|   15:07:40
דלג
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: AP]

ככה עושים מדינאות

הטבעת 'משט החירות 2' בעודו באבו מלמדת שאם רוצים ומתאמצים - מצליחים. ישראל מתחה עד הקצה את יכולותיה המדיניות, והגיעה ליעד הרצוי. מינון נכון של דיפלומטיה שקטה, הסברה גלויה ואמצעים מלחמתיים הוביל את כל השחקנים הבינלאומיים לנקוט עמדה זהה לזו של ירושלים
13/07/2011  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות


מעבר לפגישה במסעדה

אם נתפייט לרגע, את שישים שנותיה הראשונות של ישראל אפשר לחלק לשניים. המחצית הראשונה הוקדשה למאבקים צבאיים קיומיים. המחצית השנייה לייצוב כלכלי. כעת, כלומר מאז גוויעת מלחמת הטרור והזינוק הכלכלי, האתגר הוא מדיני. בעולם של כוח רך, השפעה גוברת של מוסדות בינלאומיים ועוצמה אמריקנית שאינה בשיאה, ישראל לומדת להסתדר לבד

אם נתפייט לרגע, את שישים שנותיה הראשונות של ישראל אפשר לחלק לשניים. המחצית הראשונה הוקדשה למאבקים צבאיים קיומיים. המחצית השנייה לייצוב כלכלי. כעת, כלומר מאז גוויעת מלחמת הטרור והזינוק הכלכלי, האתגר הוא מדיני. בעולם של כוח רך, השפעה גוברת של מוסדות בינלאומיים ועוצמה אמריקנית שאינה בשיאה, ישראל לומדת להסתדר לבד.

הגינוי שספגה ישראל באונסק"ו ממחיש את המצב הרוֹוח. גם במקרה שבו המנגנון פועל ביושר (כך כתב ברקן: "אונסק"ו פעל ביושר ובשקיפות מלאה. אין זו אשמתו שהערבים מסיבות שכולם מודעים להן החליטו להפעיל את זירת אונסק"ו נגדנו") - הרוב האוטומטי עושה את שלו וישראל נרמסת כאסקופה. ממצבי קיצון שכיחים שכאלה רק אמריקה יכולה להושיע.

אלא שלכל כלל יש חריג ומשהו מתחיל להשתנות. במזרח אירופה, הכוח העולה של היבשת, לא נדבקו בחיידק הפלשתיני. בבוקרסט ובסופיה, אליהן קפץ נתניהו אתמול ושלשום, לא כל כך מתעניינים בהתקשקשות בין ביבי לעבאס. הקדמה הטכנולוגית, הכלכלית והחקלאית של ישראל מעניינת את המנהיגים המקומיים הרבה יותר. למרות קוטנה, ישראל בעיניהם היא מעצמה.

"השיח כאן לא מוכתב. יש פתיחות ושחרור, ולא הכל נראה בפריזמה פלשתינית", התלהב ראש הממשלה בין פגישה לפגישה.

ההתפתחויות במזרח אירופה ובבלקן יניבו פירות בעתיד. יש מאמצים מדיניים שתפוקתם ניכרת כבר בהווה. למשל הטבעת 'משט החירות 2' שמלמדת, כמו שאומרים המורים, שאם תרצה תוכל. ישראל מתחה עד הקצה את יכולותיה המדיניות – מתחה וניצחה. מינון נכון של דיפלומטיה שקטה, הסברה גלויה ואמצעים מלחמתיים הוביל את כל השחקנים הבינלאומיים, מסיבותיהם שלהם, לנקוט עמדה זהה לזו של ישראל. אמריקה, לשם שינוי, שיחקה תפקיד משני בלבד.

ממזכ"ל האו"ם, המשך במנהיגים אובמה, מרקל וסרקוזי, עבור בראשי ממשלות בריטניה, ספרד וטורקיה, ועד נשיא קפריסין – פעלו הכול בשיא כוחם כדי לטרפד את המשט. מי שכמובן הגדיל לעשות הוא ראש הממשלה היווני פפנדראו. "גם אֵלת המזל עמדה לצדנו", אומר בכיר במשרד החוץ שהיה שותף קרוב למהלכים (הדיפלומטים הישראלים עדיין מעדיפים מיתולוגיה יוונית). אבל מעבר לבורא העולם, הנס לא התרחש במקרה. מישהו עבד למענו שעות נוספות.

