|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

נבואת עובדיה והציר האמריקני

העימות עם הממשל האמריקני בפרספקטיבה היסטורית
26/04/2010  |   ירון זכאי   |   מאמרים   |   תגובות

יום העצמאות האחרון הסב עונג לקורא בנימין נתניהו אשר בנו זכה במקום השלישי בחידון התנ"ך. דווקא התנ"ך יכול לתת השראה למנהיג המתחבט בימים אלו בשאלה מהי הדרך לשמר ולבצר את עצמאות ישראל מול לחצי המעצמות. התנ"ך שנחתם לפני אלפי שנים ניבא עתיד עמים וארצות. קורא נבון יתענג על הנבואה ככלי אפשרי לניהול מדיניות. ספר עובדיה הוא הקצר ביותר בתנ"ך. נבואתו, שעיקרה מתממש בדורות האחרונים, משתרעת רק על 21 פסוקים. הנני פורס אותה לפניכם, ומקווה שתעסקו בה בהנאה. לדעתי, הנביא כתב מאמר רלוונטי מאוד לחיינו!:

עובדיה

א חֲזוֹן, עֹבַדְיָה: כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה לֶאֱדוֹם, שְׁמוּעָה שָׁמַעְנוּ מֵאֵת יְהוָה וְצִיר בַּגּוֹיִם שֻׁלָּח--קוּמוּ וְנָקוּמָה עָלֶיהָ, לַמִּלְחָמָה. ב הִנֵּה קָטֹן נְתַתִּיךָ, בַּגּוֹיִם: בָּזוּי אַתָּה, מְאֹד. ג זְדוֹן לִבְּךָ הִשִּׁיאֶךָ, שֹׁכְנִי בְחַגְוֵי-סֶלַע מְרוֹם שִׁבְתּוֹ; אֹמֵר בְּלִבּוֹ, מִי יוֹרִדֵנִי אָרֶץ. ד אִם-תַּגְבִּיהַּ כַּנֶּשֶׁר, וְאִם-בֵּין כּוֹכָבִים שִׂים קִנֶּךָ--מִשָּׁם אוֹרִידְךָ, נְאֻם-יְהוָה. ה אִם-גַּנָּבִים בָּאוּ-לְךָ, אִם-שׁוֹדְדֵי לַיְלָה--אֵיךְ נִדְמֵיתָה, הֲלוֹא יִגְנְבוּ דַּיָּם; אִם-בֹּצְרִים בָּאוּ לָךְ, הֲלוֹא יַשְׁאִירוּ עֹלֵלוֹת. ו אֵיךְ נֶחְפְּשׂוּ עֵשָׂו, נִבְעוּ מַצְפֻּנָיו. ז עַד-הַגְּבוּל שִׁלְּחוּךָ, כֹּל אַנְשֵׁי בְרִיתֶךָ--הִשִּׁיאוּךָ יָכְלוּ לְךָ, אַנְשֵׁי שְׁלֹמֶךָ; לַחְמְךָ, יָשִׂימוּ מָזוֹר תַּחְתֶּיךָ--אֵין תְּבוּנָה, בּוֹ. ח הֲלוֹא בַּיּוֹם הַהוּא, נְאֻם-יְהוָה, וְהַאֲבַדְתִּי חֲכָמִים מֵאֱדוֹם, וּתְבוּנָה מֵהַר עֵשָׂו. ט