|   15:07:40
דלג
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

הטור של פריצי

מכשירים מדברים הבנק של גליה רכבות מדלגות תירוץ הלניסטי מנהיגה באופוזיציה קלון
07/05/2010  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: ששון תירם]

רכבות מעל הגדר

שר התחבורה רוצה לפרוש רשת של רכבות ביהודה ושומרון כדי לחבר את ישראל והרשות הלשתינאית יחד להובלת נוסעים ומטענים. הוא בטוח שגורמים בינלאומיים יסכימו לממן את הפרויקט.

אין ספק שיימצאו גורמים בינלאומים, כגון אירן, שישמחו לממן את פרויקט הובלת המטענים מהגדה לישראל, אבל בהסתמך על הידוע לנו, שמשרד התחבורה המאובן והבטלן שלנו לא מצליח מזה 20 שנה לחבר רכבת אפילו בין מדינת ישראל לירושלים, אתם יכולים להיות רגועים. גם בעשור הבא המטענים מהשטחים יגיעו אליכם בטרמפים או במכוניות גנובות.

ובשלב הנוכחי, אולי כדאי לבקש מימון מגורם בינלאומי, כמו רשות התרופות האמריקנית, למימון הטיפול בהזיות של שר התחבורה. מעניין אם כדי להירדם, הוא סופר רכבות שקופצות בלילה מעל גדר ההפרדה שהוא וממשלתו בונים בשעות היום.

גברת הברזל
[צילום: פלאש 90]

ציפי לבני מוכנה לחבור לנתניהו למאבק בסחטנות החרדית. היא תובעת שיוויון בנטל, חיובם בשירות צבאי או לאומי, ושילוב לימודי יסוד חילוניים בתוכנית הלימוד החרדית , כולל הפסקת מימון מוחלטת למי שיסרבו לכך.

שני דברים אשר לומר עליה. הראשון שהיא לא פוליטיקאית. היא רוצה לחבור לנתניהו במאבקו בסחטנות החרדית? הרי החלום הסמוי של נתניהו זה להגיע לדרגת השת"פ וההתרפסות של שמעון פרס בפני החרדים, האיש עליו אפשר לומר שעבר את כל מוסדות החינוך החרדי, לפחות בזחילה על הרצפות.

והשני, שהיא מנהיגה. אין לדעת אם היא תהיה ראש ממשלה, או שתעוף מהפוליטיקה. אבל יש לה את הדנ"א הנכון ותכונות יסוד של מנהיגים. האופוזיציונרית הראשונה בישראל שלא משדרת לחרדים בואו תפילו את הממשלה כי אני אתן לכם יותר. היא אולי לא פוליטיקאית, היא אולי לא תשרוד שם זמן רב, אבל היא מנהיגה. או תהייה.

דז'ה וו
[צילום: יוסי זליגר]

תביעה יצוגית שהוגשה מציגה מסמכים מהם עולה שבנק לאומי נתן לבעלים של חברת "חפציבה:" שהתמוטטה הלוואות "סיבוביות" של עשרות מליוני שקלים לשבוע ימים, כדי שיזרים זמנית כסף לקופת החברה, בכל פעם שהגיע מועד הדיווח לבורסה על מצבה.

במילים פשוטות: עולה חשד שבנק לאומי סייע לבועז יונה, בעלי החברה, להציג מצב של נזילות בחשבונות הבנק כדי להונות את ציבור המשקיעים, שרכש באותם ימים את אגרות החוב שלה.

בועז יונה יושב בכלא. מנהלי בנק לאומי יושבי במגדלי הפאר והוילות היקרות שבמדינה. כמה מאות משפחות שכירים בישראל איבדו את קורת הגג וחסכונות חייהם, והמפקח על הבנקים שתק ושותק. בנק נותן למישהו 50 מיליון שקל הלוואה בלי הטוחות כל פעם לשבוע ימים, כדי להונות את הבורהסה והמפקח שותק?

טוב, בטח גם הוא רוצה להיות בנקאי כשהוא יהיה גדול. כמו גליה מאור. גם היא התחילה כעובדת מדינה בפיקוח על הבנקים, באותם ימים שהם עשו לציבור את תרגיל והונאת המניות הגדולה, שתקה ואז היא עברה לראשות בנק . לאותו בנק שעזר עכשיו לבועז יונה לעשות את התרגיל שלו. עולם קטן. לא?

המכונות
[צילום: AP]

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון הסביר שהחזון הוא שמיליארדי מכשירים יהיו מחוברים לרשתות המהירות ויחוללו שינויים בהרגלי הצריכה. לדבריו, בקרוב המכשירים שלנו ידברו בינים לבין עצמם – אפילו בלי ידיעתנו.

