|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

האם יציאה מהארון הורסת את הקריירה של הכוכבים?

הנפילה של ריקי מרטין, התחייה מחדש של ניל פטריק האריס והשנים הקשות של אלן דג'נרס - רגע לפני ההצלחה הגדולה ההחלטה של הכוכבים לצאת מהארון היא שלב מכריע בקריירה שלהם מי הצליח? מי הפסיד? ומי איחר את הרכבת?
23/10/2010  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   כתבות   |   תגובות
[צילום אילוסטרציה: AP]

   רשימות קודמות
  החשפנות העצמית של עמנואל רוזן
  מי רוצה לקנות אישה בדיזינגוף סנטר?
  עם הצלחה לא מתווכחים: מה סוד הקסם של "רמזור"?
  טל פרידמן: "תרבות הסלבס בארץ עלובה ופאתטית"
  מעצר בית: מצחיקה, אבל מיינסטרימית מדי

בעונה השנייה של הסדרה "ישנן בנות" (The L Word), מנהלת ג'ני, אחת הגיבורות, שיחה עם בֶּר קונור, כוכב קולנוע שעבר זמנו, ואשר התפרסם בעיקר בשנות ה-80 במערבוני אקשן סוג ב'. קונור, שעשה קריירה מגילום דמויות של גברים מסוקסים, נחרד מהמחשבה שידעו שהוא הומו. בשיחה הקצרה ביניהם אומרת לו ג'ני: "אם שחקן מפורסם יצהיר - "אני הומו", זו תהיה מתנה ענקית לעולם, אבל זה גם יהרוס לו את הקריירה".

המדריך המקוצר ליציאה סלבריטאית מהארון

הקץ לשמועות: הראל סקעת יוצא מהארון

ההחלטה לצאת מהארון היא כנראה אף פעם לא פשוטה, והיא מקבלת טוויסט נוסף כאשר 'היוצא' הוא אדם מפורסם. בגזרה המקומית, הפך סוף השבוע הנוכחי להזדמנות נוספת לדון בסוגיה. זאת לאור החלטתו של הראל סקעת לצאת מהארון, בסרט דוקומנטרי שישודר הערב (שישי) בערוץ 2. למרות שלאיש לא היה ספק, סקעת ומנהליו השקיעו מאמצים רבים בהכחשת השמועות לאורך השנים. בין היתר אפשר לזקוף את ההסתרה לחששם לאבד את קהלו של הזמר המצליח - קהל אשר מורכב בחלקו מבני נוער (שלא לומר - בנות נוער). האם אכן מדובר בצעד שיכול לסגור את הגולל על קריירה? מי חיכה עד הרגע האחרון עם ההכרזה? מי עשה אותה בטרם עת? והאם התוצאה שונה בין הומואים ללסביות?

המאהב הלטיני אוהב בנים
גאה להיות גאה. ריקי מרטין [צילום: AP]

פעמים רבות מחליט המפורסם לצאת מהארון אחרי הרבה שמועות ורחשים מסביב. כך היה במקרה של הזמר ריקי מרטין, שכנראה יזכר לעולם מלהיט הניינטיז שלו "Living La Vids Loca". החשש של מרטין להכריז על מיניותו היה גדול יותר, הואיל וניסה לטפח לאורך כל השנים תדמית של מאהב לטיני. מרטין אף ניהל מערכת יחסים ארוכת שנים עם מנחת הטלוויזיה המקסיקנית רבקה דה אלבה. בראיון שהעניק בשנת 2000 נשאל במפורש האם הוא הומו, והשיב כי הוא אינו מוכן לשתף את הציבור בחייו הפרטיים. רק לאחר שנולדו לו תאומים ב-2008, החליט הזמר לשים קץ לחרושת השמועות, וב-2010 פרסם באתר הרישמי שלו הצהרה ברורה – "אני גאה לומר שאני הומוסקסואל בר מזל".

