|   15:07:40
דלג
  יובל לובנשטיין  
יועץ אסטרטגי ומומחה לקמעונאות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שם המשחק הקמעונאי: להישאר בתודעה החיובית של הצרכן

לעיתים העוסקים בתחום, אשר נמצאים בלהט העשייה, שוכחים שבסופו של תהליך הדבר החשוב הוא לא הקנייה המזדמנת והמבצע, אלא שיעור הנאמנות לאורך זמן. מה הן הדרכים ליצירת רושם חיובי ורצוי על הלקוח?
27/04/2011  |   יובל לובנשטיין   |   כתבות   |   תגובות
הדבר החשוב הוא לא המבצע או הקופון [צילום: AP]

בעולם רווי התחרות שלנו, כל קמעונאי חייב להשאיר חותם ורצוי מאוד שיהיה גם חיובי על לקוחותיו. ישנן מספר דרכים ליצירת חותם זה, אשר חשיבותו הולכת וגדלה בשוק הצפוף במיוחד בישראל. קיימות מספר דרכים, אולם נראה שדווקא השילוב והמינון ביניהן יכול להניב את התוצאה המקווה.

  • פרסום - זה הכלי הפשוט והקל, השפעתו מהירה וכן תפוגתו. במקרה הטוב מודעה חייה למשך 3 ימים ואם מישהו זוכר אותה לחיוב מעבר לכך, הרי יש בזה הישג לא מבוטל למפרסם.

  • דיוור ישיר לבית הלקוח - גם זה סוג של פרסום, אולם ככל שהוא יותר ממוקד, קרי נושא את שם הלקוח, מביא עימו בשורה מרעננת וחדשה, כך הוא יקבל איזשהו "ניקוד חיובי."

  • קופונים עם הטבות - כאן צריך להקפיד לדעת לנתח את נתוני הקנייה של הלקוח ולא רק את רצון הרשת. לקוח צמחוני, אשר יקבל קופונים לקניית בשר, "יזכור" זאת לרשת שנים ארוכות.

  • שימוש במותג פרטי - במידה והמוצרים טובים ואיכותיים, יעריך זאת מאוד הצרכן. מנגד מוצר לא איכותי מיד ייזקף לחובת הרשת, גם אם המוצר נמכר בהנחה או במבצע (הצרכן לא רוצה לזכור פרט זה).

  • שובר אישי למימוש - קרי כסף דחוי - אמצעי זה נחשב יעיל, מאחר שאדם ממעט לזרוק ואו לא לנצל כסף או שובר המותנה בקנייה סבירה.

  • שובר הנחה לקנייה הבאה - ככל שהוא יהיה פשוט יותר כך, ייטב. לעיתים יש נטייה לרשתות מסוימות "לתת ולא לתת", קרי לחלק הטבה, אך מימושה הוא קשה ומסובך. ההטבה מעל קנייה בסך לא קטן, בתאריכים מוגבלים ובמימוש רק בקניית מוצרים, אשר שם הרווח לרשת הוא הגבוה ביותר. במקרים כאלה, אולי מוטב לא לתת את ההנחה, מאחר שהלקוח מיד מזהה שזו הטבה קשה, או במילים אחרות לא הטבה, או עוד סתם נייר ולעשות V.

  • יחסי ציבור - כלי מצוין, שאינו מתאים לכולם. ישנם היודעים לנצל אותו לטובתם, לדוגמה רמי לוי, אשר הוא אדם העובר מסך בקלות ומשרה אמינות, מנגד ישנם אחרים אשר כלי זה פועל אצלם כבומרנג.

  • כרטיס אשראי - כרטיס הנושא את שם הרשת, במידה והוא גם כרטיס אשראי, אשר מקנה הטבות מעבר לרשת, יועדף על-ידי הצרכנים, אשר יכירו לו תודה.

