|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

עוינות אובמה לישראל מזיקה לאמריקה

מעשי ארה"ב נעשו ע"מ ללחוץ על ישראל ולמנוע ממנה לפעול במלוא כוחה להגן על עצמה ארה"ב מזיקה בהתנהלותה זו לישראל ולעצמה
19/03/2010  |   אברהם שלום   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
מזיק לארצו. אובמה [צילום: AP]

בימים אלה משמיעים מפקד אמריקני בכיר, הגנרל פטראוס, וגם סגן הנשיא האמריקני ביידן, תיאוריה לפיה מסכנים מעשי ישראל חיי חיילים אמריקניים באפגניסטן ובעירק. נוח להם להתנער מכישלונותיהם ולהטיל את האשמה על היהודים, במקום להודות בחוסר הבנתם את העולם המוסלמי. לפי דברי ההבל המסוכנים הללו, אילולא הייתה ישראל, לא היו המוסלמים שונאים את אמריקה. אם אוסמה בן-לאדן פוצץ את וושינגטון ואת ניו-יורק רק בגלל שנאתו לישראל, מדוע לא שלח את המחבלים המתאבדים לתל אביב?

במקום להתנצל בפני הממשל האמריקני, עלינו להביא את האמת בפני דעת הציבור שם. התקשורת הבינלאומית מפיצה עלילות על יהודים מתנחלים בירושלים, הגוזלים בתים של ערבים הגרים ב'מחנה פליטים שועפאת' (פליטים מן הארץ? הם גרים בארץ ישראל ובירושלים, ומהו המחנה? לא אוהלים אלא בתים בנויים לתפארת). ממשלת ישראל צריכה להוקיע את הדרישה הגזענית למנוע מיהודים לגור בבירתם - האם יוכל מישהו למנוע מאזרח מוסלמי לקנות בית בוושינגטון? עלינו להסביר כי הנשיא ברק אובמה כועס משום שהוא מתכנן למסור את ירושלים - הקדושה גם לנוצרים - לשלטון מוסלמי. ממשלתנו גם צריכה להפריך את הטענות של סגן הנשיא ג'ו ביידן כי מעשי ישראל מגבירים את העוינות לאמריקה בעולם - עוינות שהוא עצמו יוצר בהאשמותיו נגד ממשלת ישראל. מעל הכל, עלינו להסביר כי החלשה של ישראל אינה יוצרת אהדה לאמריקה אלא ממלאת שכרון ניצחון את אויבי אמריקה, ומעודדת אותם להגביר את המלחמה נגד העולם החופשי.

המכשלה העיקרית המונעת מן הממשלה לפעול בצורה יעילה נגד המתקפה של הממשל האמריקני, היא חוסר ההבנה של המניעים והסיבות לגישה האמריקנית הפוגעת לא רק בישראל אלא גם בכל העולם החופשי. ארצות הברית מתיימרת להיות ידידתנו, אך מבקשת תמיד לזכות באהדת הערבים תמורת הפקרת ישראל.

הסיבה להתנהגות זו היא אנטישמיות בלתי מודעת הדוחפת אותם להאשים את היהודים בצרותיהם, או לכל הפחות להרגיש כי הם עושים לנו טובה כאשר הם תומכים בנו למרות שאנו משרתים את עניינם בצורה הטובה ביותר. בזמן המלחמה הקרה, השקיעה ארצות הברית מיליארדים במחנות צבא בגרמניה והיה עליה להציב צבאות שלמים שם; באותו הזמן שימשה ישראל כמגינה על העניינים האמריקניים במזרח התיכון, ללא צורך בחיילים אמריקנים ולפי הגדרות גנרלים אמריקניים, הייתה ישראל כמו 'נושאת מטוסים ענקית' עבור האמריקנים. וגם במלחמות המפרץ יכלה ארצות הברית להטיס חיילים לאזור בלי לחשוש כי יופצצו לפני שהיו מוכנים למלחמה, כי יכלו לסמוך על הרתעה ישראלית נגד חיל האוויר העירקי.

