|   15:07:40
דלג
  יובל לובנשטיין  
יועץ אסטרטגי ומומחה לקמעונאות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
אזור הקירור - מכרה הזהב של החנות [צילום: פלאש 90]

הסודות מאחורי המדפים: המקום הכי רווחי במרכול

מקרר החלב הוא "מכרה הזהב" של החנות מוצר שוהה בממוצע במקרר יומיים בלבד הפריט הנמכר בכל מקרר בישראל הוא גבינת הקוטג' כיום המגמה היא להגדיל את שטחי הקירור למוצרי החלב והגלידות על חשבון הבצקים הקפואים
14/03/2011  |   יובל לובנשטיין   |   כתבות   |   תגובות

המקום הרווחי ביותר בכל סופר מארקט הוא מקרר החלב, הגבינות והסלטים. תחלופת המוצרים הגבוהה יחסית כ-15 פעמים בחודש בממוצע ואף למעלה מזה. כלומר מוצר שוהה בממוצע במקרר רק יומיים - דבר שמביא את אזור הקירור - להיות "מכרה הזהב" של החנות.

ממוצע זה מורכב כאמור, מהרבה פריטים ובולטת השונות הרבה. הפריט שנמכר הכי הרבה בכל מקרר בישראל הוא קוטג תנובה וישנן חנויות שכל הזמן ממלאים בו סחורה כך שבממוצע הקוטג מתחלף שם מעל 100 פעמים בחודש! (לשם השוואה ברשתות "עשה זאת בעצמך" המלאי הממוצע מוחלף כ-4 פעמים בשנה, כלומר פריט ממוצע נמכר אחת לשלושה חודשים).

אומנם הרווח הגולמי (הפער בין מחיר המכירה בלי מע"מ למחיר הקניה) נמוך יחסית (בעיקר בשל עלויות הסדרנים, המשולם על-ידי היצרנים), אולם מהירות המחזור מפצה על זה ובגדול. ההפסד הגדול של הסופר יכול להיות עקב מחסור בסחורה או בעת תקלה במקרר ולכן תשומת הלב הניהולית של המנהל תמיד תהיה שם. בעיתות של מחסור במוצרים אלה, נבחנים באופן מעשי יחסי הספק והרשת, וזה הזמן "להסדיר את היחסים".

מילוי הסחורה במקררים - נעשה רובו ככולו על-ידי סדרני החברות - אשר נאבקים אחד בשני כל היום ומדי כל יום במהלך השנה - על השטח.

הצליח סדרן של חברה אחת "לגנוב שורה/מדף" זהו הישג אדיר עבורו ומייד הדבר מדווח למפקחים מלמעלה. סידור הסחורה במקררים נעשה על-פי פלנוגרמה אשר מאושרת על יד הרשת, אולם כאמור זו התוכנית - אך במציאות "העסק זז, חיי ונושם".

הסידור המסורתי התבסס על שטחים מוגדרים לכל יצרן, כלומר זה השטח של תנובה/שטראוס/טרה/גד/אחר ועם הזמן חלה התמקצעות בתחום והסידור עבר להיות על-פי נושא כמו - כל החלב במקום אחד, מעדנים מתוקים, לבנים, גבינות לבנות, קוטג, צהובות וכו.

הקמת מקררים דורשת תכנון מראש והשקעה כספית לא מבוטלת. זה דורש מימון שחלקו מגיע מהספקים, חשמל וגיבוי חשמל/גנראטור ומקום.

בחלק מנקודת המכירה - "חסכו מקום" ולא נתנו מספיק מקום לקונים להסתובב עם העגלה וישנם סופרים שממש לא נעים להיות באזור הקירור. כאן יצא שכרם בהפסדם (ואנו נשארנו בצפיפות ובדוחק) שהרי אנו יכולנו למלא יותר מוצרים אם היה לנו את המרווח, השקט והנינוחות.

תוסיפו לזה את העובדה שכל המבצעים - חייבים להתבצע באזור המקרר ולא "על גבי משטחים" מחוץ למדפים וקיבלתם - מהומה. המבצעים המוצלחים הם בדרך כלל מבצעי כמות - לדוגמה 6 יחידות ב-10 שקלים זוג ב-X שקלים וכו'.

"הפרטיים" היו הראשונים שגילו וישמו את הדבר והשקיעו ממון רב בהוספת מקררים לחלב, לקפואים, לגלידות ולמצוננים - פעילות אשר הסבה להם תשואה נאה. גם תחזוקת המקררים והמקפאים עברה לאחרונה שדרוג, ויתר תשומת לב בזכות הכרת הרשתות בחשיבות הפעילות. בדרך כלל המקררים מחוברים למערכת אשר מתריעה בעת עלייה בטמפרטורה או ירידה בהספק הקירור, אירוע המפעיל אזעקה במרכז שירות והיוצר קריאה מיידית לטכנאי הקירור.

