|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

נהגי המירוצים במילכוד החוק

תמונת מצב מתגלגלת: הנהגים דורשים להתאמן ככל ספורטאי, לנוכח העיכוב החדש במלאכת החקיקה בכנסת
25/03/2004  |     |   מאמרים   |   תגובות
היו"ר בקפריסין

   רשימות קודמות
  בעלי המשאיות ייאבקו בייקור הסולר
  טיולים וארועי שטח - גם לכבוד החנוכה
  הספורט המוטורי - "ואלה שמות המייסדים"
  GM תרכוש גם את סאנגיונג?
  מנכ"ל חדש מתקרב בדהרה לתחנת הרכבת

תמונת מצב עדכנית: מושב החורף של כנסת הסתיים, ומצבו של הספורט המוטורי בישראל לא רק שלא השתפר, הוא הורע. הסוף אינו נראה לעין. נהגי המירוצים שבעי ההבטחות אינם מורשים להתאמן, הזמן אינו פועל לטובתם.

המאמצים הקדחתניים שנערכו באחרונה למיסוד הספורט המוטורי, לא הניבו דבר. כך עולה מסמך שהגיע לידי, בו פונה סגן שרת החינוך, ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי), ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ שלום שמחון (עבודה), בבקשה לדחות את הגשת הצעת חוק הנהיגה הספורטיבית - שהיתה אמורה להיות מוגשת זה מכבר.

בכנסת:
מיסוד הספורט המוטורי בחקיקה ראשית היה אמור להחל עוד במושב החורף החולף של הכנסת, ועתה ניכר כי המועד האפשרי הקרוב ביותר יידחה לכל הפחות עד לפתיחת מושב הקיץ הבא. ח"כ הנדל הוא הגורם מהממלכתי רם הדרג ביותר שהופקד על הנושא, מתוך כוונה מוצהרת של גורמי ממשל בכירים ביותר, כמתואר בהמשך, להסדיר את הנושא בחוק. זאת מתוך מגמה מוצהרת לקדם את כלכלת מדינת ישראל ולשדרג את מעמדה בקרב הקהילה הבינלאומית.

"מאחר ומדובר בהצעה מורכבת ביותר, שיש לה היבטים רבים הן מבחינת דיני התעבורה, דיני ביטוח והדין הפלילי, ויש לגביה מעורבות של מספר משרדי התחבורה, החינוך (רשות הספורט) ולרבות המשטרה והמשרד לביטחון פנים, אבקשך שלא להגיש את הצעה לקריאה ראשונה במליאה, אלא לאפשר לממשלה לסיים את הצעת החוק, ולהניח את ההצעה על שולחנה של הכנסת, וזאת במהלך מושב הקיץ הקרוב", פונה הנדל לשמחון.

כך מבקש הגורם הממלכתי הבכיר ביותר שדחק עד כה לקידום הנושא, אשר לפתע הוא חוזר בו מדבריו הקודמים, ומבקש ארכת זמן לנושא הנמצא בדיון עוד משנות ה-70'. "ברצוני להאיר את תשומת ליבך שח"כ רצאבי התחייב להמתין עם הצעת החוק עד להנחת הצעת הממשלה בנושא זה על שולחן הכנסת. נראה לי, כי בהיות ח"כ רצאבי ח"כ חדש יחסית, כדאי שלא להכשילו בכך שהתחייבותו בכנסת אינה התחייבות", מקדים ח"כ הנדל בקביעה תמוהה, שגם מטעה עובדתית - שכן תוקף התחייבותו של ח"כ רצאבי - אינה בלתי מוגבלת בזמן!.

אתר האינטרנט של מפלגת האיחוד הלאומי, מפרסמת ללא רשות כתבות של כותב שורות אלה אודות הספורט המוטורי, תוך שינוי הכותרת ומתן מחמאות לחבר הכנסת, מייסד 'תקומה'.

"הצעת חוק 'הספורט התחרותי בנהיגה' (התשס"ג-2003, פ/1227) של ח"כ הרצאבי, תובא לקריאה ראשונה עוד במושב החורף הנוכחי של הכנסת", הוחלט ב-9.3.04 פה אחד, בהצבעה בוועדת הכלכלה של הכנסת. עתה נמסר לי מח"כ רצאבי, כי הוא נעתר להעניק לח"כ הנדל ארכה בת שבועיים בלבד, כלומר שאם לא תוגש הצעת החוק הממשלתית עד לאמצע מאי, הוא יגיש את הצעתו שלו כהצעת חוק פרטית, על כל המשתמע מכך.