מאז הפריצה הגדולה ב-1999, נהנה מרטין מכמה שנות חסד בתעשיה. יחד עם זאת, מהמחצית השנייה של העשור הנוכחי כבר התקשה הזמר להכניס שיר למצעדי הלהיטים. במובן זה, השמועות הבלתי פוסקות על מיניותו החלו לחלחל לתדמית המצ'ואיסטית שהוא ביקש לייצר. כתוצאה, גם כאשר הכריז על עצמו בריש גליי לא הצליח לגמרי לאסוף את השברים. לעומתו, הזמר ג'ורג' מייקל הפך את המיניות שלו לנושא מרכזי בשיריו. כך למשל, הלהיט "Lets go outside", אותו שחרר לאחר שנתפס על חם בשירותים ציבוריים.

ואז באה אלן
אלן ופורשיה מספרות לאופרה איך הכירו

מבין הלסביות המוצהרות שמסתובבות בהוליווד בולטות מעל כולן, הסופר קאפל – אלן דג'נרס ופורשיה דה רוסי. הראשונה, יצאה מהארון במסגרת תוכנית הטלוויזיה שלה ב-1997. ההחלטה האמיצה הובילה לשבע שנים קשות בחייה של הקומיקאית המוכשרת, שכל הדלתות האפשריות נסגרו בפניה. בראיון שנתנה לאופרה ווינפרי לפני כשנה, סיפרה כי את הבשורה על ירידת הסיט-קום קיבלה במקרה, דרך העוזרת שלה. היא לא הצליחה לקבל עבודה, עד שב-2003הסכימה רשת NBC לקחת סיכון, ונתנה לה להגיש תוכנית אירוח ברצועת ה-Day Time שלה. מאז היא הצליחה לקטוף פרסי אמי לרוב, להביא אליה לספה כל סלב אפשרי – לרבות ברק ומישל אובמה, ולהופיע שוב ושוב ברשימות הנשים המצליחות. השיא היה בשנה שעברה כאשר נבחרה הוצע לדג'נרס מקום בפאנל השיפוט של אמריקן איידול – אולי הריאליטי המצליח ביותר בארה"ב ובוודאי סמל המיינסטרים.

במידה רבה, ההצלחה הפנומנאלית של דג'נרס בשנים האחרונות היא תופעה שקשה להסביר. ייתכן והעובדה שמדובר בקומיקאית, הופכת אותה לפחות מאיימת בעיני הקהל. מה שסביר יותר הוא שדג'נרס היא הלסבית הכי סטרייטית שאפשר למצוא. היא אימצה לחיקה את כל כללי מערכת היחסים הסלבית לרבות בת זוג נשית ובלונדינית, הצעת נישואים וחתונה מתוקשרת. לפני כמה שבועות ביקשה דה רוסי מבית המשפט לשנות את שמה לדג'נרס, ובכך סימנה עוד "וי" בהשלמה עם הסדר ההטרוסקסואלי. דה רוסי, היא דוגמה מעניינת לא פחות מפני שבמידה רבה, עד לזוגיותה עם דג'נרס, לא הייתה פנים מספיק מוכרות בתעשיה. למעשה, הצלחתה הראשונה והאחרונה הייתה כחלק מקאסט הסדרה המצליחה "אלי מקביל" בשנות ה-90. רק בשנים האחרונות, כאשר הפכה הזוגיות שלהן לפומבית ומתועדת בכל מדור רכילות אפשרי – החלה דה רוסי לקבל תפקידים. לאחרונה אף נודע כי היא הייתה אחת המועמדות להחליף את סטיב קארל ב"משרד".

אז האם כדאי לצאת מהארון או לא? למרבה הצער, נדמה שאיך שלא מסובבים את התמונה, שחקנים וזמרים הומואים ולסביות, עדיין אינם מתקבלים בחיבוק חם.

ישנן בנות
יצאה מהארון "על הדרך". ג'ודי פוסטר [AP]

אם קשה למצוא בהוליווד הומואים, שהרי למצוא לסביות הנה משימה קשה בהרבה. בשדרות הכוכבים בלוס אנג'לס אפשר למצוא כמה נשים אמיצות שעשו את המהלך, אך קצת פחות נשים שהמהלך הזה עבר להן בשלום. קחו למשל קלי מקגיליס, מי שכנראה לעולם תהיה הבחורה הזאת שטום קרוז נישק לה את הבטן ב"אהבה בשחקים". למרבה הצער, מאז 1985 קשה לסמן עוד הצלחות דוגמת התפקיד המדובר. רק ב-2009,בראיון שנתנה, סיפרה מקגיליס שהיא לסבית, וכי רק עכשיו היא מצליחה להשלים עם מיניותה, ועם תחושות שמלוות אותה מאז הייתה בת 12. האם עובדת ההסתרה משחקת כאן תפקיד? האם בשל מנגנון ההסתרה וההדחקה שהפעילה מקגיליס היא התקשתה להצליח?

