|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

לא נשארו לויאליים

אהוד ברק איבד את תמיכתם של פואד בן-אליעזר ועפר עיני ומעמדו במפלגת העבודה הולך מדחי אל דחי. בזמן שבוז'י וברוורמן חולמים על הנהגת התנועה, בן-אליעזר מדבר על מנהיג שיבוא מבחוץ. לא מן הנמנע שמדובר בעפר עיני
06/11/2010  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
אם יסייע להמליך מועמד מבחוץ יתנקם באליטה שזרקה אותו ב-2002. בנימין בן-אליעזר [צילום: אילן לוי]

בלעדיו העבודה לא הייתה נכנסת לממשלה. עפר עיני [צילום: פלאש 90]

הכיסא של ברק חוזר להתנדנד [פלאש 90]

ביום רביעי יצאו חזיתית נגד ברק שניים שהוליכו אותו עד הנה. אין הכוונה למצב בו הוא חייב לתמרן כמעט מדי יום מחדש על-מנת לשמור על שיווי משקל פוליטי, אלא לתפקידו כיו"ר המפלגה ולכסאו בממשלת נתניהו. ללא תמיכתו של בנימין בן-אליעזר, ברק לא היה חוזר לראשות המפלגה. ללא הסיוע הפעיל של יו"ר ההסתדרות עפר עיני, לא היה מכניס את העבודה לממשלה.

"תם עידן ברק" - הודיע בחגיגיות בנימין בן-אליעזר בכינוס פעילים שערך בכפר מכבייה. שעה קודם לכן תקף את ברק יו"ר ההסתדרות בראיון לערוץ 2. אין טעות, אמר, שברק לא עשה. עיני לא חסך שבטו וקרא לברק "אהבל" על כך שהביא עוזרת פיליפינית. העבודה, אמר, צריכה מנהיג חדש, מנהיג חזק.

יממה קודם לכן ערך שר התשתיות סיור בשומרון. בן-אליעזר נהג בסיור כאילו היה ממנהיגי המחנה השני. התרגש, פיזר חיוכים, התלוצץ עם התושבים. נזכר שבשנות השמונים היה מתאם פעולה בשטחים והעיר כי "את המנהיגים בשומרון הוא מכיר מאז שהיו ילדים". בברוכין קיבלו את פניו ילדי הגן עם דגלונים. הוא הצטלם איתם.

מהגבינות והיין מתוצרת מקומית, שבהם משתבחים הסיורים בדרך כלל, לא טעם. במקום זאת ניגב חומוס באזור התעשיה ברקן. שם, בברקן, שמע תלונות אינסופיות על שר הביטחון, ראש מפלגתו. בברקן תקועים כמאה דונם של מגרשים בעוד תעשיינים רבים מגלים עניין ברכישה. ברק מעכב. בן-אליעזר הקשיב ולא ניסה לסנגר. פואד נהג בסיור כסבא טוב ממפא"י. אחד שמתרגש למראה ילדים עם דגלונים, משוחח עם פועלים ומתלהב מההישגים באזור התעשיה. זה הגיל כמובן, אבל גם ההסתייגות מיו"ר המפלגה שהוא עזר להמליכו.

השבוע הסעיר את הסיעה משבר תורן. ביום שני הקרוב מסתיים השליש הראשון של הקדנציה. הסיעות והח"כים מחליפים מקומות בוועדות ובראשותן. ועדת הקליטה הייתה אמורה לעבור לרשותה של סיעת העבודה, אבל התברר שאין לעבודה מועמד לאייש את התפקיד. הליכוד התנגד למועמדותו של דניאל בן-סימון, כי בן-סימון חבר למורדים ולא מוכן להתחייב כי יציית להחלטות הקואליציה. עינת וילף נמצאת בחודשי הריון מתקדמים. דני דנון מהליכוד יכהן כיו"ר ועדת הקליטה כמינוי זמני, עד שברק יצליח למצוא ח"כ לויאלי. מתברר שאין לו. כל הלויאליים התמנו לשרים ולסגני שרים, וגם שניים מהשרים, יצחק הרצוג ואבישי ברוורמן, כבר לא לויאליים. אם שלי יחימוביץ', ארבעת המורדים והשרים הרצוג וברוורמן יחברו יחד, הם יהפכו לשבעה - רוב - ויוכלו להוציא את העבודה מהממשלה.

בינתיים כולם מתנגדים לברק אבל לא פועלים בחזית אחידה.

