|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

נפגעת מינית? את/ה תכריע/י עונשו של העבריין

בתי המשפט אינם מוסמכים מוסרית להכריע עונשם של עברייני מין רק נפגע העבירה עצמו רשאי להכריע את דינו של מי שפגע בו בכך יושגו כל המטרות: הרתעה, ענישה והשבת כבוד הקרבן הצעה לסדר היום הציבור מוזמן להגיש התנגדויות והערות/הארות
15/03/2011  |   מאיר הילזנרט   |   כתבות   |   תגובות
הגוף שלך, את תקבעי את העונש! [צילום אילוסטרציה: AP]

תגיד לי משהו, מה אתה היית עושה אם מישהו (כבר אי-אפשר להגיד ת'משפט הזה, "מה אתה היית עושה?", בלי לראות מול העיניים את חיים הכט יוצא מאיזה שיח, הא? באסה...) היה שולח ת'ידיים שלו לחברה שלך או לאשתך, באוטובוס או בכל מקום אחר (לא - אני לא מדבר עכשיו על המקרים שהיא מזמינה - במבט מפתה ובלשון שמלקקת את שפתיה הפתוחות - אנשים לעשות את זה. את זה כבר תפתור איתה לבד. אני מדבר עכשיו על מקרה שעושים לה את זה בניגוד לרצונה) - לא היית רוצה לפוצץ אותו? לכרות לו יד? את ה"קטן"? להושיב אותו במאסר עד סוף ימיו? בטוח שהיית רוצה. אז למה לא, בעצם? למה שלא תעשה את זה?

אני יודע – אם אתה תעשה את זה, בסוף אתה עוד תשב בכלא, אז לא כדאי לך להתעסק עם זה. בשביל זה יש משטרה. שיעשו הם את העבודה!

מצד שני - גם אם נניח לרגע לבעיה החוקית שיש בלקחת את החוק לידיים - מי בכלל אמר שמוסרית, מרגע שמישהו הניח את הידיים שלו על חברה שלך או על אשתך – עומדת לה או לך הזכות המוסרית להכריע מה יהיה עונשו? גם אם נניח שקמה לה ו/או לך הזכות המוסרית להכריע את עונשו, מי אמר שקמה לכם (נניח, באמצעותך) זכות הוצאת העונש אל הפועל? אולי בכלל אין זכות להענישו, בחומרה בכל אופן. למשל, אין לי שום ספק שחלק מהקוראים, כמייצג של כלל הציבור, בכלל לא שוקלים עונשים כל-כך חמורים כמו אלה שאני ואתה הצענו בפסקה הראשונה. יכול להיות שהם בכלל לא שוקלים מתן עונש למטרידן מיני, אלא דווקא שיקום.

אז, אם יש דעות לכאן ולכאן, איך אתה יכול להכריע את העונש? אלו כלים יש לך להכרעת גורלות? מה, אתה מחזיק בידיך טבלת המרה אובייקטיבית שקובעת את היחס הנכון-קוסמית-מוסרית בין מעשה עוולתי לבין עונשו? מי אתה בכלל שתחליט מהו האקט העונשי למעשה העוולתי, שאתה רוצה לקום ולחרוץ את גורלו של מאן דהו?

אתה הדיין המוסמך! לך ורק לך קמה סמכות הדיון והוצאת העונש אל הפועל! אני אסביר את עצמי.

אנחנו - שלנו

עד כאן הדברים בנאליים, נכון? ברור שאתה שלך ולא של מישהו אחר! זה אולי לא כל-כך ברור לשאול מופז שרוצה לגייס את כולם בכפייה במקום לחשוב על הקמת צבא שכירים שיפתה אנשים לבוא בשעריו עבור (רחמנא לצלן, כמה טמא) שכר הגון, במקום שייאלצו לעשות זאת אחר (כמה זך וטהור...) שנים של שטיפת-מוח לערכים "טהורים" והפחדות "נצרכות".

זה אולי לא כל-כך ברור למאיר שטרית, שאחרי כל מערכת בחירות, כשהוא מגלה שאחוז ההצבעה היה נמוך - מה שאומר שאנשים במספר פוחת והולך מסרו לו שררה עליהם - זועק 'חמס', שיש להכריח את כולם להצביע.

זה גם לא ברור לשלי יחימוביץ' שרוצה להגביל את שכר הבכירים בחברות פרטיות, מה שיכולים היו בעלי המניות לעשות בעצמם - לו רק רצו.

