מכחדים, את מי אנו משלים? את עצמנו בלבד אנו מסובבים בכחש. אנו הם ההוזים והחולמים אשר איננו טובים מההוזים והחולמים האיסלאמיסטים השטופים בחלומות תהילה, מוות ובתולות. חלומותיהם שלהם צבועים בדם אדם אשר אפשר שיתגשמו, וחלומותינו שלנו צבועים בנירוונה עולמית אוניברסלית אשר לעולם לא תתגשם.

אין באמור לעיל לסגור את השער לאפשרות השגת שלום עם אויבינו דרך חתירה למשא-ומתן עמם. אך בהחלט יש בכוונתנו לומר: חידלו מהזיות, חידלו מחלומות שווא, חידלו מחלומות "שלום אכזב", חידלו ממחולותיכם סביב עגל הזהב מעוור העיניים והחושים, שימרו אלו לאחר שנשיג שלום אמת עם אויבינו, אם וכאשר.

תאריך:  22/11/2009   |   עודכן:  22/11/2009
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
את מי אנו מכחדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אברהם בקשישוב
22/11/09 13:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האם ישראל רוצה שלום? נראה שמצב שבו משמרים מתיחות עושה לישראל ולערבים רק טוב. במקום לעשות למען החלש והזקן למען דיור, בריאות, חינוך ותעסוקה, שיפור תחבורה, והמשך האדרת הכלכלה, מעדיפים בישראל לא לפרגן, להפריט כל מה שרק עושה כסף למען חברים מקושרים מושחתים, והכל בחסות שופטים ממונים על-ידי ועדות של "כדאיניקים". מעדיפים לשנוא זה את זה ולא לפרגן, אז לעשות שלום???
22/11/2009  |  איתי יהל  |   מאמרים
משום כך בלהט המערכות שלהם הם בסופו של דבר מרחיקים את הציבור מן התודעה במקום לקרבו. בדיוק כמו האופנוענים אשר סתמו את התנועה בכבישי תל אביב בשעות העומס ,בהפגה שלהם נגד העלאת המיסוי, וגרמו לזעם הנוסעים , שתמכו במערכה שלהם, אך ספק אם ימשיכו בכך.
22/11/2009  |  צבי גיל  |   מאמרים
עד כמה מגוחכים, ציניים, אטומים ולחיצים יכולים להיות המנהיגים שלנו, יודע הציבור הנבגד, שבע הבטחות שווא כבר שנים רבות. הפעם כך נראה, התעלו המנהיגים על עצמם ובהיסטריה קולקטיבית, הוכיחו מדוע הם אינם ראויים להוביל את המדינה, בוודאי שלא בימים הקשים שעוד נכונו לה.
22/11/2009  |  דני בז  |   מאמרים
ספר הבישול האגדי "להתמחות באמנות הבישול הצרפתי", שב לאחרונה לכותרות, הודות לסרט המלבב "ג'ולי וג'וליה". כמי שגדל בצרפת, אני יכול להבין היטב את התפעלותה של ג'וליה מ"סול מונייר", מ"ביף בורגיניון" ומאותה חתיכת גבינת ברי עם באגט טרי ויין אדום. C'est si bon - זה כל כך טעים. ובהכירי את צרפת מקרוב, אני משער ששורות הסרט העוקצניות מתייחסות לא רק לאוכל. "את לעולם לא תהיי טבחית טובה", אומרת לג'וליה מנהלת בית הספר לבישול "קורדון בלו", ומוסיפה: "וזה לגמרי בסדר, האמריקנים האלה ממילא לא יוכלו להבחין בכך".
22/11/2009  |  עמנואל נבון  |   מאמרים
עם כניסתכם לדירה חדשה, בוודאי תרצו לציידה במיטב מכשירי החשמל: מקרר, תנור, מזגן, מדיח כלים, מערבל וכיוצא באלה. אולי לא ידעתם, אך את השאיפה הנפוצה הזאת הפך לאחרונה משרד התשתיות לספין מחשמל.
21/11/2009  |  בועז ארד  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
מובארק: "ישראל זוממת לייהד את ירושלים"  /  עידן יוסף
אסד: החזרת הגולן היא תנאי למשא-ומתן  /  ספי קיני
להגביר הכוננות - מחשש לתקיפה ישראלית  /  ספי קיני
לשכנע בעזרת שקר גס  /  יאיר דקל
האם אובמה רואה נכוחה?!  /  רפי לאופרט
דם נוכרי אינו הפקר!  /  הרב ישראל רוזן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il