|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הקונגרס הציוני?

הקונגרס הציוני העולמי ה-36 שהתכנס בבנייני האומה סירב להצהיר על הצורך בחיזוק ההתיישבות "בכל חלקי ארץ ישראל", ובמקום זאת הציע "לחזק את היחסים עם אובמה" נציגת הליכוד העולמי, שהשתתפה בדיוני הקונגרס, מדווחת מזירת הסקנדל
19/07/2010  |   אסיה אנטוב   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות


"אם תרצו, אין זו אגדה", קרץ לנו הרצל בן ה-150 מעל גבי כרזה ענקית, לבוש בחליפה ומגבעת שניתן לראות היום רק במאה-שערים. הייתכן שאנו, הליכודניקים, נרשה להחלטה האנטי-ציונית הזו להפוך את כל הקונגרס לחסר משמעות?

כשסיפרתי לבנותיי שבשבוע הבא אהיה עסוקה מכיוון שנבחרתי לנציגה בקונגרס הציוני העולמי, הן שאלו אותי "מה זה?". "נו", עניתי, "זו התכנסות של ההסתדרות הציונות העולמית, זו שהרצל ייסד".

"מה, אימא, תיסעי לבאזל?", התעניינה הצעירה. ואילו הגדולה שאלה בחוסר הבנה: "למה בכלל צריך את זה, הרי המדינה כבר קמה?". הסברתי להן כמיטב יכולתי שמטרות הציונות טרם הושגו. מתחת להסתדרות הציונות העולמית פועלים ארגונים כמו קק"ל, הסוכנות היהודית וקרן היסוד (המוסד הכספי המרכזי לפעולותיה של ההסתדרות הציונית). הם משתמשים בכסף שתורמים יהודי העולם לביצוע עבודה חשובה ונחוצה: חיזוק העלייה והקשר עם יהדות התפוצות, יישוב ונטיעה בארץ ישראל, חיזוק החינוך היהודי ועוד שלל משימות שכנראה ייעשו טוב יותר בידי ארגונים אלה מאשר בידי פקידי הממשלה.

לקונגרסים, הנערכים בירושלים מדי ארבע שנים, מתקבצים נציגים מכל העולם, המייצגים קהילות יהודיות שונות וזרמים שונים בציונות. הם נפגשים, מנתחים את המצב, מקבלים החלטות ומנסחים הצהרות, וכן בוחרים וממנים אנשים לתפקידים חשובים בארגונים הנ"ל ובוועד הפועל של ההסתדרות. לשם קבלת החלטות אלה ביליתי שלושה ימים בבנייני האומה, מבלי לחשוד כלל שבמהלך ההתכנסות יתפרץ סקנדל גרנדיוזי.

בתפוצות, מרצ היא אימפריה

החלק השמאלי של האולם, שבו ישבו נציגי מרצ, קדימה והיהדות הרפורמית, היה מלא. בחלק הימני של האולם, שם ישבו נציגי הליכוד, ישראל ביתנו, שס, מזרחי ותנועת חרות, נראו מקומות ריקים רבים. לכן השמאל ניצח ברוב ההצבעות בקונגרס

ביום המחרת התכנסו כל הנציגים בעלי זכות ההצבעה באולם ענק הקרוי ע"ש אוסישקין – יליד רוסיה שכיהן כיו"ר קק"ל בשנות ה-20 וה-30 וסייע רבות בהקמת יישובים חדשים בארץ ישראל. החלק השמאלי של האולם, שבו ישבו נציגיהם של ארגונים כמו מרצ, קדימה והיהדות הרפורמית, היה מלא. ארגונים אלה ראויים לציון לשבח על כישרונם במשחק הביורוקרטיה של הדמוקרטיה.

