|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

צמרת המדינה שאינה מכירה ב"מינהל תקין"

אצלנו: ממדי רשת השחיתות ימשיכו להתרחב צפויה המצאה טכנולוגית חדשה תמונת הכוכבים לשבוע 30.4.10-23.4.10
23/04/2010  |   טובה ספרא   |   מאמרים   |   תגובות

בין התאריכים 25.4-23.4 המארס מגיע ומאתגר את המרקורי - היו זהירים במה שאתם אומרים והימנעו מוויכוחים קטנוניים. הערה זו באה להמליץ לאלה מכם שקובעים פגישות עבודה, או עסקים חשובים, לדלג על ימים אלה אם המפגשים שאתם מתכוננים אליהם חשובים לכם. זה נכון גם למישור האישי והרגשי.

בימים הקרובים המתחים צוברים כוח. יש רצון לאזן בין הצורך לשמור על המוכר, הקיים ועל הסטאטוס קוו ובין הצורך בשינוי ובהתחדשות. המולות בין הסאטורן לאורנוס בתאריך 26.4 כבר משפיעה וחלק מההשפעה הוא חוסר שביעות רצון עם מה שמתרחש בהווה.

כוכב סאטורן מסמל את המציאות, ותשומת הלב מופנית ברצינות לפתרון בעיות כאן ועכשיו. כוכב אורנוס במזל דגים מסרב לעצור ויוצר בלגן בנתיב בו הוא מתקדם. המלחמה בין שני הענקים הללו, מטרתה לבנות מחדש את מה שצריך לשנות, לפנות מקום לתהליכים ולדברים חדשים, ולמעשה ההמלצה היא לשחרר את מה שהיה שאינו מועיל יותר ואו אינו משרת אתכם עוד. כל זה מתוך הבנה שכדאי להתאים את חייכם לשינוי המציאות. יש לזכור שכוכב אורנוס תמיד מנצח בתהליך הזה, כלומר השינוי יגיע. חלק מהשינויים ברורים יותר, חלק אחר נבנה מניואנסים וחלק אחר אינו צפוי כלל.

כוכב סאטורן מסמל חוכמה הנרכשת מתוך ניסיון ובגרות, אורנוס הוא המהפכן. אורנוס יפעל במקום שהדברים תקועים בו. אל תחששו מהשינוי, מאחר שהסטאטוס קוו כבר איבד את ערכו ולכן הוא מתמוסס.

סביר להניח, שנושאים שהעסיקו אתכם בעבר, סביב התאריכים 4.11.2008, 6.2.2009, 14.9.2009, בזמנים שבהם פעלה המולות של הכוכבים סאטורן מול אורנוס, יחזרו להעסיק אתכם שוב, על-מנת שתתאימו את חייכם לשינויים המתבקשים.

אלו שבהורוסקופ האישי שלהם המולות נמצאת על המוקדים האישיים - חווים משבר, אם זה בנושא עבודה, בנושא אישי או קונפליקט הקשור לאוטוריטה. אלו מכם שהמפה האישית שלהם אינה מושפעת ישירות מהמולות, ירגישו זאת יותר באווירה המתוחה בסביבה. ההמלצה לכל אחד, לא להשקיע אנרגיה בפרטים. חוסר הוודאות משפיע על המשמעויות בימים הקרובים.

בשבוע האחרון, כשכוכב מרקורי נעצר לפני ששינה מגמה, לצד המולות הנבנית בין הכוכבים, נעצרה התעופה האווירית כמעט בכל אירופה. כוכב מרקורי מסמל תקשורת, נסיעות ותובלה. בדרך-כלל בימים כאלה, יש יותר פקקים ועומסי תנועה, לפעמים לא מובנים. אצלנו המשטרה מצאה את הזמן ה"נכון" לעשות תרגיל ועצרה את התנועה במסלולים הסואנים לכמה שעות. זה קורה "בהשראת" מרקורי שהיה כבר בעצירה.

