בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
כיבוי שריפות - זול יותר לצלם
|
כל מה שצריך לעשות כדי לתפוש מציתים לאומניים, הוא להציב מצלמות במיקומים מועדים לפורענות ברציפות, דבר שהוא קל וזול יחסית לכל השקעה אחרת בנושא, אם באמת יש עניין לגלות מי הצית מה ולמה
לכל אש יש מצית
|
אברהם בן-עזרא
|
הנושא הלוהט הוא באמת לוהט, והוא האש בכרמל, והמלחמה הכי יעילה בנושא הלוהט היא טיפול במציתים, שדי ברור מי הם ומה הם מניעיהם - וכפי שפורסם, חלקם גם נתפסו בשעת מנוסה ממעשה הצתה בקריות
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
מדיווחי התקשורת במרקע הטלוויזיה על אודות האש בכרמל, עולה כי רוב השדרים מתאמצים להסתיר מהציבור מידע על אודות מקורות ההצתה וההתחקות אחריהם. ידיעה קצרצרה של רוני דניאל, כי אנשים פרטיים נקטו יוזמה וכיסו שטחים מיוערים המועדים לפורענות של הצתה בגליל, וכי יוזמה זו העלתה ממצאים מחשידים ברורים - נבלמה בעודה בתחילתה, ודניאל הושתק מיד, כדי שהנושא לא "יוסט", חלילה, מהמתווה שנקבע לו על-ידי מפלגת השמאל בדמותה של התקשורת הישראלית. ראש הממשלה מוצג בראי מפלגת השמאל התקשורתית, כאילו הוא מדווח על ניצחונו מול האש, דבר שרחוק מהמציאות, שכן ב"מלחמה" זו יש רק מפסידים; בין מעט, בין הרבה; ובנוסף, שמעתי את דבריו של ראש הממשלה בשידור בו מדובר, ונחה דעתי כי ראש הממשלה לא נקט בלשון של מנצחים כלל. אלא שכך "ראה" השדרן את נאומו של ראש הממשלה, ועם עיוות קל ולגלוג שגרתי - העביר מסר לא אובייקטיבי לקהל הצופים. כל מה שצריך לעשות כדי לתפוש מציתים לאומניים, הוא להציב מצלמות במיקומים מועדים לפורענות, ברציפות, דבר שהוא קל וזול יחסית לכל השקעה אחרת בנושא, אם באמת יש עניין לגלות מי הצית מה ולמה. יאמרו, ודאי, מה אני מעלה חשדות בעוד האש בוערת. אכן, אני מעלה חשדות במפורש, בעוד האש בוערת. החשדות עולות כלפי כל מי שמקשיב למה שנאמר בכל זאת בתקשורת ורוצה לקלוט את מה שהיא רוצה להסתיר. כמובן שהרעיון להתמגן על-ידי רכישת מטוסי כיבוי הוא טוב, אבל נראה לי כי לא יהיה לטייסי הכיבוי עבודה אם יינקטו כמה פעולות תומכות אחרות, בתחום האיתור, החקיקה, הענישה והאכיפה.
|
תאריך:
|
06/12/2010
|
|
|
עודכן:
|
06/12/2010
|
|
אברהם בן-עזרא
|
כיבוי שריפות - זול יותר לצלם
|
|
"תעזוב עכשיו", הם אומרים לי, "תן לחבר'ה להתגבר על השריפה ולכבות את האש. לכל החשבונות יש לך זמן אחר-כך. תחשוב על המורל. די"! אבל אינני יכול. אני זועם עכשיו. כשקוברים את המתים. כשבתים נשרפים. כשאנשים עומדים חסרי-אונים מנגד וחרדים לרכוש, לזיכרונות, למכתבים, לתמונות, לכל מה שבו משתמר העבר האישי והמשפחתי, הרגעים שהונצחו, החפצים שכל הנוגע בהם נוגע בחיים. עכשיו. אין לי כוח לתבונה החבוטה האומרת כי הכעס הוא בלתי שקול כשהוא פורץ ברגע הסערה, כי יישוב הדעת תובע שהזמן ילך במהלכו ויאפשר לכל חכמי הדברים העבשים להתאסף ולחקור ולהגיע למסקנות, ולהישבע כי הכל ישתנה למן הרגע בו יתאספו הראיות למחדל הקולוסאלי. אני יודע, מה לעשות, הורגלתי לכך מכבר, כי רגע השבועה בשפתיים הוא גם רגע ביטולה בלב.
|
|
|
לשם הערכת משמעותם של מסמכי מחלקת המדינה של ארה"ב שהופצו באתר ויקיליקס, יש להבחין בין ארבעה סוגי תקשורת - מודיעינית, ביטחונית, מדעית ודיפלומטית בין מדינת האם ובין אנשי נציגותה במדינה המארחת.
|
|
|
כידוע, חג החנוכה הוא לזכרו של נס. השנה במו עיני הייתי עד לנס שכזה.
|
|
|
לאחרונה קיבלתי בדוא"ל את "סיפור הדברים" או באנגלית The Story Of Stuff - אחד מסרטוני האינדוקטרינציה הנפוצים ברשת שנועדו לחנך אותנו לחיות "חיים נכונים". הסרט הפך לחומר לימוד בכיתות בארה"ב ובישראל, וצפו בו כבר מיליוני אנשים בעולם. הוא מתיימר להציג את תרבות הצריכה, תוך שימוש במוטיבים המציירים את איש העסקים כנצלן נפוח מידות מעוטר בסמל הדולר, המושיט את נעליו לצחצוח לנציג ננסי ורזה של העם. הסרט מסביר במלל ובאיור כיצד הורסת האנושות את כדור הארץ באובססיביות של צריכת יתר רעילה, כאשר על הכל מנצחים אינטרסים תאגידיים המכפיפים את השלטונות ואת הגופים הציבוריים לרצונם.
|
|
|
אלעזר גרנות הוא בבחינת משורר עלום ולא מוכר לרוב קוראי השירה בארץ. חרף היותו שייך לדור הפלמ"ח, חרף הקריירה הפוליטית העשירה שלו, חרף עשרות המאמרים שפרסם בשעתו בפולמוסים מפלגתיים רבים, הוא נפקד משורת המשוררים המוכרים. ורק בני הדור שהיו נערים צמאי שירה טובה בשנות החמישים והששים, רק הם עודם זוכרים את שיריו ומתגעגעים אליהם. כשהם משקיפים אחורה אל נעוריהם, שיריו המעטים, הקצרים והיפים כל כך, עולים בזיכרונם המתעמעם. אחד מהם הוא אבנר פרץ, מתרגם עורך ומשורר, המקדיש את חייו לתיעוד תרבות הלדינו היהודית.
|
|
|
|