|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
בנימין רובינשטיין. מדוע מנסים לסבכו?

שחיטה בלתי כשרה

ג'ונתן דויד פיית' ניסה לבצע סיכול ממוקד בשותפו לשעבר, בנימין רובינשטיין, להכפישו ולהחשידו בעבירות מס חמורות פיית' אף עשה שימוש נלוז בהליכי בית משפט, מבלי שהכליל את רובינשטיין כצד לתביעה המטרה: להורסו כלכלית, למרות שלא עשה את המעשים שייחס לו
10/08/2010  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   סדום ועמורה   |   תגובות

עסקי הנדל"ן רותחים, ולא רק באתרי הבניה. יותר ויותר משקיעי חוץ התחברו עם יזמים ישראלים - בזכות הרווחיות הגבוהה אותה ניתן להשיג בישראל - ואלה הקימו יחדיו פרויקטים בהיקפים כספיים גדולים. על-רקע זאת הוקמה השותפות בין מיליונר מבריטניה, ג'ונתן דויד פיית', לבין איש עסקים מנתניה, בנימין רובינשטיין.

השותפות פעלה באמצעות חברה פרטית בפרופיל נמוך יחסית החל משנת 2006. נעשו כמה עסקות מוצלחות ואף נרשמו רווחים נאים. העיקרית שבהן: הקמת פרויקט דירות יוקרה ומלונאות בשדרות ניצה בנתניה. נכון ליולי 2010 כבר נמכרו 57 מתוך 70 הדירות בפרויקט.

שני הצדדים יזמו בנוסף פרויקט ענק על חוף ימה של נתניה - פרויקט שלא יצא אל הפועל - שאמור היה להתנשא לגובה 28 קומות ולהניב רווחים בהיקף של יותר מ-20 מיליון דולר.

השותפות התפוצצה במהלך 2009 לאחר שהצדדים נקלעו למחלוקות, שמהר מאוד הפכו ליריבות קשה ולהאשמות הדדיות. סלע המחלוקת: חלוקת הכנסות/רווחים מפרויקט הדירות בשדרות ניצה בנתניה. נוכח זאת הם החליטו והסכימו לפנות לבורר, כדי שיכריע במחלוקות שהיקפן הכספי מיליוני דולרים. מסלול הבוררות נקבע, בין היתר, נוכח הכוונה לברר במהירות את המחלוקת ולסיים את הסכסוך שגרם נזקים ועוגמת נפש לשני הצדדים.

למרות זאת, הדבר לא מנע מג'ונתן דויד פיית' להפר את ההבנות ולפתוח חזית נוספת, צדדית: ביולי 2010 הוא "עקץ" את שותפו בדרך של הגשת תביעה בבית משפט המחוזי מחוז מרכז תביעה נגד שרה - רעייתו של רובינשטיין. בתביעה דורש פיית' משרה רובינשטיין לשלם 4.5 מיליון ש"ח בגין כספים שגזלה, לטענתו, מהשותפות. לטענת פיית', בנימין רובינשטיין "סידר" לרעייתו הסכם תיוון בלעדי, במסגרתו הופקד בידיה הפרויקט הנ"ל, והיא הוסמכה לפעול בשם השותפות, כביכול, ולהציע למכירה את דירות היוקרה, תוך שהיא משלשלת לכיסה סכומי כסף גדולים.

התובע, שפועל באמצעות שלושה עורכי דין (בעז אדלשטיין, עמיעד גולדברגר, אמיתי ארליך), לא נמנע בכתב התביעה מ"למרוח" גם את בני רובינשטיין - מבלי שהוסיפו בכתב התביעה כצד ו/או נתבע רגיל או פורמאלי. עיקרי כתב התביעה פורסמו באתר דה-מארקר, ולא במקרה, מה שהעצים את נזקו של רובינשטיין. בכך הצליח פיית' לפגוע ברובינשטיין-שותפו, מבלי לאפשר לו להתגונן. נוכח זאת - את שנבצר מרובינשטיין, אנו עושים כאן.

