|   15:07:40
דלג
  הודיה כריש-חזוני  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

אנרכיסטים בחסות צה"ל

עונת המסיק בפתח. ביישובים היהודיים בשומרון מכנים אותה במרירות "עונת המסית". ארגוני השמאל הרדיקלי כבר חילקו ביניהם את גזרות הפעולה, לקראת הסיוע למוסקים הפלשתינים המלווה בפרובוקציות נגד צה"ל. צה"ל, מצדו, יוצא מעורו כדי לשמור עליהם
20/10/2010  |   הודיה כריש-חזוני   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
אנרכיסטים במסיק זיתים [צילום: AP]

עצי הזית, על גזעיהם המשתרגים והירקות האפרפרה של עלוותם, הם חלק בלתי נפרד מהנוף השומרוני ההררי. מלבד הפרי שהם מניבים והשמן האיכותי, נדמה שהם אוצרים בתוכם גם סמליות חזקה של היאחזות באדמה. זו הסיבה שמאבקים על עצי זית הם טעונים במיוחד, ובעיקר באזור הזה.

כשהסתיו נכנס לעיצומו, קצת אחרי החגים, מתחיל המסיק. עונת המסיק אינה ארוכה במיוחד. בתוך שבועות ספורים, לפני הקור, יש להספיק לקטוף את כל הפרי מן העצים. זאת ועוד, עץ הזית מתאפיין ב'סירוגיות': שנה אחת מניב יבול יפה, ובשנה שאחריה היבול דל. כך שנה אחרי שנה, לסירוגין. המחזור זהה בכל העצים באותו אזור. השנה הזו אמורה להיות שנת יבול טוב, אף שחמסיני הקיץ הכבדים פגעו בַּתנובה.

בעבר זו הייתה תקופה של מראה פסטורלי - משפחות ערביות על זקניהן וטפן מוסקות את העצים. כיום, במקומות רבים, נלווים אליהן פעילי שמאל מהארץ והעולם, שמשתתפים בעבודה, ופעמים רבות אפילו עושים אותה במקומם, תוך יצירת פרובוקציות נגד חיילים ותושבים יהודים. המסיק היה בעשור האחרון לאירוע פוליטי-תקשורתי, רווי השמצות המוטחות במתיישבים היהודים. לא בכדי זכתה זה מכבר עונת המסיק, המשתלבת במקרה בעונת ההשתלחות במתנחלים לרגל ימי השנה לרצח רבין, לכינוי המקומי "עונת המסית".

מדי שנה מדווחת התקשורת בתקופה זו על כרמי זיתים פלשתינים שהושחתו ברחבי השומרון ובאזור הר חברון. בשנים קודמות נקבו במספרים עצומים - יותר מאלף עצים שנפגעו בחודש אחד. צדדי המשוואה לכאורה ברורים: הקורבנות הם פלשתינים, המשחיתים הם מתנחלים. מעשי ההרס הרבים בכרמי היהודים אינם מדווחים.

אבל עד היום לא הוגש ולו כתב אישום אחד נגד מתיישב בגין כריתה מכוונת של עצי זית. זאת ועוד, בכמה מקרים, כמו סמוך ליצהר לפני כמה עונות, צילם אחד התושבים את הפלשתינים כשהם גוזמים בעצמם את ענפי העצים לאחר המסיק. העובדה שלא הוגשו כתבי אישום נגד מתיישבים בנוגע להשחתת עצים מועלית תדיר בידי ארגוני שמאל כהוכחה לכך שהמשטרה אינה ממצה את החקירה איתם. בארגון זכויות האדם ביש"ע אומרים שהמשטרה משקיעה מאמצים ניכרים בנושא, והיעדר כתבי האישום מוכיח לפיכך שיהודים אינם משחיתים עצים.

גדמי עצי הזית הערביים שתמונותיהם מתנוססות בעיתונים ובטלוויזיה הם במקרים רבים, ככל הנראה, פרי עבודה עצמית פלשתינית: בעבר פורסמו בעיתון זה ניתוחים נרחבים של אנשי מקצוע המסבירים שלעתים כריתה של ענפי הזית משפרת את צמיחת העץ ומטייבת את איכות הפרי בעונה הבאה.