הפרטים המתבררים עם יציאת הכנסת לפגרת הפסח, מקצינים עוד יותר את המשבר שכבר החל להתברר שבוע קודם לכן, עת עשרות נהגי מירוץ ישראלים, התכנסו לפגישת חירום על-רקע הכוונה להסדיר את הספורט המוטורי בחוק המדינה. הליכי החקיקה התקבלו בתחילה על-ידי כל חובבי הספורט המוטורי בארץ בשמחה חסרת תקדים, אך עתה מתברר כי למעשה נקלעו הספורטאים למילכוד שהרע את מצבם.

מחאת נהגי המירוצים
נהגי המירוץ הישראלים מחו בכינוס על הקרקוע מאונס, שהוטל עליהם בעקבות האיסור הגורף של משטרת ישראל - המטרפדת עתה ארועי ספורט מוטוריים אשר אינם עומדים בדרישות החוק - שאינו קיים. הסטטוס קוו שעמד שנים בתוקף - לשביעות רצון הצדדים, הופר באחת על-ידי המאמץ הקונסטיטוציוני. המשטרה מנסה לאחוז את המקל משני קצותיו, היא פועלת בלא הנחיות מגבוה, וכל מפקד בשורותיה נוקט במדיניות עצמאית.

בהנחיית המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דוידה (דידי) לחמן-מסר, לא יעבור ניצב יעקב רז, מפקד משטרת התנועה הארצית, לשרת כמתוכנן בתפקיד מנכ"ל הרכבת, אך הוא טרם הביע דעה נחרצת בנושא מירוצי הרכב. עוזרו הוותיק, נצ"מ משה בן-זיקרי, ראש מת"ן (מחלקת התנועה), הביע דעה נחרצת ושלילית, והספורט עצמו נאסר עד להודעה חדשה.

נהגי המירוץ ניתפסו אל תוך תקופת ביניים בלתי מוגבלת בזמן, במהלכה נאסרים אירועים מוטוריים שפעם היו מותרים ללא כל בעיה. יוצאים מן הכלל הם מופעי הבידור בליגת יונדאי אקסטרים המהלכת על חבל דק, ותחרויות ניווט השטח - לגביהן מקפידים המארגנים להכריז כי הינן בלתי תחרותיות בעליל, וכך משתחררים מאיום אכיפת חוקי התנועה. המירוצים האמיתיים, בה המהירות התחרותית היא הקובעת את זהות המנצח, נותרה אסורה והאיסור נאכף לפתע בקפידה. הכל נתון בהמתנה לאישור כנסת ישראל - שכרגיל אינה מזדרזת במלאכת החקיקה.

נהגי המירוץ התכנסו במוסך המרכזי של סובארו בהרצליה, לאחר שבוועדת הכלכלה של הכנסת התגבשה קואליציה של ימין ושמאל - למען העברת חוק הספורט המוטורי לקריאה ראשונה במליאה. במקום "תזכיר חוק הנהיגה הספורטיבית", שעמד להיות מועבר כהצעת חוק ממשלתית, עליה שוקד משרד הספורט בגלגוליו השונים, נעקף בישורת הארוכה על-ידי 'הצעת חוק הספורט התחרותי בנהיגה" של ח"כ אהוד הרצאבי (שינוי). יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שאול שמחון (עבודה), הנחה את הצדדים להכין את החומר לשלב הבא בחקיקה - עד לסוף החודש!.

גורמי ממשל רמי דרג
אלא שהליכי החקיקה, שהחלו בקול תרועה רמה מצידם של הפוליטיקאים, מתגמדים באחרונה לקול דממה דקה. המושכים העיקריים בחוטים - שר התחבורה אביגדור ליברמן, וסגן שרת החינוך, ח"כ צבי הנדל, מתמקדים בהתקפות על ראש הממשלה אריאל שרון בנושא ההינתקות מהשטחים, וזונחים את הבטחתם לקדם את הספורט המוטורי בישראל.

