|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הכול פוליטי

המפקד בליכוד: שני הצדדים צודקים

מפילוח ראשוני של עשרות אלפי המתפקדים החדשים למפלגת השלטון עולה שחלקו היחסי של הפלג האידיאולוגי בליכוד גדל, אך במידה מועטת למדי. חולשתו העיקרית היא פועל יוצא מהיעדר מועמד אלטרנטיבי לראשות המפלגה
12/10/2010  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
[צילום: עומר שיקלר]

ברמה הפרטנית, שני המנצחים הגדולים של המפקד הם שני הכצים. ישראל כץ פקד על-פי הערכות שונות כעשרת אלפים איש. גם חיים כץ פקד כמה אלפים. כוחו מסתכם היום בכ-7,500 מתפקדים - חבילה מכובדת ביותר שלבטח תהפוך אותו לאחת הדמויות המחוזרות לקראת הפריימריז

באחד באוקטובר נחתם המפקד בליכוד. קרוב ל-55 אלף מתפקדים חדשים הצטרפו למפלגת השלטון. הליכוד גדל ביותר מ-50 אחוזים: המפלגה מנתה לפני פתיחת המפקד קצת יותר מ-90 אלף חברים, וכעת מספר המתפקדים מתקרב ל-150 אלף.

מדובר בשינוי משמעותי בגוף הבוחר, ואך טבעי שהכול טוענים לניצחון. מנכ"ל הליכוד גדי אריאלי קובע כי הליכוד זז למרכז. הפלג האידיאולוגי לעומת זאת מסביר שהמפלגה זזה ימינה.

בסביבתו של ראש הממשלה טוענים כי נתניהו התחזק וכי 80 אחוזים מהמתפקדים החדשים הם תומכיו. הגרעין האידיאולוגי טוען שמשקלם היחסי של המתפקדים שנוטים ימינה עלה ושהמחנה האידיאולוגי התחזק.

את הפילוח הסופי ואת הניתוח הממצה של תוצאות המפקד אפשר יהיה לערוך בעוד כשבועיים וחצי, כשהנתונים ייקלטו במחשב במצודת זאב. בימים אלה עדיין נקלטים טפסים נוספים שבמפלגה קוראים להם "קולות החיילים", טפסים שמסיבות שונות הגיעו באיחור. על-פי הערכות, מדובר בכמה אלפים - כמות שבכוחה להשפיע במידה מסוימת על יחסי הכוחות.

אך כבר עכשיו, מי שמתבונן מקרוב בתוצאות מגיע למסקנה שהשמיע הרב לאחר ששמע את טענותיהם של בני הזוג המסוכסכים: שני הצדדים צודקים.

ברמה הפרטנית, שני המנצחים הגדולים של המפקד הם שני הכצים. ישראל כ"ץ פקד על-פי הערכות שונות כעשרת אלפים איש. כ"ץ, יו"ר המזכירות, היה מי שהוביל את ההחלטה להאריך את המפקד, וכעת ברור שהייתה לו סיבה טובה: הוא הצליח בגדול. קבלת הפנים שערך בחול המועד סוכות, ביום שבו הסתיימה ההקפאה, שבה השתתפו כ-3,500 איש, המחישה את כוחו ההולך וגובר.

גם חיים כץ פקד כמה אלפים. כוחו מסתכם היום בכ-7,500 מתפקדים - חבילה מכובדת ביותר שלבטח תהפוך אותו לאחת הדמויות המחוזרות לקראת הפריימריז לרשימה לכנסת הבאה. ציון פניאן וכרמל שאמה פקדו כל אחד כ-1,000 איש. בירושלים בולט עובד העירייה הבכיר דודי אמסלם שפקד יותר מ-2,000 איש. אמסלם מתכוון להתמודד לכנסת במשבצת הירושלמית. פוליטית הוא נחשב מקורב לישראל כ"ץ.

ומה עם כוכבי הרשימה, הבכירים בקרב השרים שנכון לעכשיו לא ידוע שרשומים על שמותיהם מתפקדים? זאת נדע רק עם תום הספירה ועיבוד הנתונים. חלק מהבכירים סבורים כי מעמדם מבטיח להם תמיכה גם מבלי שיזיעו בשטח. אחרים פוזלים החוצה. למשל, תפקיד יו"ר מפעל הפיס טרם אויש. מדובר במשכורת חודשית של כ-60 אלף שקל ובקדנציה של שבע שנים שבמהלכן לא מונחת על צווארך חרב הפריימריז. יש בקרב השרים מי ששוקל פרישה לטובת התפקיד. צריך פיס בחיים, לא?

