|   15:07:40
דלג
  פזית רבינא  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
ג'וליאן אסאנג' [צילום: AP]

ציוץ אחד יותר מדי

האם השוודית שהאשימה את מייסד ויקיליקס בעברות מין התנדבה לעזור לפלשתינים כדי לשפר את תדמיתה? מה שבטוח, ציוצי הטוויטר שלה לג'וליאן אסאנג' לא תואמים מישהי שעברה טראומה. תשאלו את הסופר הישראלי שמאוהב בו
25/12/2010  |   פזית רבינא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
ישראל זמיר על אסאנג':
"הוא גמיש וחתולי, ונע במרחבי החלל האינטרנטי כמו סופרמן. באותם מקרים נדירים שבהם הוא צף מן החלל לעולם האמיתי, זה כמו תרגיל קונג-פו מרהיב. הוא כמעט לעולם אינו אוכל או שותה"

הדרמה המתחוללת סביב מעצרו של מייסד 'ויקיליקס', ג'וליאן אסאנג', קיבלה בראשית השבוע שעבר טוויסט ישראלי לאחר שהתברר כי אנה ארדין, אחת משתי הנשים השוודיות שהאשימו את אסאנג' בביצוע עברות מין, עזבה את שוודיה כדי להשתתף בפרויקט התנדבות לטובת הפלשתינים בשטחים הכבושים.

ארדין, כך התברר, מנהלת מזה זמן בלוג בשם ARDIN.SE שבו היא מפרסמת פוסטים קצרים מחיי היומיום שלה, הכוללים חוויות אישיות לצד הגיגים אידיאולוגיים. באחד הפוסטים האחרונים, שלצדו הופיעה תמונה של מפת ישראל לצד תמונת נוף פסטורלי עם רועה צאן, יידעה ארדין את קוראיה כי היא עוזבת את שוודיה לטובת פרויקט של שלושה חודשים שבהם תעבוד כמתנדבת בכפר יאנון "בשטחים הפלשתינים הכבושים", במסגרת פרויקט של 'תוכנית הליווי האקומנית' שבה מספקים מתנדבים מרחבי העולם הגנה לקהילות פגיעות, ומנַטרים אלימות ופגיעות בזכויות אדם.

יאנון הוא כפר מוכר מאוד. הנוף עוצר הנשימה באזור הכפר מושך מתנדבים רבים, ויש לו היסטוריה ארוכה של עימותים מתוקשרים עם מתנחלים, הידוע שבהם עם אברי רן מחוות גבעות-עולם.

אלא שאנה ארדין מעולם לא הגיעה לכפר יאנון. בסוף השבוע שעבר, למרות הסערה, נפתח מצוד תקשורתי ענק אחריה. לא היה ארגון תקשורת בעולם שלא ניסה בסוף השבוע להגיע ליאנון, אולם עקבותיה של ארדין נעלמו. האם היה זה ניסיון של ארדין, שבין השאר זכתה לכינוי המפוקפק 'האשה השנואה ביותר בעולם', להיעלם לזמן מה, לנשום אוויר ולהוריד מעל גבה את מאות אלפי התומכים של אסאנג' ברחבי העולם?

האם ארדין נבהלה, או שהיה כאן ניסיון לתקן דימוי של פעילת שמאל שנפגע קשות בגלל העימות עם אסאנג', וזאת באמצעות יצירת פרופיל חדש שמחזיר אותה לטריטוריה של 'הטובים' בזכות החיבור שלה כמתנדבת למען הפלשתינים?

התעלומה 'להיכן נעלמה אנה ארדין' עדיין לא נפתרה. מה שברור כעת הוא שהיא מעולם לא הגיעה לכפר יאנון. לדברי המתאמת של פרויקט הליווי האקומני, פולין נונו, ארדין נאלצה לבטל את בואה לארץ הקודש. "היא מאוד מאוד מאוכזבת", הסבירה נונו. "היא עברה עשרה ימי הכנה בשוודיה, אולם בעקבות המצב החליטה לדחות את בואה".

האל היווני של הסייבר-ספייס

כן, ארדין היא ללא ספק בחורה מוכשרת, אך לא מוכשרת דיה כדי להעלים את עקבותיה האלקטרוניים באינטרנט, שכנראה יהפכו את ההאשמות נגד אסאנג' בעברות מין למגוחכות

כן, ארדין היא ללא ספק בחורה מוכשרת, מה גם שאיש אינו יודע עדיין היכן היא. אולם ארדין לא הייתה מוכשרת דיה כדי להעלים את עקבותיה האלקטרוניים באינטרנט, ואלה כנראה יהפכו את ההאשמות נגד אסאנג' בעברות מין למגוחכות.

העיתונאי האמריקני המוכשר קרייג אונגר, מחבר רב-המכר 'House of Bush, House of Saud', חפר בבלוג של אנה ארדין והגיע גם לחשבון הטוויטר שלה. הוא סרק את הציוצים ששלחה בימים שלאחר האונס לכאורה, והגיע למסקנה שהציוצים אינם תואמים התנהגות של מי שעברה טראומה כגון אונס.

