|   15:07:40
  עמוס שריג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

על מצנע, צניעות וצביעות

מצנע ניהל מו"מ להצבתו בראש רשימת השמאל הלאומי. משהמו"מ לא צלח, שב למפלגת האם, תוך הצהרה ש"בית לא עוזבים", אבל גם מביע משאלה, שפרץ ותומכיו, כבל, בן-סימון ומג'אדלה יעזבו את המפלגה. מבחינתו, הארבעה, בניגוד לברוורמן, יחימוביץ' והרצוג, הם נטל על המפלגה. ופואד? הוא אולי נטל על המפלגה, אך נכס למצנע אז מה יש לנו כאן, גזענות או צירוף מקרים?
27/06/2011  |   עמוס שריג   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
עמרם מצנע [צילום: AP]

הם במזרח, אבל ליבם במערב
עמוס שריג
מפלגת העבודה פקדה למעלה מ-85 אלף חברים, אבל זו איננה סיבה למסיבה בקרב כמה מראשיה מטעם עצמם. הללו סבורים כי מדובר בבלון שעוד יתפוצץ ושאחראי לו עמיר פרץ. מוזר, אבל בכל פעם שמועמד מרחי מנצח במפלגה הזו, השד העדתי יוצא מהבקבוק ומתחיל לנגח. למה? כי פרס הפולני איננו משתייך לעדה, אבל פרץ המרוקאי דווקא כן. מעניין למה?
לרשימה המלאה

"בינואר האחרון, בימים הסוערים של הפילוג בעבודה, קיווה מצנע שגם פרץ ייקח את מיטלטליו, ויעזוב בעקבות אהוד ברק את מפלגת העבודה עם שלושת חברי הכנסת שתומכים בו - איתן כבל, דניאל בן-סימון וראלב מג'אדלה".

המובאה לעיל לקוחה מתוך כתבתו של שלום ירושלמי במעריב ("מוסף שבת", יום שישי, 24.6.11) שכותרתה: "פרץ? הוא מארץ אחרת", כותרת הלקוחה מדברים שאמר עמרם מצנע, החותר לכתר יו"ר מפלגת העבודה, ב"שבתרבות" בבאר שבע וכנראה גם בכינוס עם ותיקי מפלגת העבודה שנערך בגבעתיים.

מצנע אמר גם אמר את המשפט: "פרץ? הוא מארץ אחרת", וזאת בלי לפרש או להסביר, כי כנראה הנוכחים היו מספיק אינטליגנטים להבין למה הוא מתכוון. ולא צריך שיהיה על זה ויכוח. אבל, האם הוא גם הביע, בקול רם וצלול, את רצונו לראות את פרץ ושלושת תומכיו עוזבים את המפלגה?! אינני יודע. לעניות דעתי, כמי שמכיר ועוקב אחר העיתונאי שלום ירושלמי, אני סמוך ובטוח כי הוא לא נתן פרשנות משלו לשאיפות של מצנע, אלא שמע את הדברים מפי הגבורה או מפי השוליות הסובבות אותו.

עמרם מצנע היה מוכר לנו תמיד כמלח הארץ. גיבור ישראל. איש עם ערכים, בדרך כלל. רחוק מצביעות ומלא צניעות. הוא הוכיח את עצמו במסגרת צה"ל הן כלוחם אמיץ והן כמי שערכים ומוסר הם נר לרגליו. הוא היה השני, אחרי אל"מ אלי גבע, שהודיע כי איננו מסכים לדרכם של הרמטכ"ל המנוח רפול ושר הביטחון שרון יבדל"א בכל הנוגע למלחמת לבנון הראשונה ולכן גם התפטר מתפקידו כמפקד פו"מ, תוך סיכון עתידו הצבאי. הוא גם היה אלוף פיקוד מרכז באחת התקופות הקשות ביותר למדינה, והוכיח שם מנהיגות עליונה בשילוב שכל ישר ועמידה על העקרונות. הוא היה יו"ר המפלגה בתקופה שזו הייתה על הקרשים, אבל לא היסס להתפטר כשהבין שיש לו עסק עם נחשים מסוג צפע. הוא היה ראש עיר מצוין בחיפה במשך עשור, והוא הפגין ציונות נטו כשירד לנגב, לירוחם, לא לפני שהתפטר מהכנסת, רק כדי לנהל יישוב קטן, שכוח אל, שמנה פחות מעשרת אלפים תושבים. יש אומרים כי הוא ניהל אותו בהצלחה רבתי, למרות שבמשך חמש שנות כהונתו שם האשימוהו מקומוני הנגב, בעיקר אלה של דימונה-ירוחם-ערד, בהבאת עשרות עובדים ממקורביו (מהצבא, מהמפלגה, מחיפה, ועוד) למועצה, וזאת על-חשבון מקומיים מוכשרים וראויים לא פחות.

