|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

"הצינור" חוגגת שנה: הפילטר של התוצרת הכי לוהטת ברשת

"הצינור" בהגשת גיא לרר הפכה לקו מידע אמין, המציע צחוקים שמשלבים בין "פספוסים" ל"רק בישראל" בסופו של יום, מדובר בתוכנית שמביאה לצופה את הקטעים הכי מגניבים שיש לרשת להציע לפעמים מדובר בחתול שמנגן על פסנתר
19/08/2011  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   כתבות   |   תגובות
גיא לרר [צילום: תומר פולטין]

   רשימות קודמות
  "אני והזילבר": הקללה של משפחת זילבר
  מאסטר שף: ברוך הבא לתחילת העונה
  נשים מטורפות, גברים אדישים
  האם מתן חודורוב באמת בן 26?
  סברי מרנן: מצחיקה במקומות הלא נכונים

דברים מתרחשים מתחת לאפינו. מבלי שנשים לב, דברים קטנים ושינויים קלים הופכים לתופעות קבועות ויציבות. הפרידה של יונית לוי מגדי סוקניק הייתה אמורה להיות זמנית, אבל החודש מציינת יונית ארבע שנים לבד. בעוד חודשיים ימלאו שנתיים להפרדה שגזר גיא פינס על לונדון וקירשנבאום מיעקב אילון. ללילה כלכלי, תוכנית נישה ברצועה נידחת בערוץ שנאבק על קיומו, יש רייטינג דו ספרתי ו-55 אלף חברים בפייסבוק. מרגול, פעם זמרת מהגטו, הפכה לסלבריטאית לגיטימית ושוב, נכון לעכשיו, מפלסת דרכה בחזרה למקום ממנו באה. ו"הצינור" חוגגת שנה.

"הצינור", אגב, אינה דומה לתוכניות שהוזכרו. היא אומנם עוטה אצטלה עיתונאית, מניחה אצבע על הדופק הציבורי ואפילו מציגה תחקירים פה ושם, אבל עיקר התוכנית הוא ליקוט קטעי וידאו משעשעים. סוג של "מה נסגר?" וטלוויזיה במיטבה, רק עם קטעי וידאו מהרשת במקום מהטלוויזיה (שזה בערך כמו ההבדל בין דיג בבריכה לדיג באוקיאנוס). וליתר דיוק, כמו "האיש הכי מטומטם בעולם" של "ביפ" - בעצמה ורסיה מוחלשת של "טוש מחובר" של "קומדי סנטרל". ב"האיש הכי מטומטם בעולם" מנסה גיל קופטש לחבר את רצף הסרטונים תחת תמת הטמטום. ב"טוש מחובר" ישנה התייחסות קומית לסרטונים. ב"הצינור", שעל-אף שעת הלילה המאוחרת שומרת על אופי מיינסטרימי, אין דבר מאלה. רק רצף סרטונים, מאורגן בפינות ומתווך באמצעות מגישות לוהטות (ירדן הראל ושי לי שינדלר) ומגישים, שמיעוטם נועדו לעורר את תשומת ליבו של הצופה (מחאת פייסבוק, למשל), ומרביתם - להעלות חיוך רחב על פניו. זוהי "הצינור" - מעין שילוב בין "רק בישראל" ל"פספוסים" לדור האינטרנט.

בלי יומרה, רק לייקים ושייר


ראשית, "צינור לילה" נהנית מגב איתן. היא יושבת בקצה של רצועה לילית מסודרת ואינטליגנטית, שבה מעבירים שלושה מנחים עם עניבות משוחררות וז'קטים פתוחים את המקל מהאחד לשני. מטבען של רצועות, קל יותר להתרגל אליהן.

שנית, היא כאמור טובה לסוגה, ועושה בדיוק את מה שהיא מתיימרת לעשות - להביא את הסרטונים הכי חמים ברשת אל המסך. לתוכנית כמו "צינור לילה" יש יתרון מובנה - היא יודעת בדיוק מה מעניין את הצופים. היא לא צריכה להתעסק בתחזיות, יומרות ונבואות, היא יכולה פשוט לספור לייקים. "צינור לילה" משמשת כמכונת שיתוף וידאו המונית, שמביאה לך את רשימת הלהיטים של יוטיוב ודומותיה אל המסך. זה לא מתוחכם במיוחד, אבל לפעמים הכי טוב להיות פשוט.

וגם להיות פשוט צריך לדעת. וזו הסיבה השלישית להצלחתה. במשבצת הלילית שלה היא יכולה להתנהג אחרת, וכך היא עושה. היא מדברת בשפה הנכונה, שפתו של המדיום אותו היא מסקרת. היא קצרה, היא קלילה, היא משעשעת. מה שנקרא - "זורמת". לרר מנווט בזריזות בין אייטמים קצרים, שי לי שינדלר מבסוטית כמו גולשת יוטיוב מן המניין, ירדן הראל מחייכת את חיוכה הכובש וצחור השיניים. התוכנית מציעה גישה ישירה לדפי הפייסבוק של לרר והמגישים. על הקיר שלה יכול כל אחד להטיח את הסרטון החביב עליו.

