|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מיורוקום לאלפרון באהבה

כך פעל עו"ד רונאל פישר כמייצג בתוכניתו של מיקי רוזנטל בטלוויזיה, בפרשה שבסופה וכתוצאתה שילמה יורוקום שני מיליון שקל לניסים אלפרון - עבריין אלים ומסוכן שפלש לקרקע הציבורית שלה
03/11/2010  |     |   מאמרים   |   תגובות
פישר. לחץ על יורוקום

רוזנטל. החבר שהתרשל

תחנת הדלק והמתקן לשטיפת מכוניות של ניסים אלפרון בגבעתיים מוכרים לצרכני החדשות בישראל, בין היתר עקב הפרסומים על כך שבמקום התגלה מטען חבלה שהיה אמור לפגוע באלפרון עצמו.

ביום שני (1 נובמבר 2010) פירסם כתב "חדשות 2″, גלעד שלמור, ידיעה על כך שאיש העסקים, שאול אלוביץ', באמצעות חברת יורוקום נדל"ן שבשליטתו, שילם לאלפרון פיצוי של שני מיליון שקל עבור פינוי המגרש בו פועלים תחנת הדלק ומתקן השטיפה, מגרש שעליו השתלט אלפרון בצורה בלתי חוקית.

מה ששלמור לא ידע לספר הוא, כיצד הגיעה יורוקום למצב שבו היא משלמת סכום עתק שכזה לאחד העבריינים האלימים והמסוכנים במדינה. ובכן, קבלו את הסיפור על דרכי ניהול המשא-ומתן של אלפרון, באמצעות פרקליטו, עו"ד רונאל פישר, וזאת בתקופה שבפרשה עסק גם חברו הטוב של פישר, שאף הוא לקוח שלו - איש התקשורת והלוחם בשחיתות, מיקי רוזנטל.

בחודש ספטמבר 2004 עסקה התוכנית "בולדוזר" של רוזנטל בפלישות של עבריינים לקרקעות ציבוריות. בין היתר הוקרנה כתבת תחקיר על קרקע של קק"ל בגבעתיים, שהוחכרה ליזם אבירם דולינגר, אף הוא מגבעתיים, זו הקרקע שאלפרון פלש אליה והקים עליה מכון לשטיפת מכוניות ותחנת דלק.

לעו"ד פישר הייתה בתוכנית של רוזנטל פינה קבועה, כמומחה משפטי לענייני ביורוקרטיה, ובסיומה של כל תוכנית הוא השיב כבעל מקצוע לשאלות של גולשים בנושא התוכנית, בפורום של "בולדוזר" באינטרנט.

העובדה שפישר הגיש פינה משפטית בתוכנית "בולדוזר" וייצג באופן פרטי את אלפרון, לא הוזכרה בשום שלב של התוכנית, או באתר האינטרנט, עד שחשף אותה צופה טלוויזיה אנונימי, בפורום של התוכנית באינטרנט.

"מיקי, דווקא החזקתי ממך בחור מסודר", כתב הגולש עומר גולן בפורום, "אבל כאשר ראיתי בתוכנית את עו"ד רונאל פישר ידידנו חשכו עיניי. הרי אותו פישר הוא עורך דינו של מר אלפרון, מהתוכנית של היום... אי-אפשר היה לשכוח את פישר מדבר באותו נושא ב'כלבוטק' כמדומני, רק לפני מספר חודשים... ומה עם הגילוי הנאות מיקי?".

צודק הגולש. בחודש נובמבר 2003, עו"ד פישר הגיש לבית משפט השלום בתל אביב עתירה בה תבע להותיר את הקרקע ברשות אלפרון, או לחלופין לפצות אותו עבור הפינוי. עד מפתח לפלישה הלא חוקית היה אמור להיות דולינגר - יזם מיתולוגי מגבעתיים.

וכך, באורח פלא ממש, חוכר הקרקע, דולינגר, ויתר על זכותו לסתור את התצהיר של משפחת אלפרון, שבו נטען כי הם יושבים בקרקע משנת 1979. בית המשפט העיר על המחדל, אבל נאלץ לקבל את גרסת אלפרון ונעתר לטענה, כי בשל השנים שחלפו מגיע לאלפרונים פיצוי על הפינוי.

בהסכם הפשרה משנת 2008 זכה אלפרון בסכום של כשני מיליון שקלים מחברת יורוקום נדל"ן (שרכשה מדולינגר את הזכויות על הקרקע), ופישר גזר את הקופון שלו, אלא אם כן הוא מייצג בהתנדבות את משפחת אלפרון.

במקביל להליך האזרחי ייצג פישר את אלפרון בהליך הפלילי אשר הסתיים בחודש ספטמבר 2008 בהרשעה ובמאסר על תנאי.

אז מה עם הגילוי הנאות של מיקי רוזנטל?

ובכן, רוזנטל לא מבין מה לא היה בסדר בנוכחות של פישר בתוכנית:

"אני הכנתי את הכתבה בנפרד".

ידעת שאלפרון לקוח שלו?

