|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

בלעדי / חשיפה ב-News1

מיני הולילנד בישוב בית אל

המועצה המקומית בבית אל אישרה באופן רשמי בנייה למרות שמדובר בשטחים שכלל לא נמצאים באחריותה אלא נמצאים מחוץ לתב"ע ולמרות שחלו פגמים מהותיים בבקשות המינהל האזרחי: ההיתרים ניתנו שלא כחוק הכתובת של הבונים: בביתו של חבר הכנסת יעקב כץ
08/06/2010  |   איציק וולף   |   תחקירים   |   פרשת בית-אל   |   תגובות

המועצה המקומית בבית אל פועלת בניגוד לחוק ומאשרת בנייה גם בשטחים הנמצאים מחוץ לתחום אחריותה. כך עולה ממידע שהגיע לידי News1.

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בבית אל אישרה בנייה של 20 יחידות דיור על-ידי גורמים פרטיים על מגרשים הנמצאים בחלקם בבעלות פלשתינית פרטית ומחוץ לתב"ע של היישוב. זאת תוך התעלמות מן החוק הקובע כי לשם אישור בקשה לבנייה על הוועדה לתכנון ולבנייה לקבל בקשה חתומה בידי הבעלים על הקרקע.

למרות שמדובר בבנייה שמלכתחילה נעשתה ללא כל אישור ובניגוד לחוק, החלה בנייה של קומה שלישית ורביעית דווקא באותם שני בניינים הנמצאים מחוץ לתב"ע.

בקשה לא חוקית על-ידי מי שאינם הבעלים

ישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה שאישרה את הבנייה התכנסה, למעשה, לאחר שכבר החלו העבודות לבניית הקומה השלישית.

על-פי החוק דרוש בעל הקרקע לחתום על כל בקשה לקבלת היתרי בנייה שמוגשת לוועדה לתכנון ולבנייה. במקרה שלפנינו, לפחות ביחס לשניים מן הבניינים, הבעלות על הקרקע היא של גורמים פלשתינים פרטיים. הבעלות על הקרקע כלל אינה של החברה לפיתוח קריית הישיבה בית אל וכמובן שאינה של הקבלן אלי הראל.

יתרה מזאת, באחת מישיבות הוועדה לתכנון ולבנייה בבית אל שקדמה לישיבה שבה אושרו תוספות הבנייה על מגרשי עמידר נעשה ניסיון להוסיף את בקשת האישור שלא הייתה כלולה בסדר היום של הוועדה ולדחוף אותה לסיום הישיבה באזור חצות הלילה. רק מכיוון שלא היה לראש המועצה רוזנבוים את הרוב הדרוש להוספת הסעיף לסדר היום - העניין ירד מן הפרק.

בעקבות הערות שהשמיעו חברי מועצה בעניין דרש היועץ המשפטי של המועצה, עו"ד יזהר דגני, מן החברים במועצה לבדוק את הבעלות על הקרקע המדוברת שעליה מתכוונת החברה לפיתוח הישיבה לבנות את יחידות הדיור. זאת על-מנת שחברי הוועדה לתכנון ולבנייה לא ייכשלו בהצבעה על בקשה לא חוקית.

בקשות אלה, כאמור, לא הועילו והבקשה להיתר בנייה שהוגשה לוועדה לתכנון ולבנייה ושאושרה ב-11 באוקטובר הייתה חתומה על-ידי גורמים שאינם הבעלים על הקרקע.

רק לאחר אותה ישיבה שיגר היועץ המשפטי של המועצה, עו"ד דגני, מכתב לכל חברי המועצה המקומית ובו הוא קובע כי אסור לוועדה לתכנון ולבנייה לדון בבקשה להיתר בנייה אם לא צורפו כל המסמכים אשר יש לצרף להיתר ובהם חתימת בעל הזכות בנכס.

"בין שאר הדרישות שעל מבקש ההיתר לעמוד בהן בעת הגשת בקשה להיתר לוועדה המקומית הינו חתימה של בעל הזכות בנכס. הוועדה המקומית לא תדון [ההדגשה במקור, א.ו.] בבקשה להיתר בנייה אלא לאחר שצורפו המסמכים אשר חייבים לצרפם להיתר ובין היתר חתימת בעל הזכות בנכס", כתב.

המינהל האזרחי: ההיבטים התכנוניים והאכיפתיים נבחנים

בתגובה לפניית News1 נמסר מן המינהל האזרחי כי אומנם הסמכות למתן היתרי בניה בחלקה 52 הנמצאת בתוך תוכנית הבינוי העירונית, הינה של המועצה המקומית, אך ההיתרים שניתנו לבנייה בשני המבנים המדוברים - ניתנו שלא כחוק.