זה גם לא כל-כך ברור למציעי הצעת חוק הפוטושופ שרוצים לגזור כליה על פרנסת דוגמניות מבוגרות ולאסור על עיצוב תמונה באמצעים ממוחשבים (מדוע, אגב, מציעי הצעת חוק זו, שטוענים שתמונת דוגמנית שעוצבה בפוטושופ היא יצירת מצג שווא זדוני שחושף מראה נשי שלא ייתכן, שגורם לנשים, במרדפן אחר המראה הבלתי אפשרי במציאות, לענות עצמן בדיאטות וברגשי נחיתות שגורמים לנזקים נפשיים ומשכך, הם גורסים כי יש לאסור עיצוב תמונת אישה בפוטושופ, לא דורשים גם, על זו הדרך, שגם מאמרים אקדמיים, כמו נניח של אחת מתומכות הצעת החוק, פרופסור הרצוג, לא ייערכו על-ידי אנשי מקצוע לאחר ביקורת? הרי כשמאמר מוצג לאחר ביקורת ועריכה מקצועיות הוא כבר לא משקף, באמת, את רמתו השכלית של כותבו, ואנשים עלולים לסבור שהכותב הוא גאון-על-בזכות-עצמו - ללא-עזרים-חיצוניים, ומשכך לענות את עצמם ברגשי נחיתות – מה שבטח גורם לנזקים נפשיים - ובהוצאת ממון על השכלה, בניסיון להגיע לרמה השכלית הבלתי אפשרית שהם סוברים, בטעות, שנמצא בה כותב המאמר? אם כבר אוסרים את ה"זיוף", את העריכה – אז כבר: שיאסרו אותו בכל צורותיו, ויזואליות וטקסטואליות. לא ככה?).

אבל לי ולך זה ברור - אנחנו שלנו, החפצים שרכשנו הם שלנו (כמו גם ששלנו היא הזכות לקנות מהיצע החפצים של אחרים, שאותם אחרים מרצונם החופשי מציעים לנו לרכישה) ואל תקבע לי מה לעשות וזהו! זה, כל זמן שאני לא מזיק לשני. ופאסיביות ואי-הגשמת ציפיותיו של השני אינה היזק, כל זמן שלא התחייבתי, מרצוני החופשי, למעשה אקטיבי ולמילוי ציפיות השני.

אתה - של עצמך

הגוף שלך הוא שלך. לא של הוריך. לא של השכנים; ואפילו לא של הצבא. מנין קמה לך הבעלות - הכל-כך מובנת לאנשים ביחס לגופם הם - על גופך שלך? תשובה: מזכות התביעה הישירה. זכות זו יוצאת מנקודת ההנחה שלהרבה אנשים ו/או תאגידים ומדינות תצמח תועלת רבה אם גופך (וכמובן, גם נפשך השזורה בו) יהיה קניינם. כך, למשל, לי תצמח תועלת רבה אם אתה תהיה שייך לי. יודע כמה כביסות יש אצלי לקפל, כמה שליחויות צריך לבצע? רק מה? גם אתה טוען, ובצדק, שלך תהיה תועלת מהיותך שייך - לעצמך. גם לך יש כביסות לקיפול ושליחויות לעשות. אז רגע לפני שאני צריך אותך – גם אתה צריך אותך (תירגע, חביבי! אל תתעצבן! לא ימסרו אותך כל-כך מהר, בינתיים).

לו היינו מכריעים למי אדם צריך להיות שייך רק לפי מבחני תועלת – כמו כלום היית שייך למישהו אחר. כי למה, באמת, שלא ניתן אותך למי שיכול להפיק ממך את התועלת המירבית - נניח, לשרי הריסון? מבחינת תועלת ייתכן שהיא צריכה אותך ויכולה להוציא ממך יותר ממה שאתה צריך את עצמך ויכול להוציא מעצמך. ברצינות. תחשוב על זה! כמה כסף אתה מסוגל לייצר תחת ידיך? מיליון? שניים? שרי תוציא ממך הרבה יותר. אם רק נבטיח לה שאתה שלה לנצח (והיא, בנצחיות, חזקה. אל תיעלבי. אוהבים אותך שרי) היא תשקיע בך, תשלח אותך ללמוד וכאלה, ותיתן לך תפקיד שייצר עשרות אם לא מאות מיליונים. תחשוב על זה – אם אתה תייצר מיליונים זה יניע את גלגלי המשק, מה שגם ייצר עוד משרות, מה שירים עשרות ילדים מעל לקו העוני, וכמובן שבמדינה כמו שלנו שביטחונה קשור בכלכלתה – ישפר את המצב הביטחוני. ואתה, במקום לכפוף ראשך מול הדגל, רווחת עמך בית ישראל, צה"ל, סמלי הלאום ונצח ישראל, מבלבל לי בראש עם דיבורים יפים וכאלה על זכותך על הגוף שלך? פ-א-ר-א-ז-י-ט!!!

