|   15:07:40
דלג
  ענת פרסמן  
אשת יחסי ציבור פרומו - מקבוצת קומליין אחזקות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

קידום לכל

קידום אתרים באינטרנט חשוב בכל תחום למען הצלחת העסק. גם בתפיסות בנושא שהשתנו. אם בעבר פסיכולוגים, עורכי דין או רופאים לא פרסמו ואף חל עליהם איסור אתי או חוקי לפרסם, היום גם מנתחי לב מתחרים ביניהם על שלושת המקומות הראשונים בעמוד הראשון בגוגל
28/08/2011  |   ענת פרסמן   |   מאמרים   |   תגובות
להגיע למקומות הראשונים בגוגל [צילום: פלאש 90]

לא משתלם לך לפרסם

אם עד היום התפיסה המקובלת הייתה שבמקצועות מסוימים לא ראוי לפרסם באינטרנט (או לפרסם בכלל), אז איך תסבירו את העובדה שלמילה "פסיכולוגים" יש 880 חיפושים חודשיים בגוגל, ולמילה "פסיכולוג" יש 1,900 חיפושים מידי חודש! . לשם השוואה למילה "קרמבו" יש אותו מספר חיפושים.

למי שלא מבין את המשמעות הסטטיסטית, זה כמו לפתוח קליניקה ברחוב ראשי וש-1,900 איש יציצו פנימה לראות על מה מדובר, "כי הם בדיוק חיפשו פסיכולוג". הסתדרות הפסיכולוגים, ארגוני הרופאים, ולשכת עורכי הדין נאלצו לשנות בעשור האחרון את הקוד האתי שלהם. זמן רב היה תחום הפרסום של עורכי דין באינטרנט מעורפל, ולא היה ברור מה מותר ומה אסור. כללי האתיקה המקצועיים לא נתנו מענה להתפתחות הטכנולוגית העצומה שחלה בתחום. עד שב-2010 צוות מיוחד מטעם לשכת עורכי הדין, גיבש המלצות שעשו סדר בבלגן - והמהפכה האינטרנטית של עורכי דין יצאה לדרך.

לעורכי דין רבים יש אתר, הם מנהלים בלוגים, ומופיעים ברשתות חברתיות, ובאינדקסים מקצועיים. יחד עם זאת הם עדיין פועלים תחת מגבלות מסוימות כגון: איסור פרסום באמצעות באנרים או פרסום באמצעות תוכנית שותפים (affiliates program). מנקודת המבט של הלשכה, בערוץ פרסומי זה (מאפשר לבעלי אתרים, בלוגרים וכו' להפנות גולשים לאתר תמורת תשלום) יש סכנה של שידול, הטעיה ואף שיתוף אסור ברווחים.

גם הרופאים כבר הפנימו את השינוי. במשך שנים חל עליהם איסור פרסום עצמי גורף. עד כדי כך שבית המשפט נאלץ לדון בסוגיה "האם שורה בדפי זהב מהווה הפרה של 'פקודת הרופאים'" (חוק המסדיר את מעמדם של העוסקים ברפואה).

לבסוף נפסק שמדובר בגזירה שעומדת בניגוד לטובת הציבור מפני שכאשר אדם נזקק לרופא, ראוי שיוכל למצוא פרטים רלוונטיים בדפי זהב או לכל הפחות בספר הטלפונים. לגבי רופאי שיניים, האיסור היה חמור אף יותר, עד כדי כך שנאסר עליהם להודיע על שינוי כתובת. הסיבה לכך קשורה לגישה שאומרת שבמקצוע כה רגיש אסור שתהיה השפעה של שיקולים שיווקיים על הלקוח (הפציינט). היום, לאחר תהליך ארוך ואיטי, מותר לרופאים לפרסם את עצמם, תחת מגבלות מסוימות. כמו במקרים אחרים, זה התחיל בשוליים: בהתחלה רק מכונים לניתוחים אסתטיים, אחר כך גם מכונים לטיפולים כירורגיים קלים, וכיום אפילו מנתחי לב מתחרים ביניהם על המקומות הראשונים בעמוד הראשון של גוגל.

מי הם העסקים המצליחים ביותר?

עסקים נאבקים להגיע לשלושת המקומות הראשונים בגוגל באמצעות קידום אורגני ("קידום טבעי" בשונה מ"קידום ממומן" שהוא פרסומי). מבחינת הגולשים, המיקומים הללו מעידים על יוקרה, איכות, ומקצוענות. מבחינת העסק, כל זה מתורגם ללקוחות, מכירות, ורווחים. לכן אם העסק שלך לא מופיע במיקום גבוה על מילות החיפוש בתחום העסקי שלך - מבחינת הגולשים, הוא פשוט לא קיים.

גם אם יש לך אתר שהוא הכי מושקע עם הפירוטכניקה הכי מדהימה — צבעים, סרטונים וצלילים, זה עדיין לא אומר שהגולשים יגיעו אליו. ולמרות שאין מפתח אחד וודאי להצלחה, קידום אורגני (SEO - Search Engine Optimization), אכן משחק תפקיד מרכזי בהכוונת תנועת גולשים לאתר של העסק.

איך זה עובד?