"קיימים מספר מבנים מאוכלסים הממוקמים ממזרח לתחום תוכנית הבינוי העירונית, אשר בשניים מהם מתבצעת תוספת בנייה ללא ההיתר הנדרש. הסוגיה נמצאת בטיפול גורמי המנהל האזרחי אשר בוחנים את ההיבטים התכנוניים והאכיפתיים ובהתאם לכך יוחלט על המשך הטיפול בנושא", לשון הודעת המינהל.

עוד נמסר כי על-פי המידע שנמצא בידי המינהל האזרחי מדובר בקרקעות הנמצאות בבעלות פלשתינית פרטית.

יו"ר המועצה המקומית בבית אל, משה רוזנבוים, וח"כ יעקב כץ סירבו לשוחח עם News1.

העבודות החלו בטרם ניתן אישור סופי

בירור שנעשה על-ידי News1 העלה כי למרות שהוועדה לתכנון ולבנייה אישרה את הבנייה, לא הנפיקה מחלקת ההנדסה ביישוב את היתר הבנייה. עובדה זו לא מנעה מן הקבלן להתחיל את העבודות במרץ. עד היום הספיק להגיע לשלב של הקמת שלד מתקדם של הבתים.

"אנחנו נמצאים בשלב של שלד מתקדם של קומה שנייה. אם לא היו לי אישורים היו מפסיקים לי את העבודה מזמן. ודאי שזה אושר, יש היתר בנייה", אמר הקבלן לפני מספר חודשים ל-News1..

בתשובה לשאלה כמה אמורה לעלות קניית אחת מיחידות הדיור שהוא בונה הפנה הראל את News1 להנהלת הישיבה בבית אל. "הם הבעלים על הקרקע", אמר.

רק לאחר שהחל בירור News1 בעניין הופסקו העבודות למרות אותו אישור שניתן על-ידי הוועדה לתכנון ולבנייה.

מנהל העמותה הבונה עד לפני כשנה: ח"כ יעקב כץ

פרט מעניין שהתגלה במהלך התחקיר נוגע לכתובתה של החברה לפיתוח קריית הישיבה בית אל, החברה שהגישה את הבקשה לאישור הבנייה הלא חוקית.

עד לפני כשנה, עת נבחר לכנסת מטעם מפלגת האיחוד הלאומי, היה ח"כ יעקב כץ אחד ממנהלי החברה לפיתוח קריית הישיבה בית אל. עם היבחרו לכנסת, בחודש ינואר 2009, הוחלף על-ידי יואל צור.

עם זאת, דוח עדכני של רשם החברות מגלה כי גם כיום רשומה כתובתה של החברה בביתו של ח"כ כץ בבית אל. בדוח רשום כי כתובתה של החברה היא: "בית אל, ד"נ מזרח בנימין, ת"ד 1131, מיקוד 90628, אצל יעקב כץ".

סוכת עובדיה: הבתים אינם חלק מתביעת עמידר

חברת עמידר כלל לא הייתה מודעת לבנייה שהתבצעה על השטחים שבבעלותה. בתשובה לפניית News1 ציינו כי עמידר, החברה הלאומית לשיכון בישראל, משכירה דירות שברשותה ביישוב בית אל לישיבת סוכת עובדיה [הישיבה הגבוהה בבית אל, א.ו].

"הדירות מושכרות על-פי חוק, לישיבת סוכת עובדיה משך מספר שנים, בהתאם להנחיות משרד השיכון. ישיבת סוכת עובדיה אינה עומדת בתשלומי שכר הדירה למדינה ולחברת עמידר. לפיכך נאלצה חברת עמידר לפתוח נגדה בהליך משפטי כדי לגבות את החוב בעבור השהות בנכס. בעניין הרחבת הנכס ללא היתר - מדובר בפעילות ללא אישור, שכן הרחבת הבנייה מחייבת אישורים מהרשות המקומית. בעניין זה עמידר ביקשה מהרשות המקומית לאכוף את החוק ולאסור על הבנייה הבלתי חוקית", כתבה דוברת עמידר רונית אקשטיין.

כאמור, לא זו בלבד שהמועצה המקומית בית אל החליטה על הענקת אישורי בנייה על המגרשים של עמידר אלא היא אף לא אכפה את החוק בעצירת הבנייה לאחר שהבנייה החלה בטרם הונפקו היתרי הבנייה.