ומה בנוגע לג'ודי פוסטר? השחקנית המוערכת שלמעשה מעולם לא יצאה מהארון באופן רישמי – אלא 'על הדרך' בנאום תודה שנשאה כשקיבלה את פרס "Woman in Entertaiment" ב-2007. ככל שחולפות השנים הופכת פוסטר יותר ויותר מסוגרת. בראיון שנתנה לפני כשנתיים סיפרה שהיא בוחרת את הפרויקטים שלה בפינצטה, בעיקר משום שהיא לא כל כך אוהבת לצאת מהבית. ואכן, פוסטר משתתפת בפרויקט אחד בשנה, ממעטת להגיע לאירועים יח"צנים וכמעט ולא מתראיינת.

ג'ודי פוסטר, לילי טומלין, ג'יין לינץ', רוזי אודונול וגם סינת'יה ניקסון – מעולם לא לוהקו לתפקיד "הבייב". גם ניקסון, שקנתה את פרסומה בסדרה "סקס והעיר הגדולה" מותגה כבר שם כצלע הרצינית והפמיניסטית (בהוליווד – שם קוד ללסבית) של הרביעיה. ניקסון לא הצליחה להתברג בתפקידים משמעותיים פרט לזה של מירנדה הובס, והיא מפקידה להבהיר בכל ראיון שהעובדה שהיא חיה עם אישה איננה משהו שצריך לעשות ממנו עניין. בין כה וכה, נדמה לא פעם שהוליווד "מסכימה" לאמץ לחיקה לסביות, כל עוד הן מסומנות וברורות, וכל עוד הן אינן מציגות את עצמן כ'אובייקטים למבט גברי'. מן העבר השני, דווקא בשל כך, מיקומן בשרשרת המזון של התעשיה (ולכן של התרבות) יהיה לעולם משני.

כאילו לא ידענו

רבים מזהים את השחקן ריצ'רד צ'מברלין ככומר המיוסר ויפה הבלורית מהדרמה "ציפורים מתות בסתר". השחקן המסוקס סימן אז גבריות נערצת ונחשקת, בשנים בהן הייתה הומוסקסואליות עבירה על החוק. לפי האוטוביוגרפיה שפרסם צ'מברלין, הוא חי עם בן זוגו, השחקן מרטין ראבט, מאמצע שנות ה-70. ולמרות זאת, הידיעה תשוחרר לקהל רק בסוף שנות ה-80, אז החליט מגזין צרפתי להוציא את צ'מברלין ממחבואו. השחקן לא הגיב אלא ב-2003 בספרו, כאשר היה בן 69. דווקא במקרה זה, העובדה שההכרזה הרשמית הגיעה לקראת סוף הקריירה של השחקן, הייתה בבחינת זריקת מרץ. צ'ייברלין כיכב בכמה וכמה תפקידי אורח משעשעים בסדרות כמו "וויל וגרייס" ו"עקרות בית נואשות".

ניל פטריק האריס החל את הקריירה שלו כנער בן 16 בסדרה "דוגי האוזר". למרות ההצלחה לה זכה, ייקחו לו עוד כמה שנים עד שישוב לככב בסדרה מדוברת ונצפית דוגמת "איך פגשתי את אמא". עד אז הוא קיבל תפקידים שוליים יחסית בטלוויזיה, וריכז את מירב מאמציו בבמות ברודווי. פטריק האריס יצא מהארון באופן רישמי ב-2006, על-אף שלא עשה מאמצים גדולים בכדי להסתתר. בין היתר הוא מספר בראיונות כי הוא שמח לעבוד בתעשיה שבה כל כך הרבה אנשים אוהבים אותו כמו שהוא. ואכן, מהרגע שיצא הוא זוכה לעדנה, ואף זכה בשני פרסי אמי. לטקס אגב, הוא הגיע עם בן זוגו.

