|   15:07:40
דלג
  פזית רבינא  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
האשים תאצ'י, ראש ממשלת קוסובו [צילום: AP]
מוסר כליות נוסח הבלקן

כיצד לא ראו נאט"ו והצבא האמריקני את מחנות
ה'מעצר' שמהם נחטפו קורבנות קציר האיברים?

דוח מועצת אירופה חשף שראש ממשלת קוסובו, האשים תאצ'י, עומד בראש ארגון להברחות נשק וסמים שפעל במסווה של 'הצבא לשחרור קוסובו', וגרוע מכך: הארגון עסק גם בקצירת איברים של שבויים סרבים וצוענים, לפני שרצח אותם המערב ידע עוד ב-95' ש'צבא קוסובו' הוא למעשה זרוע של המאפיה, אך זה לא הפריע לאמריקנים לנהל בבלקן פוליטיקה כוזבת וצינית. השאלה הגדולה היא, עד כמה ידעו האמריקנים על תחומי העיסוק של מאפיה רצחנית זו, שהם סייעו לה בנדיבות
25/12/2010  |   פזית רבינא   |   כתבות   |   זכויות אדם   |   תגובות
איברי השבויים הוטסו לטורקיה, שם הם נמכרו בשוק שחור של סחר באיברים לחולים עשירים מרחבי העולם. הכליות נקצרו מהם בעודם בחיים

עד כמה הבין הממשל האמריקני כי תאצ'י וקבוצתו פעלו כארגון פשע, שניצל את חולשת המשטר ביוגוסלביה כדי לייצר לעצמו טריטוריה פלילית בחסותו המגוננת של עיקרון הריבונות?

מחריד, מצמרר, מחליא - זהו רק חלק מרפרטואר המילים שקידם את פרסום דוח מועצת אירופה, שלפיו ראש ממשלת קוסובו, האשים תאצ'י, עומד בראש "ארגון דמוי מאפיה" האחראי להברחת נשק, סמים וסחר באיברי אדם. הדוח קובע כי תאצ'י, 42, שיום בלבד לפני פרסום הדוח הכריז על ניצחונו בבחירות הראשונות בקוסובו העצמאית, עומד בראש רשת הפשע כבר למעלה מעשור, עוד לפני פרוץ מלחמת קוסובו ב-1999. הדוח נסמך על מקורות מודיעיניים רבים ובהם ה-FBI ושירות הביון הגרמני, ה-BND.

בדוח בן 27 העמודים מופיעים שמותיהם של תאצ'י ובני משפחתו עשרות פעמים. חיבר אותו דיק מרטי, לשעבר תובע כללי בשווייץ המתמחה בחקירות מורכבות, שבין השאר עמד בראש החקירה על בתי הכלא החשאיים של ה-CIA במזרח אירופה.

דוח החקירה, שנמשכה שנתיים, מציין כי בעשור האחרון הפעיל תאצ'י "שליטה אלימה" בסחר בהרואין בבלקן. קשריו של תאצ'י ומקורביו, כולל בני משפחתו, עם ארגוני הפשע, החלו עוד באמצע שנות ה-90, לאחר שהקבוצה שבראשה עמד, המכונה 'דרניצה', הפכה לגוף הדומיננטי בתוך 'הצבא לשחרור קוסובו', ה-KLA, והשתלטה על רוב תחומי הפשע שבהם עסקו אזרחי קוסובו באלבניה. לדברי מחבר הדוח, "תאצ'י וחברי קבוצת דרניצה מוזכרים שוב ושוב בדוחות מודיעיניים, העוסקים בפשע מאורגן בקוסובו".

החלק היותר מצמרר של הדוח עוסק בחשדות שלפיהם במהלך המלחמה בקוסובו ולאחריה העביר 'הצבא לשחרור קוסובו' שבויים סרבים, צוענים ובני מיעוטים אחרים לאלבניה הסמוכה, שם קצרו את כליותיהם ולאחר מכן רצחו אותם. איברי השבויים הוטסו לטורקיה, שם הם נמכרו בשוק שחור לסחר באיברים לחולים עשירים מרחבי העולם.