מה כוחו של מה שמכונה המפקד האידיאולוגי? אפי איתם, ששמר לאחרונה על פרופיל תקשורתי נמוך, חוזר לזירה. איש אח"י מרדכי בניטה פקד על-פי הערכות כ-3,500 איש, כשאפי איתם משתף פעולה במאמצי המפקד שלו עם יו"ר הקואליציה זאב אלקין. זוהי אם כן הקבוצה של השניים.

דני דנון, בשיתוף פעולה עם יד ימינו של ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ופורום יש"ע בליכוד, פקד קרוב ל-4,000 איש. ביו"ש התפקדו בסך הכול כ-3,500 איש, אך גיוס מתפקדים שנוטים ימינה נערך גם בתוך הקו הירוק.

חטיבת 'מנהיגות יהודית' לא פקדה רבים הפעם, בין היתר משום שראש הקבוצה משה פייגלין היה בחודשים האחרונים מרותק למיטת בנו.

מעבר לקבוצות הגדולות, עם ה"מפקד האידיאולוגי" נמנות קבוצות של פעילים מקומיים שפקדו חברים חדשים ממניעים משלהן, למשל על-מנת להתמודד למרכז או למועצת העיר, אך הקבוצות והפעילים מזוהים עם הימין. בפלג האידיאולוגי מעריכים שפקדו קרוב ל-12 אלף איש. בסביבתו של ראש הממשלה סוברים שמדובר בכעשרת אלפים.

השערים לא ננעלו

ומכאן, לטוענים לניצחון. מיהו המנצח בהנחה שיחסי הכוחות הם כפי שמתואר למעלה?

בסביבתו של ראש הממשלה נוקבים במספר 40 אלף. האריתמטיקה פשוטה: מתוך כ-50 אלף שאפשר לפלח, כעשרת אלפים הם מתפקדים המזוהים עם הימין. את האחרים מנכ"ל המפלגה מייחס למרכז. כלומר, 20% תומכי ימין, 80% תומכי נתניהו.

על פניה, טענה הגיונית. אלא שההיגיון שבה שטחי ביותר.

מתפקדים המזוהים עם ישראל כ"ץ למשל נכללים באופן אוטומטי במחנה של ראש הממשלה. כ"ץ אכן מקורב היום לנתניהו, אך לא לעולם חוסן. בעבר כבר התמודד מולו על ראשות הליכוד. כעת אינו מתמודד, אלא שלא מדובר בכלל בפריימריז.

כאן נקודת התורפה של מי שטוען שהליכוד זז למרכז. נכון, מעמדו של נתניהו בקרב המתפקדים איתן. אם היו נערכים פריימריז על ראשות הליכוד כשמול נתניהו ניצב מועמד של הימין דוגמת בוגי יעלון, ייתכן בהחלט שנתניהו היה יכול לבנות על אותם 40 אלף מתפקדים חדשים כשיעלון היה בונה על עשרת אלפי ה"אידיאולוגיים".

אבל התמודדות על ראשות המפלגה אינה על הפרק. את יעלון הזכרנו רק לצורך המחשה כי הוא רחוק מלבנות את עצמו כמועמד אלטרנטיבי. ההנחה הרווחת בליכוד היא שאם לא תחול תפנית דרסטית, לא צפויה התמודדות על ראשות המפלגה לקראת הבחירות לכנסת הבאה.

ההתמודדות במרכז הליכוד החדש שייבחר או בקרב המתפקדים - אם יחזור נתניהו על משאל דוגמת זה שערך שרון - צפויה אם כן לעסוק בשאלות ערכיות-מדיניות דוגמת הארכת ההקפאה או ויתורים כואבים בעקבות המו"מ עם אבו-מאזן. מהם יחסי הכוחות במקרה שסוגיות כאלה יעלו על הפרק?

בפריימריז ב-2009 נספרו כעשרת אלפים "מתפקדים אידיאולוגיים" מקרב 100 אלף מתפקדים. כלומר 10%. כעת מדובר ככל הנראה בכ-20 אלף מתוך 150 אלף. 13%. אם כן, משקלו היחסי של הימין עלה.

