|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים

אין משבר!

למרות חילוקי הדעות בין נתניהו לאובמה, מערכת היחסים עם ארה"ב טובה, אולי בזכות ביידן וקלינטון, חבריו של נתניהו כלכלה: בקיץ הקרוב - הזדמנויות + סיכונים ענקיים תחזית לשבוע שחל בין 26.3.10-19.3.10
19/03/2010  |   טובה ספרא   |   מאמרים   |   תגובות

התקשורת השבוע עלולה להיתקל בקשיים, בעיקר בימים 26.3-25.3. יש נטייה לשתלטנות בעבודה, על כן היו זהירים בחתימת חוזים והסכמים, הזהירות מתבקשת גם בשיחות סודיות, או מניסיונות למניפולציות. לקראת התאריך 28.3 הכוכבים מרקורי ומארס והאסטרואיד ווסטה מתאגדים יחד, התחושה תהיה שצריך לגונן על העקרונות והאידיאות החשובים לכם ביותר ותהיו מוכנים להילחם על כך.

הירח המלא בחג הפסח, בתאריך 30.3 לפנות בוקר, במזל מאזניים הוא מבנה שיכביד.

מעבר השמש למזל טלה בתאריך 20.3 מתחיל רבעון חדש, עונת האביב. הכל רענן ויש תחושה של התחדשות ואופטימיות באוויר. השילוב בין שמש במזל טלה והמארס במזל אריה מעורר אנרגיה חיובית, יש ניצוצות של יצירתיות המתפתחים לתנועה של ממש וכמה זה מתאים לנו עתה לקראת הניקיונות והבישולים לחג הפסח.

21.3 הוא יום השוויון, בו היום והלילה שווים באורכם ומכאן הימים מתחילים להתארך, עד שיגיעו לשיא בתאריך 21.6 ואז יתחיל הקיץ.

בלילה שבין התאריכים 26.3-25.3 יתחיל שעון הקיץ.

בחזית הפוליטית העולמית, התקופה שבין 25.3-17.3 היא תקופה קשה ומחוספסת לרוב מנהיגי העולם. בעיקר אלו בני מזל אריה, שנכנסים די בקלות לעימותים, בעיקר אם יש התנגדות לעמדתם. יהיה להם קשה לקבל את העובדה שיש אנשים החושבים אחרת מהם, והתוצאה תשפיע על התנהגותם, ולא בסגנון תרבותי. אין כאן מנצח או מנוצח, יש גם את זה וגם את זה.

הירח המלא בתאריך 30.3 "נופל" על השמש של אירן. הירח בריבוע לפלוטו על השמש של אירן והמנהיגים שם חשים מאוימים, וייתכן שיהיו יותר לחוצים ומדוכאים.

אצלנו
נתניהו וביידן. חברים טובים באמת [צילום: AP]

כאן במדור בשבוע שעבר, הרחבתי על ה"סימפטומים" שמפתח כוכב מארס בנסיגה, עצירה ואחרי כן בגרירת הרגליים המתמשכת שלו, לפחות בשבועיים שלאחר מכן, כשהכוכב נמצא עדיין על המעלות 0-1 במזל אריה.

  • "אחרי העצירה, כשהמארס משנה את הכיוון ומגיח קדימה תשומת הלב תהיה לפעולה, לעשייה ואפילו לכיוון לוחמני. אנו עתה אחרי התאריך 10.3, אומנם כל המחסומים ירדו ומאפשרים סוף-סוף התחלה חדשה. אבל כדאי להמשיך ולהיות זהירים בימים הקרובים, מאחר שרבים צברו תסכולים וכעסים, הדחיקו את הקשיים ועתה יש פיתוי לשחרר קיטור, להתבטא בפתיחות, לכן ייתכנו התפרצויות והתבטאויות לא מסוגננות."


כל כלי התקשורת בארץ ובארצות הברית התחרו ועדיין מתחרים על הכותרות והתכנים החריפים על "המשבר הנוראי" שיצר ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הממשל בארצות הברית. מבנה הכוכבים של המפה המשותפת של ארה"ב ומדינת ישראל אינו מצביע על משבר!!!. כלומר, מערכת היחסים נשמרת, גם אם יש חילוקי דעות, כמו שהתבטא ברק אובמה אולי אחרי שהתעשת.