בימים אלה משמיעים מפקד אמריקני בכיר, הגנרל פטראוס, וגם סגן הנשיא האמריקני ביידן, תיאוריה לפיה מסכנים מעשי ישראל חיי חיילים אמריקניים באפגניסטן ובעירק. נוח להם להתנער מכישלונותיהם ולהטיל את האשמה על היהודים, במקום להודות בחוסר הבנתם את העולם המוסלמי. לפי דברי ההבל המסוכנים הללו, אילולא הייתה ישראל, לא היו המוסלמים שונאים את אמריקה. אם אוסמה בן-לאדן פוצץ את וושינגטון ואת ניו-יורק רק בגלל שנאתו לישראל, מדוע לא שלח את המחבלים המתאבדים לתל אביב? פטראוס וביידן מסרבים להאמין כי אוסמה בן-לאדן מתנגד לנוכחות האמריקנים בחצי האי ערב בגלל היותם נוצרים, והוא מתנגד לתמיכתם במשפחת הסעודים השולטים שם, אשר הוא שונאם ומבקש למלוך תחתם. לפי השיטות של פטראוס, כועסים העירקים על תוכנית ישראל לבנות בתים, תוכנית שתחל רק בעוד חמש שנים, ואינם כועסים על הרג האלפים בפלוג'ה, על התינוקות בעלי המומים הנולדים בעקבות ההפצצה שם. האפגנים אינם כועסים על הרג מאות אזרחים בהפצצות של כפרים ושל חתונות, בלי שהאמריקנים ישקיעו אפילו אחוז אחד מן המאמץ שהשקיעה ישראל להזהיר את האזרחים בעזה, אין הם מוטרדים מהרס כפריהם בהפצצות, הם רק דואגים לערבים ה'פלשתינים' אשר מקבלים מן האו"ם סיוע יותר מכל הפליטים האמיתיים בעולם ביחד.

האמריקנים מראים את בורותם ואת חוסר הבנתם את המזרח התיכון בהתקפתם על ישראל. הבריטים ייסדו מדינות עבור הערבים אחרי אלף שנים שלא הייתה להם עצמאות והיו תחת שלטון סלגוקים ומונגולים וממלוקים וטורקים. שלטון העותמאנים הטורקים עליהם נמשך חמש מאות שנה ולא היה בא לקיצו לולי הביסו אותם הבריטים במלחמת העולם הראשונה. אבל הערבים לא הכירו טובה לבריטים, כי הטורקים הם מוסלמים והבריטים היו נוצרים. עד היום הם מאשימים את הבריטים בפיגורם ובתחלואיהם ומתלוננים על ה'אסתעמר' - ההתנחלות או ה'קולוניאליזם' הבריטי.

יש לחדול מתחושת הגלותיות
יודע להרתיע אויב. ליברמן [צילום: AP]

ראוי לנו להיזכר במשבר קודם ביחסים עם נשיא אמריקני. בסיום מלחמת המפרץ הראשונה, חש הנשיא בוש האב כי לאחר שהעניש שליט ערבי תוקפן, עליו לפצות את הערבים וללחוץ על ישראל, וכך פרץ המשבר החמור ביחסים עם ממשלת שמיר. זה היה דחף אנטישמי אופייני להעניש את היהודים, אשר יצר את הסילוף של ההשוואה בין ישראל בת הברית של אמריקה ובין האויב סדאם. כתבתי על תפקיד האנטישמיות בעיוות המדיניות האמריקנית במכתב ששלחתי אז לשני שרים ולסגן שר בממשלת יצחק שמיר.

השר פרופ' אבנר שקי הזמין אותי לשיחה והתרשמתי עמוקות מהבנתו את מצבנו ומגישתו הלאומית המשוחררת מתסביכים גלותיים. השר רחבעם זאבי הי"ד פרסם את מכתבי אליו כמאמר בעיתון מולדת. את המכתב שלחתי גם לבנימין נתניהו, שהיה אז סגן שר החוץ. מר נתניהו השיב לי כי אינו מאמין שהאנטישמיות ממלאת תפקיד מכריע במדיניות הבינלאומית. אם שינו האירועים האחרונים את דעתו, יוכל להתמודד ביתר הצלחה מול המתקפה של משטר אובמה נגדנו.

התקשורת העולמית מרבה בימים אלה לכתוב על כפיות הטובה של ישראל לנוכח התמיכה האמריקנית. עלינו להבין כי טענות אלה אינן נובעות משיקולי היגיון ומרצון לשמור על אינטרסים של המערב, אלא רק משמשות מסווה לשנאת ישראל הקדומה, בימים אלה אשר גזענות נחשבת לחטא חמור. ישראל תרמה לביטחון ארצות הברית כל השנים - הערבים העזו להטיל אמברגו נפט על המערב רק כאשר חשבו שישראל חלשה בעקבות מלחמת יום הכיפורים. מדינות המפרץ איפשרו לאמריקנים לנחות בשטחן ולפעול נגד סדאם משום שידעו כי אחרת יוכלו הכוחות לנחות בישראל ולפעול משם. ושיקול זה נמשך וחשוב מול כל התפתחות מסוכנת של משטרים עוינים למערב אשר עלולים לקום בכל אחת ממדינות ערב. הסיוע האמריקני משמש לקניית נשק אמריקני, וישראל מסייעת לאמריקה בפיתוחו.

