|   15:07:40
דלג
  יעקב איציקוביץ  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

יום השואה בצל יחסי ישראל-ארה"ב-שמאל-אירן

לו תיפגע ישראל ע"י אחמדינג'אד, שואה זו תיפול קודם על ארה"ב ואח"כ גם על אירופה ישראל אומנם בודדה, אך נאמנה לארה"ב
07/04/2010  |   יעקב איציקוביץ   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
[צילום: יח"צ]

השבדים היו מוכנים לנתק את יחסיהם הדיפלומטיים עם ארה"ב, בגלל מלחמת וייטנאם. אבל הם לא עשו דבר דומה בעת שלטון היטלר כאשר הרג מיליוני ילדים ומבוגרים יהודיים. הכיצד? כאשר היטלר טבח במיליוני יהודים אף אחד לא הפגין נגדו. אפילו לא השמאל. נשאלת השאלה, לו השמאל דהיום היה קיים אז, בעת שלטון היטלר, האם היה מצדיק אותו?

היהודים בישראל, כמו היהודים בכל מקום בעולם, הם עם משונה. הדגש הוא על העם היהודי ולא על הדת היהודית. ישנם דברים שקורים אצל עמים אחרים, היום, ומאז קדמת דנן, אשר מורשים להיעשות על ידם, אומות אחרות בעולם, אבל אסורים להיעשות על-ידי יהודים, על-ידי ישראלים.

בהיסטוריה של האנושות, בתקופות שונות, ובזמנים לא כל-כך רחוקים, כמו המאה הקודמת, הרשו לעצמן מדינות רבות אחרות "להעיף" או לגרש מתוכן אלפים ואפילו מיליונים של אנשים, מבלי להניד עפעף, ולא קיימת כלל "בעיית פליטים" בהקשר זה. על רוסיה שעשתה כזאת למיליונים ולעמים שונים, נכתבו אפילו עשרות ספרים. גם פולין, גם צ'כוסלובקיה עשו כך. הטורקים, רחמנא לצלן, זרקו מיליון יוונים, שלא לשכוח מלהזכיר את רצח העם הארמני שביצעו. אלג'יריה זרקה מתוכה כמיליון צרפתים. אינדונזיה זרקה, רק אלוהים יודע כמה, סינים מתוכה, ואף אחד לא אומר מילה אחת על אודות פליטים. אלו הן רק כמה דוגמאות ורק על קצה המזלג. אבל במקרה של ישראל, פליטי מלחמת 1948 הפכו עניין נצחי. ואיך נוצרה הבעיה הזו? עבד א-רחמן עזאם, מזכ"ל הליגה הערבית של אז, קבע כי פלישת צבאות ערב לישראל מיד עם הכרזת המדינה, ב-14 למאי 1948, "זו תהיה מלחמת השמד וטבח רבתי, שעוד ידובר בה כמו כמעשי הטבח של המונגולים והצלבנים". מדובר על 4 שנים אחרי סיום מלחמת העולם השנייה, סיום השואה. כתוצאה ממלחמה זו נוצרו ה"פליטים".

כדי לשרת אינטרס לאומי, כדי להרחיק את הזרקורים מעניינים פנימיים, נוח וקל להאשים את היהודים, את הישראלים. בתוך כך, מדינות רבות מתעקשות היום כי ישראל חייבת לקחת חזרה לתוכה את כל פליטי 48' ועוד יותר מאלו, פליטים, מספרים דמיוניים שיקריים. תוך כך, לא פעם אנו שומעים, לרבות ממנהיגי השמאל הטוענים או מכנים את עניין הפליטים הפלשתינים, כעינוי גדול מזה של הנאצים. השנאה ליהודים, לישראלים, מביאה אותם להגזמה ולעיוות עובדות היסטוריות. שנאה איננה אג'נדה מנצחת. שנאה מביאה לכישלון עצמי.