בהורוסקופ של ברק אובמה, כוכב מרקורי נמצא במעלה שתיים במזל אריה, כך שכוכב מארס "חוגג" עליו כבר תקופה לא קצרה, אם זה בתחילת העצירה מסוף חודש פברואר 2010 ומאז ולאורך החודש הקרוב. השילוב של שני אלה משחרר קיטור ונאמרים דברים או מילים ללא מחשבה. גם אם אובמה נשמע מסוגנן בתקשורת, אין ספק שבחדרי חדרים הוא מתבטא בשפה חריפה והוא מתוסכל מאוד. לא נשכח שהוא במסע שכנוע גם אצלו בבית, בנושא רפורמת בריאות, אותה הוא רוצה להעביר בכל מחיר, כך שהתוקפנות אצלו, מן הסתם, מופנית גם למישורים נוספים. במפה המשותפת של נתניהו ואובמה, כוכב אורנוס נמצא על מעלת האפס באריה, כוכב מארס הנמצא שם מאז סוף פברואר עד תחילת השבוע הקרוב ואלו מביאים לאי השקט. אלא שהמתח ביניהם לא מסתיים, בהמשך הירח המקודם יגיע לריבוע עם השמש המקודמת. המפה המשותפת שלהם לא אידיאלית בלשון המעטה.

לעומת אובמה, הקשר בין סגן הנשיא ג'ו ביידן ובנימין נתניהו הוא חברי, חם וחזק. כוכב יופיטר המקודם של ביבי, מחבק את השמש והמרקורי המקודמים של ביידן, שילוב המעיד על הנינוחות שחשים שניהם כאשר הם יחד. גם המפה המשולבת שלהם מעידה על כך שהתקשורת זורמת ביניהם, כך שכאשר ג'ו ביידן אמר בנאומו באוניברסיטת תל אביב שהוא מכיר את נתניהו הרבה שנים והוא חבר שלו, הוא באמת מרגיש כך.

אצל הילרי קלינטון במפה המקודמת נמצאת הוונוס ב-4 מעלות דלי, מקום בו נמצא היופיטר המקודם של נתניהו. זהו שילוב נוח מאוד. כוכב המרקורי המקודם של שניהם נמצא במזל גדי, כך שהתקשורת ביניהם אפשרית, בגלל ששניהם כעת חושבים באותה דרך מעשית ותכליתית.

ייתכן שהמעורבות של ג'ו ביידן והילרי קלינטון תביא להבנות ולמציאת דרך משותפת ולשיתוף פעולה ידידותי ופורה, ואולי לרכך את חוסר ההבנה עם הנשיא אובמה.

בשעה הזאת, כאשר יש לחץ על מדינת ישראל לוותר שוב, כדי להגיע למו"מ עם הפלשתינים, אפשר רק להרים גבה, מאחר ש"הכוכבים נלחמו בסיסרא". לא פעם נכתב כאן שאין סיכוי לשיחות אמיתיות, מבנה המפה המקודמת המשותפת של ישראל והפלשתינים, אומרת חד-משמעית: "קושי לשלב אנרגיות ביחד. בזבוז זמן על פולמוסים וויכוחים, על נושאים שאינם באמת ערובה לביטחון, וכל אלה תקועים כמו עצם בגרון, ולא מאפשרים להגיע לתוצאה כלשהי... רק כאשר יפנימו הצדדים את הערך של הסבלנות והסובלנות, אז הסיכוי להפסיק ולהאשים אחד את השני יתאפשר. ברגע שיבינו שיש לקבל אחריות ולהשתלט על ההתגוששות לפרק זמן, אפשר יהיה לעבוד ביחד להגיע להישגים משותפים..." (אלה משפטים שנכתבו כאן במדור בתאריך 20.11.2009).

בתאריך 25.9.2009 נכתבה כאן התחזית הבאה שעתה קורמת עור וגידים:

  • "מאפריל 2010, הממשלה תצטרך לתמרן במציאות מורכבת יותר, תמרון שיהיה לא פשוט, הדורש החלטות קשות וסדר עדיפויות משתנה, איך לתמרן בין אינטרסים חיוניים ומנוגדים. זה יכול להתבטא בלחצים פוליטיים מבפנים, או בלחצים חיצוניים, ואלה יוצרים סדר יום חדש.

    "ההורוסקופ המקודם של נתניהו עם מדינת ישראל מעיד על התנהלות הרמונית, לצד התמיכה שהוא מקבל."


"אם תסגרו את דלת בפני טעויות, גם האמת לא תוכל להיכנס" [רבינדראנאת טאגור].

השבוע...

19.3 התכנים היום יותר מעשיים. עם הירח במזל שור, הרגשות חמים יותר. הפרטים הקטנים והחיוביים הם שעושים את היום. כך שאל תדלגו על אלה, התמורה תבוא בהתאם. אומנם לא מדובר בדיבידנדים גדולים, אבל גם הקטנים טובים כשמגיעים. מצב הרוח טוב וחיובי.

