|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

פיסגת שארם

אבו מאזן ושרון הכריזו על הפסקת האלימות כדי להוביל לשלום

זה המסר שיוצא היום מהפיסגה המרובעת שהתכנסה בשארם א-שייח'; מובארק: זהו צעד ראשון לחידוש השלום; אבו מאזן: אני מחדש בשם אש"ף והרשות את דבקותנו בכל מחויבויותינו לישראל... אנו נחושים לשים קץ לכל הפעולות האלימות; שרון: האלימות לא תרצח את התקווה... אסור שנחמיץ את ההזדמנות לביטחון, שקט ושלום באזורנו
08/02/2005  |     |   חדשות   |   העולם הערבי   |   תגובות

ארבעת המנהיגים

איראל שרון וחוסני מובארק

אבו מאזן ודחלאן מתייעצים

גל ברגר, עומר שיקלר
פסגת שארם א-שייח': הסתיימו הפגישות; החל שלב ההצהרות של המנהיגים

רנית נחום-הלוי
צרות לשרון: שר החוץ יוזם קמפיין למשאל עם

עומר שיקלר
החמאס: הפסקת האש בין ישראל לרשות לא מחייבת אותנו

עומר שיקלר
ביה"ד הרבני של חב"ד: "הסכמים עם מחבלים מובילים לשפיכות דמים"

הפלשתינים יפסיקו את כל פעולות האיבה נגד ישראלים בכל מקום וישראל תפסיק את הפעילות הצבאית שלה בכל מקום - זה המסר שיוצא היום (ג', 8.2.05) מהפיסגה המרובעת בשארם א-שייח', מצרים.

לאחר כמה עיכובים לא מתוכננים בלו"ז, יצאו ארבעת המנהיגים - ראש הממשלה שרון, יו"ר הרשות אבו מאזן, הנשיא חוסני מובארק ועבדאללה מלך ירדן בתום סדרת פגישות והתיישבו סביב השולחן העגול באולם הכנסים בשארם, לשאת את נאומיהם המבשרים על דף חדש בין ישראל לפלשתינים.

מובארק: צעד ראשון לחידוש השלום

המארח, חוסני מובארק, נשא דברים ראשון גם בשמו של עבדאללה מלך ירדן. מובארק כי הצדדים התכנסו בשארם א-שייח' כדי לסגור את תיקי העבר ולהשיב את חייהם של החולמים. "היום צעדנו את הצעד הראשון לחידוש תהליך השלום", אמר, "יש רוח חיובית חדשה". הוא הוסיף שכדי לקיים שלום במזרח התיכון צריך לקיים את החלטות העבר. "ההצלחה תלויה בנקיטת צעדים רציניים ומהירים עם אופק מדיני ברור, שידגיש כי צעדים אלה אינם זמניים". "המטרה", הוסיף מובארק, "אינה רק להשיג שלום בערוץ הפלשתיני אלא גם בערוצים אחרים".

"אני שמח לקבל אתכם כאן על אדמת מצרים וסיני. כאן בשארם א-שייח' רואים את פירות השלום. נפגשנו כאן כדי לעצור את המאבק ולהחזיר את הדברים למסלולם. נפגשנו כאן כדי להוציא את העגלה מהבוץ. שני העמים, הישראלי והפלשתיני, לשניהם מגיע לחיות חיים שקטים ויציבים. צריך לכונן שלום צודק המבוסס על העקרונות הבינ"ל ובראשם שטחים תמורת שלום... שתי מדינות החיות בשלום זו לצד זו, כפי שמעוגן בחזון הנשיא בוש. יש כאן צורך משני הצדדים לקדם את התהליך".

"אחת המטרות של הפגישה הינה להמשיך את 'מפת הדרכים'. דרוש כאן יישום עדין ומדוייק של מפת הדרכים. אנו מקווים שהנסיגת ישראל מעזה וממספר מקומות בשומרון תיעשה בתיאום מלא בין הצדדים כדי שזה יהיה הצעד הראשון... וגם בסיס למשא ומתן... כדי להגיע לפתרון צודק של הסכסוך הערבי-ישראלי ויישום היציבות בין שני העמים. ההצלחה תלויה ביישום הצעדים. אלה לא דברים שאפשר לעשות בחלל ריק. צריך לעשות אותם מהר ובתקווה. אני מדגיש את חשיבות הקהילה הבינ"ל - של אירופה וארה"ב, כדי להגן על הדרך שהתחלנו היום. מצרים תמיד מוכנה לסייע להשגת שלום צודק בחסות החוק הבינ"ל. זה שאנו במשבר, לא אומר שאיבדנו תקווה... הדרך ארוכה וקשה, היום עשינו את הצעד הראשון".

