|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

הנדסה מדינית

לעתים קרובות מתארים בעיתונות את כניעת ראשי ממשלת ישראל בביטוי השאול מעולם ההנדסה המכנית; "קריסה". משמעות הדוגמה המכנית במישור הפוליטי היא שלא ראוי לבחור מנהיגים "קורסים" אנו לא צפויים בעתיד הקרוב לחוות הנהגה יהודית חסינת קריסה. סביר להניח יותר שנחווה קריסות נוספות עד לקריסה בצורת מלחמת גרעין שתחסל סופית סכנת קריסה אצלנו, אבל תשאיר את כולם סביבנו תחת עיי הריסות
21/11/2010  |   ירון זכאי   |   מאמרים   |   תגובות
הקריסה עוד תגיע

אם תקרוס המדינה גם במישור יחסיה עם הערבים שבתוך המדינה, וגם במישור יחסיה עם מחריביה מבית במערכת הפוליטית והמשפטית, תהיה זו קריסה מבורכת במיוחד. אנו לא צפויים לחוות הרס בניינים משמעותי, ולא נסבול מכמות הרוגים משמעותית. אנו נשתחרר מאחיזת החנק של אינטרסים זרים ואויבים בעלי תעודת זהות כחולה, אשר בימים רגילים עסוקים ביצירת קריסות משפטיות, עסקיות, גיאוגרפיות ותקציביות לעם ישראל

"וחוזרים הערב רב הללו להיות רועים על ישראל, ואנשי חיל ויראי חטא מסובבים מעיר לעיר ולא יחוננו, וכל חכמים ואנשי חיל ויראי חטא חיים בצער, בדוחק, ביגון - נחשבו ככלבים. ואלו ערב רב עשירים, בשלווה ובחדווה, בלי צער ויגון כלל, גזלנים, בעלי שוחד, שופטים וראשי העם" [הזוהר, תרגום, פרשת נשא, חלק ג, דף קכ"ו].

הדברים הללו מיוחסים למחבר הזוהר, רבי שמעון בר יוחאי, שחי לפני 2,200 שנה, נערכו על-ידי רבי משה דה ליאון בספרד, והובאו לדפוס לפני כ-700 שנה. מקריאתם עולה כי היו קדמונים שראו היטב באיזה עולם אנו נחיה.

שוב ושוב מתחבטים יהודים ציוניים ומאמינים בבעיה של קריסת הנהגת ישראל. כמעט תמיד יש רוב יהודי ימני ומוצק כדי לבחור ראש ממשלה. אולם ראשי הממשלות "רואים מפה את מה שלא ראו משם" (אריאל שרון). אפילו מנחם בגין הפתיע את בוחריו כאשר נגרר לעשיית "שלום", וויתר אגב כך על כל סיני. כל ראש ממשלה בתורו הנחיל לערבים תבוסות צבאיות, אך נסוג משטחים כאילו הובסנו. גם ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו עוסק בבניינה של מדינת פלשתין על-פי "חזון שתי המדינות" שאותו אימץ בחום לאחר שנבחר לראשות ממשלה. האמת צריכה להיאמר, היו סימנים מקדימים המעידים על חולשתו הצפויה. למעשה, אין אדם היום יכול להתמנות לראשות ממשלת ישראל, אלא אם ברור כי לא יוכל לעמוד בלחץ חיצוני ופנימי, ולחלק חלקי מולדת לערבים. זהו ממש תנאי הכרחי לבחירתו.

