|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

זהירות, דליקות!

פרשת הניצבים: קנאה ומאבקי כוח חובה להיזהר מחומרים דליקים - תרתי משמע תמונה עתידית חיובית לכלכלה הישראלית בעולם מנסים לערער על האימפריה הכלכלית סין הזוגיות של הנסיך ויליאם וקייט מידלטון תתערער? תמונת הכוכבים ל-3.12.10-26.11.10
26/11/2010  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

היום אופטימי, עם אפשרויות טובות לקדם תוכניות. החשיבה הביקורתית נכנסת לתמונה סביב התאריך 1.12, הדס דומיננטי, כך שקל מאוד בימים אלו לבקר, כשאתם רואים את הצד החלש או הגס אצל אחרים. הימנעו מרכילות! עדיף ללמוד משגיאות העבר או ללמוד מההיסטוריה, כדי להגיע למסקנות עתידיות. סביב התאריך 3.12 יש נטייה להתפרץ, היזהרו בנהיגה, היזהרו עם מכשירי חשמל, היזהרו גם עם חומרים דליקים. התאריך 3.12 הוא יום דרמטי, שעלול לרמוז על פעולת טרור אי-שם על פני הגלובוס. מולד הירח בתאריך 5.12 מציג מבנה אלים ומסוכן מאוד, גם כאן יש רמז ברור להיזהר מחומרים דליקים.

לפנינו חודש שבו יש הזדמנות נדירה ליצור קירבה לבן/בת הזוג האהוב או האהובה. ייתכן שההזדמנות הזו לא הייתה בעבר, יש כאן החלטה מודעת לקרבה, ופספוס ההזדמנות עלול להיות גורם שלילי בהמשך.

כוכב אורנוס חוזר להילוך קדמי בתאריך 5.12. אורנוס שולט, בין השאר, על אינטואיציה, ערנות מודעת ועוזר לכם לראות את המטרות שלכם בבהירות, כך שתוכלו להשיג אותן. יש כמה ימים בהם אתם בוחנים את עצמכם, חושפים שהזמן של חלומות לעתיד, חלף ועתה צריך לפעול כדי ליישם את החלום.

אנחנו לקראת חג חנוכה, חג האור, השמש הגיעה למזל קשת מביאה שמחה לכולם. אופיו של הקשת להיות פתוח לאנשים, מוכן להתנסויות והרפתקאות, והאופטימיות מופיעה במיטבה.

המעבר של פלוטו במזל גדי, המייצג מוסדות, ממסד והיררכיה, ממשיך וחושף כל התנהלות לא תקינה. אחרי הסיפור של הרפז והניסיון להתערב במינויו של רמטכ"ל חדש, שחשף מאבקי כוח בתוך צה"ל - בשבוע האחרון הפרשייה במשטרה מתעוררת בדיוק לפני מינויו של מפכ"ל חדש. הסיפור הזה מגיע עם הרבה רכילות, שנובעת גם ממקום של קנאה ומאבקי כוח. הצטרפות ראש הדרקון לפלוטו היא אמירה ללא רחמים. פלוטו לא יוותר, האמת תצא לאור ואחר-כך ינקו את האורוות, מה שהיה לא יהיה שוב.

במישור אחר, נחשפה הונאה כספית ענקית בשבוע האחרון. נמצאו יותר מאלף תעודות זהות מזויפות בלמעלה מ-40 עמותות של תלמוד-תורה וכוללים, וכל זה במטרה לקבל תקציבים גדולים, שאין להם הלימה למספר הקטן של האברכים.

הצמידות המתרחשת בהווה בין ראש דרקון וכוכב פלוטו במזל גדי, יש לה כוח. כוכב פלוטו הוא כמו מזל גדי, אוהב להיות ממוקד. תפקודו גורם לו להיות אוטוריטה, והוא נע עם המון כוח כדי לשנות את העולם. הצמידות הנוכחית אומרת לנו לתת אמון באינסטינקט הפנימי, להיות חזקים ואם יש צורך להפגין כוח, להציב מטרות גבוהות יותר ולהשיג אותן. אולי זה מסוכן לפעול בדרך כזו, אבל למעשה אין ברירה כי רק עם עוצמה פנימית שיכולה להתבטא בכוח, ניתן לעשות שינוי אישי או עולמי.

