חברת נשר מתכוונת להעלות את מחירי המלט ב-6% החל מינואר 2005. זאת, על אף הירידה החדה בשיווק מלט בישראל. בהתאחדות הקבלנים קיבלו את הידיעה בכעס רב ונשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן, ציין כי חברת נשר פועלת בארץ כמונופול, לאחר שרוב היבואנים הפסיקו לפעול בארץ בשל הטלת היטל היצף על ייבוא וחוסר יכולתם להתחרות בשוק המקומי בשל מגבלות הרגולטור.
בחודש אוקטובר 2004, על-פי נתוני משרד השיכון, שווקו בישראל 300,000 טון מלט, מתוכם 10% בלבד מלט מיבוא. לדברי כהן, העלאת מחירי המלט דווקא בתקופה שבה הביקושים למלט יורדים אינה מובנת ואיננה תואמת את מדיניות השוק החופשי שבה דוגל שר האוצר, גם בענף הבנייה.
לדבריו, המשבר בענף הבנייה, והירידה בהתחלות הבנייה גרמו לנזקים כלכליים כבדים גם לקבלנים ולרוב תעשיות הבנייה המייצרות ומשווקות תשומות לבנייה, אך בעוד שהקבלנים וחברות הפועלות בשוק תחרותי נאלצו להוריד מחירים ולספוג הפסדים כבדים, הממשלה מאשרת לחברת נשר להעלות את המחירים ובכך פוגעת פגיעה קשה וכואבת בקבלנים שאינם יכולים להעלות את מחיר הדירות בהתאם לעליה בתשומות הבנייה, בשל המשבר בענף.
הירידה בשיווק מלט בשנים האחרונות נוצרה כתוצאה מהירידה בהתחלות בנייה למגורים, הירידה בהתחלות בנייה של מבני ציבור והירידה בביצוע של פרויקטים בתחום התשתיות. לשם השוואה - הממוצע החודשי של שיווק מלט בשנת 1998 עמד על כ-424,000 טון בחודש, בשנת 2002 הוא עמד על 365,000 טון לחודש ואילו הממוצע החודשי בשנת 2004 עומד (עד אוקטובר) על 309,000 טון לחודש בלבד.
כהן טוען עוד כי המלט מהווה מרכיב משמעותי מכלל תשומות הבנייה הנחוצות לבניית מגורים ומרכיב משמעותי עוד יותר בעבודות תשתית ופיתוח (בהתאם לסוג העבודה). המשמעות של עליה של 6% במחיר, הינה גרימת הפסדים כבדים לקבלנים בעיקר בפרויקטים הנמצאים בשלבי התחלת בנייה.