יש לחלוק את הכבוד הראוי לתנועת מרצ, שבאמת מקיימת קשר חם עם יהדות התפוצות. מרצ אינה מתעצלת לשלוח את אנשיה ולפתוח סניפים בארצות המרוחקות ביותר שבהן יש ולו קהילה יהודית קטנטונת. לכן, ברשימת נציגי הקונגרס תופסים נציגים מטעמה חלק בלתי פרופורציונלי לגודלה האמיתי של התנועה. מנגד, בחלק הימני של האולם, שם ישבו נציגי הליכוד, ישראל ביתנו, שס, המזרחי ותנועת חירות, נראו מקומות ריקים רבים. לכן, הצד השמאלי יצא וידו על העליונה ברוב ההצבעות. לדוגמה, ההחלטה בנוגע לעידוד היהדות הרפורמית בישראל עברה ברוב של כמה עשרות קולות (מתוך כ-500 מצביעים).

ז'אק קופפר דיבר בנאומו על כך שהתיישבות בארץ ישראל מהווה את מהותה של הציונות, ושבלעדיה נמצאת מדינת ישראל בסכנה קיומית, אך הושתק בקריאות "די לכיבוש" ו"שתי מדינות לשני עמים". צד ימין הגיב בקריאות "תתביישו, אתם לא ציונים!". על-רקע תוצאות ההצבעות הקודמות היה ברור שבהצבעה רגילה אין לנו סיכוי, ונוכל להינצל רק בנס.

"אם תרצו, אין זו אגדה", קרץ לנו הרצל בן ה-150 מעל גבי כרזה ענקית, לבוש בחליפה ומגבעת שניתן לראות היום רק במאה-שערים. הייתכן שנרשה להחלטה האנטי-ציונית הזו להפוך את כל הקונגרס לחסר משמעות? הייתכן שאנו, הליכודניקים, באמת לא יכולים לעשות דבר בנדון?

רבים הביטו במבט אובד עצות במנהיגי המשלחת שלנו, יעקב חגואל ורפאל כהן. ואז, באופן ספונטני, זינקנו כאחד ממקומנו לעזרתו של קופפר, אל הבמה. לצידנו עמדו תומכים מהמזרחי ומחירות. תוך דקה התמלאה הבמה בקרוב למאה נציגים נחושים בדעתם. מה לעשות הלאה? כמובן, לשיר את 'התקווה'. 2,000 שנה הומייה הנפש היהודית אל ירושלים, להיות עם חופשי בארצנו, והיום אתם מציעים לנו להיכבל מרצוננו בשלשלאות? למשמע ההמנון, החלו נציגי מרצ והרפורמים לקום ממקומם באי רצון. נשמעו כמה קריאות - "שימוש בכוח!", "זה לא דמוקרטי!" - אבל בזמן ההמנון קשה שלא לעבור לדום...

זה קונגרס פעילי הפתח?

ההצעות להחלטות הקונגרס מנוסחות במסגרת ועדות ייעודיות. בקונגרס הנוכחי, שנערך ב־17-15 ביוני וציין 150 שנים להולדת הרצל, התקיימו שמונה ועדות כאלו, שדנו בנושאים כמו הגשמה ציונית, פיתוח מנהיגות ציונית צעירה, והארגון הציוני בתפוצות. אני בחרתי להשתתף בוועדה שדנה במפעל ההתיישבות.

בתור נציגה מטעם תנועת הליכוד העולמי (המונהגת על-ידי ח"כ דני דנון), ישבתי לפני הקונגרס ביחד עם שאר נציגי הליכוד מכל רחבי העולם על-מנת לגבש את עמדותינו. בין השאר ניסחנו את הצעת ההחלטה שלנו לגבי מפעל ההתיישבות באופן הבא: "הואיל והמפעל ההתיישבותי תפס מקום מרכזי בתנועה הציונות מאז היווסדה, אנו רואים לנכון להרחיב ולחזק את ההתיישבות בכל חלקי מדינת ישראל גם בעתיד". התווכחנו ארוכות בסוגיית הניסוח – ההצעה שלי לכתוב "בכל חלקי ארץ ישראל" (במקום "מדינת ישראל") נדחתה על-ידי רוב נציגי הליכוד העולמי בגלל החשש שניסוח כזה לא ישיג רוב שיאשר אותו בהצבעת הקונגרס. ניחא, אמרתי לעצמי, זו פשרה שאני מוכנה לקבל למען מימוש המטרה.