זכות התביעה הישירה גורסת כי אין להקנות בעלות על אדם (או חפץ) לפי מבחני תועלת. לשיטתה, מובן שלכל אחד יש תועלת בצבירת כמה שיותר קניינים, אלא שזכאי לתבוע בעלות על אדם (או חפץ) מי שמבחינה טבעית קשור יותר עם הטובין, ואזי, מאחר שאתה קשור בקשר טבעי בל-יינתק (עד שהמוות וויל דו יו אפרט) עם עצמך (באמת, תראה אם תצליח להסתדר רגע אחד בלעדיך) – אתה של עצמך. אז תירגע. אמרתי לך שלא ניתן אותך.

(אני רק מקווה שכמו שזה טבעי לך שאתה שלך ושאסור לאף אחד לקבוע לך מה לעשות עם גופך – כך אתה גם מבין שאחרים הם של עצמם ושאין לך זכות לקבוע להם מה לעשות עם עצמם. כמו, נניח, שאתה לא חושב שצריך להכריח אנשים להירתם למשימות לאומיות למיניהן וקורא למי שאינו נרתם "משתמט".)

עונש אפקטיבי
[צילום: AP]

כיצד בא המחוקק הישראלי בחוק העונשין וקבע כי הטרדה מינית עונשה, נגיד, עשר שנות מאסר? איזה סרגל המרה מדויק או קו שמיימי נגלה מול עיני הפרלמנטר שהצליח לקבוע שזהו היחס הנכון אובייקטיבית בין מעשה לבין עונש בכל מקרה ומקרה?

אם ניתן לקורבן לקצוב את עונשו של העבריין, תושגנה כל המטרות: הרתעה, ענישה והשבת כבודו של הקרבן
▪ ▪ ▪

טוב, אז אם זה כל-כך ברור שאני שלי, ואת שלך – אז אפשר בשקט גם לומר שאת בעלת סמכות החקיקה היחידה בכל הנוגע אלייך (שהרי אם אינך מוסמכת להחליט ביחס לעצמך, אז במה מתבטא זה שאת שלך?). את תהיי זו שתחליט איזה מעשה מותר, ולמי, לבצע בגופך, ואיזה מעשה שמבוצע בגופך ייחשב לעבירה.

מסמכותך הבלעדית לחוקק בכל הנוגע לגופך נובעת גם סמכותך השיפוטית לקבוע תג מחיר ל"עבירות" שמבוצעות בגופך. אם לדעתך, יש, נניח, להרוג את מי שהחליק, ללא רשותך, את ידו על ישבנך, כי רק היעלמותו של משפילך ישיב לך - לדעתך - את כבודך ואת ביטחונך – אני איתך. זכותך להרוג אותו. מה אפשר לטעון נגד זה? שזה לא עונש פרופורציונלי ביחס למעשה? אולי, ומי באמת יודע לקבוע מה פרופורציונלי ומה לא. איש לא יודע. אבל אלה החוקים שאת חוקקת ביחס לעצמך. לא ביחס לאף אחד אחר, וביחס לעצמך את כן יכולה לקבוע איזה עונש אפקטיבי ואיזה לא. את לא כופה בכך את עצמך על הכלל וקובעת מהי מידת העונש הראויה אובייקטיבית. את רק מחליטה מה הם החוקים שחלים על גופך, ומי שמזמין את עצמו אלייך, אל בית עינוגייך – וגם אל בית דינך, מרצונו החופשי והפרטי – מה לו כי ילין על שהחוק אינו לטעמו? וכי מי בכלל קרא לו לעמוד בפני בית-דין זה, אם לא הוא עצמו? והבא בשערי בית-הדין מה לו כי ילין על חוסר סמכות שיפוטית ועל היעדר סמכות חקיקה? כשם שהבא למדינה יודע כי מכאן והלאה חלים עליו חוקיה, ואין איש שילין על כך, כך גם, וביתר שאת, יש לדעת כי הבא בשעריו של אדם – חלים עליו חוקי אותו האדם. מה לא ברור/מוסרי/הגיוני/דמוקרטי בזה?