ממשרד השיכון נמסר באופן שאינו משתמע לשני פנים כי הבנייה של תוספות הבנייה אינה חוקית. "מאחר שהבתים שעליהם מדובר הם רכוש המדינה ומנוהלים על-ידי עמידר ובנוסף מתנהל נגדם הליך משפטי, הרי ברור שאם מישהו בונה על בתים אלה, הרי שהדבר נעשה שלא ברשות ובניגוד לחוק, שכן אין זה רכוש שלהם. מאיתנו הם לא ביקשו ולא קיבלו שום אישור", ציינו.

מנגד, מישיבת בית אל נכתב בתגובה לפניית News1 כי המגרשים ברחוב יהודה המכבי שבהם אושרה הבנייה אינם ולר היו מעולם חלק מן ההליך המשפטי בין עמותת סוכת עובדיה לבין עמידר.

עם זאת, עובדה היא שהבנייה הופסקה למרות האישור שניתן בוועדה לתכנון ולבנייה.

תוספת של 20 יחידות דיור על גבי מבנים קיימים

מדובר ביחידות דיור שבנייתן החלה מעל לבתים קיימים שבהם מחזיקה מזה שנים רבות הישיבה בבית אל. המגרשים המדוברים הם בבעלות עמידר ולפני שנים רבות ניתנה לישיבה, או כפי שהיא מוכרת במסמכים הרשמיים הנוגעים לפרשה - סוכת עובדיה, הזכות ליישב בדירות הללו את התושבים בבית אל.

ב-11 באוקטובר 2009 התכנסה הוועדה לתכנון ולבנייה בהשתתפות ארבעה חברים בלבד - יו"ר המועצה המקומית בית אל משה רוזנבוים, וחברי המועצה אברהם זרביב, משה מליק ואיציק שניצר. סדר היום של הישיבה כלל את בקשה מספר 20090030 הנוגעת למגרש 9 בחלקה 52. המבקש של אישור הבנייה שרשום בסדר היום היא החברה לפיתוח קריית הישיבה בית אל - החברה שמפעילה הישיבה במקביל להפעלת עמותת סוכת עובדיה הנזכרת לעיל. מסמך נוסף של הוועדה לתכנון ולבנייה בבית אל מגלה כי המבקש למעשה היה בכלל הקבלן הירושלמי אלי הראל באמצעות החברה שלו - שבתאי חי חברה הנדסית בע"מ.

בבקשה נדרשו חברי המועצה לאשר תוספת אחידה של 20 יחידות דיור על גבי עשרה מבנים קיימים כאשר הבקשה כוללת תוספת של שתי יחידות דיור לכל מבנה ובסך-הכל תוספת של שתי קומות למבנה הקיים באופן שיהפוך את המבנים ממבנים של שתי קומות למבנים של ארבע קומות. השטח שמתוכנן לבנייה בכל מבנה עומד על 293.94 מטרים רבועים ובסך-הכל מדובר על בנייה של 2939.4 מטרים רבועים בכל הפרויקט.

ההמלצה של מהנדס המועצה המקומית בית אל, רוני גודלדשמיד, שצורפה לבקשה הייתה לאשר את הבנייה בכפוף להשלמת דרישות מחלקת ההנדסה ותשלום אגרת בנייה. הבקשה אושרה עוד באותו ערב.

תאריך:  08/06/2010   |   עודכן:  11/07/2010
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיני הולילנד בישוב בית אל
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מוכה משכנתא
8/06/10 08:19
2
אליהו חיים
8/06/10 09:22
3
יוניון
8/06/10 09:23
 
צדוקי
30/06/10 13:29
4
טיריניטי
8/06/10 09:31
5
גבריאל יהלומי
8/06/10 10:14
6
אליעזר בר שדה
8/06/10 10:59
7
מתעניין מאוד
8/06/10 11:36
8
מרדכי כהן צדק
8/06/10 11:47
9
גד
8/06/10 11:56
10
אבישג
8/06/10 12:22
 
ר ו נ ן
8/06/10 14:31
11
נותיפש
8/06/10 12:26
12
** מומחה לאיסלם *
8/06/10 13:21
13
נתי.ט
8/06/10 13:36
14
דוד - בת ים
8/06/10 16:37
15
חבר ועדת תיכנון
8/06/10 16:37
16
אביחי
8/06/10 17:30
17
ביתאלניק
8/06/10 19:01
18
סיגל ש
8/06/10 19:47
19
גנבים לאור היום
9/06/10 17:13
20
שלמה עמק שושן
9/06/10 20:36
 