כתב התביעה הוגש כאמור נגד שרה רובינשטיין, אך הוא מופנה, במהותו, נגד בני רובינשטיין. השימוש בבית המשפט נעשה בעיתוי מיוחד: ערב התמחרות שנקבעה, בקשר לנכס בנתניה שבבעלות השותפות ששוויו נאמד בכ-10 מיליון דולר. רובינשטיין, יחד עם יזמים נוספים, ארגן קבוצה לרכוש את הנכס; ואילו פיית' ואנשיו ניסו - וגם הצליחו - לחבל בסיכוייו של רובינשטיין, בכף שפעלו "להבריח" את שותפיו הפוטנציאליים.

הכפשתו במסגרת כתב התביעה איפשרה לפיית' ולשותפיו גם להעלות טענות דמגוגיות ואף כוזבות נגד רובינשטיין, במטרה לפגוע בו, וגם להנות מחיסיון המוקנה לצדדים בהליכים משפטיים.

כתב התביעה מגולל האשמות וטענות שונות. נציג כאן כמה מהן, ובמקביל נביא את העובדות הנטענות על-ידי רובינשטיין.

לא הייתה מעילה מצד רובינשטיין

העובדות שהתבררו על-ידי News1: תמליל השיחה שהקליט החוקר ששלח פיית' מלמד שרובינשטיין דחה בתוקף הצעה להעלמת מיסים

בכתב התביעה מאשים פיית', כי רובינשטיין ורעייתו גזלו ורימו וגרמו לכך שהרווחים בפרויקט נשחקו מ-96 מיליון ש"ח - לפי התוכנית המקורית, לכדי 48 מיליון ש"ח בלבד. לטענת פיית', את ההפרש שילשל רובינשטיין לכיסו.

מבדיקת News1 עולה, כי שיעור הרווח - כפי שהוצג במקור, אכן אמור היה להסתכם ב-96 מיליון ש"ח, אך זאת בתנאי שהפרויקט המקורי היה מאושר: 104 יחידות.

בפועל, אושרה תוכנית לבניית 70 יחידות בלבד, דבר שגורע, מטבע הדברים, בשיעור הרווח. ובמילים פשוטות: רווחים כמצופה לא נוצרו, ועל-כן לא ניתן להאשים איש בכך ש"נעלמו" כביכול.

רובינשטיין דחה הצעה להעלים הכנסות

רובינשטיין, לחוקר הפרטי: "... דברים לא כשרים לא בבית ספר שלנו, לא אצלי, אני לא עושה דברים כאלה בחיים זה צריך להיות ברור".

לכתב התביעה צורף תמליל שיחה שהתקיימה בין חוקר פרטי, שנשלח על-ידי אנשיו של פיית', לבין שרה רובינשטיין (רעייתו של בנימין רובינשטיין). החוקר הציג עצמו כרוכש פוטנציאלי של דירת יוקרה.

מהתמליל אכן עולה כי שרה רובינשטיין והחוקר הפרטי שוחחו בדבר אפשרות לפיה הרוכש/החוקר ישלשל לחשבונם הפרטי בחו"ל, כביכול, של בני הזוג רובינשטיין, סכום של מיליון דולר, מסך התמורה. תמליל השיחה מלמד כי החוקר הוא שיזם וניסה להדיח את שרה רובינשטיין לדבר עבירה.

בכתב התביעה הוצג גם בנימין רובינשטיין כמי שמשתף פעולה בנושא, בניסיון להעלים הכנסות כאמור. אלא שמכתב התביעה הושמטו - בזדון, דבריו של רובינשטיין. הדברים נאמרו באותה שיחה שהוקלטה ומצויה בידי החוקר והתובע, ואף תומללה.