ביום שלישי בשבוע האחרון, בתאריך 23.11, התרחש אסון בבתי הזיקוק בחיפה, בגלל דליפת גז. כאן במדור בשבוע שעבר נכתב: "אנא זיכרו לשמור על ערנות, יש סכנה של שריפות. הנפטון משתתף, כך שגז יכול להיות הסיבה. או כל נוזל מסוכן... רצוי להרחיקו. הזהירות מתבקשת".

גם בני המשפחה בעוספייה, שחשדו שנרצחו על-ידי האב בגלל בעיות כלכליות, לאחר בדיקה התברר בשבת האחרונה שנספתה מהרעלה כתוצאה מדליפת גז.

הנסיך ויליאם וקייט מידלטון
לא לעולם חוסן [צילום: AP]

הנסיך ויליאם, נצר לבית המלוכה הבריטי, בן מזל סרטן, הודיע על אירוסיו עם בחירת ליבו קייט מידלטון, בת מזל גדי. הקומפוזייט מצביע על רומן. רומן, על-פי רוב, אינו בסיס למערכת נישואין, הוא נפלא ומדהים, כל עוד לא נכנס לתוך מסגרת ממוסדת. זה טוב ויפה לאהבה אינטנסיבית, הם לא יכולים להישאר אדישים זה לזו, אבל המטרות שלהם שונות. עוד בעיה שעולה מהמפה המשותפת, מצביעה על תקשורת המבוססת על רגשות, זה לא אידיאלי, מאחר שזה משפיע סובייקטיבית על הדרך שבה הם מביטים על העולם וגם על עצמם. היתרון במצב הזה הוא שאין להם סודות והם מבטאים את רגשותיהם באינטנסיביות ובפתיחות רבה, לטוב ולרע. בנוסף, השמש, בצמידות למרקורי, במולות לכוכב מארס בקומפוזייט, יש ויכוחים וחוסר הסכמה, שעלולים להתפתח גם למאבקי כוח.

כבת מזל גדי, העלמה קייט מידלטון מבקשת לעצמה בן-זוג שיעניק לה מעמד, כדי שתוכל לממש את עצמה כליידי - חלומה של כל בת מזל גדי, כך שהיא את מטרתה השיגה. הקידומים במפה של הנסיך מעידים שהוא מאוהב. הכוכבים במפה המשולבת והמקודמת בתקופה זו מעידים על רומנטיקה, על משיכה חזקה. אולם עם הנפטון, הם צריכים לבדוק אם אין להם אשליות, או אולי חוסר הבנה של המציאות בה שניהם חיים.

הקשיים יגיעו כאשר הכוכבים אורנוס ופלוטו יגיעו להיבט מדויק עם כוכב מארס בהורוסקופ של הנסיך וגם של הליידי - מצב זה יעורר חילוקי דעות גדולים שיחמירו במיוחד ויביאו למשבר, שיהיה קשה לשניהם להתגבר עליו.

בנוסף, אותו היבט ישפיע על הכוכבים במפה המשותפת והזעזועים יתחילו בשנת 2012 ויגיעו לשיאם בין 2015-2013.

"זו שגיאה לדבר על בחירה רעה באהבה, היות שברגע שבחירה קיימת, היא יכולה להיות רק רעה" [מארסל פרוסט].

השבוע...