בימים אלה מחתימים בעבודה את חברי המרכז על עצומה שקוראת לכנס בדחיפות את המרכז. המטרה היא להקדים את הפריימריז על ראשות המפלגה. הפריימריז נקבעו לסוף 2012. יוזמי העצומה דורשים להקדים ולערוך את הבחירות לראשות המפלגה בתוך שנה מעכשיו.

עקרונית, היו"ר תמיד מנצח במרכז המפלגה, בליכוד כמו בעבודה. אפילו עמיר פרץ כשהיה כבר ברווז צולע הצליח לסחוט מהמרכז ניצחונות פירוס. אבל ברק עשוי להגיע לנקודת שפל חסרת תקדים.

במצב שנוצר, לבן-אליעזר אין בעיה להוביל להקדמת הפריימריז. אבל בכינוס בכפר מכבייה הביע התנגדות ליוזמה.

בן-אליעזר בן ה-74 עדיין מסוגל להמליך במפלגה מלכים. הוא לא יתמודד יותר על תפקיד היו"ר - הוא לא שמעון פרס ולא ישים את עצמו ללעג. לעבודה, אמר בכינוס, דרוש יו"ר חיצוני.

ברוורמן והרצוג לא מתלהבים מהרעיון. השניים מעוניינים בהקדמת הפריימריז. הרצוג הגיב מיידית על דבריו של בן-אליעזר. למפלגה, אמר, דרוש מנהיג, לא משיח.

פוליטיקה כידוע היא אמנות האפשר. ייתכן שבן-אליעזר ישנה את דעתו בהמשך, אם כי נכון לעכשיו אין בכוונתו לתמוך לא בהרצוג שכבר הודיע על כוונתו להתמודד ולא בברוורמן שמסתפק בינתיים ברמזים. אם יסייע להמליך מועמד מבחוץ יתנקם באליטה של העבודה שזרקה אותו בשלהי 2002. באנשי השמנת.

מנהיג חיצוני. מנהיג חזק. ייתכן שאת המועמד כבר שמענו בערוץ 2 וכן במהלך השבוע כששיחק תפקיד מרכזי. זה לא משולל המציאות, זו סגירת מעגל. פעם ההסתדרות שלטה במפלגת העבודה. לאחר מכן התהפכו היוצרות. עכשיו כשאת האג'נדה המדינית נטלה קדימה, העבודה עשויה לחזור ולהיות למפלגה של ההסתדרות. איך אמר בן-אליעזר? מחזירים עטרה ליושנה.

ההקפאה טרם הסתיימה

חלף חודש מתום ההקפאה. אף בולדוזר לא עלה לשטח במעלה אדומים, באפרת או באריאל, ערים שגם על פי התפישה המדינית של מפלגת העבודה הן חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בכל הסכם שייחתם

עם תחילת הקדנציה הרימה שס את קולה בסוגיות המדיניות ואילו ישראל ביתנו הייתה מאופקת. כעת התהפכו היוצרות
▪ ▪ ▪

ביום שלישי התכנסה שדולת ארץ ישראל בכנסת לדון בהמשך ההקפאה דה-פקטו.

בנק ישראל מעלה את הריבית על משכנתאות לרוכשי דירה שנייה ולרוכשי דירות יקרות באחוז מימון גבוה, הכול על-מנת להוריד את המחירים בשוק הנדל"ן שזינקו לאחרונה לשמיים. קרובי משפחה ומכרים מחו"ל מרימים גבה: במחיר דירה בתל אביב אפשר לקנות דירה בבוסטון, מהערים היקרות בארה"ב. אצלנו מדברים על דרכים נוספות. על בנייה יזומה מאסיבית.

כמו בעיות רבות בארץ, גם בעיית הנדל"ן היא בעיה פוליטית. לו רק רצתה, יכלה הממשלה להוציא לשוק בתוך שנה למעלה מ-4,000 דירות במחירים סבירים ובסטנדרטים גבוהים יחסית, מרביתן בקרבה לערים הגדולות.

הפרויקטים הם ביו"ש, כמובן. 503 יחידות דיור באריאל, 800 באלקנה, 435 באפרת, 507 בגבעת זאב, 213 במעלה אדומים, קרוב לאלף בבית"ר עילית ועוד. מדובר במכרזים של משרד השיכון שהוצאתם לפועל מתעכבת בגלל היעדר חתימת שר הביטחון. חלף חודש מתום ההקפאה. התחדשה בנייה בפרויקטים של "בנה ביתך", אך אלה טיפות בים. אף בולדוזר לא עלה לשטח במעלה אדומים, באפרת או באריאל, ערים שגם על-פי התפיסה המדינית של מפלגת העבודה הן חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בכל הסכם שייחתם אם וכאשר ייחתם. 80% מתושבי יו"ש מתגוררים במה שמוגדר כאזורי בנייה עירונית. עבורם טרם הסתיימה ההקפאה.