20.3 יש היום נטייה להיכנס לוויכוחים, אבל אין לאלה מקום מאחר שאי-אפשר לשכנע איש בכוח, כך שאם אתם מוצאים את עצמכם בספק במקום כזה, העדיפו ללכת הלאה. זהו יום נחמד לצאת להרפתקאות קטנות, אבל בלי להקצין לשום כיוון. הירח בטל משעה 21:40 עד למחרת בשעה 02:28 לפנות בוקר.

21.3 התקשורת היום נוחה ומאפשרת הסכמות המשרתות אתכם. האירועים מתפתחים וזורמים בדרך חיובית, אך רצוי להישאר בצד השמרני בתהליך קבלת ההחלטות, או בכל תהליך שתבחרו לקדם היום. חוש העיתוי היום במיטבו וההמלצה היא להשקיע היום בתוכניות עם מחשבה עתידית.

22.3 הדדיות עוזרת היום להמשיך לקדם הסכמות, קל יותר לתת אמון, לראות עין בעין את אותן התוכניות, לתדלק את המנועים שיביאו תוצאות בהמשך. האווירה נינוחה יותר היום ואפשר להגיע גם להסכמות לא להסכים על חלק מהנושאים, כדי להמשיך ולהתקדם. לעיתים בתוך מו"מ, נתקעים בגלל פרטים שוליים, אל תיתנו לכאלה להפריע לכם.

23.3 הירח בטל משעה 03:47 עד שעה 08:10 בבוקר. נושאים משפחתיים מעסיקים אתכם, היות שהרגשות יותר אינטנסיביים בימים הקרובים וייתכן שהם גורמים גם למצבי רוח. נסו לא להילחץ ולא להלחיץ אחרים, תחושת חוסר הוודאות משפיעה עליכם, לכן נסו להימנע ממפגשים העלולים לגלוש לעימותים. העדיפו להתפשר והתוצאות ישתפרו בהמשך. אין זה יום מתאים לבחור כיוונים חדשים, המתינו קצת, הסבלנות תעזור לכם לראות את הדברים בפרופורציות.

24.3 היום כדאי להבטיח שאתם רואים נכון את הרעיון שעלה על המדוכה. יש חוסר הבנה המסתתר מאחורי הקלעים וזה עלול לגרום לטעויות עתידיות, כך שעדיף להפעיל שיקול דעת נוסף. אל תאמינו להבטחות שאתם מקבלים היום, לעיתים הרגשות משפיעים על זווית הראייה, או ההפך - זווית ראייה משפיעה רגשית. רק כאשר תירגעו, תוכלו להתרכז בתוכניות ולהתקדם יותר בקלות.

25.3 הירח בטל משעה 06:39 עד שעה 11:39 בבוקר. יוזמות מקוריות מתקבלות בברכה ומעורבות שלכם בפרויקטים אישיים מביאה לסיפוק יצירתי. היו ערניים לסביבה בה אתם נמצאים ותופתעו מההתפתחויות. הרגשות לא מצונזרים ומשפיעים על האווירה ואם אתם עוקבים אחר התהליכים, יש ביכולתכם למנוע עיכובים העלולים לצוץ בימים הקרובים. הלילה מזיזים את השעון שעה אחת קדימה.

26.3 יש נטייה לעימותים אישיים המתישים אתכם ומובילים אתכם לשום מקום. חפשו את הדרך לנקות את השטח ולא תצטערו על כך. הידיעה מה אתם רוצים תעזור לכם להשיג את ההזדמנות לה אתם מצפים היום. התחלקו במשימות, והתקדמו ביחד כשאתם משיגים את כל המטרות שקיוויתם להן, בלי קונפליקטים מיותרים.

כלכלה ושווקים

אנו עומדים "לקנח" את התנודתיות שאפיינה את החודש האחרון, עם מעברה של השמש למזל טלה והיבטים שהיא יוצרת עם כוכב סאטורן בתאריך 21.3 ואחר-כך בתאריך 25.3 בהיבט לכוכב פלוטו. לאחר המעבר הזה אפשר לצפות שהשווקים יענו, בדרך כלל, בצבעים הירוקים לציפיות המהמרים עד לחודש אוגוסט.

המגמה המסתמנת עם כניסתו של כוכב יופיטר למזל טלה, המצטרף לכוכב אורנוס בתאריך 6.6 ואחר-כך עם כוכב מארס שיישהה במאזניים לקראת סוף יולי, היא לספקולציות מוגזמות עם תנועת מחירים גבוהה במיוחד. סימן השאלה יהיה עם כוכב סאטורן במאזניים שדורש קונטרול והאם יצליח בכוחו לשמור על גבולות לטווח המחירים הצפוי.