וְחַתּוּ גִבּוֹרֶיךָ, תֵּימָן, לְמַעַן יִכָּרֶת-אִישׁ מֵהַר עֵשָׂו, מִקָּטֶל. י מֵחֲמַס אָחִיךָ יַעֲקֹב, תְּכַסְּךָ בוּשָׁה; וְנִכְרַתָּ, לְעוֹלָם. יא בְּיוֹם עֲמָדְךָ מִנֶּגֶד, בְּיוֹם שְׁבוֹת זָרִים חֵילוֹ; וְנָכְרִים בָּאוּ שְׁעָרָו, וְעַל-יְרוּשָׁלִַם יַדּוּ גוֹרָל--גַּם-אַתָּה, כְּאַחַד מֵהֶם. יב וְאַל-תֵּרֶא בְיוֹם-אָחִיךָ, בְּיוֹם נָכְרוֹ, וְאַל-תִּשְׂמַח לִבְנֵי-יְהוּדָה, בְּיוֹם אָבְדָם; וְאַל-תַּגְדֵּל פִּיךָ, בְּיוֹם צָרָה. יג אַל-תָּבוֹא בְשַׁעַר-עַמִּי בְּיוֹם אֵידָם, אַל-תֵּרֶא גַם-אַתָּה בְּרָעָתוֹ בְּיוֹם אֵידוֹ; וְאַל-תִּשְׁלַחְנָה בְחֵילוֹ, בְּיוֹם אֵידוֹ. יד וְאַל-תַּעֲמֹד, עַל-הַפֶּרֶק, לְהַכְרִית, אֶת-פְּלִיטָיו; וְאַל-תַּסְגֵּר שְׂרִידָיו, בְּיוֹם צָרָה. טו כִּי-קָרוֹב יוֹם-יְהוָה, עַל-כָּל-הַגּוֹיִם: כַּאֲשֶׁר עָשִׂיתָ יֵעָשֶׂה לָּךְ, גְּמֻלְךָ יָשׁוּב בְּרֹאשֶׁךָ. טז כִּי, כַּאֲשֶׁר שְׁתִיתֶם עַל-הַר קָדְשִׁי, יִשְׁתּוּ כָל-הַגּוֹיִם, תָּמִיד; וְשָׁתוּ וְלָעוּ, וְהָיוּ כְּלוֹא הָיוּ. יז וּבְהַר צִיּוֹן תִּהְיֶה פְלֵיטָה, וְהָיָה קֹדֶשׁ; וְיָרְשׁוּ בֵּית יַעֲקֹב, אֵת מוֹרָשֵׁיהֶם. יח וְהָיָה בֵית-יַעֲקֹב אֵשׁ וּבֵית יוֹסֵף לֶהָבָה, וּבֵית עֵשָׂו לְקַשׁ, וְדָלְקוּ בָהֶם, וַאֲכָלוּם; וְלֹא-יִהְיֶה שָׂרִיד לְבֵית עֵשָׂו, כִּי יְהוָה דִּבֵּר. יט וְיָרְשׁוּ הַנֶּגֶב אֶת-הַר עֵשָׂו, וְהַשְּׁפֵלָה אֶת-פְּלִשְׁתִּים, וְיָרְשׁוּ אֶת-שְׂדֵה אֶפְרַיִם, וְאֵת שְׂדֵה שֹׁמְרוֹן; וּבִנְיָמִן, אֶת-הַגִּלְעָד. כ וְגָלֻת הַחֵל-הַזֶּה לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר-כְּנַעֲנִים, עַד-צָרְפַת, וְגָלֻת יְרוּשָׁלִַם, אֲשֶׁר בִּסְפָרַד--יִרְשׁוּ, אֵת עָרֵי הַנֶּגֶב. כא וְעָלוּ מוֹשִׁעִים בְּהַר צִיּוֹן, לִשְׁפֹּט אֶת-הַר עֵשָׂו; וְהָיְתָה לַיהוָה, הַמְּלוּכָה.