  • התוכן הוא המלך - תכני האתר משובצים במילים או בביטויים ממוקדים, שידוע (על סמך מחקר מילים) שהם הביטויים המדויקים אותם הגולשים מחפשים. כמובן שבנוסף, התכנים צריכים להיות גם מעניינים, רלוונטיים ואיכותיים, מפני שאם התוכן לא ייתן לגולשים ערך מוסף ממשי, הם לא יטרחו לשוב אליו (מה שכמובן יפגע בדירוג שלו).

  • שדרוג הקוד - פעולות שמבוצעות על-מנת שהאתר יהיה מהיר יותר, וכדי שלגוגל יהיה נוח יותר לדרג אותו.

  • קישורים - העלאת תכנים לבלוגים, לאתרי מאמרים, לרשתות חברתיות, ולאינדקסים. תכנים אלה כוללים לינקים שמכוונים את הגולשים אל האתר שלך. ככל שמספר הנכנסים לאתר שלך גדל, וככל שהגולשים שוהים בעמודי האתר יותר זמן (בזכות תוכן מעניין) - כך עולה דירוג האתר. בנוסף, מבחינת גוגל, הקישורים הללו מעידים על כך שהאתר שלך לגיטימי. חשוב לציין שיש לבצע את הפעולה במומחיות כי גוגל גם "מעניש" על קישורים לא תקניים, אז כאן שיטת "עשה זאת בעצמך" עלולה רק לפגוע בך.

  • עידכון שיטות הקידום - מקדם אתרים מקצועי יקפיד לעקוב אחרי שינויים במדיניות של גוגל (מה שנקרא "אלגוריתם" - דרך שיטתית לביצוע משימה על נתונים, במספר מוגדר של צעדים). הוא יעקוב גם אחרי שינויים אחרים שיכולים להשפיע על מנוע החיפוש. כך לדוגמה: נראה שלגוגל-פלוס, הרשת החברתית החדשה של גוגל, תהיה השפעה על תוצאות החיפוש. בשלב זה לא ברור כיצד זה יבוא לידי ביטוי, ושאלה זו מעסיקה מומחים רבים בתחום הקידום.

בשוק תחרותי זה כבר לא מספיק "להיות שם". אתה חייב לבלוט מבין כל המתחרים. חשוב להבין שכ-2 מיליארד איש ברחבי העולם משתמשים ברשת כחלק בלתי נפרד מחייהם. האינטרנט מוצף באתרים, וההחלטה אם לבחור דווקא בך נעשית תוך שבריר שנייה. אם לא תשתמש בכלים הנכונים, הסיכוי שהגולשים ימצאו את האתר שלך פוחת במידה משמעותית. אין ספק שעסקים שמקפידים על קידום עקבי לאורך זמן רואים תוצאות— הם זוכים בתנועת גולשים ערה שמתורגמת להצלחה בעסק הפיזי עצמו.

הכותבת היא אשת יחסי ציבור בפרומו, חברה לניהול פרויקטים בשיווק
תאריך:  28/08/2011   |   עודכן:  28/08/2011
ענת פרסמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קידום לכל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פרסום בגוגל
28/08/11 16:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בכתב העט Monthly Review מס' 1, שיצא לאור במאי 1949 בניו-יורק, פרסם פרופסור אלברט איינשטיין מאמר, בו קבע את עמדתו הנחרצת נגד הקפיטליזם, וראיית החברה הסוציליסטית כאלטרנטיבה יחידה.
28/08/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בעולם היהלומים מקובל ללחוץ יד ולומר מזל וברכה. בעולם הפיננסי מקובל להחזיר הלוואה וגם אם יש קשיים, אזי מקובל "לפרוס", אך את תשלומי הריבית חובה לשלם - זו השפה המקובלת בגילדה זו. כל חריגה מכללי השולחן מעוררת תגובות נזעמות ובצדק, שכן משנים את כללי ההתנהגות המקובלים, דבר אשר גורם לחוסר שקט ולאי-יציבות.
28/08/2011  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
סוף הסיפור - אופק הקטנה גורשה מהמדינה בה נולדה, ונותקה מהחברים החמודים בגן. ההתגייסות הפתטית של אשת ראש הממשלה לא עזרה. צופי הטלוויזיה ראו, ורבים הזילו דמעות מחאה: לאן הגענו? העם היהודי שחווה את הטראומה האולטימטיבית, שכח הכל... ככה זה כשמרמים את הציבור. אילו התקשורת הייתה מדווחת אמת, תגובת האזרחים הייתה אחרת. והאמת היא, שמדינת ישראל - כמו כל מדינה מתוקנת - גירשה זוג שוהים בלתי חוקיים. העובדה שלזוג ילדה מקסימה, לא הופכת אותם לחוקיים. זאת האמת.
28/08/2011  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
הגברת שרה נתניהו,
28/08/2011  |  מיקי גולדווסר   |   מאמרים
ממשלות ישראל בשנים האחרונות, נראות כמנותקות מן החברה הישראלית ומצרכיה. האיום האירני, האיום הפלשתיני, הסכנה להתלקחות אזורית, הפכו כבר מזמן למטבעות לשון שחוקות, המהוות תירוץ להתחמקות מאחת הבעיות הקשות בישראל, החוסן החברתי.
28/08/2011  |  שי ברק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il