במיוחד הסבו את תשומת לבו של העיתונאי שני ציוצים. האחד, שבו שלחה ארדין מסר שלפיו אסאנג' מעוניין להגיע לפסטיבל הקיץ השוודי 'חסילון'. "ג'וליאן רוצה למסיבת חסילון, האם יש למישהו זוג כרטיסים להיום או למחר?" צייצה ארדין. הטוויט השני, 12 שעות אחר כך, היה מעניין עוד יותר: "השעה שתיים לפנות בוקר, אני קופאת מקור בחוץ יחד עם האנשים הכי קולים בעולם, מדהים!"

אכן מדהים. ומה שנותר הוא לראות איך התביעה בשוודיה תנסה לגשר בין העברות החמורות שבהן מואשם אסאנג', לבין שורת הציוצים שהשאירה אחריה אנה ארדין.

מי שכנראה מאוהב באסאנג' הוא ישראל שמיר. בהתכתבות עמו, ביקשתי משמיר שיתאר בעבורי ממקור ראשון את התרשמותו ממפגש בלתי אמצעי עם ג'וליאן אסאנג'. שמיר נענה ברצון. הוא מתאר את אסאנג' כ'קפטן ניאו' מתוך טרילוגיית המטריקס. "הוא גמיש וחתולי, כותב, ונע במרחבי החלל האינטרנטי כמו סופרמן. באותם מקרים נדירים שבהם הוא צף מן החלל לעולם האמיתי, זה כמו תרגיל קונג-פו מרהיב. הוא כמעט לעולם אינו אוכל או שותה.

"אפשר למצוא אותו כמעט תמיד רוכן מול מסך או שניים של מק'פרו, בעוד האלתר-אגו הדיגיטלי שלו מבצע תרגיל מלחמה וירטואלי פנטסטי. כמו ניאו, הוא האקר טבעי. יום אחד", מהגג שמיר, "יהפוך ג'וליאן למלאך השומר של כל ההאקרים או לאל היווני של הסייבר-ספייס, הנע לעד על גלשן מוזהב במרחבי החלל האינטרנטי".

אי-אפשר שלא לאהוב אותו, מוסיף שמיר. הוא תמיד אדיב, שקט, עדין ואפילו צנוע. הוא מנהיג מבלי להנהיג, מדריך מבלי לצוות, לעולם אינו מרים את קולו. ניאו שלנו מודרך על-ידי אידיאל השקיפות החברתית". כן. שמיר ללא ספק מאוהב. כנראה גם אנה ארדין ועוד כמה מיליוני מעריצים.

פעילת שמאל אנטי-קסטרו?

אולם ביטול הנסיעה לארץ הקודש לא הוריד את ארדין מהכוונת של תומכי אסאנג'. ארדין מסומנת באינטרנט כסוכנת CIA שטמנה מלכודת דבש לאסאנג', האיש שחשף את מסמכי הפנטגון ומברקי מחלקת המדינה.

האיש שאחראי לחיבור בין ארדין לדימוי ה-CIA שלה הוא ישראל שמיר, סופר ומתרגם מחונן שעלה לארץ בראשית שנות ה-70. אמו, אסתר שלומו בסקי, מתגוררת ביישוב עלי. שמיר, לעומת זאת, הוטבל לפני שנים אחדות לנצרות בכנסייה היוונית-אורתודוקסית ומתגורר כיום בשוודיה. בשנים האחרונות הוא פרסם מאמרים אנטי-ישראלים חריפים, והעיתונאי בן-דרור ימיני אף כינה אותו "אנטישמי".

חבריו היותר קרובים, מקרב העלייה הרוסית, מתחלקים לשניים: כאלו המגדירים את שמיר כמי ש"הלכה לו הקופסה", וכאלו שאומרים ש"הכול משחק" וזה "לא רציני". ישנו איזי הסופר והמתרגם המעולה, הם אומרים, וישנו איזי האנטישמי. "יש בעיה, אך לא צריך להתייחס לזה יותר מדי ברצינות", הם אומרים.

אולם במה שקשור לג'וליאן אסאנג' ואנה ארדין, זה כנראה כבר סיפור אחר. שמיר, העובד כרגע ככתב מקומי לענייני מודיעין של מגזין השמאל הנחשב 'CounterPunch' בעריכת אנדרו קוברן, פרסם באחרונה מאמר שבו הוא טוען כי לארדין, המתוארת בתקשורת כסוג של שמאלנית, יש קשרים, רחמנא ליצלן, לקבוצות אנטי-קסטרו הממומנות בידי ממשלת ארצות הברית וקבוצות אנטי-קומוניסטיות.

לדברי שמיר, ארדין אף כתבה לכתב עת שוודי הממומן על-ידי ארגון המתנגד לקסטרו ובעל קשרים ל-CIA מאמר ביקורת התומך בקבוצה קובנית פמיניסטית בשם 'נשים בלבן', המקבלת תמיכה מממשלת ארצות הברית. ומעבר לכך, מטעים שמיר במאמרו, ארדין גורשה מקובה בשל מגעיה עם קבוצת 'נשים בלבן'.