ל-News1 נודע, כי באותה שיחה ועל-פי התמליל - כשהוצע לרובינשטיין להעלים הכנסות, אמר רובינשטיין באותה שיחה את הדברים שלהלן:

"הפרויקט שלי אצלי הכל רשום, כל רשום. אני לא יכול לעשות, לא רוצה לעשות, יש לי הרבה מה להפסיד בחיים שלי, עבדתי קשה כל חיי, ואני אפילו עכשיו דיברתי עם שרה, אמרתי, איך על דבר כזה מדברת בכלל? אני מי שרק מציע לי אז, אז אני אומר, אם אני חושב שאני יודע מה שאתה רוצה להגיד לי, אני לא רוצה לעשות עסקה. כי בניתי ב-10 אצבעות, בנינו ביחד ב-10 אצבעות כל החיים שלנו והגענו לאן שהגענו בזכות מה שאנחנו... אני רוצה לשלם את המיסים של מדינת ישראל, אני לא רוצה אגורה שחוקה, לא מתעסק בדברים האלה. לא רוצה לשמוע, זה לא בבית ספר שלי בכלל...".

ובהמשך:

"... מבחינת רישום, אם אתה קונה אצלי ב-5 מיליון דולר, אני חייב לרשום 5 מיליון דולר ולא דולר פחות".

ועוד:

"... דברים לא כשרים לא בבית ספר שלנו, לא אצלי, אני לא עושה דברים כאלה בחיים זה צריך להיות ברור".

הנה כי כן:

בנימין רובינשטיין לא הונה ולא ניסה להעלים הכנסות, וגם כשניסה החוקר הפרטי להדיחו לעבירה - הוא עמד בזאת ודחה, בזמן אמת, את "ההצעה". בעתיד הקרוב תחל להישמע התביעה בבית המשפט, ואז נראה האם השופט יבוא חשבון עם התובע שניסה לעשות שימוש נלוז ובוטה בהליכי בית משפט.

ג'ונתן פיית' מכחיש

עו"ד עמיעד גולדברגר ממשרד גולדמן, ארליך, גבר, אדלשטיין מסר את התגובה שלהלן בשמו של ג'ונתן פיית':

ג'ונתן פיית' מכחיש מכל וכל את הטענות המופרכות וחסרות הבסיס, העובדתי או משפטי, שהעלה נגדו בני רובינשטיין.

התביעה הוגשה כנגד שרה רובינשטיין בלבד ולא נגד בני, ממנו לא נתבע שום סעד. פיית' הציע לשרה להצטרף להליך הבוררות שמתנהל בינו לבין בני, אך היא סירבה, ובחרה לנסות את מזלה בבית המשפט.

ג'ונתן פיית' לא ידע כלל על הקבוצה שבני טוען שארגן על-מנת לרכוש את הנכס הנוסף שבבעלות הצדדים, וממילא לא עשה דבר על-מנת "לחבל" או "להבריח" את שותפיו הפוטנציאליים. ג'ונתן פיית' הינו בעל 60% בפרויקט המשותף הנוסף הנ"ל, ויש לו אינטרס ראשון במעלה שהנכס יימכר במחיר גבוה ככל שניתן.

בפרויקט אכן אושרה תוכנית לבניית 70 יחידות, אך יחד עם זאת אושר באותה תוכנית לבנות גם מלון בן 60 חדרים! היינו, בפועל אושרו לבנייה 130 יחידות, דבר אשר היה צפוי, בניגוד לטענת בני, להגדיל את הכנסות הצדדים ולא להקטינן.

הטענות בדבר הניסיון להעלמת הכנסה נטען כנגד שרה, ומגובה בתמליל ההקלטה. אכן, מאוחר יותר, ופיית' מעולם לא טען אחרת, ביטל בני את הצעתה של שרה לחוקר הפרטי. תמליל ההקלטה שצורף על-ידי פיית' לכתב התביעה נגד שרה היה תמליל ההקלטה המלא, ונכלל בו גם תמליל דבריו הנ"ל של בני. לפיכך, לא ניתן לייחס לפיית' ניסיון כלשהו של הטעייה.