אנרכיסטים נגד קיבוצניקים

אגף המשימות של התנועה הקיבוצית בראשותו של יואל מרשק נמצא ב'קואליציית המסיק', אך בשנה האחרונה מנסים גורמים בקואליציה להדיחו ממנה. הסיבות: תמיכתו של מרשק ואגף המשימות שלו במבצע 'עופרת יצוקה' ובחרם הכלכלי על עזה, ומאבקו לשחרור גלעד שליט

פעילי השמאל הנלווים אל המסיק הפכו בשנים האחרונות לחלק קבוע מהנוף הסתווי באזור. אך מי שסבור שהסיוע הזה למוסקים הערבים הוא יוזמה ספונטנית טובת לב של אזרחים פשוטים, עשוי להתבדות. מאז שנת 2002, התאגדו כמה וכמה ארגוני שמאל קיצוני ואחרים תחת מטרייה המכונה 'קואליציית המסיק'. ביניהם: 'גוש שלום', 'יש גבול', 'יש דין', 'מחסום ווטש', 'קואליציית נשים לשלום', 'שומרי משפט – רבנים למען זכויות אדם' ו'תעאיוש'. כושר הארגון של הקואליציה מעורר קנאה: פרסומים באינטרנט, הרשמה מסודרת להגעה לפעילות, שכירת אוטובוסים, ומערך משפטי ותקשורתי משומן המלווה את כל הפרויקט.

הקואליציה מצטיינת גם בחלוקת גזרות הפעולה וביצירת תיאום בין הארגונים. כך למשל, ברשימת הפעילויות המתפרסמת באתר 'על צד שמאל' מפורסמים מספרי טלפון לתיאום השתתפות במסיק הזיתים, לצד מספר שאפשר לתאם דרכו הסעה להפגנה השבועית בבילעין. באתר נוסף נמסר כי נושא פלשתינים מנועי מעבר "ובעיות הקשורות בשערים" מטופלים בידי נשות מחסום ווטש. נושאים של התנכלויות וסכסוכי בעלות יטופלו על-ידי 'שומרי משפט' ו'יש דין', והתיאום עם גורמי הביטחון מופקד בידי אריק אשרמן מ'רבנים למען' ואורי פינקרפלד, פעיל שמאל תושב קיבוץ רבדים.

אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, בראשותו של יואל מרשק, נמצא גם הוא בין ארגוני הקואליציה, אך בשנה האחרונה מנסים גורמים בקואליציה להדיחו ממנה. הסיבות: תמיכתו של מרשק ואגף המשימות שלו במבצע 'עופרת יצוקה' ובחרם הכלכלי על עזה, ומאבקיו לשחרור גלעד שליט, לא פחות.

בדיון הסוער שהתחולל בנושא, כתבה למשל פעילה מקואליציית נשים לשלום כי "פעולותיו האחרונות של יואל מרשק משמעותן תמיכה אקטיבית בתקיפה הישראלית בעזה. קואליציית נשים לשלום היא ארגון פוליטי, עם יעדים פוליטיים ברורים וקו פוליטי ברור – ולא ארגון הומניטרי. אין לנו כוונה להראות לעולם את 'פניה היפות של ישראל' בזמן שמתבצעים פשעי מלחמה. על כן כל פעולה שיש לה היבט הומניטרי צריכה לדעתנו לבוא בד-בבד עם אמירה פוליטית ברורה ונחרצת נגד הכיבוש, החד-צדדיות והדיכוי. הפעולות של מרשק בעת הזו חותרות באופן חריף תחת גישה זו, ולכך לא נוכל להסכים. לפיכך אני תומכת באי שיתוף פעולה בשלב זה עם פעולותיו של אגף המשימות".

מרשק עצמו מפרסם, בדוחות החודשיים שהוא מפיץ, הודעות שקיבל בעד ונגד אגף המשימות שלו. ניסיונות ההדחה לא ריפו את ידיו, ובימים אלו הוא מתכונן במרץ למסיק הנוכחי. "בעשרה בחודש, אנחנו, חברי התנועה הקיבוצית, נהיה ליד גדרות ההתנחלויות", אומר מרשק, וסביר כי "זהו המקום הקשה ביותר לפלשתינים, כי לשם הם פוחדים לצאת. נהיה על יד חוות סקאלי באלון-מורה, ובכפרים של סאלם".