אבו מאזן: מקווים ל'מחר אחר'

שני לנאום היה יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן). אבו מאזן פתח את נאומו בהצהרה על הפסקת כל פעולות האיבה נגד ישראלים ופלשתינים בכל מקום. "זה מה שסיכמנו עם ראש הממשלה אריאל שרון", אמר. "השקט שישרור בשטחנו מהיום הוא התחלה של עידן חדש, עידן של שלום ותקווה, וזה מה שאנו מצהירים עליו כיום כיישום של השלב הראשון ב'מפת הדרכים'. כך תהיה לנו הזדמנות חדשה לחידוש תהליך השלום".

"העם הישראלי והפלשתיני מביעים בכך את תקוותם לאפשרות ליישום שלום אמיתי ורוצים לחזק את הזדמנות הזו ולפתח אותה. צריך לעשות זאת באמצעות ריצה מהירה, נעשה דברים בשיתוף פעולה תוך התרחקות מצעדים חד-צדדיים. אנו כבר הצהרנו על כל הערבויות לעניין זה... יש חילוקי דיעות על כמה עניינים - שחרור אסירים, גדר הביטחון ומוסדות אש"ף במזרח-ירושלים. לא פתרנו אותן אך עמדותנו נותרו בעינן בנושאים אלה. כל המהלך הזה יוביל אותנו לסעיף חשוב ב'מפת הדרכים' הקורא לחידוש המו"מ על הסדר הקבע והסוגיות הרלוונטיות".

"לפני פחות מחודש הלך העם הפלשתיני לקלפי לבחירות לנשיאות שנערכו לאחר מות ערפאת. באמצעותן הדגיש העם הפלשתיני פעם נוספת כי הוא בוחר בשלום צודק לאחר שנים ארוכות של אלימות וכיבוש, שלום והקמת מדינה פלשתינית או מדינה פלשתין הדמוקרטית לצד מדינת ישראל כפי שמופיע בתוכנית 'מפת הדרכים'... כאן בשארם א-שייח' אני מחדש בשם אש"ף והרשות... את דבקותנו בכל מחויבויותינו. לא נחסוך מאמץ להגן על ההזדמנות הזו שנולדה לקראת השלום. אנו מקווים שאחינו במצרים ובירדן ימשיכו במאמציהם ומצפים שהקוורטט ימשיך בתפקידו כדי לערוב למימוש ההישגים בערוץ הפלשתיני וחידוש תהליך השלום במסלול הסורי".

"הגיע הזמן שהעם הפלשתיני יחזיר לעצמו את עצמאותו וייהנה גם הוא מהשלום ומזכותו לחיות חיים נורמליים כמו שאר העמים בעולם תחת שלטון החוק, שלטון אחד עם נשק אחד וריבוי מפלגות פוליטיות. אנו מחכים להגעתו של יום כזה מהר ככל האפשר כדי שלשון המומ תחליף את לשון הנשק, השכנות תחליף את גדר ההפרדה ועל-מנת שהישראלים והפלשתינים יחיו במחר אחר. הזדמנות חדשה לשלום נולדת היום כולנו חייבים להגן עליה כדי שהתקווה לשלום תהיפך למציאות באזור הזה".

שרון: "האלימות לא תרצח את התקווה"

אחרון הנואמים היה ראש הממשלה שרון. "כולנו מקווים ומתפללים שהיום הזה ייזכר כיום שבו החל התהליך לנוע קדימה אל השלמתו לקראת המטרה של חיים בשקט בכבוד ובשלום של כל העמים במזה"ת... ניצחונך [ניצחון אבו מאזן בבחירות] והדרך אותה אתה רוצה להוביל יכולים לסמן לעמך כיוון של שינוי אמיתי שישפיע על כל האזור. אני מקווה כי תזכה להוביל את עמך בדרך של דמוקרטיה ושמירה על חוק וסדר עד לכינונה של מדינה פלשתינית עצמאית ודמוקרטית".

"2005 החלה כשנת ההזדמנות הגדולה לכל עמי האזור ולישראלים ולפלשתינים. על כולנו לגרום לכך שהזדמנות זו לא תוחמץ. יש לנו הזדמנות להינתק מדרך הדמים שנכפתה עלינו בשנים האחרונות יש לנו הזדמנות לעלות על דרך חדשה... התשובה להם [טרוריסטים] היא אחת - כולנו צריכים להכריז כאן היום שהאלימות לא תנצח ולא תורשה לרצוח את התקווה. על כולנו להתחייב שלא להסתפק בהפוגה זמנית לא להרשות לאלימות להרים ראש אלא לפעול יחדיו בנחישות לפרק את תשתיות הטרור לפרוק את נשקו ולהכניעו אחת ולתמיד... רק שבירת הטרור והאלימות תבנה את השלום".

"אינני מתכוון להחמיץ הזדמנות זו כי אסור לנו לתת לרוח החדשה לחלוף על פנינו, לכן פעלנו במהירות ובנחישות מתוך הבנת הצרכים של הצד הפלשתיני, הגענו לשורה של הבנות עם הפלשתינים שיוכלו להעניק שקט וביטחון לשני העמים לתקופה הקרובה... היום בפגישתי עם היו"ר עבאס הסכמנו שהפלשתינים יפסיקו את כל מעשי האלימות בכל מקום ובמקביל ישראל תפסיק את הפעילות הצבאית שלה בכל מקום. אנו מקווים כי מהיום תחל תקופה חדשה של שקט ותקווה".