26.11 הירח בטל משעה 06:40 עד שעה 08:01. תחושה של כוח באוויר היום. נפלא לקדם תוכניות. כל צעד שתתחילו בו היום ישרת אתכם לטווח הארוך. גם אם יצוצו קשיים, תתגברו עליהם. הביטחון העצמי במיטבו, אתם מתבטאים באופטימיות, בתקווה ובשמחה. האינטואיציה גם נושאת אתכם קדימה. נסו לא להשתולל. מילים מחממות את הלב נשמעות היום, ויש לכם גם יכולת טובה להעניק תשומת לב לאחרים.

27.11 היזהרו מהבטחות שלא ניתן לממש. האופטימיות דוחפת קדימה, האידיאל עלול לעוור הכל וכבר מחר יתברר שאין אפשרות לממש אותן. האינטואיציה יכולה להיות היום כלי חשוב, אל תנסו לעצור כל דבר בגלל הצורך בשליטה, הרשו לעצמכם ליהנות מבילוי חברתי משוחרר, אבל אל תגזימו לשום כיוון. יש מקום לבטא יצירתיות לאלה מכם שיודעים לעשות זאת בדרך הנכונה.

28.11 חוסר מנוחה וחוסר סבלנות מאפיינים את היום והיזהרו מהערות חסרות טקט, שעלולות לקלקל את הטעם הטוב של השבוע האחרון. הירח הבטל משעה 10:29 בבוקר עד שעה 11:34. הביקורתיות תאפיין יותר את הימים הקרובים. קיים רצון לשפר את עצמכם, בתפקוד היומיומי. יש נטייה לטעויות או להפסדים בגלל טעויות, כך שהעדיפו לדחות עסקות חשובות, בגלל שיש סיכוי לחישובים לא נכונים.

29.11 חוסר מנוחה ממשיך ומשפיע היום על התכנסות משפחתית או מפגש אחר, ההתפתחויות לא מתקדמות לפי הקצב שהייתם רוצים. האנרגיה שלכם מכוונת להשיג את המטרה בכל מחיר, אבל הניסיון לקדם את הדברים מהר מדי עלול לפגום בתהליך. הכעס שלכם נדלק מהר מדי, נסו להימנע מהתנהגות דוחה. שימו לב, הכל קורה בהגזמה.

30.11 נסו להירגע, לא תמיד צריך להיות מעשיים בכל מחיר. חוסר הסבלנות שלכם משפיע ומעורר דאגה סתמית, או חוסר ביטחון. שיחות עלולות לקבל אופי ביקורתי מאוד. הירח בטל משעה 13:16 עד שעה 14:15, לאחר מכן, התחושה משתנה, יש נטייה למחוות קטנות ושיקום האווירה, בכוונה להגיע להרמוניה. זמן טוב לקדם תוכניות אישיות בהצלחה. בשעות הערב בעיות המעוררות מאבקי כוח חוזרות לזירה האישית או העסקית.

1.12 האור חוזר היום לעיניים, הכל נראה זוהר יותר, ולא בגלל הנר שאנחנו מדליקים הערב לקראת חג חנוכה. היום ניתן לקבל התחייבות בכל תחום בחיים. האווירה רומנטית, מתאימה למפגש אינטימי. מתעורר רצון לחלוק את הדברים הקטנים עם בן הזוג או בת הזוג. גם מפגש חברתי מתאים הערב.

2.12 יש יותר נטייה להתחשב בזולת, אופטימיות עוזרת לתוכניות שלכם. הרגישות גבוהה, אתם שומעים את המילים הנאמרות בחושים אחרים והתחושה היא שאתם חיים בעולם נפלא. הירח בטל משעה 10:06 עד שעה 16:44 אחר-הצהריים. אם אתם נמצאים בזוגיות, האינטנסיביות הרגשית מאחדת אתכם. המטרות האידיאליות משפיעות והמוטיבציה בעלת אופי יותר רוחני.