אתה לא מרגיש שהארגונים הקיצוניים יותר משתמשים בכם כבעלה תאנה לדעת הקהל?

"את צודקת. אני העליתי את הנושא ביוזמתי, וקראתי לכל ארגוני השמאל לעצור רגע את הוויכוח, ולבוא לסייע לפלשתיני שהזית משמש לו מקור פרנסה יחיד", מתעקש מרשק על הגישה הסוציאליסטית.

לגבי ההכנות המעשיות מספר מרשק: "נפגשנו עם ראשי המועצות והכפרים הפלשתינים לפני שבוע, והשבוע אנחנו נפגשים עם צה"ל, עם מפקדת התיאום והקישור בבית-אל".

איך השמאל הקיצוני מגיב לכך?

"יש גופי שמאל שכשהם שומעים צבא, הם דווקא עושים ההפך ממה שהוא אומר. זו טעות. אנחנו באים כדי לסייע, לא כדי לחפש מלחמות מיותרות. כשעמיר פרץ היה שר הביטחון הוא נענה לבקשות להעביר גדוד שלם נוסף למסיק, ומאז צה"ל נערך בצורה רצינית".

במאמר פרשני שפורסם באתר 'מגזין הכיבוש' מסבירה הכותבת מדוע שיתוף פעולה כזה עם צה"ל הוא פסול. "יש החושבים שבקשת אישורים מהצבא היא לגיטימית – תחת חסות הצבא יכול המסיק באזורים המאושרים להיות אפקטיבי יותר. אבל זה לא כל כך פשוט. בסופו של דבר, מגעים עם הצבא יכולים להשאיר טעם לוואי של שיתוף פעולה עם כוחות הכיבוש ושל 'כביסה' של הכיבוש בדעת הקהל".

בשנים האחרונות מתואם המסיק באופן מדוקדק עם כוחות הביטחון: מוגדרים תאריכים ומקומות שבהם מותר למסוק, וכוח צבאי מוצב בדרך כלל סמוך למוסקים, בנקודות שבהן חוששים כוחות הביטחון כי עלולים להתפתח חיכוכים או סיכונים ביטחוניים. השנה, צופה מרשק, "המצב הפוליטי מזמין הרבה חיכוכים".

הערבי תמיד צודק

ד"ר שיבי דרורי, יו"ר הוועדה החקלאית שומרון ובנימין: "הערבים מנצלים את הכוח של הפעילים שמגיעים איתם, וחורשים בשטחי הפקר ואפילו בשטחי מדינה. במקרים הקשים יותר הם מוסקים מעצי יהודים, ויותר מכך: היו אירועים של כריתת עצים מסיבית, וקרה גם שתפסו חקלאי יהודי והכו אותו קשות"

ד"ר שיבי דרורי, יו"ר הוועדה החקלאית שומרון ובנימין, אומר: "מבצעי המסיק נראים כמו המבצעים הכי גדולים פה באזור. הצבא נערך באופן מערכתי לסייע לפלשתינים 'המסכנים' ויש להם עשרות ארגונים שמסייעים להם. החקלאים היהודים נתפשים באופן חד-צדדי כמסיגי גבול. אין היום שום גורם ציוני שנאבק לטובתם. אני מוצא את עצמי בזמן המסיק בסיטואציות שאנחנו לא ערוכים להן מבחינה תקשורתית, מבחינה משפטית, ואפילו מבחינת כוח אדם פשוט שיגיע לשטח".

דרורי, כמו מרשק, מייחס את תחילת ההיערכות הצבאית הנרחבת לימיו של עמיר פרץ במשרד הביטחון. באותה תקופה, בשנת 2006, חלה עוד תפנית משמעותית. בג"צ, בהרכב בראשותה של השופטת דורית ביניש, קיבל עתירה של 'האגודה לזכויות האזרח' ו'ארגון רבנים למען זכויות אדם', שפנו יחד עם חמישה ראשי כפרים פלשתינים בבקשה לאפשר מסיק גם במקומות שהיו סגורים בפניהם, משיקולים ביטחוניים של צה"ל. בג"צ קבע אז: "יש לפעול להבטחת ביטחונם של החקלאים הפלשתינים המגיעים לעבודה החקלאית, וככל שהדבר נדרש, להגן עליהם בעת שמתבצעת העבודה החקלאית. יש ליתן הנחיות ברורות וחד-משמעיות לכוחות הפועלים בשטח כיצד לנהוג כדי לא למנוע מהתושבים הזכאים לכך גישה לאדמותיהם, אלא בהתקיים בסיס לכך בדין. יש להקצות כוחות על-מנת להגן על קניינם של התושבים הפלשתינים".