אך המציאות התעלתה בהרבה על חששותינו הגרועים ביותר: הדבר הראשון ששמענו בישיבה של הוועדה למפעל ההתיישבות היה הצעתם של נציגי 'הברית העולמית של מרצ'. וכך זה נשמע: "הואיל וממשלת ישראל נמצאת בתהליך של הידרדרות היחסים עם נשיא ארה"ב, והואיל ויחסים אלו קריטיים בהיבט של שמירת הקשר החם עם הקהילה היהודית בארה"ב, מחליט הקונגרס הציוני לקרוא לממשלת ישראל לייצב את מערכת היחסים עם הנשיא אובמה ולהמשיך ברוח נאום בר-אילן (שהצהיר על נחיצותה של מדינה פלשתינית), ולתמוך בראש הממשלה בהחלטתו על הקפאת הבנייה בשטחים".

לאחר שהצעה זו הוקראה בוועדה, תהה אחד מעמיתיי, עולה מצרפת בשם ז'אק קופפר, אם אנחנו נמצאים בקונגרס הציוני או שמא הוא הגיע בטעות לקונגרס פעילי הפתח. היה זה אות הפתיחה לפריצתה של מהומה כה סוערת, עד שיו"ר הוועדה, דמיטרי שיגליק (נציג הזרוע האמריקנית של תנועת ישראל ביתנו), התפטר בו במקום מתפקידו בהצהירו כי הוא אינו רואה כל אפשרות להציע הצהרה כה אנטי-ציונית להצבעה בקונגרס.

ממלא מקומו הצליח לדוג מבין שלל הצעקות מסביב את ההצעה להחליף את המילים "נשיא ארה"ב" במילים "ממשלות ארה"ב ומדינות דמוקרטיות אחרות", והציע זאת להצבעה.

תיקון זה עבר, אך כל ההצעות האחרות, הנוגעות לביטול מוחלט או לפחות לשינוי משמעותי של ההצעה של מרצ, נדחו ברוב של 31 קולות מתוך 60. הסתבר שרוב הנציגים נמנו על תנועות שמאל מוצהרות כגון מרצ ועל ארגונים אמריקנים תומכי אובמה. אנו, נציגי "המיעוט" – כלומר, נציגי ארגונים שנמצאים נכון להיום בקואליציה של ממשלת ישראל - עזבנו, ביחד עם יו"ר הוועדה, את הישיבה לפני תומה, בתקווה שההצעה שהתגבשה בה לא תעבור את ההצבעה הסופית של כל חברי הקונגרס.

מפוסט לאנטי

2,000 שנה הומייה הנפש היהודית אל ירושלים, להיות עם חופשי בארצנו, והיום אתם מציעים לנו להיכבל מרצוננו בשלשלאות? למשמע ההמנון, החלו נציגי מרצ והרפורמים לקום ממקומם באי רצון

כמה ימים לפני הקונגרס הרציתי על אודות הציונות בפני משתתפי תוכנית 'מסע' של הסוכנות. המשתתפים היו צעירים משכילים. על הציונות הם כבר שמעו די הרבה, ועל כן הם ביקשו ממני להסביר להם מהי פוסט-ציונות. הנה מה שסיפרתי: הפוסט-ציונות הוא בשום פנים ואופן לא סופה של הציונות. המילה "פוסט" משמעותה "אחרי", אך לא "במקום". בכלכלה אנו מדברים על התקופה הפוסט-תעשייתית, המבוססת על הישגי התיעוש. בפילוסופיה ובאמנות אנו מדברים על הפוסט-מודרניזם, שמשתמש בהישגי המודרניזם.