אז נכון לעכשיו יש אלפים רבים בעולם שמשוכנעים שאנה ארדין היא סוכנת CIA, שמשימותיה נעות בין פעילות מחתרתית בקובה, הטמנת מלכודת סקס למייסד 'ויקיליקס', ותמיכה בפלשתינים באמצעות הכנסייה השוודית בפלשתין.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  25/12/2010   |   עודכן:  25/12/2010
פזית רבינא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ציוץ אחד יותר מדי
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אין כניסה
25/12/10 22:08
2
זיקני ציון
26/12/10 01:42
3
אליק א.
26/12/10 05:37
4
מוציקו
26/12/10 07:44
 
ביינתים
26/12/10 08:32
 
ביינתים
26/12/10 16:27
5
עדינה קליין
26/12/10 10:59
6
הבוחן
26/12/10 11:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האם פנינת הנדל"ן היהודית במזרח העיר עומדת ליפול לידיו של משקיע פלשתיני? תחילת הסיפור בבוקר ירושלמי לפני יותר מארבעים שנה, אז לקח רחמים עבוד לוי ז"ל, בן לעדת האורפלים בשכונת נחלאות, את שני בניו לטיול ארוך. הם צעדו מנחלאות עד לשכונת ארמון הנציב, וניצבו לבסוף בנקודה שממנה נשקף נוף פנורמי מדהים של ירושלים העתיקה והחדשה.
25/12/2010  |  הודיה כריש-חזוני  |   כתבות
צחי הנגבי ויעקב גנות שוב על השיפודיה של הטהרנים. פרקליט המדינה משה לדור גמר אומר להרשיע את הנגבי גם בפרשת המינויים הפוליטיים, ויהי מה; יריביו של גנות במשטרה ומחוצה לה, וכן כל אותם טהרנים, מטעם עצמם, פועלים כדי לסכל את מינויו לתפקיד המנהל הכללי של המשרד לביטחון פנים. אלה גם אלה פועלים באופן המעורר שאלות.
25/12/2010  |  יואב יצחק  |   כתבות
יוסוף יושב מתחת לגג הבטון שמגן עליו מהגשם, ולבו מר. הוא מוזג לי קפה שחור חזק שהרתיח על גזייה קטנה. סביבנו לבֵנים, קרשים ומסמרים. הרוחות הקרות שמנשבות בחוץ שורקות בעוז, כאילו מבקשות להשמיע קול אחר, לקבל מעט מתשומת הלב הנתונה כולה לממטרים.
24/12/2010  |  אסף גבור  |   כתבות
אנו בתקופה בה יש מעט כוכבים במזלות אוויר, כלומר - פחות דיבורים, יותר מעשים, והלב מנחה כיצד לפעול. אחרי ליקוי הלבנה שהתרחש בתאריך 21.12, יש מוכנות, שאופייה יותר אינטנסיבי, להיכנס לפרק הבא, שמתאפיין עם מעברם הצפוי של הכוכבים למזלות החדשים, אורנוס ויופיטר עוברים למזל טלה, ופלוטו כבר נמצא במזל גדי. משמעות הדבר, שלא נשארים במקום שבו שהינו לאחרונה, אנו מתחילים להבין לאן אנו רוצים ללכת וגם אם אין עדיין תמונה מושלמת וברורה, ההחלטות מושפעות מהאיתותים המתרחשים עתה, מושפעים מהתקוות, מהחלומות ומהאהבות שלנו. הקשיבו ללחישות שמשמיע לכם ליבכם. מילים ששמעתם או שקראתם, עוזרות להבנה חדשה.
24/12/2010  |  טובה ספרא  |   כתבות
באגף צדדי של מזנון הכנסת שלף מישהו פנקס. "רשום לפניך", אמר לו שותפו לשיחה. "בחירות ייערכו עד פברואר 2012". החבר רשם. הדובר חתם. בעוד שנה ושלושה חודשים ייתן דין וחשבון. מה שבטוח, הערכת המצב שלו אינה מופרכת. היא אומנם שייכת למגרש הפוליטי, אך קשורה בקשר הדוק לזה המדיני. או שמא להפך. לחצים פוליטיים פנימיים מטלטלים את הקו המדיני של ממשלת נתניהו ימינה ושמאלה, ובלבד שתשמור על שלמות.
24/12/2010  |  אריאל כהנא  |   כתבות
שגרירות ארה"ב בישראל דיווחה: נתניהו תומך בחילופי שטחים  /  אריאל כהנא
האו"ם תומך בהקמת עיר למסתננים בנגב  /  אריאל כהנא
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
משחק מכור  /  אורי אליצור
גרסת המוסד  /  אמנון לורד
תחקיר: המלחמה שאחרי המלחמה  /  ענבל ויינברגר, יהודה יפרח
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il