ד"ר דרורי מתאר איך נראה מאז אירוע מסיק שכזה: "בדרך כלל זה פסטיבל גדול, עם אוטובוסים מאורגנים ודגלים. לפעמים כמעט נראה כאילו השמאלנים הם שמביאים איתם את הפלשתינים, ולא ההיפך. הערבים מנצלים את הכוח של הפעילים שמגיעים איתם. הם מתחילים למסוק בשטח שלהם, ואז מתחילים לגלוש: משתלטים וחורשים בשטחי הפקר ואפילו בשטחי מדינה, ואלו רק המקרים הקלים. במקרים הקשים יותר הם מוסקים מעצים של יהודים, ויותר מכך: היו אירועים של כריתת עצים מסיבית בשטחים יהודיים, בין השאר באזור שילה ובאזור כוכב-יעקב, וקרה גם שתפסו חקלאי יהודי בודד שעבד בטרקטור והכו אותו קשות.

"לשטח מגיעים גם אנשי מינהלת התיאום והקישור, ואם יש ויכוח על בעלות, הם פוסקים לטובת הערבים בלי שום סיבה נראית לעין. נראה שההנחה כי הערבי תמיד צודק רק מתחזקת בזמן המסיק. המציאות האמיתית בקרקע מורכבת הרבה יותר. הערבים הם שמשתלטים במשך שנים על האדמות. אבל אנחנו שבויים באיזה קונספט שהערבי הוא בעל הבית והיהודי הוא הגזלן. גם הצבא זורם בתקופת המסיק עם הקונספט הזה. הוא מוזן במידע מ'קואליציית המסיק', והמסרים שלה מחלחלים פנימה. מדובר באנרכיסטים שבאים במסווה של ארגונים מהוגנים".

דרורי מוסיף שמרבית תושבי יהודה ושומרון אינם חשים באופן מיוחד את קשיי המסיק. "אולי סובלים קצת מההשמצות התקשורתיות, אבל לא נפגעים באופן ישיר. שתי האוכלוסיות שמרגישות את זה במיוחד הן החקלאים ואנשי הביטחון היישוביים". העומס על אנשי הביטחון כבד במיוחד כשמדובר במסיק בחלקות הנמצאות במרכזי יישובים, במקומות כמו עפרה, איתמר וקדומים. למוסקים הערבים מותרת גישה לשם בימים מסוימים בעונה.

בצלאל סמוטריץ', מארגון 'רגבים – לשמירה על אדמות הלאום', מתאר סכנה מוחשית לקרקעות, הנגרמת בעיקר בידי פעילי השמאל הקיצוני המצטרפים למוסקים. "בחסות קמפיין המסיק, אנחנו נחשפים להשתלטות בלתי חוקית של פלשתינים על שטחים שלא שייכים להם, ואוזלת יד מוחלטת של הרשויות בעניין. אנחנו מאבדים הרבה קרקעות בכל שנה בעונה הזו, כי הם משתלטים על האדמה וקובעים בה חזקה, ואחר כך זה אבוד". השנה מתכוון ארגון רגבים לעקוב מקרוב אחרי ההשתלטויות. "נכריח את הרשויות לטפל בזה גם בעונת המסיק, ולא להתמקד רק בשמירה על המוסקים", אומר סמוטריץ'. "לצערנו הרב, יש כאן ציר משותף של ארגונים אנטי-ציוניים יחד עם בג"צ נגד צה"ל וההתיישבות, כדי לאפשר לפלשתינים את ההשתלטות על השטח".

לדבריו, גורמי הביטחון מדקדקים אפילו יותר ממה שהורה להם בג"צ. "בג"צ דרש מצה"ל לתת משקל לזכויות הפלשתינים, אבל לא דרש שזה יבוא על חשבון הביטחון. נוסף על כך, בג"צ פסק שלפלשתינים מותר למסוק בשטח ששייך להם, והמציאות היא שהם דורשים ופולשים לשטחים שאין להם שום בעלות עליהם, ואיש לא מונע זאת".

