|   15:07:40
דלג
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

מצעד האיוולת כהוראת שעה

חוק האזרחות הינו שאיפה לשימור קיומנו במרחב בו שואפים להשמידנו האם שאיפה לשרידות ולהגנה עצמית נחשבת כגזענות?
23/12/2009  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
בית המשפט העליון. משרתים את האג'נדה של עצמם [צילום: התאחדות המלונות]

נושא סכנת הרוב הדמוגרפי הפלשתיני בתחומי מדינת ישראל מעסיק את הציבור בארצנו מזה למצער כ-20 שנים ללא הפסקה. דמוגרפים מלומדים וגם שאינם כאלו מוכיחים לנו באותות ובמופתים כי עלינו "להתכנס" בתוך עצמנו, כמצוות מכבסת המילים המלומדה, ולא - יבולע לנו משיטפון פלשתיני אשר יטביע את החלום הציוני.

מאידך-גיסא, ישנם מומחים, מוכשרים לא פחות, הטוענים כי לא כצעקתה. ולגבי דידנו האזרחים, הרי שהמושבעים עדיין בחוץ בהקשר למי צודק בוויכוח.

מכל מקום, ברי הוא לכל בר -בי-רב כי מהלכיה המדיניים של ישראל, מהם מספר שוברי-קיום, ממש כך (הסכם אוסלו וגירוש גוש קטיף), משך שני העשורים שחלפו, נשענים כולם על ההנחה כי הדמוגרפיה הפלשתינית מהווה סכנה לקיומנו ויש לעשות מעשה על-מנת למונעה.

קיימת גם הסכמה הן בציבור והן בכנסת כי תיקון תקנות אשר ימנעו את שיטפון הסכנה הדמוגרפית, הינו בגדר כללי המשחק הדמוקרטיים באשר הדמוקרטיה אינה חסרת-אונים ומסוגלת וחייבת להגן על עצמה והציבור החי תחת מטרייתה.

משך השנים נמנע בבג"צ השיטפון הדמוגרפי הישראלי על חודו של קול או כך בקירוב, בין הרואים ב"חוק האזרחות" את סיכולן של "זכויות האזרח הערבי בישראל" (מדוע איננו נדרשים לעולם לזכויות האזרח היהודי? משונה, לא?). דא-עקא, אין כל ביטחון כי מחר או מחרתיים יגבר קולם של מחייבי כניסה חופשית של פלשתינים לתחומי מדינת ישראל בבית המשפט העליון (כמו גם תוכנית יוסי ביילין לפתיחה כוללת של גבולות הארץ להגירה פלשתינית בהסכם טאבה), ויתממש הסיוט של אזרחי ישראל שיהיו נאלצים לעמוד מול וכנגד שיטפון דמוגרפי פלשתיני, על כל המשתמע מכך.

בית משפט כסכנת קיום לעם

בכך שעתידה וגורלה של מדינת ישראל לשבט או לחסד נשען על חודו של קול בבית המשפט העליון, קול זה, יהיה אשר יהיה, הופך את מוסד זה וזרוע הבג"צ שלו לבעייתה של הדמוקרטיה הישראלית, בנצלם באורח ציני ונכלולי את המחטף הפרלמנטרי של "הכל שפיט" ובהשתמשם, תוך שמוסיפים בכך חטא על עוון, שימוש "קוזי-נוסטרי" בפרקליטות המדינה כזרועם השלטונית הביצועית על מדינת ישראל.

בית משפט זה העמיד עצמו כמהווה גם סכנה קיומית ברורה ונחרצת על מדינת ישראל, בכך שנרמז כפי הנראה לחברי הכנסת כי ראוי להם שיסירו את הצעת "חוק האזרחות" שעמד לבחינת ועדת השרים לחקיקה, ולא - יתקבלו העתירות העומדות בבג"צ כנגד החוק (עיתון הארץ, 20.12.2009), מצב שיפתח את הדלת לזכות השיבה הפלשתינית. דהיינו, בית המשפט העליון סוחט (אונס) החלטות פוליטיות על הכנסת, התואמות האג'נדה הפוליטית של חבריו.

ניתן להשוות את התנהלות בית המשפט העליון (ובקיצור: "בה"ה") ובג"צו אצלנו להתנהלותה של אירן בכל האמור לנושא הגרעין. אירן אינה חייבת שיהיה בידה נשק גרעיני זמין, כל שעליה לעשות ואכן זאת הינה עושה בכישרון רב, הוא להניח לנו ולעולם להאמין כי קיים בידה נשק גרעיני ובנוסף להניח לנו להאמין כי הינה "מטורפת" מספיק על-מנת להשתמש בו. בעשותה זאת ובלא שתשגר ולו טיל אחד נושא ראש קרבי מכל סוג שהוא, תצמצם אירן באורח אנוש את החלופות העומדות בפני ישראל במלחמתה עם אויביה ותהפכנה הלכה ולמעשה למדינה אימפוטנטית הנתונה למשיסת אויביה.