את הנתונים הציגה מועצת יש"ע השבוע בישיבת השדולה.

השאלה כיצד תפעל השדולה והאם תצליח להיות אפקטיבית, חזרה ועלתה מאז הוקמה לפני כשמונה חודשים, כשלשאלה מספר מרכיבים. האם יוכל יו"ר השדולה, ח"כ זאב אלקין, להמשיך ולשלב בין שני הכובעים כשהכובע השני שלו, שהוא בעצם הכובע הראשון, הוא הכובע של יו"ר הקואליציה? האם הח"כים לא מחויבים בראש וראשונה לסיעותיהם כשעשוי להתעורר ניגוד אינטרסים? ובכלל, מה כוחו של חבר-כנסת? הוא אינו חבר בפורום ממשלתי שמקבל החלטות ואינו שר במשרד ביצועי.

ישיבת השדולה לא הצטיירה כדיבורים בעלמא, אלא כמפגן כוח. ראשית, בישיבה השתתף באופן פעיל איש ישראל ביתנו, יו"ר ועדת החוקה דוד רותם. רותם, תושב אפשר ששימש בעבר היועץ המשפטי של מועצת יש"ע, היה ספקן עם הקמת השדולה לגבי יכולתה להצליח בגלל הקשיים האובייקטיביים שכבר הזכרנו. נציגים אחרים מישראל ביתנו השתתפו בישיבות השדולה הקודמות אך נוכחותם לא הורגשה. לרותם נוכחות בולטת. אם ישתתף בעתיד בפעילות השדולה, מדובר בחיזוק משמעותי.

בכלל, נראה ששס וישראל ביתנו החליפו מקומות במה שנוגע לסוגיות המדיניות ולבנייה ביו"ש. נסים זאב, איש הימין המובהק של שס, נשא נאום ארוך בו הצדיק למעשה את הארכת ההקפאה. לא יהיה מנוס, אמר. שר השיכון, סיפר זאב, אומר בישיבות הסיעה שהקפאה בפועל קיימת גם בירושלים. אז תלחצו עליו, דרש רותם, תדרשו בכל ישיבת הסיעה שהשרים שלכם יעלו את העניין בממשלה, בקבינט, בשביעייה. אלי ישי הרי חבר השביעייה. שישאל מתי מיישמים את החלטת הקבינט? ואתם יודעים - העיר בעקיצה האופיינית לו - שראש הממשלה הוא מאוד לא לחיץ.

עם תחילת הקדנציה הרימה שס את קולה בסוגיות המדיניות ואילו ישראל ביתנו הייתה מאופקת. כעת התהפכו היוצרות. מפלגתו של ליברמן מתנהלת כמפלגת ימין לכל דבר, ואילו שס נסוגה ושומרת על פרופיל נמוך. את ההשלכות היא עשויה לחטוף בפרצוף בבחירות. לישראל ביתנו ולשס יש גם נתח בוחרים משותף: שתי המפלגות מתחרות על קולותיהם של מצביעים מסורתיים שעזבו את הליכוד. ערב בחירות 2008 אלי ישי גייס את הרב עובדיה יוסף ויצא לקרב מאסף בדקה התשעים על-מנת לבלום את הסחף לכיוון ישראל ביתנו, כשהוא מסביר לבוחרים שמדובר במפלגה אנטי דתית.

יו"ר האיחוד הלאומי משך את תשומת הלב כששיבח את זבולון אורלב על כך ש"הוביל את האיום של הבית היהודי לצאת מהממשלה אם תוארך ההקפאה". זה נשמע כמעט כמו פיוס היסטורי בין שתי הסיעות.

האיום מצדה של סיעת הבית היהודי, התברר, לא היה האיום היחיד. יריב לוין אישר בישיבת השדולה קבל עם ועדה כי קבוצת ח"כים מהליכוד הזהירה את נתניהו שיצביעו נגד התקציב אם ההקפאה תוארך. לוין לא נקט בשמות אבל כולם הבינו. בקבוצה שלושה ששמותיהם ידועים: לוין עצמו, דני דנון וציפי חוטובלי. זאב אלקין מוזכר כרביעי אך הוא שומר על עמימות מאז עלה הנושא. לא מאשר אבל גם לא מכחיש. אלקין, אגב, השיב בישיבת השדולה על התבטאותו של ראש הממשלה יום קודם לכן, באותו מטבע לשון. נתניהו אמר בישיבת הסיעה, נושא הארכת ההקפאה הוקפא. אלקין הגיב בישיבת השדולה, "ההקפאה הוקפאה אבל לא הופשרה".