עד הזית האחרון
חיילים מאבטחים מסיק זיתים [צילום: AP]

רב-סרן (מיל') יוני שטבון: "אתה חוזר, לדוגמה, ממעצר בשכם בארבע לפנות בוקר, ובשבע בבוקר כל החיילים כבר צריכים לעמוד על הרגליים ואז להתייבש יום שלם בשמש, בגלל המסיק. זה פוגע בכשירות החיילים וגם במורל שלהם, כי הם מרגישים שלא בשביל זה הם הגיעו לשירות קרבי"

יוני שטבון הוא חבר הנהלת 'רעננים', תנועת צעירי הציונות הדתית, ורב-סרן במילואים שעוטר בצל"ש הרמטכ"ל במלחמת לבנון השנייה. בתקופת שירותו כמפקד פלוגה ביו"ש נתקל גם הוא בצורך להקצות כוחות למסיק, בדרך כלל הרבה מעבר ליכולת ולהיגיון. "אתה חוזר, לדוגמה, ממעצר בשכם בארבע לפנות בוקר, ובשבע בבוקר כל החיילים כבר צריכים לעמוד על הרגליים ואז להתייבש יום שלם בשמש, בגלל המסיק. זה פוגע בכשירות החיילים וגם במורל שלהם, כי הם מרגישים שלא בשביל זה הם הגיעו לשירות קרבי. המדיניות שנכפית על הצבא להתעסק בסוגיית המסיק פוגעת בו. הפלוגה אמורה להתמקד בלחימה, ומוצאת עצמה עסוקה בדברים אחרים לגמרי".

הפגיעה בצבא, מוסיף שטבון, אינה מסתכמת בכך. הוא מספר שהמשימה שהמפקד מקבל היא אבטחת ההתיישבות בשל המסיק בְּאזור ובתאריך מסוימים – "ואז, השמאלנים מגיעים ומייצרים פרובוקציות בכוונה: נכנסים לאזור שלא אמורים להיכנס אליו, ובצורה הפגנתית מישהו זורק איזו מילה לחיילים, כמו 'צבא כיבוש', והחייל הפשוט, שעמד בשמש כל היום בשביל משימה שלא למענה התגייס ועכשיו גם דוחקים אותו לפינה, מגיב באיזו מילה או אפילו תנועת יד – ומיד נשלפות מצלמות. הם תמיד חמושים במצלמות. זו משימה סיזיפית שמכניסה את החיילים למלכוד".

בתגובת דובר צה"ל לכתבה זו נאמר בפירוש כי המשימה אינה אבטחת ההתיישבות, אלא, לכתחילה, אבטחת המוסקים. "לצה"ל מחויבות לאפשר גישה לאדמות חקלאיות באיו"ש, לרבות בתקופת מסיק הזיתים. צה"ל פועל על-מנת להבטיח את קיום המסיק על-ידי אבטחת המוסקים. במסגרת זו צה"ל פועל גם בתיאום עם פלשתינים וארגוני זכויות האדם וארגונים בינלאומיים הפועלים באזור כדין", לשון התגובה.

המינוח הצה"לי הרווח בנוגע לאבטחת המסיק הוא "עד הזית האחרון". בשבוע שעבר פרסם דובר צה"ל הודעה מפורטת על היערכותו לעונה הקרובה. "צה"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים רואים בקיום המסיק כסדרו משימה בעלת ערך מהמעלה הראשונה ומכירים בחשיבות הכלכלית והערכית של המסיק לתושבים הפלשתינים באזור יהודה ושומרון. בשל כך, יפעלו על-מנת לאפשר את מסיק הזיתים עד הזית האחרון".