האמריקנים סייעו לטרור האלבני

הולברוק, בכל אופן, לא נרתע. מבחינתו, 'הצבא לשחרור קוסובו' היה הכלי שבאמצעותו יכלה הדיפלומטיה האמריקנית לדחוק את רגליו של מילושביץ' ולהשיג את הסחורה. פעולות הגרילה של 'הצבא' גררו את הצבא והמשטרה של יוגוסלביה למלחמת חורמה. בלגרד נאלצה להיאבק בצורה יומיומית בפשיטות על תחנות משטרה, ירי על מכוניות חולפות, התבצרות בתוך בתי אזרחים וניהול קרבות ירי מתוכם.

וככל שהמלחמה הלכה והסלימה, ככל שהדם הלך ונשפך, ניצלו הבדלנים האלבנים את הסיטואציה ודרשו התערבות בינלאומית בקוסובו, בטענה שמבוצע בהם רצח עם. בפועל, הייתה זו מלחמת הטרור הראשונה. אולם באותו שלב, בעידן שלפני 11.9, לא זיהה המערב את הסכנה. היה הרבה יותר נוח להמשיך לראות בסלובודן מילושביץ' את הנבל התורן, לנפנף באצבע מול שיטות הדיכוי הברוטליות שנקט, מאשר להתמודד עם המציאות החדשה.

זו הייתה מדיניות אמריקנית-אירופית של הסלמה מתוכננת. 'הצבא לשחרור קוסובו' הפך לפרטנר של מדיניות החוץ האמריקנית. לוחמיו עברו אימון וחימוש בבסיסי הצבא האמריקני בבלקן. היה זה פרויקט אמריקני. ב-1999, שנה לאחר שהולברוק חזר לתווך באזור, פרצה מלחמת קוסובו, ונאט"ו פתח בקמפיין הפצצות מן האוויר. עשרה שבועות מאוחר יותר, קוסובו כבר לא הייתה יותר בשליטת בלגרד. מילושביץ' ובלגרד סומנו כאשמים בניקוי אתני ובניסיון לרצח עם בקוסובו. המנצחים האמיתיים היו 'הצבא לשחרור קוסובו'.

ואז החלו להגיע השמועות הראשונות, שנשמעו הזויות לחלוטין, שלפיהן כמה מאות אזרחים סרבים, תושבי קוסובו, ביניהם גם מאושפזים מבית חולים לחולי נפש בקוסובו, נחטפו למחנות של 'הצבא לשחרור קוסובו' והועברו לאלבניה, שם נקצרו איבריהם ונמכרו לרשת בינלאומית של סחר באיברים. העולם התייחס בבוז לשמועות הללו. צמרת 'הצבא לשחרור קוסובו', ובראשה האשים תאצ'י, זכו לחסינות גורפת במסגרת הפרוטקטורט הבינלאומי שהוכרז בקוסובו.

הקהילה הבינלאומית התעלמה מהזוועות

בשעה שהקהילה הבינלאומית גינתה את הזוועות שביצעו הסרבים בקוסובו, היא התעלמה לחלוטין מהחשדות החמורים לפשעי מלחמה של אנשי 'הצבא לשחרור קוסובו'

וכעת, עשור אחרי, בעיתוי אירוני מאין כמוהו, באותו שבוע שבו נערכו הבחירות הראשונות בקוסובו ושבו מת באופן פתאומי ריצ'רד הולברוק, שכּונה גם 'הסנדק של הצבא לשחרור קוסובו' - פורסם הדוח. האם ידע הולברוק על הדוח שעתיד לצאת השבוע ומסקנותיו? ואם כן, האם זה מה שגרם לאבי העורקים בלבו לפקוע? כדי לדעת את זה, יצטרך כנראה העולם סבב נוסף של הדלפות מ'ויקיליקס'.