בין שההחלטה לחשוף את נטייתם המינית הייתה מוקדמת או מאוחרת, אף אחד מהכוכבים המוזכרים לא מופיע בשורה הראשונה של הסלבים. גם רופרט אוורט, דיוויד הייד פירס ואיאן מק'קלן – שממשיכים להיות מלוהקים למגוון פרויקטים, לא נלחמים על תפקידים אליהם מלוהקים כוכבים כמו בראד פיט, טום קרוז או אפילו מאט דיימון. היציאה מהארון אולי לא הורגת את הקריירה, אבל היא בהחלט מנווטת אותה לאפיקים אחרים.

פורסם במקור: עכבר העיר
תאריך:  23/10/2010   |   עודכן:  24/10/2010
טל לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם יציאה מהארון הורסת את הקריירה של הכוכבים?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איש עצוב
23/10/10 12:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרבות הצביעות השתלטה כמעט על כל חלקה טובה. גם המערכת המשפטית לוקה בה. אלמלא כן, לא הייתה מתחוללת הסערה התורנית בפרשת הפיליפינית, וספק אם עניינם של בני הזוג נילי ואהוד ברק היה מגיע לכותרות הראשיות של אמצעי התקשורת הכתובים והאלקטרוניים.
23/10/2010  |  יואב יצחק  |   כתבות
פעם חשפנות הייתה עסק לנערות זולות ומלחים שיכורים, אבל לאחרונה היא טיהרה את שמה, והפכה ליותר מלגיטימית, היא הפכה לחזות הכל. זה קרה גם בגלל שהרייטינג הוא הדרך אל האושר, וגם כי התערטלות לא דורשת חשיבה, התביעות שלה אחרות לגמרי, היא רוצה אהבה והיא לא בררנית בעניין הזה. היא לא רוצה להתחתן, היא רוצה רק שעה ותגובות אוהדות. בעידן החשפנות החוקית אנחנו רוצים אהבה מכולם, העיקר למצוא חן בעיני העם, השלטון, נהגי המוניות, האליטות הישנות, האליטות החדשות, צוותא ושינקין, אצטדיון טדי ואצטדיון בלומפילד, בגין ובן-גוריון. ואיך לא נאהב את מי שמלטף לנו את הראש, מי שמגלה לנו איך הוא מרגיש.
22/10/2010  |  מיה סלע   |   כתבות
מחר לפנות בוקר הירח מלא, והשפעתו תורגש במהלך הימים הקרובים. צפו להתנהגות שתהיה מושפעת ממתחים, מנטייה לשתלטנות, שאופייה עלול להיות כפייתי. הביטוי של אלה ישפיע בעיקר על מערכות היחסים, לכן נסו לספור עד עשר לפני שאתם מאבדים שליטה ועל-מנת שהחיצים שאתם שולחים לא יאבדו את הכיוון, נסו להירגע, חבל שתהרסו את הקיים בגלל שיגעון חולף, נסו להתחמק ולהימנע מלחצים הרסניים.
22/10/2010  |  טובה ספרא  |   כתבות
המחזה רביזור מאת גוגול, בתיאטרון גשר, עוסק בכמה מתכונות האנוש המכוערות ביותר. בעיקר בחנופה. אבל גם בכל המגוון של הכיעור והגיחוך האנושי. ההצגה, בבימויו של יבגני אריה, עם שחקני גשר, מוסיקאי גשר, האחראים על התפאורות והתלבושות ונגני התזמורת - היא חגיגה! מזמן לא קיבל מי שקנה כרטיס לתיאטרון, תמורה כזו בעד כספו.
22/10/2010  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
על-פי נתוני המשטרה שהוצגו בכנסת, מחודש יולי השנה היו כ-450 דיווחים על ידויי אבנים בסילוואן לבדה: כארבעה אירועים ביום, ואלה רק המקרים הידועים למשטרה. מדוע סוערת ירושלים? איך קרה שבשבועות האחרונים, המקום הפחות בטוח לישראלים יהודים הוא דווקא עיר הבירה שלהם?
22/10/2010  |  הודיה כריש-חזוני  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il