באותו אופן אפשר להתייחס לתנועת הציונות, שהשיגה רבות מהמטרות שהציבה לעצמה: הקמת מדינה עצמאית ובת-קיימא, שאספה לתוכה יהודים ממדינות שונות ומדברת עברית.

עד לשנות ה-70, כשמלחמות בלתי פוסקות איימו על קיומה של מדינת ישראל, לא היה זמן לדון בסוגיות היסוד של הציונות. היום, לעומת זאת, משהפכה ישראל למדינה אטרקטיבית עם כלכלה מפותחת וצבא מתקדם, יש לנתח ולנסח את מטרותינו מחדש, על בסיס מה שהושג עד כה. אמנם, נכון שיש השואפים להטיל רפש בהישגי העבר ולהרוס את מה שהושג – לכאורה בשביל לשפרו, אך למעשה למען העונג שבהרס עצמו.

היום, לאחר הקונגרס, הייתי מוסיפה להרצאה זו עוד נקודה אחת: לעתים קרובות מדי אלה הזוכים לתואר "פוסט ציונים" בפי אמצעי התקשורת והאקדמיה הם אנטי ציונים. זהו היהודי הגלותי הטיפוסי (גם אם הוריו גדלו ברמת-אביב), שכמו לפני מאה שנים מתכחש לאחיו "הלא פרוגרסיביים" ואף רודף אותם. אז, לפני מאה שנים, היו אלה יהודים צרפתים או גרמנים בני דת משה שהתייחסו בזלזול ליהודים המהגרים מעיירות מערב אירופה, המסרבים לגלח את זקנם או לשנות את שמם היהודי. היום אלה יהודים מהארץ ומחו"ל המנסים לשכנע את אחיהם גסי הרוח לא להתווכח עם הפריץ האמריקני ולשכוח מרעיון הארץ המובטחת - מיהודה ומהשומרון.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  19/07/2010   |   עודכן:  19/07/2010
אסיה אנטוב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עשר שנים אחרי היציאה מלבנון, או הבריחה מלבנון - תלוי את מי שואלים - הרושם הוא שכלשון הקלישאה אנחנו יצאנו מלבנון, אבל לבנון לא יצאה מתוכנו, והיא ממשיכה לדמם בנו ולהשפיע על תהליכי החשיבה וקבלת ההחלטות של ישראל. המכון למחקרי ביטחון לאומי ערך לאחרונה כינוס שנושאו "עשור לנסיגה מלבנון", והאווירה שם הייתה עצבנית ומתוחה, כאילו לא עברו אפילו עשרה ימים. בצד חוקרים ומומחים השתתפו והתעמתו דמויות בולטות מהסיפור הלבנוני עצמו, ובראשן אהוד ברק, ראש הממשלה ושר הביטחון באותם ימים, ואחדים מבכירי הלוחמים בשטח.
19/07/2010  |  שבתי גרברצ'יק  |   כתבות
האקשן האמיתי ב"כוכב נולד" ששודרה ביום חמישי האחרון, מתברר, התרחש בכלל מאחורי הקלעים: בתוכנית ששודרה בשידור חי התייחס השופט גל אוחובסקי לביצוע של המתמודדת בת נטף באומרו כי "אם שרים את זה 'flat' ככה נשמעים קצת טמבלים, כי זה שיר שנכתב בציניות קלה וכשאת שרה אותו ככה, זה נשמע כאילו את לא מבינה כלום". דקות אחדות לאחר שנאמרו הדברים, עזבו הורים נזעמים של מתמודדים שונים במחאה את האולפן, כך נודע לעכבר העיר אונליין מגורמים המקורבים להפקת התוכנית. בהמשך התוכנית, הודיע אוחובסקי לקהל כי קיבל הודעות טקסט על כך שדבריו נשמעו בוטים וכי לא התכוון לכך, אך עם זאת המשיך ועמד מאחורי דבריו.
18/07/2010  |  מתן אברמוביץ'  |   כתבות