אני יכול לבשר לו שהחזון שלו כבר כאן. לא רק שאני מוצא לפעמים את המחשב שלי מדבר באמצע הלילה עם כל מיני תוכנות זרות, שאין לי מושג מה הן עושות לו או מה הוא עושה להן, אלא שאפילו כשאני פותח את מחשב המחברת שלי, היא מייד מתחברת בשימחה לאריקסון שלי והוא אליה, ואני מודאג, כי האריקסון הוא עוד קטין.

לא שאיכפת לי שכל המכשירים ידברו בינים לבין עצמם בלי ידיעתי. אני גם לא חטטן ולא מאזין, אבל איכפת לי שגיל שרון שולח אלי את החשבון. בעצם הוא לא שולח לי. יש לו איזה מכשיר שמדבר עם המכשיר של הבנק ושניהם יחד מתייעצים ביניהם ולוקחים לי את הכסף. המחר כבר כאן, רק אני המיותר.

פרנסות בעירייה
[צילום: AP]

לראשון לציון יש ראש עיר מוזר שהחליט להעלות את כל דיוני ועדת התכנון והבניה לשידור חי באינטרנט, כדי להנגיש את תושביו למתרחש.

הוא צודק בזה, כי נכון להיום האזרח הרגיל אינו יודע כיצד מתנהל ההליך או איך להגיש התנגדות. למען האמת האזרח גם לא יודע על בניה מתוכננת, אלא אם במקרה יש לו בבית זכוכית מגדלת כדי לקרוא בעיתון את המודעה הזעירה עם אותיות הננו-טכנולוגיה, זו שמספרת שבתת חלקה 19/33 בגוש מספר 77 הוגשה תוספת לתמ"מ 41 במסגרת שינויים בתמ"א 99 (שזה בעברית: מול ביתך מקימים בשבוע הבא מפעל מלט ומגדל פיקוח לשדה תעופה).

ראש עיריית ראשל"צ טוען כי השקיפות וחשיפת דיוני ועדות התכנון באינטרנט לעיני הציבור תקטין את השחיתות והוא קורא גם לראשי רשויות אחרות לעשות כך.

הוא שוב צודק, רק מה שהוא לא מכיר זה את אותן העיריות בהם מחכחים כבר ידים בהנאה לנוכח הרעיון החדש שהוא תרם לחיקם וארנקם: להתחיל לארגן מכרז להעלאת שידורי אינטרנט מהוועדה. כי יש מי שמתפרנסים בעיריות מהטיפול בנדל"ן, ויש מי שחיים משירותים.

קלון
[צילום: AP]

על-פי הפרסומים אולמרט חשוד שקיבל שוחד בסך 1 מיליון ש"ח עבור פרויקט הולילנד. זה עדין רק פרסומים וחשדות, אבל משהו בהם נראה מפוקפק:

אפשר להגיד על אולמרט כל מיני דברים, אבל לא שהוא טיפש או אידיוט. כעו"ד ואיש עסקים הוא בטח ידע בדיוק כמה שווה הפרויקט ומה שוות ההטבות המדהימות שניתנו לו, ואולמרט לא מוריד מחירים. אם תמורת שוחד של מיליון שקל מקבלים בעיריית ירושלים תוספת בניה של מכסימום 2 קומות, אתם כבר מבינים מה היה צריך להיות התעריף עבור המגדלים של הולילנד.

אם יאשימו וירשיעו את אולמרט על קבלת שוחד, לא ניבהל. הוא לא יהיה הפוליטיקאי האחרון בישראל שנוטל שוחד. אבל אם יתברר במשפט שהוא באמת עשה זאת בתעריפים האלה - זה כבר יהיה לו לקלון.

תירוץ הלניסטי
[צילום: AP]

אילו היוונים היו מקדישים לעבודה חצי מהאנרגיה שהם משקיעים בהפגנות, סביר להניח שמליוני סינים היו לומדים יוונית ומתחילים ללכת עם הספרון של אלפטון. רק שזה לא קורה, ובינתיים היוונים מאשימים את הגרמנים בכשלון מדינתם וטוענים שכל הבעיות ביוון החלו בגלל הכיבוש הגרמני במלחמת העולם השניה, ששיבש את החיים ואת האיזונים הפנימיים ביוון.

אין ספק, ומי כמונו מבינים זאת. עד היום, כל שומרת משקל ישראלית מקללת את היוונים שמאז שהם חיללו את בית המקדש והשאירו לחשמונאים פח שמן, אז עד היום כל הסופגניות שלה מלאות קלוריות.