הקיץ המתקרב מכיל הזדמנויות עם סיכונים ענקיים, כאן יהיה ההבדל בין הסוחרים הספקולנטים המומחים ובין אלה שתמיד היו חוסכים, ועברו לאחרונה לשווקים כדי לשפר את מתח הרווחים שלהם, והמומחיות שלהם בשווקים עדיין לא עמדה במבחנים כאלה. על המצב הצפוי נרחיב במדורים הבאים.

תאריך:  19/03/2010   |   עודכן:  19/03/2010
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"חובה עלינו לשקוד על הסברת עֶרכם ותרבותם של שני העמים בעל-פה ובכתב לערבים ולעברים, ולשקוד על פיתוח דפוסי ידידות בין העמים."
19/03/2010  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
ערב צאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון, כשברקע ביקורו בארה"ב "האולטימטום השקט" של הנשיא ברק אובמה - מן הראוי לשוב ולהזכיר, כיצד נהג ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן-גוריון, במצבים קריטיים דומים אל מול אולטימטומים חריפים בהרבה, שאיימו על עצם קיומה של המדינה, מצד שתי מעצמות העל דאז, ארה"ב וברית המועצות הקומוניסטית.
19/03/2010  |  יוסף עברון  |   מאמרים
השבוע נחנך ברוב פאר והדר בית הכנסת 'החורבה' בירושלים שבין החומות. אני משער (במוצ"ש לפני שבוע) כי הטקס (י)היה מרשים ו(י)שודר בכלי תקשורת רבים, בארץ ובעולם. עוד אני משער כי העולם הערבי (י)געש ו(י)רעש: "היתכן להרים כיפה מתגרה מול כיפת אל-אקצה"? כמו-כן אני בטוח כי גדלה בציבור המשכיל 'תודעת ירושלים' ותהלוכותיה ב-300 השנים האחרונות לתפארת תלמידי הגר"א, הרבנים שמואל סלנט ואברהם-יצחק קוק, ולהבדיל הסולטאן העותומאני, הנציב הבריטי ו...טייקוני אוקראינה הנדיבים.
19/03/2010  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
מזה כמעט שבועיים רוגשת אצלנו התקשורת בדיבורים על משבר בין ממשלת ישראל לזו של ארה"ב. המשבר לכאורה, פרץ בעת ביקורו של סגן נשיא ארה"ב בארץ. הוא הגיע הנה כדי לנסות לחדש את השיחות בין הישראלים לפלשתינים. השיחות האלה תקועות כבר זמן רב ובאופן לגמרי "טבעי", האחריות לתקיעות הזאת מוטלת על ממשלת ישראל. לכן היא נדרשה להקפיא את הבנייה ביהודה ובשומרון, כאילו כדי להפגין רצון טוב מול הפלשתינים המסכנים, והסכימה לעשות זאת לזמן מוגבל, לעשרה חדשים. והנה בעיצומה של ההקפאה, ומה שיותר גרוע בעיצומו של הביקור הידידותי של סגן הנשיא האמריקני, מודיעה ועדה מקומית על החלטה לבנות אלף ושש מאות יחידות דיור חדשות בירושלים, בשכונת רמת שלמה, שטח שהפלשתינים טוענים לבעלות עליו. נו, כזאת סטירת לחי למבקר הנכבד, ומכאן משבר מדיני חמור ביותר. לכאורה.
19/03/2010  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
האמריקנים טוענים כי פעולות ישראל בירושלים פוגעות באינטרסים האמריקניים. גם לישראל יש סיבה לטעון כי משחקי הברוגז האמריקניים מקשיחים את עמדתו של אבו-מאזן, ומה שיותר חמור, מעודדים את הקיצוניות של ארגוני הטרור ביהודה ובשומרון וגורמים להתפרעויות. החידלון בנושא הגרעין האירני בוודאי מסכן את ישראל. יש כמובן הבדל, לטוב ולרע, משום שארה"ב היא מעצמה עולמית. לטוב, משום שאיזו מין מעצמה היא זו שהחלטה של פקיד בוועדת התכנון של ירושלים יכולה להעמיד אותה בסכנה ביטחונית. מי שביטחונה יותר שברירי ודורש התחשבות היא ישראל. לרע, משום שאין סימטריה בינינו לבינם. הם יכולים להיעלב ולכעוס עלינו, ואנחנו לא, כפי שראש הממשלה נאלץ לבלוע בשקט את העלבון שספג כאשר הבית הלבן פרסם תמונה שבה נראה אובמה משוחח בטלפון עם נתניהו כשרגליו על השולחן. אפשר אומנם במאמץ דיפלומטי רב לגשר על-פני אינטרסים שבאופן נקודתי נמצאים בעימות, אם יש אינטרס גדול משותף, וזו בעצם השאלה.
19/03/2010  |  קובי לירז  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il