בשבוע שעבר, כאן במדור נכתב גם על "איך העולם רועד בדרמטיות". מעברי הכוכבים סאטורן ופלוטו, בנוסף לאורנוס סאטורן, כולם כוכבים כבדים, המסמלים שינויים משמעותיים, כולל שינויים בקרקע, התבטאות של אימא אדמה בכעס, אש ותימרות עשן. למעשה, כל הסיפור שהשפיע על קרקוע האווירונים והשבתת קווי התעופה התפתח מהתפרצות הר הגעש - זהו היבט שיימשך לסירוגין עד סוף יולי 2010.

המבנים הנוצרים בין הכוכבים, כשהסאטורן הוא לא רק מול אורנוס, אלא יהיה גם מול יופיטר וכולם גם בריבוע לכוכב פלוטו. אלה יוצרים מתחים גיאולוגיים (בשבוע שעבר פירטנו במדור רשימה ארוכה, השבוע התווספו אליה עוד כמה מקומות).

למבנה הזה יש גם היבטים פוליטיים וכלכליים. בתאריך 26.6.2010 צפוי ליקוי לבנה, שיהפוך את המבנה לריבוע גדול שישפיע שוב על תזוזת הקרקע ותהפוכות חברתיות.

מחשבה אסטרולוגית בנושא: איסלנד הייתה המדינה הראשונה שהתמוטטה כלכלית ופשטה את הרגל, כאשר כוכב פלוטו נכנס למזל גדי. ועכשיו כמה סמלי, התפרצות הר הגעש באיסלנד המפזר אפר סביב הגלובוס, ומשתק את הכלכלה בחלק מהמישורים בעולם, האם שיתוק התעופה יביא לקשיים כלכליים של כמה חברות תעופה? האם זו תהיה אחת מהסיבות לאי-שקט בשווקים בחודש אוגוסט?

הירח המלא בתאריך 28.4 במזל עקרב, יבטא קונפליקטים על אמונות או רעיונות דתיים (חדר המיון בבי"ח ברזילי?). צפו לשמוע זוויות ראייה שונות, וכמו-כן דגש על אתיקה ומוסר בתחומי הכלכלה.

בתאריך 28.4 השמש והמרקורי ירקדו עם היופיטר, זמן טוב ליחסי ציבור אישיים, או למפגש בו אתם נדרשים להצגת תוכניות, אבל היזהרו! אל תבטיחו יותר ממה שאתם יכולים לקיים.

אצלנו

נקודת הביניים של הכוכבים אורנוס-נפטון על ציר 1-7 עוברת על ההורוסקופ של מדינתנו, ומציפה את הבעיות שאזרחי המדינה ושלטונות החוק לא רצו לדעת, או להאמין, או שניסו פשוט להדחיק. אלה בעיות שחוזרות ועולות כל פעם מכיוון אחר לאורך השנים האחרונות, אבל בהדרגה שזרו את החוטים המגוונים ולפנינו הוצגה התוצאה - רשת רחבה המשתרעת לאורך ולרוחב בממדים עצומים וגודלה של הרשת אינו מאפשר יותר להתעלם מהמתרחש. כך למדנו שבגופים ובמוסדות, השתלבו אנשים בעמדות מפתח וזכו באמון המערכת ואז הם החלו לדאוג לעצמם ולחברים שלהם. מבנה הכוכבים חושף בעיות קשות של שחיתות, תחושה של בגידה, חוסר נאמנות. אלה מערכות ומוסדות שצריך לבחון את התנהלותם מחדש; להתמודד עם האמת גם אם אינה נוחה. לא רצינו לדעת שבצמרת המדינה צמד המילים "מינהל תקין" לא מוכר. מצב כוכבים זה ילווה אותנו עד פברואר 2011. יש להניח שלאורך הדרך, יצוצו עוד כמה סיפורים, שלא רצינו לדעת ולהתמודד איתם.