גורם בכיר בהתיישבות, שהעדיף שלא לפרסם את שמו, אומר על כך שלא זכורה לו לשון מקבילה בהודעות הנוגעות למשימות הרגילות של צה"ל. "לא נתקלתי, למשל, בהודעה שצה"ל יטפל בהשלכת האבנים לעבר כלי רכב ישראלים עד האבן האחרונה". עם זה, הוא מוסיף, המציאות המורכבת שצה"ל מתמודד עמה בזמן המסיק אינה רק תוצאה של "אידיאולוגיות שמאלניות שמחלחלות מראשות המערכת", אלא, לצערו, יוצרים אותה גם "גורמים מיליטנטיים בודדים בהתיישבות שעושים שטויות, וגורמים נזקים לכולנו".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  20/10/2010   |   עודכן:  20/10/2010
הודיה כריש-חזוני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנרכיסטים בחסות צה"ל
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע.ג4
21/10/10 00:42
 
א מ רול
21/10/10 11:31
 
לין 64
21/10/10 12:18
2
דן ה
21/10/10 17:38
 
sizak
21/10/10 20:40
3
ציוניתה
21/10/10 21:01
 
קורא ותיק
22/10/10 10:05
 
ועיוורת
22/10/10 20:15
 
Nתן
24/10/10 01:29
4
יהושע קוצינסקי
22/10/10 17:42
5
באבי
23/10/10 09:14
 
איצ'לה
23/10/10 13:26
 
ציונה
24/10/10 00:04
6
שולטי
23/10/10 13:10
 
חיים מילר
24/10/10 11:02
7
שולטי
23/10/10 13:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערוץ 10 הצהיר כנראה שבועת נאמנות לסילביו ברלוסקוני, החולש על אימפריית טלוויזיה שמושתתת על נאפופי הבל ומזמוטי רִיק. אחרת, איך נסביר את העובדה שערוץ 10 גירש את לונדון וקירשנבאום מהמשבצת של שבע בערב, ומשדר במקומם את חנווני-הסלבריטאים גיא פינס?
20/10/2010  |  חגית כהן  |   כתבות
דקות ספורות אחרי שראש הממשלה הציע בנאום פתיחת מושב החורף הארכה של ההקפאה ב-60 יום תמורת הכרה של הרש"פ בישראל כמדינת הלאום היהודי, פגשתי במסדרון שר מהליכוד. ההצעה, הוא אמר, מזכירה לו את אותו סיפור מפורסם על ברנרד שאו, שטמן מלכודת לאישה יפה משמנה וסולתה של האצולה הבריטית. הגברת נקבה בשיחה בסכום של מיליון סטרלינג. יפה, הגיב. את הסכמתך העקרונית כבר קיבלתי. כעת מה שנשאר הוא להתמקח על הסכום.
20/10/2010  |  סופיה רון מוריה  |   כתבות
"סרג'נט פפר', 'בלאק סאבאט', 'לד זפלין' ואלביס גרו אצלנו במשעול שנונית 45", יהודית רביץ מעבירה אותנו כבמטה קסם לילדותה בבאר-שבע בהקדמה ל"שירים מהבית", האלבום החדש שהיא חולקת באהבה עם אחיה, יעקב. "יקוב, אחי הגדול, הביא את העולם המופלא של המוזיקה ההיא לחדר הקטן שחלקנו בילדותנו. הוא הוציא את האקורדים וניגן בול את כל הסולואים. אני הערצתי כל תו וניסיתי לחקות אותו בכל שנייה שהפקיר את הגיטרה על המיטה.
20/10/2010  |  יעקב בר-און  |   כתבות
העלילה ההזויה מתרחשת בעיירה שכוחת אל ברוסיה, אולם היא הייתה יכולה להתאים להפליא גם למחוזות אחרים ואולי אפילו לאיזו רשות מקומית בכל מדינה אחרת וגם בישראל. השחיתות השלטונית היא נכס צאן ברזל בעוונותינו וגוגול רק העניק לה מבט חדש שלא מאבד מאקטואליותו, חרף הזמן הרב שחלף מאז חובר.
20/10/2010  |  חיים נוי  |   כתבות
בפתחו של החורף הקרב ובא מתגבר הרצון לחמם את הבית, ליצור אווירה חמימה, נינוחה ונעימה, אשר שונה ממזג האוויר הקר והסגרירי שבחוץ.
20/10/2010  |  מחלקה ראשונה  |   כתבות
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
לא אקטואלי  /  עדי ארבל
האם אתה זוכר את הרצח  /  אריאל שנבל
בעד הנגד: "בילאדי, בילאדי" מול מצודת זאב  /  דוד מרחב
עונש חינוכי  /  חגית ששר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il