  • חוויית קניה וחווית חניה - ככל שהרשת תדע להקפיד על תחום זה הרי זה משובח. במידה והחנייה תהיה נוחה, עגלות זמינות, נקיות ותקינות, בלי גלגלים שהולכים הצידה או נתקעים, כך ייטב. במידה והעגלה מעצבנת, לא תעזור שום הנחה או הטבה אחרת וזה בדוק

קיים מושג, אשר דווקא שוק ההון אוהב להשתמש בו כאשר הוא בוחן את שיעור הנאמנות ומחיר המניה. המושג מתייחס לנאמנות הצרכן בכול הקשור לתודעת הצרכן במוחו והשני לשיעור ההוצאה, קרי לארנק. Share of mind / share of wallet.

לעיתים העוסקים בתחום, אשר נמצאים בלהט העשייה, שוכחים, שבסופו של תהליך הדבר החשוב הוא לא הקנייה המזדמנת והמבצע, אלא שיעור הנאמנות לאורך זמן.

תאריך:  27/04/2011   |   עודכן:  27/04/2011
יובל לובנשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שם המשחק הקמעונאי: להישאר בתודעה החיובית של הצרכן
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשבוע שעבר, עשר שנים לאחר שראה אור לראשונה, יצא לאור המיזם "הכי טובים" של עיתון מעריב, מגזין שבו נמנים בעלי המקצוע הטובים ביותר במגוון תחומים. במרכז המיזם, שיצא במהדורה חגיגית, עמדה גם הפעם הרשימה שבשלה בא לעולם - רשימת הרופאים הטובים בישראל.
27/04/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
השופט: אלכס קיסרי, בית המשפט המחוזי, חיפה.
27/04/2011  |  איתמר לוין  |   כתבות
בשנת 1954 פנה סרגיי קורוליוב, ראש תוכנית החלל הרוסית, לראשי ברית המועצות בהצעה לפתח לוויין שיסתובב סביב כדור הארץ. קורוליוב העביר דוח על המאמצים הנעשים בארצות הברית בכיוון זה, והעריך שהאמריקנים מפתחים טילים שנועדו לשם הצבת לוויינים בחלל. הימים היו ימי המלחמה הקרה בין ברית המועצות לארה"ב, ומשמעות כושר הנשיאה המוגבר של הטילים - שנועדו לצורכי החלל אך באותה מידה אפשר היה לשגר בעזרתם נשק אטומי למטרות מרוחקות על פני כל כדור הארץ - לא נעלמה מעיני הסובייטים. כושר הנשיאה לטווחים עצומים והיתרון המודיעיני הנובע מהצבת לוויינים לשם תצפית מהחלל היוו איום חדש ומסוכן ביותר על ברה"מ. כך נוצרה התוכנית הסובייטית לכיבוש החלל שכונתה בשם 'ספוטניק 1' (משמעות המילה היא בן-לוויה, לוויין), תוכנית שהתמודדה במשך שנים רבות במרוץ צמוד עם התוכנית האמריקנית המקבילה לה.
27/04/2011  |  יהודה וגמן  |   כתבות
אדם קם בבוקר ויוצא ליום עבודה שגרתי. נושק לאישה, לילדים ובטרם נפרד עוד מספיק לומר משהו על התוכניות להערב אחרי שישוב. 12 אלף אנשים במדינת ישראל שיצאו לעבודתם בבוקר לא שבו הביתה. הם מצאו את מותם ב-500 תאונות עבודה קטלניות שאירעו מאז קום המדינה. הם הותירו משפחות כמעט בחוסר כל, אלמנות ויתומים שאיש לא מכיר בקיומם רגע אחרי שהאבל מסתיים.
26/04/2011  |  יהודה קונפורטס  |   כתבות
"כותבת המסות הטובה ביותר בארץ" - כך הגדיר מבקר הספרות מנחם בן את מאיה קגנסקיה, כאשר יצא לאור לפני שש שנים ספרה "דמדומי אלים", מסות על דוסטויבסקי, בולגקוב, סולז'ניצין וסופרים רוסיים גדולים אחרים.
26/04/2011  |  יוסי אחימאיר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il