לעתים קרובות מתארים בעיתונות את כניעת ראשי ממשלת ישראל בביטוי השאול מעולם ההנדסה המכנית; "קריסה". קריסה היא סכנה אופיינית לעמודים גבוהים במכונות או במבנים. כאשר אורך העמוד לפחות פי שמונה מעוביו, ולרוב הרבה יותר כמו בעמודי חשמל או בעמודי בניין, צריך לחשב את חוזק החומר שלו לקריסה. בקריסה יכול בניין ליפול בשנייה אחת כאשר רגע אחד בטרם הקריסה נראתה רק כפיפה מועטה בעמודים. בתהליך הקריסה אין מעבר דרך המצב הפלסטי שבו חומר מוצק מתרכך ומתעבה, או לחילופין מתפורר תחת הלחץ. זהו מעבר חד בין עמידה בעומס תוך כפיפה בדומה לאלומות חיטה על קש, ועד להרס מהיר בקריסה כהרף עין. כיוון שהקריסה היא מיידית, צריך להתרכז במניעת התהליך. לא ניתן לתקן עמודי בניין רגע לפני קריסתו. משמעות הדוגמה המכנית במישור הפוליטי היא שלא ראוי לבחור מנהיגים כיצחק רבין, אשר "קרס" במלחמת השחרור או בתחילת מלחמת ששת הימים. רבין קרס במקרים רבים בחייו, והיה ברור לכל בר-דעת כי כאשר יועמס בעומס השלטון יקרוס שוב.

כמו בדוגמה מעולם המכניקה, אי-אפשר למנוע קריסת עמודים (מנהיגים) על-ידי הוספת חישוקים. לרוב, החישוקים יוצרים בעצמם נקודות חולשה. עדיף להחליף מנהיג קורס בצורה מסודרת יחדיו על-ידי הקואליציה. הבעיה היא שהעם בחר קואליציה של "קורסים". לרוב, הניסיונות להחלפת שלטון בתוך הקואליציה הופכים ל"תרגיל מסריח" שמטרתו להעביר שלטון מהימין לשמאל באופן בלתי דמוקרטי תמורת אתנן כספים ייחודיים ומיצובישי. החלפת הרכב הממשלה היא השוט שתמיד מאיים בו ראש ממשלה קורס כדי לחשק את כיסאו. תמיד יימצאו באופוזיציה תומכי נסיגות בשפע. הפחדנים שבין חברי הכנסת נדבקים לכיסא, בטיעון כי מחליפיהם יוותרו יותר. למעשה, הם מסתירים את העובדה שהם חוששים למושבם בכנסת יותר מאשר הם חוששים לנזק שייגרם לארצם ולעמם. משחק הכיסאות באירוע פוליטי כזה, כמעט תמיד מוציא מהמשחק את חברי הכנסת הראויים ששימרו את רצון הבוחר, ומחדיר אופורטוניסטים חדשים במקומם. התקשורת ומערכת המשפט אשר נמצאות תמיד בידי אויבי העם מבפנים, דואגות תמיד שכל ניסיון נוסף להחליף ראש ממשלה שכשל יעניש את הציבור, כדי ללמדו לקח.

הקריסה ומלחמת הגרעין

לאן מובילות כל הקריסות הללו? ברור שהקריסות הן מצב שאליו נדחפת ישראל בכוונה על-ידי ממשלות זרות באירופה ובארה"ב, במימון זר, ולפעמים במימון ערבי שעובר דרך קרנות אירופיות.
הנה רק לפני שבוע נסע נתניהו לאו"ם כדי למכור את "רעיון הנסיגה מהכפר רג'ר". וראה איזה פלא; האו"ם קנה מיד את הרעיון ומיד יצא בתוכנית נסיגה מתאימה שלפי מנגינתה תיסוג ישראל. כל זה מתאפשר באופן קבוע כיוון שעם ישראל מוכה מדי יום ב"רפורמות", בהפרטות ובשאר תהליכי שוד ששודדים את רכושו באופן זוחל, כעליית מחיר המים, או באופן פתאומי, כגירוש מביתו במסגרת נסיגה מחבל ארץ, נניח גוש קטיף. אם אין מכה וחבורה על בסיס כלכלי או מדיני, יש לעת מצוא מכה חברתית, נניח צו גירוש לגבר מביתו בגלל עלילת זדון של גרושתו. העם מוכה באופן סדרתי ואינו פנוי נפשית להתמודד עם המכים אותו, כאשר הוא מפולג ועסוק, איש-איש בחבורתו הטרייה. המכים מעמיסים עוד ועוד עומס על אחת המרפסות עד אשר העמוד התומך בה קורס ונקבר תחת המרפסת המועמסת.