"לא ידעתי, והוא לא ישב שם כנציג של אלפרון, רונאל רק הגיש פינה בתוכנית, כמומחה משפטי, זה כמו להאשים את יונית לוי ש...".

מאכזב לדעת שזו עמדתך, ובפרט אחרי שהוא ייצג אותך גם ב"שיטת השקשוקה".

"אני מכיר חלק מהטענות נגד רונאל פישר, ויש לנו הרבה מאוד ויכוחים על ענייני אתיקה, אבל אני אוהב אותו אהבת נפש למרות ההסתייגויות. בחרתי בו להיות עורך דין שלי כי הוא עורך דין מבריק וחבר שעוזר לי. בליגה שהוא נמצא בה, אני לא יכול לשלם לעורך דין אחר".

סליחה, גם אולמרט עורך דין מבריק...

"אז אני מסרב להמשיך להתראיין".

משהו אישי

את הסיפור על הקשר בין רוזנטל לפישר (בפרשה הזו ובחיבור עם ארקדי גאידמק) הייתי אמור לפרסם במסגרת כתבת תחקיר גדולה על פישר ב"מוסף הארץ" כבר בנובמבר 2008. אלא שעורך המוסף דאז, ניר בכר, החליט לגנוז את הסיפור על רוזנטל כבר בתחילת העבודה, ובהמשך גנז גם את כל התחקיר רחב הממדים על פישר, ואף הביא לפיטוריי מהארץ.

בכר, לשעבר עורך "7 ימים", כיכב בסרטו של רוזנטל "שיטת השקשוקה", בתפקיד הקוזאק הנגזל - הוא סיפר כיצד עורך ידיעות אחרונות דאז, רפי גינת, גנז תחקירים שהוא הוביל על אלי לנדאו, אריאל שרון ואהוד אולמרט.

כאשר בכר פוטר מ"ידיעות" הוא הגיש תביעה לבית הדין לעבודה, והפסיד. בתביעה הזו ייצג אותועו"ד בועז בן צור, אז, שותפו למשרד של... פישר.

לימים פוטר בכר גם מ"מוסף הארץ", זמן קצר לאחר שפירסם כתבת תחקיר תמוהה על שי נשר, מפיק פרטי שהעז ליצור סרט תגובה נגד "שיטת השקשוקה" של רוזנטל, מטעם האחים עופר (סרט שבו ניר בכר מככב, כאמור). אבל אל דאגה, עד מהרה מצא את עצמו ניר בכר בתפקיד סגן העורכת בתוכנית יום ששי הכושלת של... מיקי רוזנטל בערוץ 10.

גילוי נאות: בימים אלה אני עובד על מיזם תקשורתי עם שי נשר.

חשוב לציין, גניזת הסיפור על רוזנטל ופישר לא הייתה הסיבה היחידה לגניזת התחקיר המלא על פישר ב"מוסף הארץ". כפי שהבטחתי בפתיחת הבלוג (ראה, "אודות הפוסטה"), התחקיר המלא על פישר יפורסם ב"פוסטה" בזמן המתאים, ויכלול מניעים נוספים לגניזה שלו על-ידי ניר בכר, ואחרים.

מכתבו/תגובתו של מיקי רוזנטל לכתבה

בעקבות הרשימה דלעיל שיגר מיקי רוזנטל מכתב למערכת News1 ואל אמיר זוהר, ובו דרישה לתיקון ופרסום התנצלות. אלה עיקריו (06.11.10):

"הכתבה" מתחזה לתחקיר עיתונאי ורצופה שקרים, סילופים מכוונים, חצאי אמיתות, ובעיקר אמירה מפורשת ולפיה אני סייעתי לעבריין נסים אלפרון, במישרין או בעקיפין, להפעיל לחץ על חברת "יורקום" לקבל כספים שלא כדין.

בין יתר נאמר בכתבה: "כך סייעו רונאל פישר ומיקי רוזנטל בהפעלת לחץ על יורוקום, אשר שילמה שני מיליון שקל לניסים אלפרון - עבריין אלים ומסוכן שפלש לקרקע הציבורית שלה".

פרסום זה מטרתו לייצור רושם שלילי ומבזה ואין לו אחיזה במציאות.

בפרסום זה ובכתבה כולה יש משום פרסום לשון הרע והוצאת דיבה חמורה. אין צורך לצטט לכם את הסעיפים הרלוונטים. אתם מכירים את לשון החוק.

אין שום קשר - ישיר או עקיף - בין שידור התוכנית "בולדוזר"" שעסקה בפלישה לקרקעות לבין התשלום ששילמה חברת "יורוקום". שני האירועים התרחשו בהפרש של שנים רבות.

ידוע לכם היטב כי בכתבה שאני פרסמתי על סוגיית הפלישה לקרקעות ביקרתי קשות את הפולשים ואת התופעה והצגתי את נסים אלפרון וחבורתו כבריונים אלימים - ולא כפי שהפרסום השקרי שלכם קובע.