1. יהודה פוליקר לא הומו, יהודה פוליקר מתאהב בגברים. ויהודה פוליקר לא לבד. מספיק לשוטט בפרופילים באתר ההיכרויות הפופולרי ביותר של הקהילה כדי לגלות שחלק לא מבוטל מבעליהם מכריז שהם הומואים רק בנטייה המינית. זהו שם קוד להבעת סלידה ושאט נפש מכל מה שמראים לסטרייטים על החיים ההומוסקסואלים: יודעים איך להתלבש נכון, מפזזים בתחתונים ורודים ונצנצים על משאית במצעד הגאווה, זוכרים כמה נקודות קיבלה אן מארי דויד באירוויזיון, קופצים ממועדון למועדון ומזדיינים כמו שפנים. הם לא מוכנים להיות כלואים בתוך המילה הזאת ששנים רבות שמעו אותה נאמרת רק בתור קללה.
18/07/2010  |  זיו יצחקי  |   כתבות
חגית ריטרמן צלצלה: "אלתרמן. רשת ב'. מדבר בקולו. מהר". ותכף ניתקה, שנספיק שנינו לשמוע. זה נוהל אזעקת אלתרמן שלנו. לא בכל פעם שמישהו אומר ברדיו משהו על האדמו"ר, כפי שהוא מכונה בינינו בחצי חיוך, הנוהל מופעל, אלא כשיש חשד שעומד להיות משהו מיוחד. לעתים קרובות הדלקת הרדיו מולידה מפח נפש: באיזו חוצפה גונבים לי ככה את האלתרמן שלי. כי מה לעשות, אלתרמן הוא המשורר האישי והפרטי של כל כך הרבה אנשים, וכולם עושים בו כבתוך שלהם. יש כאלה שעושים ממנו שלום עכשווניק שהשתגע בסוף ימיו כשעמד בחזית 'התנועה למען ארץ ישראל השלמה'; יש כאלה שעושים מהשתייה ומחיי המשפחה הלא בריאים שלו את העיקר; יש כאלה שסתם לא מבינים; יש שמקריאים את שורותיו, שורות השירה הכי שירית שיש, כאילו היו פרוזה; ויש בעיקר הרבה בנאליה. אבל כל האזעקות המתסכלות מהעבר היו שוות בשביל זו של אותו יום שישי בתחילת האביב השנה, בתוכניתה הזכורה לטוב של ליאת רגב: נתן אלתרמן מדבר.
18/07/2010  |  צור ארליך  |   כתבות
"ימי ירח הדבש שלנו עם טורקיה הסתיימו", פוסקת ד"ר אפרת אביב (33), בת להורים ילידי טורקיה ומרצה במחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בר-אילן ומומחית לענייני טורקיה בעידן החדש. "אם לא יקרה משהו דרמטי וארדואן יחזור בו לפתע ויודיע על שיקום היחסים עם ישראל", היא אומרת, "הסיכוי היחיד לשיקום הוא במקרה שארדואן יאבד את השלטון. רק כשיבוא במקומו ראש-ממשלה אחר יהיה מקום לצפות לשיפור ביחסים עם ישראל. נכון לעכשיו - זה אבוד".
17/07/2010  |  יעקב בר-און  |   כתבות
השאמאנים של הריקנות  /  חגית כהן
מיליון שקל על 3.5 חדרים בבניין ישן  /  גדעון דוקוב
נא להכיר: יועצי חלומות  /  חגית כהן
פרופסור קרמיט  /  צור ארליך
יש לי סימפטיה לירחמיאלים  /  חגית כהן
לרקוד עם האויב  /  אדוארד אטלר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
הנושא הלוהט ביותר בימים אלה, לקראת הכרעה, הוא כמובן המחלוקת אם חובתה של ישראל להגיב על ניסיון החדירה האירני של הכטב"מים לתחומה של המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il