נהגים צעירים בני עשרה לעיתים קרובות 'לוקחים צ'אנס' כשהם מאחורי ההגה, ואלו הקוראים לחוקים קשוחים יותר לגבי הרשיונות של בני העשרה טוענים כעת כי מידע עדכני יוכל גם להסביר מדוע.
מדענים החוקרים את המוח אומרים כי האזור שמתפתח אחרון - האונה הקדמית - כפי הנראה אינה מפותחת עד שאדם מגיע לגיל 25 או למעלה מזה. האונות הקדמיות הן סוג של מרכז מנהלתי של המוח - אותו חלק במוח האחראי על תכנון, ארגון, וצפייה מראש של תוצאות פעולה של אדם מסויים.
המחקר צוטט על-ידי המחוקקים במדינת וירג'יניה, ה'דוחפים' לחוק שיאסור שימוש בטלפונים סלולריים על-ידי נהגים בני נוער. חוק דומה נמצא בדיונים במרילנד, יחד עם הצעת חוק להגביל את מספר הנוסעים שיכולים לנסוע עם נהג בגיל העשרה.
במחקר ציינו החוקרים כי בני נוער לוקחים סיכונים גבוהים ביותר בגלל שבחלק מהמקרים המוח אינו יודע לקבל החלטות טובות יותר. יחד עם זאת, הם מדגישים כי יש צורך במחקרים נוספים כדי להוכיח מה קורה במוחם של בני נוער המשפיע באופן ישיר על התנהגותם.
באוניברסיטת טמפל שבפילדלפיה גילו חוקרים כי נהגים צעירים נטו לקבל החלטות מסוכנות הרבה יותר אם חבריהם נכחו ברכב. עבור נהגים בגיל העשרה הסיכון של תאונה מכפיל עצמו אפילו רק עם נוסע נוסף אחד ברכב.
טיפים לנהיגה בטוחה לבני נוער
כדי לצמצם את הסיכוי לתאונה מומחים ממליצים להורים לשוחח עם בני הנוער בעודם נוסעים יחד, להשקיע יותר בחינוך 'הנהג שמאחורי ההגה', לפגוש את החברים הנוסעים עימו, לבחור מכונית בטוחה, ולנסוע איתו מעת לעת.
מעניין לציין כי בני הנוער לא לקחו יותר סיכונים כשהיו לבדם. התנהגות זו נצפתה בעיקר כאשר היו יחד עם בני נוער אחרים - סיבה נוספת לכך שמחוקקים ב-13 מדינות כיום מנסים להגביל את כל אותם גורמים המסיחים את הדעת ומובילים לנהיגה לא בטוחה של בני נוער.