כך בדיוק נמרץ פועל "בה"ה". מוסד זה שולט במדינת ישראל לא בזכות קריעת חוקי הכנסת והשלכתם לפח מעשה יום ביומו, הללו כמובן שאינם עושים זאת כך. אך נושא "הכל שפיט" ומספר הפעמים, אפילו מצומצם, אשר בוטלו או הוסבו חוקי הכנסת בתואנות משפטיות עלומות שונות, האפשרות כי הללו אכן ינקטו בפעולות משתקות-ריבון אלו, מסרס את עבודת הכנסת והממשלה ומעמיד את מוסד בית המשפט העליון כשליט-על על מדינת ישראל. נוצר מצב בו מוסדות השלטון בישראל פוזלים לעבר ה"בה"ה" בכל מעשיהם ולמעשה מקבלים הנהון (יש הטוענים כי אף יותר מהנהון), של הסכמה או דחייה מהשופטים "העליונים", אשר הפכו עצמם בכך לשליטים שאינם נבחרים ואינם נתבעים לדין וחשבון על מעשיהם לעולם, אך קובעים ללא עוררין את התנהלותה של מדינת ישראל וזאת אל פני הריבון הוא העם ונציגיו בכנסת והממשלה.

ארגונים פוליטיים "חדשים"

פעילות בנוסח "הכל שפיט" הננקטת מעשה יום ביומו על-ידי ה"בה"ה" דומה להתנהלותה של התקשורת במדינת ישראל. מה עושה מנחה פוליטי באחד מערוצי המדיה כאשר הוא מעוניין להסתיר את נטיותיו הפוליטיות או מנוע מלחושפן (עקב חוק וכללי רשות השידור), אך מאידך-גיסא נתון לדחף שאינו בר-כיבוש להפיצן? פשוט למדי. הוא מזמן לאולפנו אך את אותם אלו הזהים לו בדעותיהם, מוודא בתדריך הקודם לראיון כי המרואיין ימלא את התפקיד שיועד לו, ומעלה אותו לשידור תוך שמפיץ בכך את דעות עצמו על-ידי המרואיין המשמש לו לצורך העניין כ"אידיוט מועיל". אכן נכלולי להלל, אך זהו ניצול פירצה בחוק (עדיין) שאין מקומו בדמוקרטיה.

כך בדיוק נמרץ פועל הבה"ה. בכך שנוקט במדיניות (השימוש במונח "מדיניות" אינו בכדי), של "הכל שפיט", מזמין הבה"ה ובג"צו את אלו שהינו מעוניין בהפצת דעותיהם, התואמות את האג'נדה שלו עצמו, להגיש "קובלנות מתואמות" וכמובן פוסק במרבית המקרים לטובתם.

נוסיף כי השיטה אף יותר משוכללת. תביעותיהם של אלו אשר דעותיהם נוגדות את אג'נדת הבה"ה ובג"צו נדחות באורח שיטתי ומגישיהן מובלים בכך עם הזמן למסקנה המתבקשת, כי יהיה זה חסר טעם ותועלת מצידם להמשיך ולפנות לבג"צ לקבלת סעד משפטי. בכך הופך נושא "הכל שפיט" לחלקו של ציבור אחד, חד-אג'נדתי, חלקו של מיעוט זניח בעם אך שולט עליו דרך הבה"ה. אכן, הללו, המדיה ומערכת ה"בה"ה" הינם ארגונים פוליטיים לכל דבר ועניין.

האם רובנו מודע לאותם זרמים תת-קרקעיים המנתבים למעשה את פעילול ה"בה"ה" כנזכר לעיל? כמובן שלא, באשר הינם נסתרים מעיני הציבור בשקדנות רבה. ניתן להמשיל זאת לתופעת האגמים הגדולים החוצצים בין קנדה לארה"ב. על פניו, מוזר הוא כי למצער אין בנמצא נהרות איתן עצומים המזינים את האגמים הענקים-המתוקים הללו אשר עולים בשטחם על שטח המזרח התיכון. זוהי כמובן אך טעות אופטית. הנהרות האדירים אכן שרירים וקיימים, אך הם זורמים בשצף קצף מתחת לפני הקרקע הבזלתית וגורמים להיקוות המים המתוקים האדירה הזו (המנוקזת על-ידי נהר-העל האדיר הסט'-לורנס לעבר האוקיינוס האטלנטי). זהו המשל, והנמשל הינו התנהלות ה"בה"ה". פעולותיו תמיד-תמיד נעשות במחשכים ובהסתר, השקיפות במוסד זה כלל אינה קיימת וזה חלק מסוד כוחו. האפלה נראית כמיטיבה עימו, זו מאפשרת לו לשלוט על הריבון בלא שיגרום לריבון להתקומם באמצעות נציגיו בכנסת. על חיטוי חטאים שונים באור השמש לא שמעו שם מעודם.