אך מעבר לשלושת האחוזים, מי קבע שכל מתפקדי ישראל כ"ץ יצביעו בעד הארכת ההקפאה או בעד ויתורים טריטוריאליים? כ"ץ עצמו התבטא נגד הארכת ההקפאה, ומעבר לכך: מי קבע שקיימת חפיפה בין מחויבות אישית להצבעה ערכית? מי קבע שאנשיו של פעיל מקומי שפקד חברים על-מנת להתמודד בבחירות מוניציפליות יתמכו בקו מדיני מתון? נכון שיש קבוצות ויש קבוצות. באילת למשל התפקדו כ-600 איש. מחציתם אנשי קדימה שחזרו למפלגת האם. אלה ככל הנראה אנשי מרכז ויש אחרים כמותם. לעומת זאת, אנשי דודי אמסלם שלא נמנים עם הפלג האידיאולוגי מן הסתם נוטים ברובם ימינה, שכן מדובר בירושלמים.

יש לזכור נקודה נוספת: המפקד לא הסתיים. שערי הליכוד לא ננעלו. מי שיתפקד מעתה והלאה לא יוכל להשתתף בבחירות למרכז המפלגה, אך הוא יוכל להשתתף בבחירות לרשימה בהנחה שאלה ייערכו 16 חודשים לאחר שיתפקד.

אם כן, שני הצדדים צודקים. לראש הממשלה מובטח רוב בקרב המתפקדים ובמוסדות שייבחרו. הניסיון מלמד כי מוסדות מפלגות השלטון לא ממהרים להפיל את יושבי ראש המפלגה, כי הרצון הטבעי שלהם הוא לשמור על השלטון. עיין ערך ההינתקות. מרכז הליכוד התנגד לתוכנית אך לא היה מוכן לבלום אותה במחיר הפלת הממשלה ואִפשר לשרון להתקדם.

אלא שכבר חזרנו ואמרנו, נתניהו הוא לא שרון. מבחינתו ויתורים אינם הדרך החדשה הנכונה. ויתורים הם צורך פוליטי. כשיקבל החלטה, ישקלל את תוצאותיה הפוליטיות תוך שהוא פוזל לסיעתו שלו שהתסיסה בתוכה עשויה לזעזע את הממשלה.

השרים והח"כים יבחנו בעיון רב את הרכב הגוף הבוחר.

13% הם מתפקדי הימין, כאמור, אך כוחם היחסי הוא גבוה יותר, משום שרובם ככולם יגיעו לקלפיות בעוד בקרב שאר המתפקדים שיעור ההצבעה הוא כ-50%. בפריימריז ב-2009 השתתפו כ-50 אלף מתפקדים. בהנחה ששיעורי ההצבעה בקרב ה"אידיאולוגיים" יהיו כ-80%, וזו הנחה סבירה, הם יהוו כ-20% מכלל המצביעים (16 אלף מתוך 75 אלף). זאת מבלי לקחת בחשבון שעדיין אפשר להתפקד. המפקד שיקבע את דמותם של מוסדות התנועה הסתיים, ומעתה יתפקדו בעיקר מי שמעוניינים להשפיע על עיצוב הרשימה - שבקרבם שיעור אנשי הימין גבוה יותר.

חולשתו של הפלג האידיאולוגי בליכוד היא לא בשטח. היא פועל יוצא מהיעדר מועמד אלטרנטיבי לראשות המפלגה. השטח עד היום שידר לחברי הסיעה שעליהם להתנגד לוויתורים, ונראה שהמפקד לא שינה את יחסי הכוחות לטובת המרכז.

סיעה מסוכסכת

על מנת לעקוף את המלכודת ולא להיסחב לתפקיד של האיש הרע במשחק התפקידים, השר הרשקוביץ אפילו לא נדרש היום להתפטר כפי שנדרש אורלב בקיץ 2004. עליו אך ורק לאיים

אף שמדובר בשלושה ח"כים בלבד, בלשכת ראש הממשלה נלחצו מן האפשרות שסיעת הבית היהודי תפרוש מן הקואליציה. מתחים פנימיים מונעים ממנה לגבש חזית אחידה
▪ ▪ ▪

בתחילת השבוע שעבר התכוונו במועצת יש"ע ובגופי הימין החוץ-פרלמנטריים לרכז את מאמציהם בסיעת הבית היהודי. הסיעה פרסמה ביום ראשון הודעה לתקשורת שלפיה היא "לא תהיה חלק מהארכת ההקפאה". להודעה תחתית כפולה. הפשט: הסיעה תצביע נגד החלטה שכזו. הפירוש: אם תתקבל ההחלטה היא צפוה לפרוש, אבל ששש... לא אומרים זאת בפה מלא. את הטקסט ניסח אורי אורבך, שרצה לבטא מכנה משותף, כאשר יו"ר המפלגה מבקש שלא להתגרות בראש הממשלה ואילו יו"ר הסיעה מבקש להבהיר שהסיעה תפרוש אם תתקבל ההחלטה.