3.12 יש נטייה להגזמה ואתם עלולים לאבד את השליטה. נסו להתכנס פנימה, לאסוף כוח ולהשתלט על עצמכם, יש לכם יכולת לעשות זאת. היום רגיש יותר, היזהרו בנהיגה ובכלל בכל מקום שיש לו אופי מסוכן. היו סבלניים בציפיות שלכם, נסו לקבל את המציאות, כשאתם מתקדמים צעד אחר צעד לקראת המטרה ושימרו על קור רוח.

כלכלה ושווקים

מבנה הכוכבים המשמעותי הבא צפוי בין התאריכים 18.12-29.11. יש היבטים המופיעים זה אחר זה, 3.12-30.11, אחר-כך כוכב אורנוס משנה מגמה בתאריך 5.12, אחרי כן כוכב מרקורי משנה מגמה בתאריך 10.12. ואחריו עוד היבט משמעותי צפוי בתאריך 13.12.

בתאריך 8.12, המהווה נקודת אמצע, עלולה להיות תגובה של השווקים לכוכב ונוס שצועדת קדימה.

השמש עברה למזל קשת, בתאריך 22.11 מזל אופטימי ושמח. הוונוס (פיננסים) מגיעה בתאריך 1.12 למזל עקרב (חובות ומיסים) ותשהה שם עד 7.1.11.

אנו מתקדמים לקראת שנה של הפתעות - בעיקר המעבר של כוכב יופיטר ואורנוס למזל טלה - אלה ידליקו את כוכב ונוס (פיננסים) במפה של מדינת ישראל, בהורוסקופ של ארה"ב ובמפה האישית של הנשיא ברק חוסיין אובמה.

יש לזכור שלמעשה סין היא בעלת החוב בגדולה של ארה"ב ומי שעקב אחרי התוצאות של ה-G-20, הבין שלאובמה לא היה את הכוח להשפיע על המשתתפים וההחלטות שהתקבלו העידו על צמצום השפעתו ומכאן גם חולשתה ארה"ב, שבאה לביטוי במלחמת המוחות בין ברננקי והסינים על ערך היואן.

השפעתו של כוכב נפטון על ההורוסקופ של מדינת ישראל חוזרת, ומכאן שלמרות העגמומיות המופיעה פה ושם, מצבה הכלכלי של ישראל ממשיך בכיוון חיובי ואין ספק שגילויי הגז או הנפט יקבלו עוד כותרות והנושא ימשיך להתפתח בהדרגה.

השילוב של ראש דרקון/פלוטו עדיין ברקע, עד לתאריך 7.12, כך שייתכן שהתנהלות לא ראויה של הבנקים תהיה לנושא מדובר בארץ ובעולם.

סין בכותרות
[צילום: יעקב בר-און]

סין נמצאת בכותרות, בעיקר בתחומי הכלכלה - ולא במקרה. היא הפכה לאימפריה בגלל השקעות שניתן לכנותן כ"מטורפות". תאריך הלידה של סין הוא 1.10.1949. כוכב סאטורן מטייל שם קדימה ואחורה, עד אוגוסט 2011. הסינים רכשו סחורות בכל העולם והשמועות הן, שרוב המתכות הנדירות נמצאות שם, ועתה מתעוררת תרעומת שלמעשה הם שולטים על חלק משמעותי של הצריכה הקיומית של האזרחים בעולם. התעוררות לנושא הביאה ארצות שונות בעולם לקדם חיפושים אחר מינרלים ומתכות באדמותיהם (אוסטרליה, קנדה, גרינלנד וכמובן בתוך ארצות הברית) במטרה להתחרות בסינים. הכוונה למתכות הנדרשות לייצור נשק, טלפונים סלולריים, מחשבים וכדומה. האירוניה היא, שרבות מהארצות העבירו את התעשיה שלהן לסין כדי להוזיל את העלויות, ועתה אלה מייבבות על אבטלה עולה. בנוסף, בתוך סין יש תהליך של זיהום אוויר, רעלים המשפיעים על איכות הסביבה, שזהו המחיר להיותה התעשיה המובילה גם בתחום הלוחות הסולאריים בעולם.