בעיתוי הדרמטי הזה, מגיע כעת הדוח המזעזע של החוקר-תובע דיק מרטי, הקובע כי בשעה שהקהילה הבינלאומית גינתה את הזוועות שביצעו הסרבים בקוסובו, היא התעלמה לחלוטין מהחשדות החמורים לפשעי מלחמה של אנשי 'הצבא לשחרור קוסובו'. הדוח אף קובע כי בתקופת מלחמת קוסובו ועד כשנה אחריה, תאצ'י וארבעה חברים נוספים בקבוצת 'דרניצה' ביצעו מעשי "רצח, מעצר, הכאות וחקירות".

על-פי ממצאי דוח מרטי, תאצ'י ואנשי ארגונו החזיקו רשת של שישה מחנות מעצר מעבר לגבול באלבניה, שמהם נלקחו המועמדים לקצירת איברים. והשאלה הגדולה היא, כמובן, כיצד לא ראו נאט"ו והצבא האמריקני את כל ההתרחשות הזאת מתחת לאפם. האם לא ראו, או שהעדיפו לא לראות במה עוסקים בני טיפוחיהם?

בשורה התחתונה, כל זה לא מנע מתאצ'י וחבורתו, שנהנו כאמור מחסות אמריקנית, להיות המנצחים הגדולים. תאצ'י היה לראש ממשלה (בפועל), ומאז 2008 הוא גם ראש הממשלה הראשון, בחסות הקמפיין האמריקני לעצמאות קוסובו. קבוצתו דרניצה, שעל-פי הדוח היא ארגון פשע, היא גם הקבוצה שהחזיקה בעשור האחרון בהשפעה הרבה ביותר בקוסובו.

הקשר הישראלי של הקליניקה הפושעת
האשים תאצ'י, ראש ממשלת קוסובו [צילום: AP]

כאילו אין די במשולש המקרים הנ"ל, התווסף ממד נוסף לאירועים הדרמטיים בקוסובו. במקביל לפרסום הדוח נפתח בבית משפט בפרישטינה בירת קוסובו משפטם של שבעה חשודים בפרשה נוספת, "אזרחית", של סחר באיברים, שנחשפה לפני שנתיים. בפרשה הזאת נקצרו איברים מקורבנות תמימים בקליניקה בשם 'מדיקוס' , שעל-פי הדוח של דיק מרטי הייתה קשורה גם לקצירת האיברים הנפשעת בידי 'הצבא לשחרור קוסובו' במהלך המלחמה ולאחריה.

'מקור ראשון' היה הראשון שדיווח לפני שנתיים על פרשה זו, לאחר שלכותבת שורות אלו נודע ממקורות בפרישטינה כי במהלך אותה פשיטה שערכה משטרת קוסובו, נמצא בקליניקה 'מדיקוס' אזרח ישראלי חסר הכרה שעבר ניתוח להשתלת כליה מתורם. בין שבעת הנאשמים שהצטופפו בבית המשפט בפרישטינה יש שני נעדרים המבוקשים על-ידי האינטרפול.

הראשון הוא משה הראל, אזרח ישראלי שעל-פי החשד תיווך בין התורמים לחולים. המבוקש השני הוא רופא טורקי, יוסף סומנז, הנחשב גדול סוחרי האיברים בעולם, וגם ביצע חלק מההשתלות הבלתי חוקיות. שני רופאים נוספים, בהם הפרופסור זכי שפירא, מופיעים בכתב התביעה כ-"unindicted coconspirators", קרי - קושרי קשר שאינם נתבעים במקרה דנן.

הקשר הישראלי מביך, אך אינו קשור לתמונה הגדולה יותר. השאלה המרכזית כעת היא מה יעשה הדוח לפרויקט העצמאות של קוסובו. מי ייתן כעת את הדין על ההרפתקה הגדולה ביותר של שנות ה-90, שגזלה את חייהם של עשרות אלפי אזרחים ואמללה עוד הרבה יותר.