נבואות שמתגשמות

על-פי המסורת, היה הנביא עובדיה גר אדומי בטרם התגייר. הוא הנביא היהודי היחידי שהתגייר, ולא במקרה נולד כאדומי. נבואתו נמסרה מאות שנים טרם חורבן בית המקדש השני על-ידי הרומאים, שהתנ"ך קושר את מוצאם לאדומים בנבואותיו. מן הפסוק הראשון עולה כי הנביא מתייחס ל"אדום", העם התנ"כי אשר אדם מודרני נוטה להניח כי כבר נכחד והנבואה לגביו לכאורה אינה רלוונטית. בהמשך מתאר הנביא "ציר בגויים שולח" שניתן לתרגמו במושגי ימינו לקשירת קשר לנהל מלחמה יחדיו נגד היהודים במתכונת משותפת. מכאן כבר אפשר להניח כי אם הנבואה מתייחסת לדורותינו, אזי עוסקת היא בכמה עמים שיש לזהותם בדורנו. צריך לזכור כי התנ"ך "חסכוני" במילים ונוהג להשתמש במשמעויות כפולות ומשולשות לאותם משפטים באופן שהמעט מחזיק את המרובה. לכן 21 פסוקים עשויים להכיל מידע רב מאוד למביני מקרא.

פסוק ג' ואילך מתאר את מנהיג אדום כאיש בעל זדון לב שמרום שבתו בחגווי סלע ובטוח מאוד בכוחו. פסוק ד' מתאר לפחות שלושה "גויים" הניתנים לזיהוי בזמננו כאדום; ד אִם-תַּגְבִּיהַּ כַּנֶּשֶׁר, וְאִם-בֵּין כּוֹכָבִים שִׂים קִנֶּךָ--מִשָּׁם אוֹרִידְךָ, נְאֻם-יְהוָה. סמל גרמניה הנאצית הוא הנשר הרומאי. מנהיגה איש הזדון אדולף היטלר התגורר לפרקים עם מקורביו במעון מאובטח על פסגת הר גבוה באוסטריה המכונה "קן הנשרים"; מכאן יתאים התיאור לנשר הנאצי. היטלר בזז את רכוש היהודים ועינה אותם למוות. ביטחונו בכוחו הצבאי התבסס על מטוסים חדישים לרבות מטוסי סילון וטילים בליסטיים משוכללים ביותר שהופעלו בסוף מלחמת העולם השנייה. מלחמה אשר בסופה ירד אויב זה מקינו הגבוה ומת בבונקר עמוק באדמה, ירד מגבהות הלב שלו, והפך ל"בזוי מאוד" כפי שהתייחס ליהודים.

אולם לפחות שתי מעצמות נוספות יכולות להיחשב כמועמדות להשתתפות בציר באופן המאפשר את התקיימותו. האחת היא ברית המועצות, אשר גם היא פיתחה חיל אוויר משוכלל ונתנה בשפע ממטוסיה לאויבי ישראל. פסגת הישגיה המדעיים הייתה פיתוח והפעלת מעבדת חלל אשר קוסמונאוטים התגוררו בה דרך קבע תקופות ארוכות כבתיאור "בין כוכבים שים כינך" (במשמעות; קנך). בשיא כוחה בריה"מ כלאה בתוכה מיליוני יהודים, מנעה מהם ללמוד עברית, מחקה את תרבותם, החרימה את רכושם, ועינתה אותם במחוזות כלא קפואים. כל זאת עשתה בעודה מתמרצת את הערבים בנשק ובידע להילחם ביהודים תושבי ישראל. גם מעצמה זו ירדה מהתפקיד המרכזי שהיה לה על במת ההיסטוריה.

המעצמה השלישית אשר עשויה להיחשב כחברה בציר היא ארצות הברית. היא התנהגה בזמן השואה כאויבת אשר נמנעה מלהפציץ את מחנות ההשמדה וסגרה שעריה בפני יהודים שנמלטו מהנאצים. תרבותית, דמוגרפית וגיאוגרפית היא ירשה את בריטניה אשר כבשה פיזית חלקי עולם גדולים ובשיאה שלטה בארץ ישראל. בשיא שלטונה הפרה בריטניה את הבטחותיה להקים בית יהודי בארץ ישראל, מסרה חבלי מולדת לירדן, ומנעה מיהודים שנמלטו להינצל בארץ ישראל. היורשת שלה, ארה"ב, סגרה שעריה ליהודים בשואה והתעלמה מהשמדתם. שלטונה ועוצמתה של ארה"ב בעיקרם כלכליים ותרבותיים. היא נוטה להחליף את הכיבוש הצבאי בכיבוש תרבותי ועסקי בעזרת תעשיית קולנוע, טלוויזיה ועסקים חובקי עולם. גם ארה"ב משתמשת בסמל הנשר כסמל המדינה. הנשר מופיע בסמלי ארגוניה הכוחניים ביותר דוגמת שירותי הביון שלה והמטבעות שלה. היא זו שהקימה את תעשיית המטוסים הראשונה והגדולה ביותר בעולם. היא היחידה שהנחיתה אסטרונאוטים על הירח. הישגה המדעי הבולט התרחש בשיא יחסיה עם מדינת ישראל בשנת 1969, בעת שהפכה לספקית מטוסי קרב עיקרית לישראל. בעת נחיתת רכב הנחיתה האמריקני על הירח הודיעו האסטרונאוטים: "הנשר נחת!", לכן היא "יכולה לרדת מהכוכבים". היא מתברכת בתעשיית מטוסים חלוצית משוכללת שאחד מהם, מדגם F15, מכונה באנגלית "נשר". אחד ממדעניה, רוברט גודארד, היה חלוץ שיגור טילים שנזנחו. בעקבות שיגור הלוויין הסובייטי "ספוטניק" סביב כדור הארץ נכנסו שוב האמריקנים למרוץ בחלל. ארה"ב אימצה מחדש את צוות המדענים הנאציים ששיגרו את טילי V2 מגרמניה לבריטניה בראשות וורנר פון בראון כדי לזרז את פיתוח הטילים. היום מעצמות אירופה נמצאות בקריסה ידועה, ועתה ניכרים סימני קריסה מתקדמים למדי בתעשיות, בפיננסים, בדיפלומטיה ובכוח הצבאי האמריקני!