נתניהו העדיף לקרוא את הפשט: לא פורשים. אורבך סומך על כך שהציבור הוא אינטליגנטי ויודע לקרוא גם פירוש רש"י.

האם יש בכוחה של סיעה בת שלושה מנדטים בלבד לאיים? מתברר שכן. נכון שאלמלא הפילוג שלפני הבחירות היה איום הפרישה משמעותי בהרבה. אך גם כך נתניהו אינו אדיש כלל וכלל. בלשכתו נלחצו מהאפשרות שהסיעה תפרוש. ללא שלושת המנדטים של המפלגה נתניהו מאבד את הרוב של 61 ח"כים מהמחנה הלאומי והופך לבן ערובה של העבודה. לא זו בלבד, ברגע שהבית היהודי תפרוש הלחץ של הימין יתרכז בשס ובישראל ביתנו, וגם בליכוד פנימה צפויה תסיסה.

אבל אין זה סוד: סיעת הבית היהודי היא סיעה מסוכסכת. העימות בין יו"ר המפלגה דניאל הרשקוביץ ויו"ר הסיעה זבולון אורלב בעיצומו מאז נכנסה הסיעה לכנסת. מאזן הכוחות הופך את אורבך לצלע השלישית המכריעה.

בשיחות פרטיות, כל השלושה מודים שאם תתקבל החלטה להאריך את ההקפאה הסיעה לא תוכל להישאר בממשלה. אלא שאורלב אומר זאת בריש גלי והרשקוביץ טוען שאין להקדים את המאוחר. העובדה היא שההחלטה לא התקבלה אז למה לנפנף בחרב הפרישה כשהאויב אינו בשער? לשר המדע יחסים קרובים מאוד עם ראש הממשלה.

השאלה היא שאלת ביצה ותרנגולת. איום מפורש שתשמיע סיעת הבית היהודי עשוי להשפיע על ההחלטה שיקבל נתניהו. דווקא הימנעות מאיום עלולה להציב את הרשקוביץ בפני הכרעה שלא היה רוצה לקבל.

הסיעה מוצאת את עצמה במצב שבו הייתה המפד"ל כששרון יזם את ההינתקות. אפי איתם התפטר מהממשלה. זבולון אורלב התעכב. הסיבה הייתה פנים-מפלגתית. השניים לא יכלו לדור בכפיפה אחת. לו היה מחליט איתם להישאר היה אורלב מוביל את הפרישה. הסיעה הייתה מסוכסכת.

הציבור לא התעמק בקרע בתוך המפד"ל. שלטי החוצות והגרפיטי צעקו מכל פינה: "אורלב שותף לדבר עקירה". לבסוף התפטר גם אורלב מהממשלה, אך זה היה מאוחר מדי. הקמפיין נחרת בזיכרון הציבורי.

אזרח מהשורה תמיד מזדרז להאשים שר בממשלה בכך שהוא נדבק לכיסא. בדרך כלל האזרח מרוויח הרבה פחות משר בממשלה, ויוצא מתוך נקודת הנחה שלא מוותרים בקלות על יופי של משכורת ועל רכב צמוד.

אלא שיו"ר הבית היהודי אינו חושש לאבד תעסוקה. לא חסר לו. מאז נכנס לפוליטיקה הוא חרד מגורלו של אפי איתם. בכיסא בממשלה הוא רואה סוג של שריון. באופוזיציה, ללא מעמד של שר, הוא חושש להפוך למטרה קלה לחיסול פוליטי. מאז הבחירות כבר הבהיר לא פעם ולא פעמיים שזבולון אורלב מחכה לו בפינה.

אבל אם יימנע מלאיים בפרישה נוכח השמועות על הארכת ההקפאה, עלול דניאל הרשקוביץ – כפי שקרה לזבולון אורלב בהינתקות - להפוך לקורבן במשחק התפקידים.

הציבור לא יתעמק בסכסוכים בתוך הבית היהודי. בדיונים האם לכנס או לא לכנס מחדש את מוסדות המפלגה. בחששות של יו"ר המפלגה או בטענות שליו"ר הסיעה אין בעיה להיפרד מהקואליציה כי בנובמבר הוא מסיים את תפקידו כיו"ר ועדת החינוך. הוא אף לא יתעמק בטענה שהארכת ההקפאה אינה מעשית כי לאובמה אין מה להציע.