קריסת מרפסת אחר מרפסת אינה יכולה להימשך לנצח. יגיע רגע שבו כל העמודים שנותרו אינם יכולים עוד בשיא מאמצם לשאת את משקלו הכולל של המבנה. אז קורס המבנה כולו על אלו שעסוקים ביצירת "קריסה מקומית מבוקרת". לכן לא תראו הורסי בניינים בשיטה ההדרגתית המאריכים ימים. הרס בניין חייב להיעשות בהרף עין ובהצלחה. השארת חלקי מבנה עומדים טומנת בחובה סכנת מוות למומחי ההריסה.

ומה הפתרון? פשוט לקרוס על האויב. תהליך ההרס המכוון של מדינת ישראל לא מסכן כלל את העם היהודי ואת ארצו. המדינה היום היא מבנה אשר מפרנס היטב את אויביה מבית ומחוץ. הכל על-חשבון היהודים. כאשר הקריסה היא בלתי נמנעת ובהיקף משמעותי, טבעי שנתעלם מהמנהיגות הקורסת וניתן לגורמי הקריסה לחוות את מלוא משקל הגוף הקורס. כלומר, בדוגמה של מלחמת ששת הימים, החיילים נתנו לצבאות ערב מנה בלי קשר לקריסת הרמטכ"ל יצחק רבין, קריסת הממשלה של לוי אשכול, וקריסת כמה אלופי המטכ"ל. גם מלחמת יום כיפור, אשר בה קרסה ממשלת גולדה מאיר ומשה דיין, נתנה מנה קשה לאויבים, לרבות המעצמות שנהגו כאויבים. עם ישראל יוצא נשכר מאירועי קריסה באופן מיוחד ושונה, שאינו דומה לשום עם אחר. אם תקרוס המדינה גם במישור יחסיה עם הערבים שבתוך המדינה, וגם במישור יחסיה עם מחריביה מבית במערכת הפוליטית והמשפטית, תהיה זו קריסה מבורכת במיוחד. אנו לא צפויים לחוות הרס בניינים משמעותי, ולא נסבול מכמות הרוגים משמעותית. אנו נשתחרר מאחיזת החנק של אינטרסים זרים ואויבים בעלי תעודת זהות כחולה, אשר בימים רגילים עסוקים ביצירת קריסות משפטיות, עסקיות, גיאוגרפיות ותקציביות לעם ישראל.

מחיר החלשת הדימוי של ישראל בעיני הסביבה יגרור את העולם הערבי ומעצמות המערב הקורסות להילחם זה באלו בעוצמה שטרם נראתה. המחיר ששילמו אויבים בעבר בנסותם להטיל את תאוות השטחים והרצח של הערבים על ישראל, הפך מזמן למחיר שהן משלמות בלחימתן בעירק ובאפגניסטן. רק לאחרונה אמר נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כי האיום האירני מאיים על אירופה. המדיניות האופורטוניסטית שעודדה קריסת מרפסות בגוש קטיף, כבר החלישה את הכלונסאות הרופפות שעליהן בנויות אירופה וארה"ב. הן טרם הגיעו להפנמת הסכנה ושינוי מדיניותן. הן לא צפויות גם להגיע בזמן להכרה כי מדיניות הקריסה המכוונת על-חשבון ישראל היא שגויה. כבר הוסבר במאמר כי קריסה היא תהליך מהיר ומפתיע. היא מתרחשת הרבה יותר מהר מהזמן הנדרש למדינה מתקדמת לשנות את מדיניותה ותעמולתה, קל וחומר את תוכנית מימון הארגונים המזיקים שלה. זה התהליך, וכך הוא מתרחש. אנו לא צפויים בעתיד הקרוב לחוות הנהגה יהודית חסינת קריסה. סביר להניח יותר שנחווה קריסות נוספות עד לקריסה בצורת מלחמת גרעין שתחסל סופית סכנת קריסה אצלנו, אבל תשאיר את כולם סביבנו תחת עיי הריסות. כך ייעשה למחוללי קריסה המסרבים ללמוד "הנדסה מדינית".