לכאורה המעצמות שהוזכרו נלחמו זו בזו בשתי מלחמות עולם קשות ובמלחמות אחרות. לפי אותה תפיסה שטחית, מעצמות הנלחמות זו בזו הן עמים שונים. אולם לתפיסת התנ"ך, יכול עם להילחם בעצמו כפי שבעת יציאת מצרים ("סכסך מצרים במצרים"), או כפי שבעידן המודרני נלחמו האמריקנים בינם לבין עצמם במלחמת האזרחים. המלחמה הפנימית שניהל יוזף סטאלין בעמו גרמה לעשרות מיליוני הרוגים בגולאגים! ולאחרונה אצל הפלשתינים החמאס נלחם בפתח! בחינה מעמיקה יותר מראה כי בטרם ובמהלך המלחמות, כגון במלחמת העולם השנייה, נחתמו הסכמים כמו הסכם מינכן והסכם מולוטוב-ריבנטרופ. אולם הסכמים אלו ואחרים הופרו על-ידי הגויים והם מצאו עצמם נלחמים בניהם למרות הסכמי השלום שהדיו טרם יבש עליהם! מכאן, שעל-פי התנ"ך אין הכרח לראות הבדל מהותי בין אנגלי לגרמני, רק בגלל שהאחד מכנה "וואסר" את אותו נוזל שהשני מכנה "ווטאר". כאשר אחד משמיד יהודים והשני רודף אותם, התוצאה הסופית היא השמדת שניהם במלחמה שבה שניהם נלחמים זה בזה. זו הכוונה ל"וציר בגויים שולח-קומו ונקומה עליה למלחמה". בריטניה הגדולה היא מולדתן התרבותית והדמוגרפית של ארצות רבות, ביניהן ניו-זילנד, אוסטרליה, קנדה ואמריקה. אמריקה קמה כתוצאה מ"מלחמה פנימית" עקב התנגדות לגביית מיסים של מלך בריטניה בלא ייצוג בפרלמנט הבריטי. זו תוצאת התפרקות דמוגרפית ומנהלית של אותה אומה גדולה "אדום", אשר הנהגתה נודדת למרכזים השונים בעולם. אומה שמוצאה מעשיו אחיו של יעקב היהודי. התקשרותו של עשיו בקשר משפחתי לישמעאל יצרה את עמלק; תמצית השנאה ליהודים בעולם. בכל עת שזה קם, מתגלגל לבסוף גלגל ההיסטוריה כך ששונאי ישראל באים על עונשם.

ה"ציר" המתחזק בין אובמה לערבים - ציר שבו אדום נותן להם את לחמו (כסף) המשמש כמזור (תרופה) נגדו - זהו ציר שקם בעצה גרועה שהשיאו בה את אדום עד אובדן תבונתה! הנשיא גורג' בוש שפך אלפי מיליארדי דולרים בכהונתו השנייה לריק על שיקום עירק וחיזק את אירן בעקיפין. הנביא עובדיה ניבא את שכרותם של הרומאים בעת חורבן ירושלים, וכיצד שכרות והתמכרות מחלישה אותם דורי דורות מאז. עד עתה התקיימו חלקים רבים מהנבואה בעת העתיקה ובעת החדשה. חלקים מארץ ישראל יושבו בתחילה על-ידי יוצאי גלויות ספרד וצרפת (וארצות בהן שלטו) המוזכרות בנבואה המדהימה שצפתה אלפי שנים מראש את אימפריות אדום. אגב כך גם צרפת, שמסרה את היהודים להשמדה, היא אדום. תעשיית המטוסים שלה סיפקה לישראל מטוסים. אחר-כך צרפת הטילה אמברגו ואסרה את יצוא המיראז'5 לישראל. אולם תוצאת החרם הייתה פיתוח ה"נשר" הישראלי, והקמת תעשיית מטוסים בישראל!