תאריך:  10/08/2010   |   עודכן:  22/08/2010
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שחיטה בלתי כשרה
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נתניתי
10/08/10 21:45
2
צריך לעניין
10/08/10 22:08
3
חכמה
10/08/10 22:17
4
רודף צדק
11/08/10 13:32
5
משה טונה
11/08/10 15:01
 
איש
11/08/10 19:00
 
אפריים קרפיון
13/09/10 19:41
6
לז
12/08/10 01:07
7
אוהב את האמת
13/08/10 00:16
 
אחד שלא עו"ד
13/08/10 18:34
8
דרור כהן שמאי
26/08/10 15:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני שבועות אחדים צצו להן סביב כיפת השלשלת, ממש ליד כיפת הסלע, דפנות פח מעין אלה שנוהגים קבלנים להציב באתרי בנייה. מאחורי לוחות הפח מדביקים פועלי הוואקף אריחים חדשים מטורקיה על כיפת השלשלת. במושגים יהודיים, מדובר בדיוק במקום שבו שכן המזבח בימי המקדש, המדרגה השמינית מתוך עשר מדרגות הקדושה של הר הבית.
10/08/2010  |  אריאל כהנא  |   כתבות
חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר, הוא איש היי-טק מובהק. אומנם מאז נובמבר 2009 הוא מכהן בתפקיד מנכ"ל משרד האוצר, אך לפני כן שימש בתפקידים בכירים בענף ההיי-טק. בין השאר היה מנכ"ל 'נייס', אחת מחברות ההיי-טק הגדולות והמובילות בישראל, וכן מנכ"ל 'אפלייד מטיריאלס ישראל'.
10/08/2010  |  יוחנן אלטמן  |   כתבות
לנוכח אפשרות חידוש השיחות בין אירן לבין "קבוצת וינה" (ארצות הברית, צרפת, רוסיה וסבא"א) אינך יכול אלא לתהות האם יהיה זה הפעם "הדבר האמיתי", או תכסיס אירני נוסף שכל תכליתו תהיה להרוויח זמן. למרות שבתחילה אירן עיכבה את פתיחת הדיונים, היא המליצה לקבוצת וינה מאוחר יותר שלא לעכבם.
10/08/2010  |  אפרים אסכולאי  |   כתבות
אם אוריה קליסה לא הייתה קיימת סלקום הייתה צריכה להמציא אותה. כי עם כל הכבוד לקמפיין הרומנטי, הכולל 150 סרטונים של צעירים בגילי 16-20 המספרים על אהבתם הראשונה, בלי סרטון קאלט הקמפיין לא היה תופס אש. הקמפיין תפס אש, בזכות קליסה, שכבר מוכתרת "הפרחה של המדינה", הבדיחה של קיץ 2010, 170 אלף הורדות ביוטיוב. היא מספרת שהיא ומאור משדרות הכירו באינטרנט. היא העלתה תמונה סגולה, הוא כתב לה "איזה יפיופה". בסוף היא אמרה לו "תבוא אלי הבית". כעבור חודש הוא כתב לה באיי.סי.קיו - תוך חצי שעה אני ברמלה. "חשבתי חופשי ערס.. הוא ניסה להרשים אותי, קנה פחית קולה, פתח, שתה לגימה והעיף ת'פחית כאילו אבא שלו מיליונר...".
10/08/2010  |  דאה הדר  |   כתבות
זה כבר הפך לאופנה מבוקשת: יותר ויותר מדריכים ישראלים, בוגרי יחידות קרביות בצה"ל ומדריכי-כושר גופני, נדרשים בארצות שמעבר לים על-ידי בעלי תפקידים ציבוריים - אנשי-עסקים, בעלי-הון, ושליחים למדינות שונות - וגם על-ידי נשים ובני-נוער ממשפחות אמידות, כמאמנים אישיים באמנות הלחימה כדי להגן על עצמם מתקיפות אפשריות.
10/08/2010  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il