אגב, אני לא בא לשלול את זכותם לעשות ככל העולה על רוחם או לשלול את טענתם של אלה שסוברים שיש להקל עם עברייני מין ואפילו לפטור אותם מעונש ולשקם אותם. אין לי שום בעיה עם זה. אני לא סובר שדווקא אני מחזיק את הדעה האובייקטיבית ביחס לענישה ראויה ואת סרגל העונשים הנכון קוסמית. רק את סרגל הענישה הנכון ביחס לעצמי אני מחזיק, ובכל הנוגע אלי אני רואה בעצמי מחוקק ודן יחידי מוסמך! אבל בכל הנוגע לאחרים? שיחוקקו וישפטו ככל העולה על רוחם - את מי שהתעסק איתם! מצידי, אם מישהי ששניים (סליחה על הביטוי הבא. רק נועד להמחשה ויזואלית) "תקעו" לה בתחת תחת איומי סכין בסמטה אפלה רוצה דווקא לצ'פר את החבר'ה – אהלן וסהלן. מצידי, שגם תמסור להם את כל הונה. היא, ורק היא, בית הדין המוסמך בכל הנוגע לגופה ולנפשה ורק היא מוסמכת להצמיד תג מחיר לכל פעולה שקשורה עם גופה. לא את, אתה או אני מוסמכים לקבוע מה עונשו של מי שתחת-שייחת נכנס לה בתחת. אבל זה מחייב: אני לא קובע לך מה לעשות עם עבריין שפגע בך, וגם אתה אל תקבע לי. איך אומרים: "כל אחד שידאג לתחת שלו".

זאת חוצפה ויהירות פרלמנטרית ועוולה חוקתית ממדרגה ראשונה, זה שהמדינות לקחו לעצמן את הסמכות הבלעדית לחוקק ולשפוט בפלילים. סתם לדוגמה: כיצד בא המחוקק הישראלי בחוק העונשין וקבע כי הטרדה מינית עונשה, נגיד, עשר שנות מאסר? איזה סרגל המרה מדויק או קו שמיימי נגלה מול עיני הפרלמנטר שהצליח לקבוע שזהו היחס הנכון אובייקטיבית בין מעשה לבין עונש בכל מקרה ומקרה? אולי זה דווקא מוגזם? אולי זה מעט מדי? וכיצד זה ייתכן שעיסוי ללא רשות בשדיה של – אני יודע מי? מי החתיכה התורנית היום? – בר רפאלי, תג המחיר שלו זהה לעיסוי ללא רשות בשדיה של דוקטור חנן עשראווי? מה, אין שום הבדל? איך ייתכן דין אחיד לכולם? טירוף!

הדין הפלילי נועד להרתיע, להעניש ולהשיב את כבודו של קורבן המעשה הפלילי על-כנו. אם ניתן לקורבן לקצוב את עונשו של העבריין, תושגנה כל המטרות. הרתעה – מובן כי תושג. שהרי למן הרגע בו עבריין ידע שכל עונש אפשרי עלול להיות מושת עליו, שוב לא יוכל לומר "שווה לי העונש ובלבד שאחטא". שהרי הוא לא יודע מה יהיה העונש. ענישה – אף היא תושג. סמוך על נפגע שידע להעניש את מי שפגע בו הרבה יותר טוב משופט, שככלות הכל ובעל-כורחו, הרי הוא לא צד לעניין ויחסו אליו קריר. השבת כבודו של הקורבן – זה בטוח יושג. הקורבן עצמו, ורק הוא, יכול לדעת מה ישיב את כבודו. בנעליו לא יוכל להיכנס זר. שחה לי פעם אנוסה אחת, שהיא חוששת לפגוש ברחוב את מי שאנס אותה. שזו תהיה עבורה השפלה קשה מנשוא, ושעד שלא תדע שהוא איננו – לא תוכל להלך בחופשיות. זה גזל וחמס גמור שבית המשפט אמון על השבת כבודו של הקורבן, ולא הקורבן בעצמו.

עכשיו בא הקטע ששנינו מסכימים איתו. אני יודע מה אתה רוצה להגיד: שאם כל אחד יכריע בעצמו תהיה אנרכיה ויהיו חיסולים ברחובות. גם על זה חשבתי, כפרה. מה אתה חושב, שאתה חכם לבד? לא אמרתי שכל מי שרואה את עצמו כקורבן יתחיל להוציא חוזים. כל מה שאמרתי זה שקורבן עבירה פלילית יהיה זה שיכריע את העונש. אם קוימה עבירה בכלל, את זה יש להשאיר בידי בית המשפט. החליט בית המשפט שלא קוימה עבירה – נגמר הדין ולאיש אין סמכות לגעת בנאשם. אבל אם נקבע אשם – יתכבד בית המשפט לאפשר לקורבן לגזור את דינו של הנאשם. נדמה לי שזה פתרון ראוי, לכל הפחות ביחס לעבירות החמורות.