את הצלחת המדינאות הישראלית אפשר לזקוף לזכות שלושה מהלכים של מדינאיה: הקשר האישי החם שיצרו נתניהו ופפנדראו; הגדרת מדינות הבלקן ובפרט יוון וקפריסין כיעד מועדף של הדיפלומטיה הישראלית מצד ליברמן, והתגייסות משרד החוץ למה שמוגדר בקודים הפנימיים 'מבצע מדיני'.

נתניהו ופפנדראו, באירוע שנכנס לפולקלור, נפגשו לפני שנה וחצי במסעדת פושקין במוסקבה. ביבי יצא לאכול עם שרה. פפנדראו, במקריות שמידתה לא ברורה עד היום, השביע את רעבונו בשולחן סמוך. מילות הנימוסין התחלפו עד מהרה בשיחת עומק על המצב. זרעי הפורענות שנבטו מאוחר יותר כבר היו בקרקע. היווני ראה שארצו עומדת רגע לפני קריסה כלכלית וביקש מנתניהו עצה. הישראלי, שבועות ספורים לאחר משבר הכיסא הנמוך, חיפש תחליף לטורקיה המתלהמת. גם כאן אותו כלל עתיק על אויבים וידידים שיחק תפקיד.

תוצאת הפגישה במסעדה הייתה ביקורים הדדיים של שני ראשי הממשלה זה אצל זה. נתניהו, בסיפור נוסף שהוא אוהב למחזר, ראה במהלך שיט משותף עם פפנדראו כיצד מטוסי כיבוי יווניים מחסלים תוך דקות דלֵקת יער ענקית. במקביל התקיימה שורת ביקורים הדדיים של ליברמן ועמיתו היווני קרלוס פפויאס. התוצאה של הרומן המהיר הייתה סדרת אימונים של חיל האוויר ביוון ונהירה של מאות אלפי תיירים לאתונה ובנותיה, על חשבון טורקיה כמובן. בעת משבר כלכלי חריף, כל תייר הוא עולם ומלואו עבור היוונים. פפנדראו ראה וזכר. אחר כך בא הסיוע המהיר של יוון לכיבוי הדלֵקה בכרמל וההבטחה הלא מחייבת של נתניהו להעביר דרך יוון את צינור הגז מתגלית 'תמר'. המעטפת הזאת, כמו גם ההנחה שהדרך לוושינגטון עוברת בירושלים, הפכו את יוון בראשות פפנדראו לבת ברית של ישראל.

בזעיר אנפין התרחש תהליך דומה מול קפריסין. זו הערימה קשיים על משתתפי המשט הקודם וכך נהגה גם הפעם. הקרדיט במקרה הזה שמור לליברמן שקירוב האי החצוי הוא פרויקט אישי שלו.

אך ההצלחה הישראלית רחבה בהרבה מקשר בילטרלי כזה או אחר. בניגוד למשט המרמרה שבו נתניהו שם את כל הביצים בסל של ברק ועף לו לקנדה, הפעם נערכה עבודת מטה מוקדמת מאוד ומסודרת מאוד. כבר לפני שמונה חודשים, כשהגיעו הידיעות הראשונות על התארגנות המשט החדש, החלה ההיערכות. גרי קורן, מוותיקי משרד החוץ ובוגר מצטיין של המכללה לביטחון לאומי, מונה לפרויקטור. הוצמד אליו קצין מודיעין בכיר מחיל הים – שיתוף פעולה שלא תמיד נראה במקומותינו. יחד עם המוסד, מודיעין חיל הים, מְנַטרי האינטרנט השונים וגופים נוספים, החלו השניים באיסוף מידע. די מהר התברר שהעסק רציני.

מאותו רגע, כלומר לפני חצי שנה ויותר, הועלתה סוגיית המשט לראש סדר העדיפויות. "בכל פגישה של כל בכיר ישראלי עם כל אישיות ברחבי העולם הנושא הועלה. כל נציגויות ישראל בעולם הונחו להסביר את הסכנה שבמשט ואת העדר הצורך בו. יזמנו מאמרים בעיתונות בנושא. ביצענו אלפי פעולות קטנות שיצרו ביחד את האפקט המצטבר", מספר הפקיד הבכיר.

כדי למקד את הפעולות לאפיק הרצוי ולמצוא דרכים לסיכול המשט, למדו הנציגים הישראלים לעומק את תורת הספנות. המאמץ הזה הובל על-ידי חיל הים, והוא העלה רעיונות כמו הסברה לחברות העוסקות בביטוחי ים את הסכנות הגלומות במשט, פנייה ל'מדינות דגל' - מדינות המעניקות את דגלן לחברות ספנות – בבקשה שלא לשתף פעולה עם המשט, התחקות אחר מקורות המימון של המארגנים במטרה לחסום אותם, בקשה ממדינות רלוונטיות שלא לנפק ויזות והצעה שיפרסמו אזהרות מסע שלא להשתתף במשט. בישורת האחרונה היו גם פעולות מוחשיות יותר, שמה שאפשר לומר עליהן הוא שלא הקומנדו הימי חיבל בשתי היאכטות שהתקלקלו.