כאן במדור נכתב ב-18.7.2008: "יש לנו את נקודת האור באופק, בתחילת שנת 2009 מתקרבת נקודת הביניים אורנוס פלוטו על ציר המשתנים (3-9), מגמה שהופכת את המציאות וגורמת לנו להרים את קולנו, להניף שוב את הדגל עליו מתנוססות המילים יושר, צדק, אמת ושקיפות, תוך קבלת אחריות. אז נדע כולנו, שבית המשפט אצלנו חוזר לעשות דין צדק, שהשלטון מתנהל בהגינות וביושרה... מעבר כוכבים זה ממשיך לטווח ארוך, מה שמבטיח שהמגמה של דין צדק, ומוסדות שלטון מתנהלים בטוהר מידות, ואלה אינן רק מילים או כותרות, אלא מציאות חדשה המתפתחת בכל התחומים בחיים, וזו תהיה לנורמה בארצנו. מציאות בה החוקים אינם רק המלצות אלא התשתית למדינה יציבה, שכולנו נהיה גאים להיות אזרחיה". ואחר-כך הקטע הזה נכתב שוב ב-26.6.2009 כתזכורת אחרי פסק הדין ששלח את הירשנזון ובניזרי למאסר.

הכוכבים הנמצאים על ציר 3-9, הם אלה העוזרים לחשוף את האמת שהסתתרה מאחורי הקלעים, או שכוסתה במפה צבעונית כדי לא לראות מה נמצא מתחת לשולחן. האורנוס על הציר 3-9 אינו מניח, ואחרי שכבר חווינו את כוחה של נקודת הביניים אורנוס-פלוטו על אותו הציר, הוא ממשיך לחשוף את כל השחיתות וההונאה ש"זכינו" להכיר בשנה האחרונה בתחומי מינהל תקין, צדק חברתי ואו משפטי שעכשיו יוצא לאור יום. כל מה שאינו נכון, גם חברתית-סוציאלית, נחשף ללא כחל ושרק. אין הנחות בשום תחום. ומה שאנחנו עוד לא יודעים נדע במהלך השנה הקרובה.

השבוע...

23.4 אתם צפויים להתמודד עם קונפליקטים בגלל מטרות מנוגדות. צמצמו את האנרגיה המושקעת בוויכוחים העקרים. האמוציות המתעוררות היום מטעות, והחשדות גורמים לכם לחשוב שמרמים אתכם. הירגעו, והביטו על הפרטים בפרופורציות. כך תחזירו לעצמכם את הביטחון, והאפשרות להתרכז באותה מטרה בקלות יותר. הירח בטל משעה 18:53 עד שעה 21:24. הימנעו מהתבטאויות חסרות מעצורים העלולות לפגוע באלה שאתם אוהבים.

24.4 זהו יום נוח להעביר בו מסרים מן האחד לשני. לנושאים שעולים היום יש חשיבות לטווח הארוך והשילוב בין היגיון ורגש יכול לעזור ביום כזה. השתדלו לספור עד עשר לפני שאתם מעירים הערות או מפסיקים את החבר שמספר לכם חוויות אישיות. תמיכה הדדית עוזרת לשכנע את הזולת בדרך שאתם מאמינים בה.

25.4 שינויים הם התבלינים של החיים בימים הקרובים ואפילו בשבועות הקרובים. הטעמים משתנים במהירות מסביב, אבל אין כאן משהו המתרחש לעומק. אם אתם במצב רוח של "לחפור", לא תשיגו את מטרותיכם. אך אם אתם במצב רוח של בילויים, ארוחה טובה תספק את ההנאות הקטנות להן אתם זקוקים. מצב הרוח הרגשי מתנדנד בין פסימיות ואופטימיות הנובעת מהצורך בריגושים - נסו להיות מאופקים יותר, להימנע מגלישה לסערות. ההרגשה היא שאתם רודפים אחרי הרכבת שכבר יצאה מהרציף והתוצאה בסוף היום היא שאתם חסרי נשימה. הירח בטל משעה 21:11 עד שעה 23:17.