שני הסמנים הימניים של הממשלה פעלו עד כה בתמיכתו הבלתי מסוגיית של ח"כ עמרי שרון (הארלי דייוידסון), ששוב אינו פנוי כקודם לסייע מאחורי הקלעים. עמרי פעל בשליחות אביו שעמד על התרומה חסרת התקדים שיכול הספורט המוטורי להביא לכלכלת ישראל, ולשידרוג מעמדה של ישראל בקהיליה הבינלאומית - כפועל יוצא מכישוריהם של הספורטאים המוטוריים הישראלים, המגיעים לתוצאות מרשימות על-גבי מסלולי מירוצי הרכב בחו"ל.

גורמים כלכליים קבעו, כי תרומתו הפוטנציאלית של ענף מרוצי הרכב לכלכלה הלאומית הישראלית, יגיע למאות מיליוני דולרים בשנה, כאשר מדובר בהכנסות ישירות שאינן לוקחות בחשבון הכנסות עקיפות מתיירות, פירסום, חסויות ואגרות ממשלתיות. לנוכח ה'כסף הגדול' המתגלגל בענף החלו לעסוק בו עשרות אנשי עסקים, המפעילים לחץ כבד על מקבלי ההחלטות בדרג הממשלתי.

משרד התחבורה החליף בשנים האחרונות יותר שרים מכל משרד ממשלתי אחר, ועוד היד נטוייה. אם תיצלח דרכה של תכנית הינתקות של ראש הממשלה, יהיה אביגדור ליברמן ראשון המתנתקים מהממשלה, ועימו עלול לרדת לטמיון מאמץ החודשים האחרונים למיסוד הספורט המוטורי. ליברמן חבר לסגן שרת החינוך, ח"כ צבי הנדל, להמשך הדרך שהתווה שר הספורט הקודם, אלוף (מיל.) מתן וילנאי, יחד עם מנכ"ל משרדו דאז, נחמן שי ("שתו מים"). השמאל והימין מושכים לכאורה לכיוון משותף, אלא שידוע לאן מובילה הדרך רצופת הכוונת הטובות. הנהגים כבר נופלים באמצע הדרך בין הכסאות.

ועדת הפיילוט
בעוד שהפוליטיקאים חוברים לקואליציה נדירה למען מיסוד הספורט, הרי שהנהגים עצמם אינם משכילים להציג חזית אחידה מול המערכת. יו"ר עמותת הנהגים, דני לוי, נאבק בעמיתו מישל גדז', כגירסה כחול לבן למאבקים המתוקשרים של נהגי המירוץ המתולוגיים אלן פרוסט ואיירטון סנה, ובעד לסדקים חודרים גופים המעלים מחשבות חדשות בקרב מקבלי ההחלטות. מנכ"ל משרד התחבורה, בן-ציון סלמן, החליט בשנה שעברה על על עריכת מרוץ ניסוי אותו כינה 'פיילוט', והשנה הכריז השר הממונה על גניזה לכאורה של הרעיון.

הפיילוט הוא מונח שהפך מילה נירדפת לשלב הראשון לקראת מיסוד הספורט המוטורי. 3 'פיילוטים' שונים הוגשו על-ידי נהגי המירוץ הוותיקים, לפיקודי צפון, מרכז ודרום של המדינה. המירוץ הראשון עמד להיערך עוד לפני שבוע ברמת הגולן, מירוץ נוסף של ברוך שליט, 'סיאט ערד' וראלי נגב של 'זום 77'. אלא שאז באה אשת מינהל מקרקעי ישראל וסייעה בידיו של מיכאל רוזליו להגיש את ראלי דרך הבשמים, ולנוכח 5 ההצעות החליט משרד התחבורה לצאת בהכרזת ביטול לכאורה של כל פרויקט הפיילוט.

עתה נודע לי, כי הודעת שר התחבורה בדבר ביטול הפיילוט נערכה במגמה להשקיט את הרוחות, בעוד שההכנות לקראת עריכתו ממשיכות הרחק מהעין הציבורית. על-בסיס הנחת עבודה פנימית כי נושא הביטוח הגיע לפתרון, מקווים במשרד התחבורה לחתוך את סרט המרוץ הראשון עוד בימי כהונת השר הנוכחי, ולשם כך בדעת המשרד לפרסם בקרוב בעתונים הודעה רשמית, המזמינה הצעות פומביות לעריכת 'פיילוט' כדת וכדין.