מעשי ארצות הברית היו על-מנת ללחוץ על ישראל ולמנוע ממנה לפעול במלוא כוחה להגן על עצמה. בצורה הזאת הזיקה ארצות הברית לישראל ולעצמה. הווטו האמריקני באו"ם אין לו ערך רב, כאשר הלחץ האמריקני הישיר על ישראל מזיק לה יותר מכל החלטה של האו"ם. עלינו לחשוף את השורשים של הדעות הקדומות נגד יהודים אשר מסלפים את הראייה האמריקנית. את הדעות הללו ספגו לתוכם יהודים בגלות והם המזיקים ביותר לנו, כדוגמת אהרן דוד מילר, דוד אקסלרוד ורם עמנואל - יועצי הנשיא אובמה, וכדוגמת העיתונאי תומס פרידמן המסית נגד ממשלת ישראל ב"ניו-יורק טיימס". (מה היה מעמדם בארצות הברית כיהודים לולי הייתה קיימת מדינת ישראל?) גם בישראל אנו רואים דוגמאות בוטות של כניעה ושנאה עצמית, כמו תלמידי אוניברסיטת תל אביב שהריעו לביידן המאיים על נוכחות יהודים בירושלים, וכמו אותם ממוריהם באותה אוניברסיטה הנוסעים בעולם ודורשים להטיל חרם על ישראל.

מעל הכל, עלינו להתנער מן הגישה הגלותית של מציאת חן בעיני האויב, ולפעול בדרך שתרתיע את האויב ממלחמה, כמו לדוגמה באזהרה של שר החוץ אביגדור ליברמן לאסד הסורי.

תאריך:  19/03/2010   |   עודכן:  19/03/2010
ד"ר אברהם שלום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עוינות אובמה לישראל מזיקה לאמריקה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
19/03/10 11:51
2
אלישמע
19/03/10 17:41
3
בטטה
19/03/10 18:45
4
מטאטא
19/03/10 19:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"דיני הקרבנות הם לנו כספר חתום. לא טעמי הקרבנות בכללן מובנים לנו ולא טעמם של פרטי דיניהם. ואפשר, מפני שאין אנו יכולים לקיימם מאז שחרב בית מקדשנו [ואולי] התנוון בנו 'החוש' לקרבנות" - כך פותחת פרופ' נחמה ליבוביץ זצ"ל את מאמרה הראשון "על טעמי הקרבנות" בספרה הידוע "עיונים בספר ויקרא". וגם אמנה, רבו הדרשות ורבו הפרשנויות להסברת ולהבנת "תורת הקרבנות" שהיא בעצם מערכת אדירה, מדהימה ובעיקר מיוחדת ואין כל ספק "שרב בה הנסתר על הגלוי". יש מן הפרשנים שנסקו לגבהים וראו במערכת זו יסודות קבליים מיסטיים ויש שפישטוה וראו בה יסוד של עבודת ה' פשוטה ואמיתית שראשיתה בהינזרות והינתקות מן "העבודה הזרה" (תרתי משמע: עבודה זרה ממש, כמו גם סגידה לדברים ועיניינים אשר בהם ולהם פעמים האדם מתמכר ומעלה אותם לדרגת עבודה זרה ממש) וכלה בהתקרבות ובהקרבה עצמית לבורא עולם, מעין מה ש"מדרש גם" מכנה זאת בשם: "הקרבה אדמית". והבן.
19/03/2010  |  ד"ר מוטי גולן  |   מאמרים
גם כאשר ממשיכים בישראל לחגוג בחנויות כמו "H&M", "גאפ" ו"זארה", לא יוותר התייר הישראלית המצוי, בעד שום הון שבעולם, על מסע-קניות אינטנסיבי ואובססיבי מעבר לים. חזקה עליו שמחופשת הפסח הקרובה שלו הוא יחזור עם מזוודה עמוסה לעייפה בבגדים - מנהג שזה מכבר דבק בו ושכבר מזמן הפך אצלו לטבע שני. ליצני הדור משוכנעים, מעבר לכל ספק, כי יותר משהתייר הישראלי רואה עולם, הוא קונה אותו.
19/03/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
ההוכחה שהאמריקנים בכלל לא מבינים את ההתנהלות הביורוקרטית הישראלית על הקלות שלא תיאמן שבה מחתימים רבנים גדולים על הצהרות שהם אינם מודעים להן ועוד איזו הערה קטנה
19/03/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ארגון בצלם פרסם (ו', 19.3.10) הודעה רשמית המגנה את ירי הרקטות שגרם להריגתו של פועל תאילנדי. להלן ציטוט הפסקה הראשונה של ההודעה:
19/03/2010  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
ספר ויקרא, אותו אנו מתחילים לקרוא השבת, עוסק בתחילתו בעבודה הסדירה של המשכן. כפי שראינו במאמרים קודמים, כאשר התורה באה לדבר על ענייני המקדש, היא לא חוסכת במילים ומתארת לפרטי פרטים את כל סוגי הקורבנות ואת דרך הקרבתם, משום שרק הקב"ה הוא שיכול להדריך אותנו בדרך לעבודתו.
19/03/2010  |  אריה יואלי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il