משה בתיבה
10/06/10 11:38
 
חננאל
10/06/10 13:08
21
גילוי אמת מחרידה
7/08/10 12:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לשכונת גבעת ברק שבנצרת-עילית אולי היה מתאים יותר השם 'גבעת ברח'. תושביה המקוריים בורחים ממנה בזה אחר זה, לעתים תוך שריפת הקשרים עם שכניהם שם, שנותרים מאחור המומים. הראשון שנפרד לשלום מן השכונה היה סא"ל צ', מפקד טייסת בחיל האוויר. את ביתו ברחוב יעל 98 מכר צ' לזהאי חורי, רופא אמיד. כמו שאר תושבי השכונה המקוריים, כולם אנשי כוחות הביטחון, גם צ' רכש את הבית הזה בהטבות מפליגות, וחתם על חוזה המחייב אותו שלא למכור את הבית במשך שמונה שנים. פרק הזמן שבו אסורה המכירה צומצם בהמשך, בהתאם להחלטת האסיפה הכללית של עמותת 'נאות ברק' מיום 28 בינואר 2005, אך הגבלות אחרות נותרו בעינן: "העמותה תסכים רק למכירה לאחר תקופת זמן של חמש שנים מיום כניסת המשתכן למגורים בביתו, ובלבד שהמכירה תהיה ליוצא כוחות הביטחון המתאים באישיותו ונתוניו לאופי הסביבה".
18/05/2010  |  יפעת ארליך  |   תחקירים
מר X הוא בעלי אחת מחברות האחזקה הגדולות בישראל. מוטת פעילות החברה שלו נרחבת באופן מרשים. זכיותיו התכופות במכרזי רשויות ציבוריות שונות הפכו אותו לאיש מבוסס ומקושר היטב בסצנה הפוליטית בישראל - ואולי דווקא קשרים אלה הם שהביאוהו עד הלום.
09/05/2010  |  אבי בר-אלי  |   תחקירים
אחרי הולילנד, עכשיו: פרשת נובולנד. ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ובכירים נוספים בשירות הציבורי, סייעו בהקצאה ובמכירת קרקע באזור התעשיה של דלית אל-כרמל לכמה חברות הקשורות לראש העירייה באותה עת, אכרם חסון, במחירים מגוחכים: 33 דונם תמורת כ-1.5 מיליון ש"ח בלבד. כך נודע ל-News1. שווי הקרקע מוערך עתה בכ-40 מיליון ש"ח, מבלי שנעשה כל שינוי באתר.
03/05/2010  |  יואב יצחק  |   תחקירים
פרשת הולילנד מוגדרת כבר עתה כאחת מפרשות השחיתות הגדולות שאירעו בישראל. ולא בכדי. בפרשה נגועים עשרות אישי ציבור ובראשם אהוד אולמרט, פקידים בכירים בשירות הציבורי ושורה של אנשי מקצוע. כל אלה קיבלו שוחד בהיקף עשרות מיליוני ש"ח, הכל במטרה שיסייעו בהכשרת פרויקט הולילנד. היזמים, ששילמו שוחד, השיגו את מבוקשם: פרויקט הולילנד שבמקור אמור היה לכלול כ-120-150 דירות מגורים, "צמח" לגודל מפלצתי. ניתנו היתרים וזכויות בנייה תוך חריגה של 1200% מהמקור. היזמים נהנו מהקלות ומהטבות בשווי כולל העולה על 100 מיליון דולר. כל זאת על-חשבון הציבור, כמובן. עכשיו ישלמו את המחיר המעורבים בכך. ברשימה זו נפרט כיצד הובילה חשיפת News1 לחקירת הפרשה; וכיצד נלכד האיש המרכזי שהפך להיות עד מדינה.
17/04/2010  |  יואב יצחק  |   תחקירים
פרשת לחיאני עומדת, בזמן הקרוב ביותר, לקבל תפנית משמעותית. והפעם: בגלל חשדות חמורים הנחשפים כאן לראשונה ב-News1 בדבר פעילות תוך ניגוד עניינים מצד שני אישים: שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, וראש עיריית בת ים, שלמה לחיאני. הפעולות נעשו לפני שנים, בטרם מונה דנציגר לכהונת שופט בית המשפט העליון (יוני 2007). אולם עתה, נוכח חקירת המשטרה בפרשת לחיאני, מתגלות עובדות חדשות העלולות לסכן את המשך כהונתו של השופט דנציגר.
16/02/2010  |  יואב יצחק  |   תחקירים
רשימות נוספות   /   פרשת בית-אל  /  מי ומי  
ח"כ כץ וגניבת המים מצה"ל  /  איציק וולף
צה"ל התלונן במשטרה: המכינה גנבה חשמל  /  איציק וולף
המכינה גנבה חשמל מצה"ל  /  איציק וולף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il