לאוכלוסיה שם אין מה לומר בשום נושא ואין ביכולתם לבחור דרך שתועיל להם, אבל התסיסה שם תתחזק בהדרגה ותגיע לקראת שנת 2012 ועל כך עוד נשמע ונקרא בחדשות.

ויש כמובן את הקשר הכלכלי עם ארה"ב, שהם לא מוכנים לחזק את המטבע שלהם, שהוא אחד הגורמים להיחלשות הדולר. לארצות הברית יש קושי להתמודד עם הסינים, או להשפיע, בגלל שהם בעלי החוב של אמריקה - ותחשבו על זה.

תאריך:  26/11/2010   |   עודכן:  26/11/2010
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
באבי יאר - גיא הריגה או ליתר דיוק אתר רצח המוני בדם קר שבפאתי קייב, בירת אוקראינה. מזג האוויר, כפי ששגור בפי החזאים - בהיר וקר; קור כלבים. במקום פארק, או ליתר דיוק סוג של חורש שאוקראינים עוברים ושבים בו. רבים, או ליתר דיוק רבות מהן עם תינוקות.
26/11/2010  |  יורם דורי  |   כתבות
ארתור קריסטל פרסם ב"ניו ריפבליק" ביקורת על ספר חדש מאת אומברטו אקו, המחבר המפורסם של "שם הוורד". הפעם הוציא אקו ספר מקיף על תולדות מושג היופי. מדובר במושג שהותר מחדש "לבוא בקהל" בשנים האחרונות, לאחר כמה עשורים שבהם שלטו במחלקות למדעי הרוח תפיסות דה-קונסטרוקטיביות והדיבור על יופי כמושג בעל תוכן משמעותי בעבור כל בני האדם היה בגדר "שיח מדכא".
26/11/2010  |  זאב שביידל  |   כתבות
כתבתו של טימותי סניידר ב"ניו-יורק רביו אוף בוקס", עוסקת במדינה שזקוקה לשינוי חברתי אך אין מי שיוביל אותו - בלרוס.
26/11/2010  |  זאב שביידל  |   כתבות
היום מצוין בכל העולם המאבק באלימות כלפי נשים. אצלנו, פעילות ארגוני הנשים מצוינת היום ברגשות מעורבים - מצד אחד נחקקו חוקים מתקדמים שעל הנייר אמורים לייצג את החשיבות שהמדינה רואה במיגור האלימות כלפי נשים, אך בפועל, כשאותן נשים מגיעות לסיפו של היכל המשפט, הן מקבלות מסר הפוך ולפיו האונס שעברו, ההתעללות הנפשית והפיזית לא שווים בעיני השופטים יותר מכמה אלפי שקלים בודדים. מערכת המשפט קיבעה לצערנו מכירת סוף העונה למותג כבוד האישה וגופה, זאת בשעה שלבתי המשפט יכול להיות תפקיד מכריע במאבק למיגור האלימות המינית, הפיזית והנפשית כלפי ילדות, נערות ונשים בוגרות, אלימות שהפכה למכת מדינה.
25/11/2010  |  רוני אלוני סדובניק  |   כתבות
"זו לא חוכמה להצליח כל כך בבימוי מחזה, כשבחרת בשחקנים כאלה מצוינים", אמרתי בחיוך למשה קפטן, בימאי "בחורים טובים", העולה בבית לסין. אבל קפטן הצנוע כיוון את ידו לעבר ציפי פינס, מנהלת התיאטרון, והעביר את המחמאה אליה. מחזהו של ארון סורקין, המבוסס על מקרה אמיתי, הפך לסרט שובר-קופות ומועמד לאוסקר ולגלובוס הזהב ב-1992. לפני שנתיים עלה בבית צבי והיה אף הוא הצלחה מוחצת. כעת יכול הקהל הישראלי ליהנות מהצגה מרתקת בצורה לא רגילה, המהווה חוויה יוצאת דופן.
25/11/2010  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il