ברקע עמדו כל העת שני נתונים מהותיים נוספים. ראשית, העמדה הקשוחה של ישראל שלפיה תמנע בכוח את פריצת הסגר. "אתה חייב ליצור אפקט מרתיע מול הממשלות", מסביר הדיפלומט. הפקטור השני הוא הסרת הסגר הכלכלי מעל עזה על-ידי ממשלת נתניהו. "אין בעזה משבר הומניטרי", שבו והדגישו הדוברים הישראלים בכל מקום. המדיניות הזאת, שמשמעותה שמיטת מנוף מול חמאס ביחס לגלעד שליט, הובילה את מדינות העולם להתייצב בטור נגד המשט.

מדינות ומנהיגים שבדרך כלל לא מסבירים פנים לישראל הטילו את מלוא כובד משקלם מול אזרחיהם שלהם, נגד המשט. ספרד, שוודיה, צרפת, גרמניה, האיחוד האירופי, הקוורטט, האו"ם בכבודו ובעצמו ואחרים הבהירו את עמדתם השלילית בעקבות בקשה מפורשת של ישראל. "את כל העבודה הזאת עשינו לבד. האמריקנים הגיעו רק בסוף ועזרו בעיקר מול טורקיה", מדגיש הבכיר הישראלי.

על מה שקרה עם הטורקים נכתב כאן לפני שבועות אחדים. ראש הממשלה נתניהו אמר לאובמה שהשתתפות המרמרה במשט עלולה להיגמר ב"תקרית עם עשרות הרוגים בלב הים התיכון". אובמה בתגובת שרשרת דרש מארדואן לעצור את יציאתה, וכך אכן עשה הטורקי לאחר שניצח בבחירות.

אבל לא רק את האמריקנים הפעילה ישראל. רבים מהמנהיגים שדיברו בקול נגד המשט טרחו להרים טלפון פרטי לארדואן, ולדבר על לבו שיבלום את המרמרה. גם הם עשו זאת כתוצאה מבקשה ישראלית. "אין כאן רגע מכונן אלא אוסף פעולות שהביא להשגת המטרה", מסכם הדיפלומט הישראלי. ייתכן שבנקודה הזאת הוא טועה. הצלחה של מהלך מדיני ישראלי היא בהחלט רגע מכונן.

מתחבא מאחורי ברק

24 ראשי רשויות מקומיות יש ביהודה ושומרון. מחציתם חברי ליכוד. שרי המפלגה יוצאים מגדרם כדי לסייע. סער בונה מוסדות. כץ סולל כבישים. לבנת מעבירה תמיכות. כחלון משפר תדרים. סילבן העביר את יהודה לנגב ואת השומרון לגליל. ארדן צבע את יו"ש בירוק. רק אדם אחד לא עוזר. מיהו?

המנצח על התזמורת הישראלית הוא ללא ספק רב-החובל בנימין נתניהו שנתן לעצמו ולעולם שיעור במדינאות. סגנו, אביגדור ליברמן, עובד אתו בשיתוף פעולה הדוק בהרבה ממה שנדמה. אם לא זה היה המצב, החריקות היו נחשפות זה מכבר. מתברר שהממשלה שלוקה כביכול בבידוד ובשאר מרעין בישין דווקא יודעת להתנהל לא רע בזירה המדינית.

אבל אותו רב-חובל הוא לא רק מדינאי אלא גם פוליטיקאי. 24 ראשי רשויות מקומיות יש ביהודה ושומרון. מחציתם חברי ליכוד. שרי המפלגה יוצאים מגדרם כדי לסייע. סער בונה מוסדות. כץ סולל כבישים. לבנת מעבירה תמיכות. כחלון משפר תדרים. סילבן העביר את יהודה לנגב ואת השומרון לגליל. ארדן צבע את יו"ש בירוק. גם השרים הלא ביצועיים, בוגי, בגין, יולי (למרידור ולאיתן יש בכל זאת משנה אחרת), פועלים במרץ למען ההתיישבות. רק אדם אחד לא עוזר. מיהו?