תאריך:  15/03/2011   |   עודכן:  15/03/2011
מאיר הילזנרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נפגעת מינית? את/ה תכריע/י עונשו של העבריין
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שירה
15/03/11 13:39
 
אובייקטיביזם
16/03/11 09:12
2
ירון זכאי
15/03/11 14:43
 
דנית, עו"ד
15/03/11 16:10
 
שירה
15/03/11 17:40
3
חני 4
15/03/11 15:13
 
קופי
15/03/11 15:33
4
שאול א.
15/03/11 15:36
 
דנית, עו"ד
15/03/11 16:03
5
עומר ל
15/03/11 16:48
6
נסי האנס
15/03/11 16:55
7
שירה
15/03/11 17:53
 
שירה
15/03/11 18:03
8
מיצי
16/03/11 00:26
9
lnow2011
16/03/11 08:20
10
אורנה רב-הון
16/03/11 10:11
 
אובייקטיביזם
16/03/11 10:56
 
אובייקטיביזם
16/03/11 11:04
11
איש הרס
19/05/11 10:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנה של אוזן המן מבצק פריך עם מלית פרג או תמרים, מכילה לפחות 150 ק"ל (כמו שתי פרוסות לחם רגיל או לחמניה שלמה). מכיוון שמדובר בבצק פריך, כמות השומן שבו, גבוהה במיוחד והשומן הוא מסוג מרגרינה, המזיק לבריאות ומעלה את רמות הכולסטרול והשומנים בדם.
15/03/2011  |  טרי אדלר  |   כתבות
מי מאיתנו לא מכירה את הימים של ההמתנה למחזור, הבחילות שמגיעות ומודיעות לנו שיש סיכוי גבוה שההריון נקלט, ותחושת העייפות והבחילות שתוקפות ולא מרפות. אחד הסממנים הידועים והראשונים להיותך בהריון היא תופעה של בחילות המופיעות לרוב בבוקר או אצל אחוז קטן יותר מהנשים "בכל מקום ובכל שעה".
15/03/2011  |  איה הוד  |   כתבות
משב רוח שקספירי רענן נשב אמש מהצגת החאן הירושלמי "הלילה השנים עשר". זאת הייתה קומדיה שקספירית מבויימת היטב ובטוב טעם על-ידי אודי בן משה,מבויימת בקלילות, בקצב המתאים עם תלבושות מענינות ומבדרות(פולינה אדמוב) ומשחק מצויין ברובו.
15/03/2011  |  ליאון אלי  |   כתבות
ביום רביעי האחרון (9.3.11) התקיימה בעיריית שדרות שיחת ועידה בווידאו. בצד אחד של המסך - בשדרות - נכחו נציגי עיריות ותושבים משדרות ומאשקלון, ובצידו השני - בז'נבה - נכחו ה'שופטים החדשים' מוועידת האו"ם של זכויות האדם (UN Office of the High Commissioner for Human Rights - OHCHR). בראש חבר ה'שופטים החדשים' עמדה השופטת האמריקנית מארי דיוויס, שאחראית על אלפי התחקירים והתביעות נגד ישראל מאז מבצע עופרת יצוקה. אל מבצע זה יצאה מדינת ישראל כתגובה לאלפי הרקטות ששוגרו מעזה לעבר דרום-מערב ישראל.
15/03/2011  |  נועם בדין  |   כתבות
ומה שבדמיונו הפורה, יש אומרים פרוע לעתים, לא העלה המשורר איציק מאנגר, שהגרסה העברית החדשה ליצירת הדגל שלו, "שירי המגילה", תיוולד משום מה ב...בריכת-שחייה ירושלמית. ומעשה שהיה, כך היה. דוד אסף, פרופסור בחוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת תל אביב והמאייר נעם נדב, מרצה בכיר ב"בצלאל", הם חברים טובים ושכנים למגורים באותו בניין, בשכונת גאולים, בקעה בפי העם, האוהבים ללכת יחד לבריכה הסמוכה. את פעילותם הספורטיבית בה הם נוהגים לתבל בשיחות על דא ועל הא. מהן פרץ מאנגר, נישא על המיית געגוע ועל כנפי זכרונות ילדות.
14/03/2011  |  יעקב בר-און  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il