אז מה קרה לאדון מצנע, שעד לפני מספר חודשים ניהל משא-ומתן להצבתו בראש רשימת השמאל הלאומי שעו"ד אלדד יניב והמחזאי שמואל הספרי מבקשים להקים, שהחליט, מחד-גיסא, להכריז פתאום כי הוא לא עוזב את מפלגת העבודה - "בית לא עוזבים" (מה שמזכיר את שאול מופז), אבל מאידך-גיסא מביע משאלה ולפיה היה שמח לו פרץ ושותפיו, כבל, בן-סימון ומג'אדלה היו פורשים מהמפלגה ומותירים לו אותה ללא התמודדות?

באמת שאין לי מענה לכך, אבל אני יכול רק לנחש. לא יותר. מבחינתו של מצנע, שמרגיש כמו בבית בסניף גבעתיים, הנשלט על-ידי ההרשקוביצים, הלייבוביצ'ים, הווסרמנים, השולמנים, הוישינסקים והרודנסקים, ייטב לה למפלגת העבודה להישאר עם ברוורמנים, יחימוביצ'ים והרצוגים ולהיפרד מהר, כמה שיותר מהר, מפרצים, כבלים, בן-סימונים ומג'אדלות. מדוע? גם כאן אני רק יכול לנחש: כל השלושה הם, כמו פרץ, מ"ארץ אחרת": כבל ממוצא תימני, בן-סימון ממוצא מרוקאי, ומג'אדלה, אין צורך להרחיב, הוא בכלל ערבי, שזה מזרחי מינוס... ומעבר לזה לא תשמעו ממני שום פרשנות המדיפה ריחות וצבעים...

אבל... אופס, כנראה שאכלתי אותה, כי מצנע לא הזכיר את פואד בן-אליעזר, שהוא גם מזרחי וגם יש לו שם של ערבי, רחמנא לצלן. הו, הו, הו. אני בבעיה. ואולי לא. אולי אחרי שמצנע הביס את פואד ב-2003, ואחרי שפואד אמר עליו בזמנו כי הוא יקפוץ אצלו כמו קנגורו, אבל לפני מספר חודשים הלך ל"כנוסא", כלומר למצנע, כדי לשכנע אותו לשוב למפלגה ולהתמודד על תפקיד היו"ר בתמיכתו (של פואד), הבין מצנע כי פואד הוא אולי נטל על המפלגה, אבל נכס בשבילו, כאיש שטח שמחובר לערבים מכפר קרעא, לדרוזים ממג'דל שאמס ולבדואים מרהט. אתם יודעים, אלו שהתפקדו בחמולות ושיעשו מה שהשייח'ים יורו להם. ואני כבר לא מדבר על העירקים מאור יהודה...

למעלה משישים שנה אחרי שקמה, על גלגוליה השונים, עדיין רואה מפלגת העבודה במזרחים כמי שמתאימים לעשות את העבודה השחורה בשבילה, אבל לא כמי שראויים להנהיג את המפלגה. תשאלו את פרופסור שלמה בן-עמי, שאהוד ברק מינה אותו בזמנו לשר לביטחון פנים, כדי שיהיה אחראי על בתי הסוהר ודייריהם... ובכלל, מפלגת העבודה מזכירה לא במעט את העם היהודי, שעושה את המוות לגויים שרוצים להתגייר, כאילו הוא מונה מאות מיליונים, ולכן הוא גם מרשה לעצמו לוותר חופשי-חופשי על אלו המבקשים להיות חלק ממנו.