26.4 יש מגמה של קרירות רגשית, אנשים חושבים שהם "חשובים" מאוד ואל תופתעו מכתף קרה. בידקו מה אתם רוצים והתקדמו בדרך הרצויה לכם. אם יש לכם שותף ואפשרות לשתף פעולה בהדדיות, תעברו את המהמורות כמעט בלי קונפליקטים בעתיד. היו ערניים למה שקורה מאחורי הקלעים, ייתכן שתשומת לב תמנע הוצאות מיותרות, או מחיר מסוג אחר.

27.4 יש רצון להתבטא, אבל אינכם מוצאים את המילים, האינטואיציה חזקה, וקשה להלביש עליה מסרים ברורים. ישנם פרויקטים מוצלחים ואלה מופעלים על בסיס אינסטינקט אישי, לכן לכו עם תחושת הבטן שלכם, אינכם טועים. מצב הרוח משוחרר, תנו לעצמכם לזרום עם המתרחש ואל תיכנסו לדרמות. יש סיפורים קטנים ומצחיקים המתרחשים בגלל המרקורי בנסיגה שגורם לבלבולים, קחו הכל בפרופורציה. הירח בטל משעה 22:44 עד שעה 01:29 אחר חצות.

28.4 משחקי כוח מתרחשים מאחורי הקלעים ואם אתם מצפים לרווח מההתנהלות הזו, היו סבלניים, זאת במידה שאתם בטוחים כי אתם זוכים. הירח מלא היום, הסודות נחשפים לאט-לאט, עד שהתמונה נחשפת במלואה. הזמן גם יאפשר לכם להבין מה ניתן לעשות בעקבות ההתפתחות. קחו את החלטותיכם בדיסקרטיות, מאחר שהתוצאות יכולות להגיע בשלב מאוחר יותר. יש פער בין מה שאתם מרגישים ומה שההיגיון מכתיב, לכן חפשו את הדרך לשלב את אלה.

29.4 האמוציות היום חזקות מאוד ומשפיעות עליכם. מפגשים חברתיים מושפעים גם הם מהרגשות וקל לכל אחד לראות את הזולת באור חיובי יותר. כדאי בכל זאת לזכור שיש עוד צד לכל אחד, זאת בכדי שלא תיפגעו מאוחר יותר. אם אתם מרגישים שאתם נתקעים באותו מקום ולא מתקדמים עם התוכניות שלכם, הניחו לאלה בינתיים והשתדלו גם לא לקחת על עצמכם מחויבויות ארוכות טווח.

30.4 הירח בטל משעה 03:39 עד שעה 05:36. האווירה היום מעוננת קצת ומצב הרוח בהתאם. היתרון היום הוא קור רוח העוזר לתקן טעויות, היו ערניים, שימרו על עיניים פקוחות והקשיבו למתרחש, כדי שתוכלו לצאת מהפלונטר. נסו לחייך, לאמץ אופטימיות ותצאו לדרך עם רעיונות חדשים המתודלקים באנרגיה חיובית.

כלכלה ושווקים

כוכב פלוטו ממשיך להוכיח את כוחו במזל גדי, כך בארה"ב עם חשיפת הונאת הסאב פריים של גולדמן זאקס, בה מעורב ג'ון פולסון, ואצלנו המשך החשיפות בפרשה הנקראת הולילנד וספיחים חדשים בימים האחרונים וזה עוד לא נגמר...