מילושביץ' סומן כנבל היחיד

קשה הוא גם רצף האירועים בשבוע שקדם לפרסום הדוח. בתחילת השבוע שעבר נערכו כאמור הבחירות הראשונות בקוסובו מאז הכרזת עצמאותה מסרביה לפני שנתיים. הבחירות לוו, ככל הנראה, בזיופים נרחבים, אולם תאצ'י מיהר להכריז על ניצחונו בבחירות.

לא זו בלבד: ביום שבו נערכו הבחירות בקוסובו, התמוטט ריצ'רד הולברוק, שליחו המיוחד של הנשיא אובמה לפקיסטן ולאפגניסטן, שבשנות ה-90 שימש שליח מיוחד לבלקן. הדיאגנוזה של הולברוק הייתה קרע באבי העורקים, מצב חירום אקוטי המסתיים בדרך כלל במוות אלים. בדיעבד היה זה מוות לא בלתי הולם להולברוק, שסגנונו הייחודי כדיפלומט קשוח הקנה לו מוניטין של מי שיעשה הכול - יאיים, יפיץ שמועות, יכופף ידיים, ואם צריך, גם מעבר לזה.

הספדים רבים נישאו על הולברוק. שבחים מפליגים נקשרו לראשו כארכיטקט של הסכם דייטון, שהביא לסיום המלחמה ביוגוסלביה ב-1995. אף מילה, לעומת זאת, לא נאמרה על כך ששלוש שנים לאחר מכן, נקרא הולברוק לשוב ולשחזר את הצלחתו מהסכם דייטון ולייצר סוג חדש של הסכם בין בלגרד למורדים של 'הצבא לשחרור קוסובו'.

ההסכם, שנועד לפרק את בלגרד ולהחלישה, נצבע אז בצבעי שחור-לבן עזים. נשיא יוגוסלביה, סלובודן מילושביץ', סומן כארכי-נבל מן הבלקן. לעומת זאת, האלבנים ו'הצבא לשחרור קוסובו' שבראשם נצבעו בלבן זוהר, כצבא המשחרר של קורבנות הדיכוי והניקוי האתני של בלגרד.

בדיפלומטיה הפשטנית והכוזבת הזאת שיחק הולברוק תפקיד מרכזי, כארכיטקט הקשר עם 'הצבא לשחרור קוסובו' ומכופף הידיים הראשי בבלקן. זו הייתה מדיניות אכזרית, צינית ומפוכחת. לאמריקנים, כמו גם למדינות האיחוד האירופי, הייתה כבר אז תמונה מודיעינית ברורה שלפיה 'הצבא לשחרור קוסובו' אינו תנועה לאומית לשחרור קוסובו, אלא הזרוע הלאומנית של המאפְיה האלבנית באירופה. השאלה הגדולה שעולה כעת מתוך הדוח היא עד כמה הבינו הולברוק והממשל האמריקני כי האשים תאצ'י וקבוצתו פעלו כארגון פשע, שניצל את חולשת המשטר ביוגוסלביה כדי לנסות לייצר בעבור עצמם טריטוריה עצמאית, שממנה יוכלו לשלוח את קורי פעילותם הפלילית בחסותו המגוננת של עיקרון הריבונות.

מרפאת רצח באזור הררי

ככל שהמלחמה ביוגוסלביה הסלימה, ניצלו הבדלנים האלבנים את המצב ודרשו התערבות בינלאומית בקוסובו בטענה שמבוצע בהם רצח עם. בפועל, הייתה זו מלחמת הטרור הראשונה – והמערב לא הבין זאת

אולם השמועות סירבו לדעוך, והתובע הראשי בבלגרד המשיך לנהל מאבק עקשני לאיסוף העדויות. זה לא היה פשוט. עם הזמן הטענות החלו להישמע הזויות פחות. ספקות החלו להתעורר גם אצל קרלה דל-פונטה, התובעת הראשית בבית הדין לפשעי מלחמה בהאג, לאחר שנמנע ממנה לחקור בכירים בצמרת 'הצבא לשחרור קוסובו' ובכללם האשים תאצ'י.