"צינור לילה" היא הניסיון הנבון והלא מובן מאליו של המדיום הטלוויזיוני, זה שחוטף מהלומות מיריבו הצעיר והאינטרנטי, לקיים דיאלוג עם האויב שמנצח אותו כמעט בכל זירה. הצינור הזה הוא לא צינור ביוב רחב קוטר, שמביא אל המסך את כל השלל האינטרנטי, אלא פס גלישה מצומצם עם חסמים וסלקטוריות. ועם סלקטוריות מקסימות כמו שינדלר והראל, שמכניסות למועדון גם את הסרטונים הכי סלבים ופופולריים וגם אתכם, פלא שכולם רוצים להיות במסיבה?

להיט לילי

"צינור לילה" נולדה מתוך פינה קטנה בשולי מהדורת חדשות השבת. היינו עלולים לשכוח זאת, אלמלא הייתה פינת האם עדיין מתקיימת באותו מגזין שבת, ו"צינור לילה" בגרסתה הפייסבוקית הייתה עדיין נושאת את שמו של "הצינור" המקורי. "הצינור" הייתה (ועודנה) לא יותר מפינה, נישה המנקזת אליה את פניו האינטרנטיים של היום, בחלק הקליל והרך של מהדורות החדשות, זה שבא אחרי האקטואליה הכבדה והמבאסת. כמו פינת התרבות, הצרכנות או התחזית. שום דבר מרגש.

אבל עם הזמן הלך והתרחב הצינור, עד שזכה לחיים משלו. באוגוסט אשתקד הפכה הפינה הצנועה ממוצ"ש לרצועת לילה יומית. מקץ שנה היא כבר חלק טבעי מן המסך שלנו, עם נתוני צפיה מרשימים ביותר לשעת הלילה המאוחרת, ודף הפייסבוק הכי מלוייקק בערוץ 10, שגובר אפילו על הדף הראשי של הערוץ. מפינה זניחה הפכה "הצינור" לתוכנית לילה פופולרית. ומכתב זוטר הפך גיא לרר, מגיש הפינה והתוכנית מיומם הראשון, לאושיית אינטרנט קטנה.

מסנן את הג'אנק מייל


כך הופכים לרר וצוותו בעצם לפילטרים. "הצינור" היא האפליקציה שהיינו רוצים לראות יושבת על חשבון הדואר האלקטרוני שלנו, בוררת ג'אנק מייל ומשאירה בידינו את סרטוני ומצגות הפורוורד השווים באמת שמטביעים את תיבת הדואר הנכנס. למי שאינו חי באופן שוטף את הרשת, או למי שאין זמן לכלות בצפייה במאות סרטוני יוטיוב - בין אם משום שהוא אדם עובד, ובין אם משום שרואים את המסך שלו מהקיוביקל השכן - "הצינור" מציעה אלטרנטיבה יעילה להישאר מעודכן בסרטוני הכלבים המרקדים והתינוקות המזמרים הכי חמים.

זה לא רע. הרי הדמוקרטיות חסרת הגבולות כמעט של הרשת היא גם חולשתה. היא מבליטה את הכמות על חשבון האיכות ומקשה עלינו לחלץ את היהלומים הנסחפים בנהר המידע השוצף. "הצינור" ממלאת תפקיד זה בנאמנות ובהצלחה. הצינור של לרר אינו זרנוק סרטונים פרוע, אלא קו מידע אמין שאפשר להתווכח עם בחירותיו, אך לא עם הצלחתו. בסופו של יום - ממש בסופו של יום, אחרי חצות - הוא מביא אל הצופה את התוצרת הכי לוהטת שיש לרשת להציע. מה לעשות שלפעמים מדובר בחתול שמנגן על פסנתר?

כל זה אינו מספיק כדי להסביר את העובדה ש"צינור לילה" כבר סוגרת שנה של הצלחה מפתיעה (פלוס שנות "הצינור" המוקדמות), בזמן שגם הערוצים השכנים כבר שמעו על האינטרנט, אבל לא הצליחו להרים מתחרה ראויה. יש עוד כמה גורמים שמתחזקים את הצינור הזה.