המולות של הסאטורן והאורנוס משפיעה מן הסתם על השווקים, זו עננה המצטרפת לכוכב מרקורי בנסיגה. על-פי רוב, כשהמרקורי נמצא בנסיגה, אין זה זמן אידיאלי למסחר. מה שאומרים או מתכוונים, או מה ששומעים ומבינים, אינם על-פי רוב על אותו המישור או מאותה מחשבה. כדאי לשוב ולחזור על מה שאתם שומעים או חושבים, או אומרים, כדי להבטיח שאכן הבנתם את הסיטואציה המדוברת, בעיקר כשאתם מדברים עם הברוקר שלכם. כל החוקים שלמדתם בתחום אינם ריאליים בזמן הזה, הסימנים והרמזים לקנייה או לרכישה הם בדרך-כלל מזויפים בימים כאלה ובזמן שהמולות מצטרפת לנסיגת המרקורי, יש רמזים כוזבים, כך שהכל ביחד לא מועיל. אלה מכם השומרים על ערות כפולה יזכרו שאחרי עליות מדהימות יגיעו תוך זמן קצר מגמות הפוכות ממה שציפו להן.

מחשבות אסטרולוגיות

כוכב אורנוס עומד לעבור למזל טלה, ומרמז לנו על התפתחויות טכנולוגיות מתקדמות. בפעם האחרונה בה אורנוס עבר את נקודת האפס בטלה, היה זה בשנת 1926, ואז אירעו שני דברים: פילו פרנסוורת רשם פטנט על המצאה חדשה שקרא לה טלוויזיה והסרטים התחילו "לדבר". זו הייתה השנה בה מוסיקת הג'אז יצאה לאור, בעקבות המיתון ומלחמת העולם השנייה. הטלוויזיה הפכה למכשיר פופולרי. אפשר שעתה תצא לאור המצאה טכנולוגית חדשה, אולי סרטים או טלוויזיה "דור 3", ולא, אין כאן הבטחה להצלחה.

"מדינאי הוא פוליטיקאי המעמיד עצמו לשירות האומה. פוליטיקאי הוא מדינאי המעמיד את האומה לשירותו" [ג'ורג' פומפידו].

תאריך:  23/04/2010   |   עודכן:  23/04/2010
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בוני ירושלים
23/04/2010  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
הדג מסריח מהראש, וקדימה מהשורש. אריאל שרון ואהוד אולמרט הם השורש. מפלגת קדימה היא מפגע אקולוגי פוליטי חסר-תקדים.
23/04/2010  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
פורסם במקורות שונים כי מלך ירדן עבדאללה מזהיר מפני פריצתו של עימות אלים נוסף באזור, אם לא תהיה התקדמות מהירה במו"מ בין ישראל והפלשתינים עד לחודשי הקיץ. לא קראתי את הראיון המלא, אבל האיומים שפורסמו נשמעים דחופים וכבר קראתי כמה רשימות על המלחמה, או האינתיפאדה, שעתידה לפרוץ ביולי הקרוב. יתרונו של איום מעורפל הוא בכך שכל אחד יכול לפרשו כרצונו. תחזית פורענות הנוקבת במועד התרחשות מדויק היא עניין בעייתי. יונה הנביא, שניבא כי עוד ארבעים יום ונינווה נהפכת, טעה טעות קשה שעלתה לו במחיר אמינותו המקצועית.
23/04/2010  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
הפרשיות האחרונות מוכיחות שאבן הנזרקת לכל כיוון עלולה לפגוע במעשה שחיתות שבדרך-כלל מגיע גם עד לצמרת. מעשים, שפעם חשבנו שלא ייתכנו, מתברר שנעשו כמעט בראש חוצות. זה מעלה הרהורים נוגים על התדרדרותה של מדינת ישראל לכיוון העולם השלישי. כדאי שכל אזרח הדואג לעתידה של המדינה יחזור ויבחן שוב מקרים בהם נתקל בעבר וחשב שהם נגועים בשחיתות, אולם פסל את האופציה הזאת מתוך אמונה שאצלנו זה לא יקרה.
23/04/2010  |  אורי גנני  |   מאמרים
ישבתי בחנותו של הספר ועלעלתי במגזין בן שנתיים, במדור הרכילות על המפורסתמים, והפיגארו ציקצק במספריו סביב ראשו של לקוח, וכמנהג הספּרים לא חדל מלספר:
23/04/2010  |  יאיר דקל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il