דל-פונטה, המשמשת כעת שגרירת שווייץ בארגנטינה, פרסמה בסיום תפקידה כתובעת ספר שבו כתבה כי ב-1999 העבירו כוחות הגרילה האלבניים בקוסובו מאות אסירי מלחמה סרבים לצפון אלבניה, שם רצחו אותם וסחרו באיבריהם.

בספרה זה, 'הציד - פושעי המלחמה ואני', מתארת דל-פונטה כיצד ביקרו חוקרים מטעמה בבית באזור הררי מבודד באלבניה, שעל-פי החשד שימש כמרפאה שבה רצחו האלבנים 300 סרבים צעירים שנשבו בידי 'צבא השחרור של קוסובו' והועברו במשאיות מקוסובו לאלבניה. כאמור, חלק מן האנשים שנעלמו היה חולים מבית חולים לחולי נפש מקוסובו שנעלמו במלחמה מבלי להשאיר עקבות, ועל-פי החשד סיימו את חייהם באותה מרפאה.

לפי העדויות שאספו החוקרים - בהן גם אלה של מקור אלבני - כליותיהם של הקורבנות הוצאו מהם בעודם בחיים. לאחר מכן נרצחו הקורבנות, ונלקחו מהם איברים נוספים. האיברים שנקצרו הועברו בחשאי לנמל התעופה בטיראנה והוטסו לאיסטנבול שבטורקיה שם הושתלו בחולים עשירים מרחבי העולם.

קוסובו הובילה למגדלי התאומים

כך שצירוף המקרים של מות הולברוק, דוח מרטי והבחירות בקוסובו הוא יותר ממצמרר. הוא מייצר את אותה תחושת פליאה המתלווה לצירופי מקרים שבהם שני אירועים או יותר שהם לכאורה בלתי קשורים, מתרחשים בו-זמנית ומייצרים משמעות חדשה, פוקחת עיניים. לפעמים מכנים את צירוף המקרים הבלתי מובן הזה 'אינטואיציה מדעית' או 'צדק פואטי', תלוי בהקשר. בשבוע שעבר התרחשה תופעה זו בזירה הדיפלומטית הבינלאומית.

לתופעה זו אין הסבר מדעי משכנע, אך היא בכל זאת מוכרת. הפסיכולוג השוויצרי קרל גוסטב יונג קרא לה 'סינכרוניות'. יונג האמין שצירופי מקרים מסוג זה עוזרים, גם אם בדרך בלתי מובנת, להבין טוב יותר את הכוחות הפועלים שמהם טוויה המציאות. האם זה מה שהתרחש? ואם כן, האם באמת יש כאן סיכוי לתובנות פוליטיות חדשות?

כדי שזה יתרחש, צריך הממשל האמריקני לעשות תפנית פרסה חדה. הסיכויים לכך, למרבה הצער, קלושים. הנשיא אובמה הספיד את ריצ'רד הולברוק בחום. הוא תיאר אותו כ"ענק של מדיניות החוץ האמריקנית, שהפך את ארצות הברית לחזקה יותר, בטוחה יותר ומכובדת יותר. הלילה", הספיד אובמה, "יש מיליוני אנשים ברחבי העולם שחייהם ניצלו והיו לעשירים יותר בזכות ריצ'רד הולברוק".

ואובמה, עושה רושם, התכוון לכל מילה. זה, ככל הנראה, גם מה שעמד לנגד עיניו כאשר מינה את הולברוק לשליח מיוחד לפקיסטן ולאפגניסטן. הולברוק היה אמור להשיג בעבור אובמה את מה שהשיג בבוסניה ובקוסובו. אולם עצם הבחירה בהולברוק ושיגורו לאפגניסטן חשפה את העובדה שמבחינה היסטורית ואינטלקטואלית, אובמה כמו גם הילרי קלינטון, לא הפנימו את התפקיד ההרסני שמילאה מדיניות החוץ האמריקנית בבלקן בשנות ה-90. מדיניות חוץ שפירות הבאושים שלה הם 11.9 והפלישה לעירק, שסימנה את תחילת דלדול כוחה של ארצות הברית בזירה הבינלאומית. לכך מתווסף כעת גם הבוץ באפגניסטן.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  25/12/2010   |   עודכן:  25/12/2010
פזית רבינא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כיצד לא ראו נאט"ו והצבא האמריקני את מחנות ה'מעצר' שמהם נחטפו קורבנות קציר האיברים?
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
!!!
26/12/10 00:14
2
מוחמד אלקוצר
26/12/10 01:20
3
ארצי
26/12/10 10:53
4
מטאטא
26/12/10 11:43
5
דרייפוס
26/12/10 13:20
 
