כולנו קונים, ממלאים את העגלות ומקטרים על המחירים היקרים, אשר מאמירים השכם לבקרים. מהפכת הקוטג' החדירה מעט אמונה לצרכנים, שבכוחם לשנות ואפילו לא מעט.
קמות וועדות בדיקה, כאלו או אחרות לנושא שוק החלב, ספקים ויצרנים נמנעים מהעלאות מחירים ונדמה לרגע שבא לציון גואל. נדמה שהנשק העיקרי של הצרכנים עדיין לא מומש כלל.
בחברת השפע בה אנו חיים, רמת הצריכה הכללית אינה תואמת כלל את הצרכים האמיתיים והיא גדולה באופן משמעותי מהרמה שאנו צריכים. במילים אחרות אנו צורכים הרבה מעבר למה שאנו צריכים, בערך ב-20% במינימום. אנו קונים הרבה יותר מהנדרש, בין השאר בגלל הפרסום והחשיפה של המוצרים. עדות לכך ניתן לראות בעיקר בחוף הים, שם מתגלים רובדי השומן המיותרים על גופנו.
אם נקטין את היקף הקניות ב-20% לא יקרה לנו שום דבר למעט פחות שומן, יותר מקום בבית ויותר כסף פנוי אותו ניתן לחסוך ואו להשקיע אותו בנו, בספורט בתרבות ובנסיעות לחו"ל. אחד החסמים הגדולים המונעים מאיתנו לבצע מהפכה שקטה זו היא הבושה, מה יגידו האנשים האחרים בתור, מה יגידו השכנים. האמת היא - שזה בעצם ממש לא בושה לדלל את הקניות שלנו ולקנות פחות מצרכים, ההפך זה יותר בריא ויותר נכון.
בהנחה שערך הפריט הממוצע הוא 10 שקל וערך סל הקניות שלנו מגיע לכ-400 שקל, כלומר בעגלה ישנם כ-40 פריטים. גם אם אתם חושבים שכול הקניות נחוצות, מחקרים מראים שלאורך זמן כ-20% מהקניות אינן חיוניות ובסופו של דבר נזרקות והן לא בשימוש.
נחזור לדוגמה שלנו - כ-8 פריטים אינם באמת חיוניים, כלומר אם נוריד אותם לפני עריכת החשבון, משהו מהותי לא יקרה, ההפך הוא הנכון, אולי נאכל פחות, אולי נשליך פחות זבל, אולי נהיה יותר רזים, בטוח נהיה יותר בריאים (מחקרים שנערכו בעכברי מעבדה הוכח באופן ברור שלקבוצה שלה הופחתה כמות האוכל בשליש, עלתה תוחלת החיים ב-30%).
אם נדע להתגבר על בושה מיותרת זו נוכל להפיק המון תועלות. כן - לא יקרה כלום אם לפני עריכת החשבון נוריד מהעגלה פריטים מיותרים. מדוע רק "להם" מותר להעמיס עלינו כול הזמן עוד מוצרים?, מוצר קופה? מוצר מנהל החנות? קנה 2 מוצרים קבל עוד 3 במתנה?. הגיע הזמן שליד כול קופה תהיה "פינת לא בא לי" או פינת "מוצרים מיותרים". מאחר שברור שזה לא יקרה, אין ברירה, אלא להעמיס את קו הקופות העמוס בשוקולדים בכול מיני דברים מיותרים.
כן רבותי, הגיע זמן הצרכן!. הזמן שלנו להסיר כמה מוצרים מבלי להתבייש, ההפך הוא הנכון!.