תאריך:  07/05/2010   |   עודכן:  07/05/2010
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
9
7/05/10 17:05
2
אובד מדינה
7/05/10 19:02
3
שושפרי
8/05/10 00:39
 
זה לא חדש
8/05/10 23:10
4
תות שדה
8/05/10 06:49
5
י.ש
8/05/10 14:51
6
אברם
8/05/10 18:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שיווק עצמי באמצעות שוק ההון, פוליטיקה, שחיתות ורכילות - הוא כיום חלק בלתי נפרד מן העיתונות. מבחינה זאת, אין כל הבדל בין צהובונים לבין מגזין יוקרתי כמו דה-מרקר, שהוא המקדש הפופולרי ביותר לסגידה לממון. הפרסום הוא גם המוליך וגם המסר. שני שערים לכוהנים הגדולים של שועי ממון ועוצמה אלה. החלק העסקי שבו חוגג פולחן העושר ואלה שעומדים במרכזו, שהם קומץ קטן. והחלק האישי, כלומר החשיפתי, הצד האינטימי כביכול של אותם עתירי ממון והפוליטיקאים שאוהבים לגעת בכנף בגדיהם. הזרקור הזה לא מאיר את ה"פוּאֶבלות" של ישראל. מה שזה נותן למדיה ולאח"מים אלה - זה ברור, אבל מה זה אומר לנו הקוראים?
07/05/2010  |  צבי גיל  |   מאמרים
זכר עמלק לא נמחה עד היום, ומצוות מחיית עמלק הפרובלמטית עודה נוכחת בלבושים שונים וממשיכה להעסיק אנשי הלכה והוגי דעות עד ימינו. הכינוי "עמלק" תופס מקום בראש משפחת המושגים הקרובים, כמו 'ערב רב' ואחרים, המייצגים אויבים אולטימטיביים של עם ישראל מכאן, ושל אלוהי ישראל מכאן. מקומו זה של עמלק, הוא בשל הצגתו על-פי פשוטו של מקרא כאויב המשותף של ישראל ואלוהיו, ובשל החובה לשנאתו והשמדתו המוחלטת.
07/05/2010  |  יוסקה אחיטוב  |   מאמרים
יעקב (קובי) מימון, כבן 50, שהודיע בסוף-השבוע (יום ה', 6.5.10) על פרישתו מראשות חברותיו בארץ ועוזב את ישראל, הוא אחד הטייקונים הגדולים במשק, יש אומרים גדול יותר מלב לבייב. אבל, בניגוד ללבייב, לנוחי דנקנר ולטייקונים אחרים, מימון פועל בדיסקרטיות עם פרסום מועט מאוד. השליטה בחברות הנמצאות למעשה בשליטתו- אקויטל, נצבא, איירפורט סיטי, נפטא, י.ו.א.ל. וישראמקו - נמצאת באופן גלוי בידי חברו הטוב מזה שנים רבות, חיים צוף, המתגורר רוב הזמן באמסטרדם, ומימון הוא לכאורה בעל מניות קטן.
07/05/2010  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
כידוע, לכל מלה בלשון הקודש יש שורש בן שלוש אותיות, כך לפחות לדעת בעלי הדקדוק הספרדים. המדקדקים האשכנזים גורסים שיש גם שורשים של שתי אותיות ואפילו של אות אחת, אלא שגם הם מסכימים שרוב מוחלט של השורשים הוא בן שלוש אותיות. כולם מסכימים גם ששורשים רבים בלשון הקודש נושאים משמעויות שונות (ואף הפוכות). כמו לדוגמה השורש ח.ל.ק, שפירושו 'חלוקה' אבל גם 'החלקה' שלכאורה אין לה שום קשר לחלוקה. אלא שזה רק לכאורה, כי בהתבוננות לעומק - תמיד ניתן למצוא קשר בין משמעויות שונות של אותו שורש, אפילו אם המשמעויות הן הפוכות. כמו להשריש וּלְשָׁרֵשׁ, אלה שני פעלים מאותו שורש, הראשון במשמעות חיובית והשני במשמעות הפוכה. הראשון פירושו להכות שורש, לרכוש קביעות והשני פירושו עקירה יסודית, חיטוט אחר השורשים שלא ישאר מהם זכר. ושניהם משורש ש.ר.ש.
07/05/2010  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
האגו ממשיך להתחזק על בסיס לא כלום וזה גורם לאיבוד פרופורציות ולאיבוד שליטה. זה זמן טוב לתחרויות. אנחנו לקראת עצירת המרקורי בתאריך 11.5 וגרירת הרגליים מקשה על מו"מ. יש הרגשה שסתם מבלבלים את המוח וכמו בשבוע שעבר, זיכרו שאם אתם מאבדים שליטה ומתבטאים בדרך שטותית או מטורפת, גם האדם מולכם נמצא באותו מזג ומגיב כמותכם. רק אחרי התאריך 16.5 אפשר יהיה להיכנס לפעולה פרודוקטיבית בכל המישורים.
07/05/2010  |  טובה ספרא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il