נירררררררררר
29/12/10 12:07
6
עכעגכע
26/01/11 20:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדרמה המתחוללת סביב מעצרו של מייסד 'ויקיליקס', ג'וליאן אסאנג', קיבלה בראשית השבוע שעבר טוויסט ישראלי לאחר שהתברר כי אנה ארדין, אחת משתי הנשים השוודיות שהאשימו את אסאנג' בביצוע עברות מין, עזבה את שוודיה כדי להשתתף בפרויקט התנדבות לטובת הפלשתינים בשטחים הכבושים.
25/12/2010  |  פזית רבינא  |   כתבות
האם פנינת הנדל"ן היהודית במזרח העיר עומדת ליפול לידיו של משקיע פלשתיני? תחילת הסיפור בבוקר ירושלמי לפני יותר מארבעים שנה, אז לקח רחמים עבוד לוי ז"ל, בן לעדת האורפלים בשכונת נחלאות, את שני בניו לטיול ארוך. הם צעדו מנחלאות עד לשכונת ארמון הנציב, וניצבו לבסוף בנקודה שממנה נשקף נוף פנורמי מדהים של ירושלים העתיקה והחדשה.
25/12/2010  |  הודיה כריש-חזוני  |   כתבות
צחי הנגבי ויעקב גנות שוב על השיפודיה של הטהרנים. פרקליט המדינה משה לדור גמר אומר להרשיע את הנגבי גם בפרשת המינויים הפוליטיים, ויהי מה; יריביו של גנות במשטרה ומחוצה לה, וכן כל אותם טהרנים, מטעם עצמם, פועלים כדי לסכל את מינויו לתפקיד המנהל הכללי של המשרד לביטחון פנים. אלה גם אלה פועלים באופן המעורר שאלות.
25/12/2010  |  יואב יצחק  |   כתבות
יוסוף יושב מתחת לגג הבטון שמגן עליו מהגשם, ולבו מר. הוא מוזג לי קפה שחור חזק שהרתיח על גזייה קטנה. סביבנו לבֵנים, קרשים ומסמרים. הרוחות הקרות שמנשבות בחוץ שורקות בעוז, כאילו מבקשות להשמיע קול אחר, לקבל מעט מתשומת הלב הנתונה כולה לממטרים.
24/12/2010  |  אסף גבור  |   כתבות
אנו בתקופה בה יש מעט כוכבים במזלות אוויר, כלומר - פחות דיבורים, יותר מעשים, והלב מנחה כיצד לפעול. אחרי ליקוי הלבנה שהתרחש בתאריך 21.12, יש מוכנות, שאופייה יותר אינטנסיבי, להיכנס לפרק הבא, שמתאפיין עם מעברם הצפוי של הכוכבים למזלות החדשים, אורנוס ויופיטר עוברים למזל טלה, ופלוטו כבר נמצא במזל גדי. משמעות הדבר, שלא נשארים במקום שבו שהינו לאחרונה, אנו מתחילים להבין לאן אנו רוצים ללכת וגם אם אין עדיין תמונה מושלמת וברורה, ההחלטות מושפעות מהאיתותים המתרחשים עתה, מושפעים מהתקוות, מהחלומות ומהאהבות שלנו. הקשיבו ללחישות שמשמיע לכם ליבכם. מילים ששמעתם או שקראתם, עוזרות להבנה חדשה.
24/12/2010  |  טובה ספרא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il