נו, איך אמר נפוליאון בזמנו? הם לא למדו דבר, ולא שכחו דבר. בגלל זה הם תמיד יישארו אותו דבר, עם אותו מספר מנדטים: חד-ספרתי. ובמאמר מוסגר נציין, כי המצב בליכוד הוא לא יותר טוב, אדרבה. דוד לוי יכול להעיד על כך מניסיונו האישי. בזמנו, כאשר בגין פרש ולוי התמודד על הבכורה מול יצחק שמיר, מספרים לי חבריי הליכודניקים, כי ותיקי המפלגה, "המשפחה הלוחמת" קראו להם בזמנו, הורו להם להצביע רק עבור שמיר, כי המפלגה עדיין לא בנויה ליושב-ראש ממוצא מזרחי... וזה נמשך עד היום הזה.

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
עמוס שריג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אבישי ברוורמן   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד ברק   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן כבל / Eitan Cabel   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד לוי   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל בן-סימון   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק הרצוג   יצחק זיגר   יצחק זיו   יצחק שמיר   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מעריב   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   עמרם מצנע   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   ראלב מג'אדלה   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שאול מופז   שלום זיסמן   שלמה בן-עמי   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על מצנע, צניעות וצביעות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחום שחף
27/06/11 17:06
2
אליהו חיים
27/06/11 17:50
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסוגייה שעלתה לאחרונה על הפרק איננה פשטנית כלל ועיקר אלא מגלמת בתוכה את המחלוקת בין שני הזרמים שבעם, הזרם החילוני - יזכור עם ישראל, והזרם הדתי - יזכור אלוהים.
27/06/2011  |  עו"ד שבתאי אברהם  |   מאמרים
עצומה באינטרנט של אם שכולה בדבר נוסח תפילה העלתה על הבריקדות אלפי ישראלים. כמו במצבים דומים אחרים העובדות לא מעניינות איש ומרבית התומכים בה לא ממש מתעמקים בתכניה. תלחץ LIKE ותעבור לנושא הבא, אולי LIKE נוסף בגנות מחירי הקוטג' ואולי LIKE נוסף לטובת התקווה (עוד משהו שרץ עכשיו ברשת).
27/06/2011  |  עפר דרורי  |   מאמרים
לא פחות משלושה תחקירים ערך צה"ל על נסיבות נפילתו של קובי סמילג ז"ל. המג"ד בדק, מפקד האוגדה אישר ואלוף הפיקוד חתם. לאחר מכן באה בדיקה של אלוף גרשון כהן. אחר כך באה בדיקה של אלוף אלעזר שטרן. מבחינה עובדתית, הכל הגיעו לאותן מסקנות; הם היו חלוקים בניואנסים של ההשלכות על קידומו של הסמג"ד, רב-סרן אלי מיכלסון.
27/06/2011  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בימים האחרונים נאמר [ראה בין היתר כותרת ראשית ב"ישראל היום" 24.6.2011] - על-ידי בנימין נתניהו כי נגמרה החגיגה, ואסירי הטרור כבר לא יוכלו ללמוד מתוך בתי הסוהר בהם הם כלואים לימודים אקדמיים. וזאת, מבלי לחקור על סמך מה עד כה הם כן יכלו, ומבלי למצות את הדין עם העבריינים ו/או מתווי מדיניות חלם לפיה אסירי הטרור כולל רוצחים - נהנו מיחס מוזר של נפגעיהם, וזכו לחופש בלתי נתפש כולל רכישת השכלה אקדמית בתנאים מיוחדים בהיותם מרצים עונשי מאסר על פשע ורצח.
27/06/2011  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
המצדדים בבחירת נשיא בית המשפט העליון על-פי עיקרון הסניוריטי - כלומר, על-פי הוותק - טוענים שהדבר מונע לובינג ותחרות אישית בין השופטים - באשר הוותק של כל שופט בבית המשפט העליון הוא נתון קשיח שאינו נתון למניפולציות.
27/06/2011  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il