בראש הוועדה שהוקמה לצורך קידום הנושא יושבים עתה: עוזי יצחקי, מחליפו של צבי יוזנט האחראי על תחום היבשה, חווה בן ארי, מנהלת אגף הרכב, הדובר אבנר עובדיה, עו"ד מלי סיטון - יועמ"ש, ונציג הציבור - ראם סמואל, נהג המירוצים ובעל חברת 'מסלולים', שהקים באחרונה מגרש מוטורי יחיד מסוגו ליד בית הספר למקצועות הנהיגה באשדוד.

כבר עכשיו ניתן לקבוע בוודאות גבוהה, כי חוק הספורט המוטורי ייצא בסופו של דבר לדרכו. אלא שהדרך מסתמנת כארוכה ומייגעת מאוד. נהגי המירוץ נפלו עתה בלא משים לתוך מילכוד אותו איש לא חזה מראש, והם נזכרים כי חזונם מרחיק עד לשנות ה-70', ימים בהם שמעון פרס כיהן כשר תחבורה. הנהגים אומרים כי אינם רוצים להמתין שיגיעו לגבורות, כדי שיותר להם להתחרות ברכבם על אדמת ארץ הקודש.

תאריך:  25/03/2004   |   עודכן:  25/03/2004
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הנה לפנינו מר איקס. שופע נופת צופים של הזדהות עם העניין הפלשתיני והכורח לעשות שלום בכל מחיר, תמורת ויתורים מפליגים לאויב. לועט דברי נאצה צדקתניים כלפי ה"פשיזם" הישראלי, החל בשרון וכלה באפי איתם ושאול יהלום. סגנונו הצדקני ושופע הדוגמטיות והמליצות הריקות באיצטלה של ליברליות, המגנה ובולם בלגלוג ושיסוי כל מחשבה רעננה מאחורי חזות נינוחה של נבערות צדקתנית, דומה שהולם את הופעתו ההדורה.
25/03/2004  |  מיכאל שרון  |   מאמרים
אחת השגיאות היסודיות, של כל מי שמבקש לחזות את הצפוי להתרחש בעתיד, כדי להיות מוכן לקדם את פניה של כל רעה-חולה שאולי תנחת על ראשה של האנושות - היא הניסיון להסיק מסקנות ולהכין תוכניות-מנע רק על-פי תבנית אירועי העבר.
25/03/2004  |  עמי דור-און  |   מאמרים
לפני למעלה מעשר שנים, כאשר האינתיפאדה הראשונה פרצה בארצנו, מצאתי את עצמי ללא פועלים. הפועלים היחידים שהסכימו ועבדו בגוש קטיף היו שכנינו הפלשתינים. באותה שנה גידלתי פלפלים ועגבניות שרי ליצוא.
25/03/2004  |  מוטי סנדר  |   מאמרים
שמעתי שאריק שרון דיבר על זכותו של עם ישראל להתגונן בפני מרצחיו ושר הביטחון התנצל שיאסין היה אחראי לרצח של מאות יהודים ואלפי פצועים.
24/03/2004  |  אורי נטע  |   מאמרים
התמיכה שנתן ביבי נתניהו לתוכנית ההינתקות של שרון לוותה בשלושה "תנאי ברזל", כמו שביבי חזר והתחייב מאחורי כל מיקרופון ולפני כל מצלמה. גזור ושמור, כי אם ביבי אכן יעמוד במילתו, אין סיכוי שהוא יצביע בעד התוכנית.
24/03/2004  |  אביעד ויסולי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
גלנט הבטיח שוויון    גלנט איים על ביבי בווטו על חוק גיוס שהוא בלוף    באנו לעודד אותו להתמיד    אילו יצא אלינו היה נתקל במאות שהם קהל אוהד
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לצערי, מנהלי המשא-ומתן לפדיון 133 יהודים, הנמצאים כבר מאה ותשעים יום בגיא ההריגה העזתי, אינם משתחררים מיצר הנקמה
עדנה ויג
עדנה ויג
המשורר הרצל חקק היה בן כשנתיים בעלייתו לארץ, אך הוא מתאר בשיר את העלייה    הוא זוכר את כל שאירע    הם הגיעו מעירק "מבבל בהסתר" לפרס "לארצה של המלכה אסתר"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il