הציבור ייסחב למחזה המוכר כשחלוקת התפקידים היא קלאסית. יו"ר הסיעה זבולון אורלב נוקט עמדה עקרונית. הוא קורא לפרוש מהממשלה אם זו תתקפל ותסכים להארכת ההקפאה. את דעתו דאג להשמיע עוד בטרם הסתיים מועד ההקפאה על-מנת להקדים תרופה למכה. ואילו יו"ר המפלגה דניאל הרשקוביץ לא משמיע את קולו משום שהוא חושש להיפרד ממקומו ליד שולחן הממשלה. השרים האלה, אתם יודעים, כבר היו דברים מעולם. אם ההקפאה לא תוארך, יזכרו מי עמד על העקרונות ומי התמהמה. אם נתניהו יוותר והסיעה תיאלץ לפרוש, ימצא את עצמו יו"ר המפלגה במצב של מובל במקום שיהיה המוביל.

על-מנת לעקוף את המלכודת ולא להיסחב לתפקיד של האיש הרע במשחק התפקידים הוא אפילו לא נדרש היום להתפטר כפי שנדרש אורלב בקיץ 2004. עליו אך ורק לאיים.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  12/10/2010   |   עודכן:  13/10/2010
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המפקד בליכוד: שני הצדדים צודקים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ענק לג'יהד ולאסלם
13/10/10 09:43
2
אבי געזונט
14/10/10 10:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גליונות עיתוני הבוקר נערמים על מפתן הדלת בזה אחר זה. באופן טבעי מתפתחת ביניהם שיחה ערה על ענייני דיומא. "נתניהו: אאריך את ההקפאה בתמורה להכרה פלשתינית במדינת העם היהודי", פותחת הכותרת הראשית של עיתון הארץ את הדיון במצב המדיני. "הפלשתינים: לא נכיר במדינה יהודית", משיבה לה הכותרת הראשית של "ישראל היום". "תרגיל בהקפאה", מפרשנת את המצב הכותרת הראשית של עיתון ידיעות אחרונות, ובדיוק כשנדמה שלמעריב כבר לא יהיה מה להוסיף לדיון, נוחת גיליון מגולגל של העיתון על ראש הערימה עם כותרת שטורפת את כל הקלפים - "חשופים בנתב"ג".
12/10/2010  |  אורן פרסיקו   |   כתבות
קודם כל החדשות הטובות: מספר הנשים האמריקניות שמשתכרות היטב - 100 אלף דולר בשנה ויותר - מצוי במגמת עלייה: רק בשנתיים האחרונות הוא טיפס ב-14%. אחת מ-18 נשים משתכרת סכומים כאלה, אומנם פחות מגברים - אצלם היחס הוא אחד מ-7 - אבל בכל זאת שיפור נאה. ועכשיו החדשות הטובות הרבה פחות: המשכורות השמנות הולכות דווקא לנשים "רזות מאוד". כך עולה ממחקר שנעשה באוניברסיטת פלורידה. נשים ששוקלות בצורה משמעותית פחות מהממוצע משתכרות הכי הרבה, ושמנות - הכי פחות. חלוקה כזאת אינה מתקיימת בקרב גברים. האם ייתכן ששוק העבודה מתייחס לנשים במקצועות שונים כמו שתעשיית האופנה מתייחסת אליהן?
12/10/2010  |  צפי סער  |   כתבות
משקפיי ראייה הן אביזר אופנתי לכל דבר ונהפכו עם השנים לסוג של תכשיט. אלא שלעתים המשקפיים נותנות מסגרת לפנים, אך מסתירות ומקטינות את העיניים ונשים רבות אשר מרכיבות משקפיים תוהות מהי הדרך הנכונה להתאפר.
12/10/2010  |  מחלקה ראשונה  |   כתבות
המוסד לביטוח לאומי מחייב אדם המעסיק עוזר/ת בית להעביר לידיו את פרטיו/ה המלאים כאשר הוא משלם עבורו/ה דמי ביטוח לאומי.
11/10/2010  |  אורנית אבני-גורטלר  |   כתבות
"ילדה יפה" הוא מחזה מרגש העוסק באנשים שהצליחו לשרוד את אימת השואה וניסיונות השתלבותם בחיים שאחרי הזוועה. צוות שחקנים מוכשר של תיאטרון היידישפיל מצליח להעביר לקהל הצופים שמץ מאותם זמנים כשהוא בוזק אור על משפחה אחת מני רבות בתקופה עגומה לעם היהודי. זו הצגה קולחת, מותחת, מרשימה ובעיקר צובטת בלב.
11/10/2010  |  חיים נוי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il