את המונולוג של אחד מראשי המועצות שידכתי לזה של חברו, שכן התלונה בפי כולם זהה. "העלינו את הנושא בישיבת הסיעה יותר מפעם אחת. חוטובלי, דנון ואחרים עזרו, אבל הוא מחזיר לנו בטקסט קבוע: 'אתם לא יודעים מה המצב? אתם לא שומעים מה קורה? אי-אפשר, עכשיו אי-אפשר'. הלכנו אליו לפגישות פרטיות. אמרנו לו, 'ראש הממשלה, אם קשה לך לבנות כרגיל תעשה פעולה איקס, לפחות בגושים. אפילו בעולם זה יעבור. 'רעיון נהדר', הוא אמר. 'אייל (גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה), צביקה (האוזר, מזכיר הממשלה), אתם תקדמו את זה'.

"חיכינו חודשיים, לא קרה כלום. שוב באנו אליו. 'אם אתה לא בונה, לפחות תכפה על ברק קידום תהליכי תכנון. יש חמש תחנות שבהן שר הביטחון יכול לעצור את המכרז לפני שהוא מתפרסם, כך שאין לך מה לדאוג. אבל למה לא לתכנן? אם אין תכנון, גם כשתהיה הזדמנות לבנות לא יהיה שום דבר בקנה. תגיד לברק שיאפשר לתכנן'. שוב הוא אמר: 'אתם צודקים לחלוטין. אייל, צביקה, שבו אִתם, תקדמו את זה מול שר הביטחון ואנשיו'. שוב, אין קול ואין עונה. בדקתי מול אנשי ברק. איש לא דיבר איתם.

"נמאס לנו, הלכנו לברק. 'למה אתה תוקע אותנו? למה אפילו תכנון אתה לא מאפשר? ראש הממשלה אמר שצריך לקדם את התכנון'. ברק כדרכו היה כן איתנו. 'לי ראש הממשלה לא אמר דבר כזה. ביבי ואני מתואמים עד הפרט האחרון ואני לא עושה שום דבר על דעת עצמי. לכו אליו'. הכול מתחיל ממנו (נתניהו). הוא מתחבא מאחורי הגב של ברק כי זה נוח לו, אבל הוא ורק הוא זה שלא נותן לבנות".

עשו עלינו סיבוב

ביום שלישי לפני שלושה שבועות חתמו ישראל וירדן בסודיות על 'נייר שער המוגרבים'. נציגי הממלכה ההאשמית נתנו לישראל אור ירוק להנחת הגשר החדש בעלייה להר הבית. הכלל העתיק 'אויב אויבי הוא ידידי' עשה את שלו, שהרי לשתי המדינות אינטרס משותף למנוע דריסת רגל של הפלשתינים בהר הקדוש בעולם. אלא שלהסכמים עם מדינות ערביות טבע משלהם. חותמים על נייר בפנים ומקבלים את ההפך בחוץ.

בדיוק למחרת החתימה נפתחו בפריז דיוני ועדת המורשת של אונסק"ו (ארגון האו"ם לחינוך תרבות ומדע). את מה שקרה מכאן ואילך תיאר ביובש ובפיכחון שגריר ישראל לאונסק"ו ול-OECD, נמרוד ברקן. הוא אולי דיפלומט, אך במקרה זה לא ברר מילים.

"היום, 27.6, קיבלה ועדת המורשת החלטות אנטי-ישראליות די קשות בנושא ירושלים בעיקר, אך גם בנושא מעלה המוגרבים. ירדן, בהיפוך מוחלט להתחייבות שקיבלה על עצמה בהסכם, הובילה את המהלך העוין. יתרה מכך, הירדנים והפלשתינים חילקו באינטנסיביות חוברת המוכיחה, בלשונם, שישראל מחבלת במורשת בירושלים.

"הגם שמוּנה מתווך מטעם אונסק"ו לניהול משא-ומתן בינינו לבין הערבים (על נוסח ההחלטות של ועדת המורשת, א"כ), הוא לא יכול היה להתקדם מאחר שהקבוצה הערבית סירבה לכל משא-ומתן ודרשה הצבעה מיד, תוך שללא בושה הם מאשימים אותנו באי ניהול מו"מ.

"במהלך ההידיינות, בימי חמישי ושישי, שיקרו הירדנים שוב ושוב במצח נחושה לנו ולאמריקנים. השיא היה היום, שבו הציגו לאמריקנים כאן ובעמאן נוסח קביל (מבחינת ישראל) להחלטה אך בה בעת דרשו הצבעה ללא דיון (על נוסח בלתי קביל). הירדנים הכחישו ללא מעצורים לאורך הדרך את קיומו של ההסכם שממלא למעשה את כל הדרישות שהועלו כלפינו באונסק"ו בשלוש השנים האחרונות".