תוך כך, ראוי לשאול מדוע מדינה חזקה כמו ארה"ב זקוקה להחזיק בסיס צבאי באוקינאווה שביפן, אלפי קילומטרים מניו-יורק? מדוע אנגליה צריכה את איי פוקלנד ליד ארגנטינה, אלפי קילומטרים מלונדון? או מדוע שצרפת תחזיק איים שונים באוקיינוס, אלפי קילומטרים מפריז? לכן, מאותן סיבות ממש, אין סיבה שלא נבנה ואו נספח מקומות ברורים כמו מעלה אדומים, רמת שלמה ואחרים. בד-בבד, נשים עין בוחנת ופקוחה על מקומות כמו קלקיליה ואחרים, ק"מ יחיד ממרכז כפר סבא. שלא לדבר על חמאסטאן בעזה. כל אלו הן אך ורק דוגמאות בודדות המיוצגות גם בדברי שמעון פרס, נשיא המדינה, שאמר לאחר היציאה מרצועת עזה: "טילים תמורת שטחים או שטחים תמורת טילים, עיקרון שלא עובד".

בכל מהלך ההיסטוריה, מדינות שניצחו בשדה הקרב הן שהכתיבו את תנאי השלום. אך כאשר ישראל היא המנצחת, היא נדרשת לוותר עבור מחיר השלום. רק מישראל מצפים להציג את "הלחי השנייה" כאילו מצפים מיהודים, מישראלים, להיות הנוצרי ההוא. אבל מה היה קורה, חס וחלילה, לו הפסידה או הוכרעה ישראל באחת ממלחמותיה? האם למשל השמאל בצביעותו ואו כמה ממדינות העולם בצביעותן, היו דורשים דבר דומה מהערבים?

מיותר לחשוב מה היה עושה עבדול נאצר, מנהיג מצרים, לו הביס את ישראל במלחמת ששת הימים, במיוחד לאחר מלחמת תימן שניהל, זמן קצר לפני כן, בה השתמש בפצצות גז השמדה. ואגב, נאצר, אז, לא הסתיר את מטרתו "לזרוק את ישראל לים" והעולם שתק. העולם (צרפת, בריטניה, ארה"ב) אפילו הטיל סנקציות צבאיות על ישראל. במקרה כזה, לו ניצח נאצר, סביר להניח ששום שמאלן דהיום לא היה מניף אצבע לטובת ישראל. השנאה לישראל מלובה בשנאה עצמית, המבוטאת בדבריהם, משולבים עם מנהיגים ערביים בארץ ובמדינות מסביב, כל אלו העבירו אותם על דעתם. איך נימק פרופ' אמנון רובינשטיין את עזיבתו את חבריו - שולמית אלוני, ג'מוס, רז, וילאן, זהבה גלאון ושות': "החברים הטובים שלי במרצ, ירדו מהפסים בגלל הצורך לרצות את הפלשתינים בכל מקרה ובכל מצב".

בזמנו, קמה בארה"ב צעקה ציבורית גדולה, ובמדינות שבהן היה חופש הדיבור, ברחבי העולם, כאשר אנשים מתו בוייטנאם או כאשר שני שחורים הוצאו להורג אז ברודזיה. השבדים היו מוכנים לנתק את יחסיהם הדיפלומטיים עם ארה"ב, בגלל מלחמת וייטנאם. אבל הם לא עשו דבר דומה בעת שלטון היטלר כאשר הרג מיליוני ילדים ומבוגרים יהודיים. הכיצד? כאשר היטלר טבח במיליוני יהודים אף אחד לא הפגין נגדו. אפילו לא השמאל. נשאלת השאלה, לו השמאל דהיום היה קיים אז, בעת שלטון היטלר, האם היה מצדיק אותו? השאלה הזו בסיסה נעוץ בתמיכת השמאל בבריה"מ כאשר זו, בשנות החמישים של המאה הקודמת, חימשה צבאית את צבאות מדינות ערב במוצהר נגד ישראל ובעד השמדתה.