חיבוב "עדאללה", "בצלם", "שלום עכשיו" ודומיהם

אפשר גם כי ה"בה"ה" העמיד במכוון ותחת תכנון מוקדם את ההחלטה הסופית בנושא "חוק האזרחות" בשנת 2006 על חודו של קול על-מנת לרמוז, לאנוס אם תרצו, את מדינת ישראל להגיע לפתרון של (שוב כביסת המילים הזו) "התכנסות" לגבולות 1967, התואם את האג'נדה הפוליטית של חבריו (אנו סומכים בעניין על פוליטיקאי-העל אהרן ברק). זוהי אפשרות מחרידה, מזעזעת אושיות מדינה, באשר להתנהלות הפוליטית של "הבה"ה", אך בהחלט דומה שמחזיקה מים ואין לשללה על הסף.

במה הדברים אמורים, הפעם. "חוק האזרחות" אשר נפסל בידי ועדת השרים לחקיקה, אמור להעביר את תקנת השעה הקיימת היום בנושא, למצב של חוק יסוד ובכך למנוע שינויו בגחמות שופטים, אשר האג'נדה שבידם אינה ברורה כל צרכה, או פוליטיקאים במיעוט ההופכים לרוב באמצעות סחיטה ולחץ פוליטי (מיצובישי כבר אמרנו?), להחליט החלטה אשר תקעקע את אושיות קיומה של מדינת ישראל. שהרי פתיחת השערים בלא מעצור לנישואי ערבים-ישראלים עם בחירי/ות ליבם ממדינות אויבות לנו תאפשר הלכה ולמעשה את זכות השיבה הפלשתינית בדלת האחורית. זו גם הסיבה כי ארגון/עמותת "עדאללה", אשר פועל מזה שנים ובמימון ממשלות זרות (כולל, כפי שנרמז, ממדינות ערביות אויבות לישראל), באורח משפטי במרץ רב לקעקע את קיומה של מדינת ישראל היהודית ולהפכה לפלשתינית, היה בין הקופצים לשתדלנות בין חברי הכנסת לביטול ההצבעה על החוק. אכן הבה"ה נמצא בחברה "טובה" ואכן, עתירותיו של "עדאללה" (ושלום עכשיו, ומוסאווה, ובצל"ם ו..., ו..., ו...) זוכות שם לחיבה ולתמיכה רבה.

כמובן של"בהלת" חקיקת "חוק האזרחות" גרם הבה"ה בעצמו בכך שהניח את כל עתיד מדינת ישראל וסיכויי קיומה על חודו של קול, במקום להעביר אמירת רוב פרגמאטית וערכית בו זמנית, בנוסח: "אין זכות השיבה דרך נישואין עומדת על הפרק, לפחות לא בשלב בו ישראל נאלצת לעמוד בפני אויביה דבר יום ביומו. לכשישתנה מצב זה, יהיה ראוי לבחון את התנאים שהובילו להגבלות הנישואין עם אזרחי מדינות אויב שוב. בכל מקרה תיבחן הזכות האזרחית לנישואין מדי חמש שנים על-מנת לעמוד על השתנות מצב הסכסוך בין ישראל לפלשתינים ומדינות ערב, ומצב זה ייקבע על-ידי המצב החוקי והמעשי השורר בין המדינות, אשר אפשר שיהיה מצדיק שינוי בחקיקה להתרת הנישואין משני עברי הגבול".

שרידות = גזענות?

כמובן שישנם תמיד אלו הצבועים בינינו העורכים השוואה בין חוק האזרחות לגזענות. האם שאיפה לשרידות ולהגנה עצמית יכולה להיחשב כגזענות? ואפילו שישנם אי-פה אי-שם המהגגים-גזענות והשואפים לשלב נטיות אישיות גזעניות עם "חוק האזרחות", הרי שהם מיעוט שבמיעוט המבוטל ובטל בשישים. רובנו ככולנו רואים בחוק זה כפי שאכן הינו - הגנה עצמית ושאיפה לשימור קיומנו במרחב בו קיימים כחצי מיליארד אויבים השואפים יום וליל להשמידנו, פשוטו כמשמעו. אנו נהיה מוכנים להיות ליברלים, נאורים ואוניברסלים ללא הגבלה, משיגור זאב עם כבש, עד אז "יפי נפש" יקרים ומנותקים שלנו, תרגיעו.