הקמפיין החדש - של השדולה ושל מועצת יש"ע - הוא סביב הפשרת המכרזים. הקמפיין הולך להתמקד בכמה מקרי מבחן - ירושלים, אריאל, מעלה אדומים וכמובן ביתר עילית. כלומר, המקומות שבקונצנזוס הרחב, והערים החרדיות. כך בטוח שהסיעות החרדיות לא ידירו את רגליהן מהמאבק.

אם השמועות על צירופה של קדימה יתגלו כנכונות ונתניהו יסכים גם לדרישתה של לבני לשינוי קווי היסוד של הממשלה, השדולה ושרים שתומכים בה יכולים להפוך משחקנים שמאחורי הקלעים (כשמדובר בשרים) ומאלה המפעילים בעיקר כלים פרלמנטריים (הכוונה לח"כים) לשחקנים בתפקידים מרכזיים על הבמה הפוליטית ברגע האמת. המתנגדים למהלך עשויים לפתוח בקרב בלימה. ראש הממשלה לא תמיד מצליח בכל מהלך בו הוא מעוניין - עיין ערך רוני בר-און שעמד להתמנות לשר בשלהי ממשלת שרון השנייה אבל שרון לא הצליח להעביר בכנסת את החלטתו למינוי שרים.

אבל זהו תסריט בדיוני בינתיים. אם נתניהו יחליט להמשיך את ההקפאה או ללכת לויתורים כואבים אחרים, הוא יוכל להסתדר, לפחות בשלב ראשון, גם ללא קדימה. שס מסמנת לאחרונה כי תתמוך במהלכים מדיניים אם יימצא לנכון לקדמם. ושרי המפלגה הם שוברי שוויון הן בקבינט והן בממשלה.

נתניהו מחכה להנגבי
[צילום: פלאש 90]
אם בית המשפט יחליט בשבוע הקרוב להטיל קלון על צחי הנגבי, יתפנה מקומו בראשות ועדת חוץ וביטחון. אם יחליט שלא יוטל קלון, תיסלל הדרך לצירופה של קדימה לממשלה
▪ ▪ ▪

חילופי המקומות בוועדות יצרו משבר גם בליכוד. שבועיים הזיע בנימין נתניהו כשהוא מנסה לפתור את המשבר עם כרמל שאמה-הכהן. איש בסיעה אינו מבין מדוע התעקש לטפל בסוגייה בעצמו. משימה שכזו מטילים על יועץ בכיר או על שר מקורב.

אבל נתניהו הכניס משום מה את הראש למיטה חולה. שבועיים התעסק בראשות ועדת הכלכלה. ביום שני השבוע העביר את ראשות הוועדה לכרמל שאמה, אבל התנה את מינויו בדחייה ל-45 יום. צפויים שינויים, הסביר בישיבת הסיעה תוך שהוא רומז שהכל עוד עשוי להשתנות עד שיגיע המועד.

שלושה הסברים סיפקו בסיעה לדבריו. האחד, הבולט לעין והפשוט: אם גלעד ארדן אכן יעזוב לטובת התפקיד באו"ם צפוי סבב תפקידים כולל.

ההסבר השני קונספירטיבי במקצת: בשבוע הבא צפויה הכרעה במשפטו של צחי הנגבי. אם יוטל עליו קלון וייאלץ להתפטר מהכנסת, נתניהו יכול להחזיר לליכוד את ראשות ועדת החוץ והביטחון ותמורתה לתת לקדימה את ועדת הכלכלה, כי ועדת הכלכלה בראשות שאמה-הכהן תהיה לעומתית. הבעיה היא שרוני בר-און או מאיר שטרית, שני המועמדים האפשריים של קדימה לתפקיד, אינם עדיפים מבחינתו.

ההסבר השלישי הוא שבפתח עומדת רעידת אדמה פוליטית. שנתניהו כבר אינו פוסל את צירופה של קדימה.

גם כאן הלו"ז תלוי במשפטו של הנגבי. ההכרעה ביום שלישי הקרוב. אם לא יוטל על הנגבי קלון, תיסלל הדרך לצירופה של קדימה - בהנחה שנתניהו מעוניין בכך. בקדימה הוא סומך על שניים איתם יוכל לנהל מו"מ ואולי להקים קואליציה: צחי הנגבי ויו"ר הסיעה דליה איציק.