הידעתם?

- לכל סוג מזון נדרש מקרר יעודי.
- למוצרי חלב, סלטים וירקות מצוננים - קירור של 4 מעלות צלזיוס.
- למוצרים קפואים - בצק, בשר ירקות קירור של מינוס 18 מעלות.
- לגלידות - מקרר עם עוצמת קירור של מינוס 24 מעלות צלזיוס.

כיום המגמה היא להגדיל את שטחי הקירור למוצרי החלב, ביצים, מצוננים וגלידות - על חשבון שטחי הקירור של הבצקים הקפואים. מגמה זו תואמת את הטרנד הבריאותי - ירידה מתמשכת בביקושים למאפים קפואים - בורקסים, מלווח פיצות ועלייה בביקוש למוצרים טריים / מצוננים, אותם ניתן לראות בעיקר באזור הירקות - כמו למשל סלט טרי חתוך ומוכן לאכילה, ארוחות מוכנות.

שינוי נוסף המתחולל הימים אלה - זה העתקת מיקום חלק מהקפואים והגלידות והעברתם לשטחי אחסון ליד הקופות. הצרכן נמנע בדרך כלל מקנייה של מוצר - אשר עד שיגיע לקופה יהפוך למים, ולכן העתקת מיקום המקרר, כמו למשל מקרר הגלידות - תניע אותו לפעולה ולקנייה.

שינוי מיקום שכזה מסב לרשתות רווח רב, שכן הוא הופך מוצרים אלה "למוצרי אימפלס", אשר החלטת הקניה עליהם היא מהירה וקצרה יחסית והרווח של הרשת עליהם גבוה במיוחד.

הכותב משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה,שימש במגוון תפקידים ברשתות המובילות בארץ,בין השאר היה אחראי גם על הקמת שופרסל דיל.
תאריך:  14/03/2011   |   עודכן:  14/03/2011
יובל לובנשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים: המקום הכי רווחי במרכול
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך-כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - העיתונות נגמרת בישראל; מחסור בש"גים בארצות-הברית; מי קובע את גובה להבות הטרור ופינה נעימה לאכול ברעננה
14/03/2011  |  אביתר בן-צדף  |   כתבות
לפני 13 שנה הועלתה בארץ האופרה "לידי מקבת ממצנסק"כהפקה משותפת עם תיאטרון קירוב (היום מרינסקי). הבכורה הוצגה בארץ ולאחר מכן פעמים רבות בסנט פטרסבורג. האופרה נכתבה על-פי סיפור מאת ניקולאי לסקוב.
13/03/2011  |  ליאון אלי  |   כתבות
ראש-הממשלה בנימין נתניהו מקדם "תוכנית חרום" להאצת הבנייה. התוכנית מורכבת, מעוררת התנגדויות, אין כל ביטחון שתופעל, וספק אם תאיץ את הבנייה. בשקט-בשקט, מממשים בימים אלו יו"ר מועצת מקרקעי ישראל אריאל אטיאס (גם שר השיכון), ומנכ"ל המינהל ירון ביבי החלטה טכנית, לכאורה, שיש לה משמעות מהפכנית: הדירות יוזלו, ואת השינוי נתחיל להרגיש כבר בשנה הקרובה!
13/03/2011  |  אלעזר לוין  |   כתבות
השבוע (יום ד', 9.3.11) פורסמה בעמודי החדשות של הארץ רשימה מאת ליטל לוין, כתבת העיתון ובת זוגו של העורך הראשי דב אלפון, על צעדה שאורגנה לרגל יום האשה הבינלאומי. הגרסה שהופיעה בגיליון המודפס הייתה שונה מזו שפורסמה תחילה באתר העיתון. נשמטו ממנה כמה משפטים שעסקו, בין היתר, בפנינה מולדובנו, שדיברה בפני משתתפי הצעדה על חייה כסאדו-מזוכיסטית.
12/03/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
אני אתחיל בלהודות על חטאי, גם בעידן הדיגיטלי הזה, אני עדיין משמיד עצים באמצעות מנוי לעיתון יומי. וכמו כל כלי התקשורת בארץ, גם העיתון עליו אני מנוי הוא חלק מחברה, שנמצאת בבעלות חברה אחרת, שלה חברות נוספת בבעלותה, וכן הלאה וכן הלאה.
12/03/2011  |  אביב בר-נוי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il