באם יפעל הבה"ה באופן רציונלי התואם את מצבה הגיאופוליטי של מדינת ישראל, הרי שלא יהיה כלל צורך בהכלת "חוק האזרחות" כחלק ממערכת חוקי היסוד של מדינת ישראל, אך במצב שיצר ה"בה"ה" דומה שאין מנוס מכך.

חשוב לציין כי "חוק האזרחות" אינו בא, ואסור שיבוא, במקום חקיקת "חוק הגירה" כהלכתו עבור מדינת ישראל. אלא שתיקונו של חוק זה אפשר שיימשך שנים ובדין, באשר יש להשקיע בו תובנות מתחומים רבים ביותר וכך נחוצות היו הוראות השעה וכעת, כאמור לעיל, גם חקיקת "חוק האזרחות" עד שיחליפו "חוק הגירה" נאות.

אין באמור לעיל לגרוע כהוא זה מחשיבותה הרבה של מערכת המשפט ושלטון המשפט בכל מערכת שלטון דמוקרטית, אך יש לסייג. המדובר הוא בשלטון החוק, שלטון המשפט ולא שלטון השופטים. אנו כבר יודעים כיצד "הכוח הוא משחית וכוח אבסולוטי משחית באורח אבסולוטי", בכל האמור להתנהלות בני אנוש, כבר עברנו את אהרן ברק ועדיין תקועים עם ביניש. מערכת המשפט הינה חיונית לדמוקרטיה כל זמן שנמצאת באיזון קרוב למושלם עם שאר רשויות השלטון. בהיעדר חוקה ומשהופר האיזון, כפי שאכן קורה במדינת ישראל, הרי שהופרה וסוכלה הדמוקרטיה, ועלינו לצאת חוצץ נגד תופעה מחריבת אושיות קיומנו זו.

תאריך:  23/12/2009   |   עודכן:  23/12/2009
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצעד האיוולת כהוראת שעה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א מ רול
23/12/09 12:49
2
הניה
23/12/09 19:35
3
אסיר ציון בציון
23/12/09 20:06
4
מיכאל עכו
24/12/09 05:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין גבול לציניות.
23/12/2009  |  רות פורסטר  |   מאמרים
שוב אנו נמצאים בתהליכי נסיגה והפעם מצטרף אל נסיגת מארס כוכב העשייה והמלחמה, גם כוכב התקשורת ושמו מרקורי. הפעם הנסיגה תתרחש במזל גדי ותהיה מתאריך 26 בדצמבר ועד לתאריך ה-15 בינואר. חשוב לזכור שמומלץ לחכות עוד כשבוע לאחר הנסיגה ורק אחר-כך לפעול.
23/12/2009  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
מילה טובה על הלשכה לרישום מקרקעין, הידועה בציבור בשם טאבו: המסמכים הועברו לאינטרנט, הגישה קלה ונוחה. תל אביבים היו צריכים, בעבר, לגשת למשרדי הטאבו בבניין ישן, בדרך יפו 1, ולעמוד שעות בתור כדי להוציא נסח (=מסמך המפרט את הבעלות על כל מגרש ובית). לא עוד.
23/12/2009  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
מנהיגים עשויים אחרת ממנהלים. מנהלים משמרים את הסטטוס קוו, את ההוראות וההנחיות והפקודות (במסגרת צבאית).
23/12/2009  |  חנן וייס  |   מאמרים
מאז הובא לארץ החיסון נגד שפעת החזירים מתנהל מסע תעמולה מתוכנן ומכוון להפחיד את האזרחים ולהעיז אותם אל תחנות החיסון. בין הסיכונים האמיתיים, שהם קטנים, ובין הבהלה, יש פער, שאותו יוצרים אמצעי התקשורת. הם לא מדווחים לנו פרט אחד, פרט קטן. משום מה, כל אמצעי התקשורת כמו עשו אגודה אחת להעלים מאיתנו כמה מתים משפעת-לא-יוקרתית, שפעת רגילה.
23/12/2009  |  יאיר דקל  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
שר הביטחון נועד עם סולימאן  /  ספי קיני
חרירי נפגש עם אסד - ברית נגד ישראל?  /  עידן יוסף
הנשיא הטורקי נענה להזמנה לבקר בישראל  /  עופר וולפסון
המירוץ לנשיאות במצרים  /  יוני בן-מנחם
בחינה-מחדש של ארגוני העשייה היהודית-ערבית  /  אמל אבו זידאן
ההכרה באסונו של הזולת  /  איתן קלינסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
עדנה בקנשטיין לשעבר נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל אביב ושופטת בבית המשפט המחוזי מספרת על חיזוריו של אריק בעלה והגעגועים אליו, ושוללת מעבר לדיור מוגן    כתבת דיוקן החושפת דמות שופטת ...
יואב קיש
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il