תצפיתן בודד

לרר פגע בעורק זהב, זה ברור. אבל הדבר המדהים בסיפורה של "הצינור" אינו חושיהם החדים של לרר או של עורך "צינור לילה" ארנון גל, אלא בדידותם המוזרה בתפקיד תצפיתני הרשת בטלוויזיה. "הצינור" עלתה ב"המגזין עם אושרת קוטלר" ב-2008. היא לא הייתה נבואית או מרחיקת ראות - היא הגיבה לתופעה שבאותה עת כבר הייתה לחלק אינטגרלי מחיי היומיום לא פחות מהטלוויזיה עצמה. ואף על-פי כן, לרר וערוץ 10 היו כמעט היחידים שהכירו בה כתופעה חברתית מרכזית, במיוחד עם עליית כוחן של הרשתות החברתיות ושל שיתוף הוידאו. למרבה ההפתעה, גם היום המצב כמעט ולא השתנה. "לונדון וקירשנבאום" מרבים לעסוק בתרבות הדיגיטלית בעזרתו של ד"ר יובל דרור; חדשות ערוץ 2 התחמשו בעבר בדרור גלוברמן, שגם הגיש את "לידיעת הגולשים" בקשת; "הינשופים" בערוץ 8 הקדישו ערב שבועי לדיונים בסיועו של דרור פויר (אגב - שמתם לב לדומיננטיות של השם דרור בקרב עיתונאים טכנולוגיים?). וזהו, פחות או יותר. האינטרנט התקדם בקפיצות ענק בשנות האלפיים, אבל הסיקור הטלוויזיוני נותר תקוע ב"זומביט".

תאריך:  19/08/2011   |   עודכן:  19/08/2011
ניב שטנדל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הצינור" חוגגת שנה: הפילטר של התוצרת הכי לוהטת ברשת
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
navva
20/08/11 11:28
2
כתבה רכילותית
20/08/11 18:46
3
בן יוסף
21/08/11 08:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האדמה רועדת מתחת לרגליהם של אביחי מנדלבליט, הפרקליט הצבאי הראשי, והאלוף גדי שמני. לא בכל יום נמתחת ביקורת שיפוטית כה חריפה על קצינים בכירים ברמתם בצה"ל. "התערבות בוטה ובלתי ראויה בהליך פלילי", "פגיעה קשה ביותר בזכותו של הנאשם להליך הוגן", "יותר מטעם לפגם" - אלו רק חלק מהביטויים הקשים שהטיח הרכב בית הדין הצבאי העליון לערעורים כנגד הפצ"ר השנוי במחלוקת ואלוף הפיקוד לשעבר.
19/08/2011  |  יהודה יפרח  |   כתבות
קיץ 2011 ייזכר כאחת העונות הטובות ביותר למודעות החברתית בישראל, אבל הוא בהחלט לא עונה טובה לאנשי העסקים המכונים טייקונים. תשומת הלב הציבורית המחמיאה, הבולעת בשקיקה כל פרט על חתונותיהם הענקיות ביערות ובחוות, ועל ימי ההולדת המוטסים, התחלפה בכעס. במקום לראות בעיתונים את תמונותיהם באירועי תרומות, חלקם רואים צילומים לא מחמיאים שלהם בשדרות רוטשילד, כאחראים לרעה החולה. למשך כמה שעות אפילו ראו גיליוטינה בשדרה ואולי חלפה צמרמורת בעורפם. אם הם רוצים לתמוך במחאה - מיד יחטפו גל של הערות ציניות. אם יקראו לממשלה לנקוט צעד כלשהו, יעוטו עליהם ראש הממשלה ושר האוצר. יצאנו לבדוק מה חושבת צמרת המגזר העסקי על המחאה, על התנהלות הממשלה ועל הפתרונות המוצעים, וגם - לראות מה עובר בימים אלה על הטייקונים.
19/08/2011  |  שלומית לן  |   כתבות
השבוע עלול להיות מאכזב באופיו, נרגיש זאת בעיקר כשנבין שכל מה שחשבנו אינו אפשרי, או אינו קיים. האשליות נפגשות במציאות הריאלית, מה שמוריד אותנו לקרקע. זה לא נעים וגם לא נוח, אבל להיות מעוגן במציאות, זה תמיד טוב יותר מהאלטרנטיבה.
19/08/2011  |  טובה ספרא  |   כתבות
עיתון מעריב יפצה את בני הזוג בני ואורלי לייזר ב-50 אלף שקל בשל פרסום ידיעה שגויה ודיבתית, כך פסק אתמול (יום ד', 17.8.11) השופט חגי ברנר מבית משפט השלום בתל אביב-יפו.
18/08/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
בחודש שעבר הגיעה לסיומה עוד עונה של "כוכב נולד" של קשת. מהלך העונה ומשדר הגמר הוכיחו כי גם בעונה התשיעית מדובר במותג תוכן מהחזקים בישראל, כשהתוכנית רשמה את הרייטינג הממוצע לעונה הגבוה ביותר בתולדותיה, 25.5%, ואת תוצאות משדר הגמר הטובות ביותר בכל העונות - 35.5%. מאז העונה הראשונה, ששודרה ב-2003 ונקראה "לא נפסיק לשיר - כוכב נולד", כוחה של התוכנית רק גדל. זאת, למרות מאבק עיקש מצד תוכניות מתחרות, מבית ומחוץ.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il