הרומאים הקדמונים כבשו את הארץ בכיבוש צבאי והחזיקו בה משתפי-פעולה כמו הורדוס האדומי, בעזרת אינטרסים כלכליים ולחצים. לפרקים שלחו צבא כדי להקים מחדש את שלטון משתפי הפעולה בעת שאלו איבדו את השלטון! אולם גלגל ההיסטוריה הביא קץ לשיטה האדומית כחלק מ"קץ הימין" בפי הנביאים. במאה השנים האחרונות התפרקו אימפריות אדירות שהצרו ליהודים; האימפריה העות'מאנית, רוסיה הצארית, גרמניה הנאצית, צרפת, בריטניה, ברית המועצות! בעוד אלה ממשיכות להתפרק, תהליך הפירוק מואץ עתה באימפריה המוסלמית, אשר נשברת לרסיסים ממרוקו עד אפגניסטן. אמריקה ואירופה, שחלק מהנהגותיהן מתעקשות להתנגד לשאיפות היהודים בדרכים "רומאיות", מתפרקות כלכלית, תרבותית וצבאית, יחד עם הערבים. עם ישראל עתיד "לרשת" את "אדום" בהנהגת העולם מבחינות חומריות, דמוגרפיות וגיאוגרפיות. עובדיה מנבא כי בסוף המאבק ההיסטורי יהיו בידי ישראל חלקים נרחבים מארץ ישראל הנמצאים כיום בידי ארצות שכנות. מי שאינו רואה זאת עתה, ישתכנע כאשר יופיעו שאר הסימנים שהזכיר עובדיה!

תאריך:  26/04/2010   |   עודכן:  26/04/2010
ירון זכאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נבואת עובדיה והציר האמריקני
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יכול להיות נחמד
22/07/10 08:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יש מעט מאוד אנשים שהמראה החיצוני שלהם בתוספת שפת הגוף משדרים בדיוק את מה שהם, אחד על אחד. ד"ר דני סימון, מנהל מערך הטראומה, נמנה עם הנבחרת האיכותית הזו. ממוצע קומה, הליכתו מהירה וזקופה, דיבורו רך ושקט מחד, אך סמכותי וחודר מאידך, עירני, קשוב, אדם נעים הליכות שמאחורי זגוגיות משקפיו ניבטות עיניים המשדרות חום.
26/04/2010  |  אבי בטלהיים  |   מאמרים
הצעת החוק של ח"כ שלי יחימוביץ' (וכל הכבוד לה) להגבלת שכר המנהלים בחברות הבורסאיות עולה לדיון ראשון בוועדת השרים לחקיקה.
26/04/2010  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
החברה החרדית והדתית-לאומית בעקבותיה עוברות תהליכי הקצנה מאוד בעייתיים. הסיבה לכך היא "קריסתה" הפנימית של החברה החרדית שאיננה יכולה להחזיק יותר את צעירייה בעבותות הקהילה השבטית.
26/04/2010  |  עדי שטרנברג  |   מאמרים
כשהייתי עוד תמימה, הייתי תורמת סכומים כיכולתי לעמותות, מתוך התחושה הידועה שצריך לתת משלי למי שיש לו פחות ממני: לנוער במצוקה, לנוער ומבוגרים במשבר, לטיפול במכורים לסמים, למזון, למצרכים וכל מה שאתם יודעים בעצמכם.
26/04/2010  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
בהנחה שהשחיתות הציבורית כמוה כסרטן המכלה את אושיות חברתנו - הרי שהיא מהווה את האיום הפנימי הגדול ביותר על הדמוקרטיה הישראלית ועל יציבותה וחוסנה של מדינתנו הצעירה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il