עוד ידוע לכם, כי עו"ד רונאל פישר לא הוזמן לתוכנית "בולדוזר" כבעל עניין בכתבה על נושא הפלישות וגם לא התייחס לכך בתוכנית – וכל ניסיון לרמוז כאילו היה פה ניסיון לסייע לעורך דין פישר או לעבריין אלפרון מהווה דיבה חמורה.

יש בפרסום הנ"ל כדי לפגוע באמינותי ובפרנסתי כעיתונאי ולהציג אותי כמי שמסייע לעבריינים.

זאת אף זאת, בכתבה מוצג דיאלוג שכאילו ערך עימי מאן-דהו, כותב הכתבה או בלוגר אנונימי – תוך ידיעה שהדברים נאמרו בהזדמנויות שונות, לאנשים שונים – וחלקם אף לא נאמרו כלל. זהו מצג שווא שנועד להכפישני.

חמורה מאוד העובדה, שלא פניתם אלי טרם פרסום בכתבה ולקבל את תגובתי לגבב השקרים הנ"ל.

תאריך:  03/11/2010   |   עודכן:  17/10/2018
אמיר זוהר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיורוקום לאלפרון באהבה
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה הלוי
3/11/10 19:05
2
נחום שחף
3/11/10 19:18
3
למה לחכות ?
3/11/10 19:47
4
החושף
3/11/10 19:57
 
נחום שחף
3/11/10 21:38
 
בינלאומיות למה לא
4/11/10 07:11
5
אליהו חיים
3/11/10 20:27
6
א ל י
3/11/10 20:28
7
זה מיקי רוזנטל
3/11/10 21:07
8
עשר קומות באדמה
3/11/10 22:36
9
בן דוגית
3/11/10 22:43
 
אזרח מן השורה
4/11/10 08:17
10
מ.מ.מ
4/11/10 01:50
11
פישלזון
4/11/10 03:31
12
צדוק
4/11/10 06:00
 
האורב
4/11/10 08:41
 
לשון הרע
4/11/10 14:19
13
דן ה
4/11/10 16:55
14
יוסף המגיד וצולף
7/01/12 17:36
15
א. ישר
8/01/12 07:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לילות כימים עמלים להם כל מומחי הטרור בחיפושיהם אחר נוסחת הקסם שתשים קץ, או לפחות תצמצם משמעותית, את צרת הפיגועים הרצחניים. כבר מזמן היה צריך לקום אחד מהם שיסביר לעולם כולו איך עושים את זה, והוא שותק. כל מי שעוסק במלחמה בטרור יודע בדיוק איך עושים את הדבר הפשוט הזה, והכל שותקים. למה? לא נעים. יש בעיה עם חוקים בינלאומיים, וזכויות האדם, והומניות, ומוסר ו... לא רק שלא עושים דברים כאלה, אלא אסור אפילו להעלותם על דל שפתיים. למה, למען השם, לעזאזל, ולכל השדים והרוחות??? ככה.
03/11/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
הצעת החוק המעניקה מעמד חוקי לוועדות הקבלה ביישובים קהילתיים מעוררת, כצפוי, את זעמו הקדוש של השמאל הישראלי. נציג מובהק שלו, פרופ' מרדכי קרמניצר, כבר הקדיש לנושא מאמר הזועק: "הכניסה לערבים אסורה". אומנם הצעת החוק לא מדברת בכלל על ערבים ואף אוסרת על ועדת קבלה לדחות אדם המבקש להיקלט ביישוב קהילתי רק מפני שהוא ערבי, אבל היא מתירה אי-קבלה של מועמד שאינו מתאים חברתית ל"מרקם התרבותי חברתי" של היישוב וזה אמור בדרך-כלל להספיק.
03/11/2010  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
מפלגת העבודה, זו שבגלגולה הקודם הקימה את המדינה, נמצאת כיום במצב הכי קשה שהייתה בו אי-פעם, לפחות לאור העובדה שאפילו אבישי ברוורמן מבקש להוביל אותה לחוף מבטחים. ומדוע "אפילו"? מפני שמה שעושה היושב-ראש הנוכחי שלה אהוד ברק באופן גרוע, ברוורמן יכול לעשות הרבה יותר גרוע...
03/11/2010  |  עמוס שריג  |   מאמרים
הסופר הנס פאלאדה, בספר "לבד בברלין", מתאר לנו את ברלין הצועדת לעבר ימיה החשוכים. אני קורא את הספר המתאר ימים רחוקים במחצית הראשונה של המאה הקודמת. לצערי, אני חש שאני קורא על ימים המתקרבים מאוד לרחובותינו. כמו שם ואז, גם כאן ועכשיו, גלי "פטריוטיות" ו"נאמנות" ממאנים לראות כיצד אפלת "לבד בברלין" של הנס פאלאדה מתחילה בבית שלנו, בישראל, לצמצם את המרחב הדמוקרטי במטרה להשתית בו את אפלת "לבד בברלין".
03/11/2010  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
אני נגד "חוק האברכים" ודווקא בגלל זה לא נכחתי בהפגנת הסטודנטים. נשמע לכם סותר? לא, ממש לא, ואני אסביר.
03/11/2010  |  מיכל מנין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il