גורמים בכירים בקואליציה, שעד עכשיו שללו את התסריט מכל וכל, היום כבר לא מוציאים אותו מכלל אפשרות. אחת מהסיבות: נתניהו רוצה להחליש את התלות שלו בסיעת הליכוד - מכרמל שאמה ועד דני דנון וציפי חוטובלי - הן בהחלטות הכלכליות והן במדיניות.

לא ברור כיצד יפתור את בעיית חלוקת התיקים. לא ברור האם במקרה שילך על המהלך, כוונתו האסטרטגית היא לדחוף את ליברמן החוצה מהממשלה או להחזיק בסירה אחת את הזאב, הכרוב והעז. העשן סמיך עד כדי כך שכבר לא ניתן לטעון שמדובר בעשן בלי אש.

במוצ"ש נתניהו יוצא לוושינגטון. המשטר בארה"ב, מה לעשות, אינו פרלמנטרי מהפך בבית הנבחרים, אין בו די כדי לשלוח נשיא נכשל הביתה. נתניהו עשוי לחזור עם הצעה אמריקנית להמשך המו"מ עם אבו-מאזן.

אם יחליט להיענות להצעה, ייתכן שפוליטית נוח לו יותר לצרף את קדימה מאשר לשבור את הראש ולשכנע את השרים. אם כי בממשלה, מסתמן, יש לו אופציה לרוב לויתורים מדיניים גם ללא צירופה של קדימה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  06/11/2010   |   עודכן:  06/11/2010
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא נשארו לויאליים
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו חיים
7/11/10 00:35
 
נשמה לא נקיה
7/11/10 06:16
 
אליהו חיים
7/11/10 14:44
 
שרקרק
7/11/10 17:58
2
ajn
7/11/10 14:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מולד ירח במזל עקרב יהיה בתאריך 6.11, בריקוד עם הווסטה, כך שנושא הביטחון, אישי וציבורי, שוב עולה על סדר היום. ייתכן שעוד מידע ביטחוני יזלוג החוצה, או שייחשף בגלל רמאות נוספת בתחום.
05/11/2010  |  טובה ספרא  |   כתבות
ב-1 בדצמבר הקרוב יחגוג וודי אלן יום-הולדת 75. וודי אלן ממשיך לעשות סרט בכל שנה. 40 סרטים עשה עד היום. כתב את התסריט, ביים, שיחק ברבים מהם כגיבור הסרט, בחר את השחקנים, הוסיף את המוזיקה, קלאסית וג'אז, יצר את ההומור-הוודיאלני, את הנעבעכיות (עליבות) הוודיאלנית, את ההתבכיינות והנוירוטיות-היהודית-הוודיאלנית ועוד.
04/11/2010  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
אם אינכם נמנים על העדה הרוסית או שלא השתתפתם בפרויקט למגזר שקיימו אורנג' וסמסונג, את החוויה הזו כנראה שלא תחוו. למשך שלושה ימים בלבד מתאפשר למספר מצומצם של אנשים להיכנס למועדון התיאטרון ביפו לצפייה בתערוכה נדירה וייחודית.
03/11/2010  |  עידן יוסף  |   כתבות
הקהילה האתיופית באופקים מונה כ-600 נפשות; רוב בני הקהילה עלו לישראל בשנות התשעים וקצת בשנות השמונים. כיום, לאחר פעילויות ענפות, התארגנה הקהילה לכדי עמותה עצמאית על-מנת לקדם מטרות קרובות ומשותפות להעצמת מנהיגים שיובילו את הקהילה וחבריה למחוזות חדשים.
03/11/2010  |  יצחק קריספל  |   כתבות
יום המודעות לדיכאון וחרדה יצוין השנה ביום חמישי, 4.11.10, ויוקדש להגברת המודעות לתופעת הדיכאון המהווה את המחלה הנפשית הנפוצה ביותר בעולם. כ-14% מהאוכלוסיה בישראל ובעולם סובלים מדיכאון. ארגון הבריאות העולמי (WHO) מעריך שעד שנת 2020 עלולה מחלת הדיכאון להיות מדורגת במקום השני מבין המחלות החמורות בעולם אחרי התקפי לב, מבחינת העול הגלובלי שהיא מהווה על האנושות, בשל אובדן ימי עבודה ועלויות הטיפול הגבוהות.
03/11/2010  |  נאוה עינבר  |   כתבות
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
לא אקטואלי  /  עדי ארבל
עבים קודרים  /  ניר מן
בְּכָל נַפְשְׁךָ  /  חיים סבתו
הסכם השכר ואובדן הדרך של ההסתדרות  /  אסף גולן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il