צעד נוסף שנקטו הירדנים הוא הפרדה בינם ובין המשלחת הפלשתינית לאונסק"ו, בניגוד להסכמים של ישראל עם ירדן ועם הרש"פ. לקראת ספטמבר מנסים הערבים לפצל בין היישויות על-מנת שבאונסק"ו יוכלו הפלשתינים לפעול כמדינה עצמאית.

"בתגובתנו", כותב ברקן לשולחיו בירושלים, "הגדרנו את ההחלטות כבאות מבית המדרש של ג'ורג' אורוול בהיותם 'ניוספיק' מובהק שבו שחור הוא לבן ולבן הוא שחור". בשורה התחתונה, הערבים השיגו בקלות את הרוב האוטומטי נגד ישראל. אף לא אחת מחברות הוועדה הצביעה נגד הצעת ההחלטה של הערבים.

בדברי הסיכום שלו כותב ברקן כי המהלך הירדני כולו חייב לעבור לטיפול אמריקני: "בעניין זה תצטרך וושינגטון לפעול". בהערת אגב הוא מציין ש"מצרים החדשה ניהלה מדיניות לוחמנית יוזמת נגדנו, בניגוד לעבר. קשה להגיד שהופתענו". לא רק מעמדת מצרים לא הופתעו במקומותינו. גם בעמדות ירדן המשקרת וסין שמצביעה תמיד עם הערבים לא היה חידוש. מי שכן נהגה באופן בלתי צפוי היא צרפת שנמנעה. "אנחנו רגילים שעושים עלינו סיבוב", תמצת גורם בכיר במשרד החוץ את החוויה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ככה עושים מדינאות
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע. הנביא
13/07/11 23:03
 
הניה
14/07/11 08:46
2
נתניהו הסמרטוט
14/07/11 08:55
3
מטאטא
14/07/11 16:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כל העיניים היו נשואות השבוע לחאמה שבסוריה. השאלה שנישאה בחלל הייתה האם ההתקוממות בחאמה היא נקודת המפנה שלה מצפים כבר שלושה חודשים. שבוע אחרי, המאבק עדיין בעיצומו. בשאר אסאד עדיין שולט בחאמה, אולם מנקודת מבטו של עיתונאי-אפשר לזהות שינוי. בעיקר ברמת החופשיות בשיחות עם אנשים בסוריה ועם גולים סורים באירופה.
13/07/2011  |  פזית רבינא  |   כתבות
כששאלתי את אוֹרי דביר מה החלום שלו, הוא ענה בטבעיות: "הייתי רוצה לטייל במקומות שבהם עדיין לא הייתי. אבל על חלומות כמו סקי או דאייה עליי לוותר. בגילי אין לי רצון לשבור רגל. מה לעשות, אי-אפשר להספיק הכול...".
13/07/2011  |  יעקב בר-און  |   כתבות
יש יולדות שמעדיפות ללדת במים. נראה שיש משהו, בסביבה מיימית, שמשנה במידה משמעותית את התחושות והתוצאות, ולא במקרה - בני-אדם, כמו כל יצור חי אחר, מורכבים בעיקר ממים, וחשיבותם של מים במערכות ביולוגיות ידועה היטב. גם כימיה מסוג חדש, המבוססת על יחסי גומלין בין מולקולות במים, עשוי להניב חומרים חדשניים, שהם עמידים בלחץ אבל גם מגלים גמישות - שילוב בלתי-אפשרי ברוב החומרים הנוצרים בשיטות הרגילות.
13/07/2011  |  מכון ויצמן למדע  |   כתבות
"קומפני" הוא מחזמר איכותי ומיוחד שחיבר סטפן סונדהיים ונחשב לאחד מהיצירות המוזיקליות שהשפיעו רבות על ז'אנר מחזות הזמר בשנים האחרונות. ההצגה שמועלית בימים לה בתיאטרון באר שבע היא הפקה מקצועית ומשובחת, מלוהקת בידי צוות שחקנים מוכשר ביותר.
13/07/2011  |  חיים נוי  |   כתבות
לתזמורת הפילהרמונית הישראלית סידרה של קונצרטים לכל המשפחה המתקיימים בשעות אחרי הצהריים בהיכל התרבות בתל אביב. בסידרה זו חמישה קונצרטים משך השנה בעונה. אתמול התקיים הקונצרט האחרון של הסידרה לעונה זו תחת השם"ים שמיים ופסנתרנים שניים". הנושא המרכזי בקונצרט זה היה מים.
13/07/2011  |  ליאון אלי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il