ראוי שבארה"ב ובאירופה מחד-גיסא, יחששו לו הייתה חס וחלילה "נעלמת" ישראל מהמפה. ומאידך-גיסא, ראוי להם לעשות מאזן הגון בתרומת ישראל לארה"ב למערב ולאירופה, במיוחד לאור הניצחון במלחמת ששת הימים, ומאז. לו תיפגע ישראל על-ידי המטורף מאירן, השואה הזו תיפול קודם כל על ארה"ב ואובמה בפרט וגם על אירופה.

מאז אסון מגדלי התאומים בניו-יורק, 11.9, מתברר יותר ויותר כי בין עולם האיסלאם לבין העולם המערבי אין ממש מילה משותפת אחת, ולא תוכל להיות הבנה. זאת מהסיבה ששישים דורות חונכו באיסלאם לאנוס את טבע האדם, לא להשתמש ברוח המחשבה, לא לרצות בזכויות אדם. בעולם האיסלאם מולך הרצון האפל של אללה. מאותן סיבות, היעדר זכויות אדם והיעדר זכויות וחופש לאזרח, הם, בסופו של דבר, שהפילו את המשטרים הסוציאליסטים במזרח אירופה.

לכן, ערב יום השואה, ראוי לזכור כי למרות בדידות ישראל, בארה"ב חייבים להעביר את המסר, כי העובדות ההיסטוריות מוכיחות, שישראל היא בעלת הברית האמיתית היציבה והנאמנה ביותר לארה"ב, יותר מכל מדינה אחרת בעולם, עד כדי שנאמנות ישראל לארה"ב גדולה יותר מזו של ארה"ב לישראל. בארה"ב יכולים להסתמך יותר על ישראל מאשר בישראל יכולים לסמוך עליה. היהודים והישראלים בתוכם היו, וגם היום, במידה רבה, לבד בעולם. הבדידות הזאת נובעת קודם כל מצביעותם של מנהיגים בעולם, גם המערבי, ובדרך של מוסר כפול שהם משתמשים בו ביחסם לישראל. ישראל קיימת ומשגשגת קודם כל בזכות עצמה, ובזכות שותפות הגורל עם חלקי העם היהודי הפזורים ברחבי העולם.