תאריך:  21/11/2010   |   עודכן:  22/11/2010
ירון זכאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנדסה מדינית
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ולדמיר
22/11/10 14:45
2
נבו 93206
23/11/10 02:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חלפו קצת יותר משלושים שנים מאז נזף ראש הממשלה מנחם בגין בשגריר ארה"ב, סמואל לואיס, בהטיחו בו כי "ישראל איננה רפובליקת בננות". ממשלת נתניהו, מאז עלתה לשלטון עם קואליציה גאה של אנשי הימין הלאומי, מוכיחה בדין ודברים שהיא מנהלת עם וושינגטון, כי אכן הפכה את ישראל לרפובליקת בננות. אין לממשלת נתניהו אינטרסים לאומיים. סדר היום שלה נקבע רק על-פי מחיר האתנן.
21/11/2010  |  שלמה גזית  |   מאמרים
העיתונאי ארי שביט משול בדרך-כלל לאותו חלבן שבגמר החליבה בועט בדלי ושופך את החלב. כך הוא עושה כאשר במקרים רבים הוא מתחיל את מאמריו ב"עיתון לאנשים חושבים" (?) בטיעונים סבירים, אבל בהמשך חוזר לסורו, כלומר שוב חוזר על השקר הקבוע: "הכיבוש". למרות פגם לוגי זה בטיעוניו, בדרך-כלל הוא נשמע אלים פחות מחלק מעמיתיו באותו עיתון דל-תפוצה ועתיר-השפעה.
21/11/2010  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
על-רקע העימותים החוזרים ונשנים בציבור בנושא השירות בצה"ל, והחשש המתגבר העולה מדוחות ועדות החקירה המתפרסמים אחרי כל מבצע צבאי, חוזר מעת לעת הדיון בקושי של צה"ל לספק את הביטחון הנדרש באופן המקצועי הרצוי - מעורר סקר שפורסם בשבוע שעבר עניין מיוחד. בסקר, שנערך על-ידי מכון ירושלים לחקר שווקים ומכון דחף, נבחנו עמדות האוכלוסיה היהודית בישראל ביחס לשירות וניהול הצבא. הנשאלים חיוו את דעתם לגבי הוצאת מערכי שירותים מתוך הצבא לשוק האזרחי (אאוטסורסינג) על-מנת לייעל את הצבא ולהתמקד בתפקידי לחימה. התשובות נטו באופן ברור לטובת צמצום מערך השירותים הצבאי והוצאתם לשוק הפרטי. הנשאלים גם הסכימו ברובם כי הצבא צריך לשכור שירותים אזרחיים במקום להפעיל אנשי מילואים לצורך שירותים לא-קרביים. לכל בר-דעת ברור כי העיסוק של הצבא במגוון מטלות אזרחיות ושירותים תפעוליים - החל במסעדנות וכלה בכביסה, מכונאות ועוד מטלות רבות - הוא בלתי יעיל ומשבש את סדרי העדיפויות תוך בזבוז משווע של כוח-אדם וכסף.
21/11/2010  |  בועז ארד  |   מאמרים
ארצנו היפה והזוהרת שולחת לנו אלף חיוכים, ושמש חביבה יצאה לשוח. בזמן שרוח הקודש קורעת את המדינה, יצאתי לתור את הארץ. אכן ארץ נהדרת. צריך לנסוע לצפון לפגישה במועצה האזורית מטה אשר. בדקתי קצת ברשת מה יש לראות בסביבה, במידה שיהיו לנו כמה דקות פנויות לפני הפגישה. אז אחרי שסיירנו בכפרי הגליל ג'דיידה ומכר, שוטטנו בין השיחים המסתירים - ללא הרבה הצלחה - את השרידים האחרונים של הכפר אל-סמיריה, שהיה פה עד 1948. היום הכפר הרוס, תושביו פזורים בערי הגליל ובחו"ל, וכאן מנסים רק לשכוח. אז אני באתי כאן כדי לזכור.
21/11/2010  |  מיכאל יעקובסון  |   מאמרים
אני תמה מה הניע בכירים של רשות כרך בישראל להנציח שם כמו יוחנן הורקנוס ולקרוא רחוב על שמו. נכדו של מתתיהו הכהן, אשר נעשה לשליט בזכות ייחוס-אבות, הצמיד לשמו העברי, יוחנן, שם יווני טיפוסי - הורקנוס.
21/11/2010  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il