תאריך:  07/04/2010   |   עודכן:  07/04/2010
יעקב איציקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יום השואה בצל יחסי ישראל-ארה"ב-שמאל-אירן
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תודה
7/04/10 19:30
2
דורון--
7/04/10 20:11
3
ולתרגום לאנגלית
7/04/10 21:04
4
עדיין בהשפעת פסח
7/04/10 21:38
5
היהודי הישראלי
7/04/10 22:14
6
קורןנאוה טבריה
8/04/10 06:03
7
עדות מצמררת
8/04/10 09:02
8
מיהודי מנוחין
8/04/10 11:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לקראת הכנת מאמר זה, הונח על שולחני פסק-דין של שופט מחוזי המתייחס לתביעה בגין ליקויי בנייה שונים. יובהר: השורה התחתונה של פסק דין זה היא חיובית מבחינת הרווחים הכספיים של לקוחותיי, לאמור, הם - לקוחותיי שהזמינו שירותי ייעוץ הנדסי במשרדי - יצאו נשכרים ומרוצים.
07/04/2010  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
הצבא אינו חברת תעשיה פרמקולוגית. החיילים והמפקדים אינם רוקחים במעבדות סטריליות, אין להם מבחנות בהן מודדים בדיוק של מיקרומילימטר, או מיקרוסקופים מגדילים פי מיליון. כשחייל רואה חלוק לבן, זהו סימן מובהק שהוא נפצע ולא מאיזמל מנתחים. הצבא, מעצם טבעו, הינו התגלמותה של האלימות על כל זוועותיה. אין לצבא קיום אלא בכוח אלים נורא ואיום עד מוות. במובן מסוים, הצבא הוא מדגם של כל החיים על פני האדמה.
07/04/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
מעבר למשמעות המדינית שלה כבירתה של מדינת ישראל, ירושלים היא מושא דתי ומיסטי לבני שלוש הדתות המונותיאיסטיות, וזה מקור הבעיה. ההיבט המדיני של ירושלים מחד-גיסא, וההיבט הדתי והמיסטי שלה מאידך-גיסא, מהווים דיכוטומיה בלתי אפשרית, וקשֵה, אם בכלל ניתן, לגשר בין שני הקצוות. מהבחינה היהודית, ירושלים הייתה בירתה של ממלכת דוד ושלמה, ולאחר מכן, עד לחורבן בית ראשון, בירתה של ממלכת יהודה, עם פסק זמן בן כשבעים שנה בין חורבן בית ראשון על-ידי הבבלים, עד לשיבת ציון של עזרא ונחמיה בתקופה הפרסית. בתקופה ההלניסטית, לאחר-מכן החשמונאית וההרודיאנית, ומאוחר יותר הרומית, התחלפו מדי פעם פרקי זמן שבהם שימשה ירושלים כבירתה של ישות ממלכתית יהודית, בתקופות שבהן היא הייתה נתונה לשליטתם של אחרים. בהערכה גסה ניתן לומר שאחרי שלטון רציף של כחמש מאות שנה בתקופת דוד ושלמה ומלכי יהודה, ושלטון מקוטע במשך כחמש מאות שנים נוספות, שלטו היהודים בירושלים בסך-הכל פחות מאלף שנים.
07/04/2010  |  ד"ר מיכאל כהן  |   מאמרים
כמו מרבית עם ישראל, גם אנחנו יצאנו לטיול לצפון בחופשת החג ובדרך מקרה הגענו לקיבוץ משגב עם (הקיבוץ הצפוני ביותר בעולם...). הגענו לתצפית לכיוון לבנון וקיבלנו הסבר מאיש הקיבוץ, לב-טוב, אדם צבעוני, אבל מושרש במקום. נקודת התצפית חולשת על כפרי דרום-לבנון וניתן לראות ממנה אתרים נרחבים שהיו זירת לחימה במלחמת לבנון השנייה. כן ניתן לראות גם את פיתולי ואדי סאלוקי, שעליו נלחמה חטיבת השריון 401 ואת הכפרים עליהם הקיזו דם לוחמי החי"ר של צה"ל.
07/04/2010  |  עפר דרורי  |   מאמרים
קרוב ל-3 מיליון ישראלים בילו בחג הפסח ביערות הקק"ל ובאתרי הקמפינג ברחבי ישראל. הם יצאו לחיק הטבע במטרה ליהנות מאיכות הסביבה החסרה לכולנו במרכזי הכרכים העמוסים והמזוהמים שלנו. הם יצאו לאוויר הצח למען איכות החיים שלהם והשיגו בדיוק היפוכו של דבר: לא רק שנתקעו בכבישים הפקוקים - אלא שגם גררו את זוהמתם עימם. הותירו אחריהם גלי אשפה וטינופת המביישים את כולנו, ובעיקר את אלה בתוכנו המקפידים לשמור על הניקיון ולא יעזו להותיר את אשפתם אחריהם.
07/04/2010  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי  
עבדאללה: ישראל מבודדת יותר מקוריאה הצפונית  /  איציק וולף
השגריר הטורקי חוזר לביתו  /  איציק וולף
סרט של במאית ישראלית הוסר מפסטיבל צרפתי-מצרי  /  עופר וולפסון
העם - בדד ישכון  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
הם קמו "על צד שמאל"  /  גורי גרוסמן
המשולש שנפרם  /  יוסי אחימאיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il