"הסכמנו על תהליך להעברת האחריות הביטחונית על אזורים פלשתיניים. הודעתי ליו"ר כי בכוונתנו לנקוט בשורת צעדים בוני אמון, נשחרר מאות אסירים פלשתינים ואף נקים פורום משותף לבחינת שחרור אסירים בעתיד. אני נחוש לבצע את תוכנית ההינתקות שאותה יזמתי. היא התקבלה כהחלטה חד צדדית שלנו. כעת אם אכן יבוא שינוי אמיתי, הלכה למעשה בצד הפלשתיני, ההינתקות יכולה להביא תקווה".

"תוכנית ההינתקות יכולה לסלול את הדרך לתחילת יישום 'מפת הדרכים' שאליה אנו מחוייבים ואותה אנו רוצים ליישם, אנו מוכנים למלא במעשים את כל ההתחייבויות שנטלנו על עצמנו ומצפים מהצד השני גם לעמוד בהתחייבויות - רק מעשים ולא דיבורים - זו הדרך היחידה להגיע לשתי מדינות שיחיו בשלום ובשקט זו לצד זו".

"אני מבקש לפנות לאזרחי שני העמים - לפלשתינים אני מבטיח שיש לנו כוונה אמיתית לכבד את זכותם לחיי עצמאות וכבוד. אין ברצון ישראל להמשיך ולשלוט בכם ובגורלכם, אנו בישראל ידענו להתפכח בכאב מחלומותינו ואנו נחרצים בדעתינו להתגבר על כל המכשולים שייערמו בדרך כדי לממש את הסיכו החדש שנוצר. הוכיחו גם אתם שיש בכם את הכוח והאומץ ... להכניע את הכוחות המתנגדים לשלום ולחיות בשלום וכבוד הדדי".

"ולאזרחי ישראל אני אומר - עברנו שנים קשות, עמדנו בניסיונות הכואבים ביותר ויכולנו להם. העתיד פתוח בפנינו אנו נדרשים לצעדים לא קלים ובוררי מחלוקת קשה אבל אסור שנחמיץ את ההזדמנות לביטחון, שקט ושלום. קריאה אחרונה למנהיגי מדינות ערב באזור - בואו נשלב ידיים וניצור באזורנו אווירה חדשה של פתיחות וסובלנות. יחד אנו יכולים להציב סכר בפני כוחות האתמול הרדיקליים שמאיימים לסחוף את כולנו למערבולת של דם ושנאה, יחד נוכל לקדם את היחסים ביננו ולהדליק אור ראשון של תקווה. יחד אנו יכולים להבטיח לעמינו חיי חירות ויציבות שגשוג ושלום. מי ייתן ונימצא כולנו ראויים להזדמנות הגדולה הזו שהתגלגלה לידינו".

ירדן נקבה בשמו של השגריר

ארבעת המנהיגים - שרון, אבו מאזן, מובארק ועבדאללה, הגיעו הבוקר לשארם א-שייח' ונועדו לפגישות דו-צדדיות. לו"ז הפיסגה השתבש בעקבות התארכות הפגישה בין ראש הממשלה לנשיא מצרים. הפגישה בין שרון למלך עבדאללה הוקדמה בכמה שעות ואילו פגישת שרון-אבו מאזן, שלשמה התכנסה הפיסגה בשארם, התקיימה כשעה וחצי לאחר המועד המתוכנן. לאחר הנאומים תיערך ארוחת צהריים משותפת.

המנהיגים הגיעו לפיסגה בשארם עם לא מעט תקווה, לאחר עימות עקוב מדם שנמשך למעלה מארבע שנים וגבה את חייהם של למעלה מ-1,000 ישראלים ו-3,000 פלשתינים. לפי כללי הטקס, לחצו שרון ואבו מאזן ידיים כבר בפתח הפגישה ביניהם, פגישה ראשונה מזה שנה וחצי. מוקדם יותר הזמין שרון את מובארק ועבדאללה לבקר בישראל. ירדן מצדה כבר מסרה את שמו של השגריר המיועד: ד"ר מערוף בח'ית, גנרל ירדני המשמש כיום כשגריר ירדן בטורקיה.

זמן קצר לאחר תום הפיסגה הודיע שר החוץ המצרי, כי שגריריהם של מצרים וירדן עשויים לחזור בתוך ימים לישראל. "השגריר המצרי ויחזור לישראל וכך גם הירדני. זה כבר הוחלט. מתי? אני לא יודע מתי, אולי בתוך ימים ואולי בתוך מספר שבועות" אמר שר החוץ המצרי.

בהכנת הידיעה השתתפו גל ברגר, עומר שיקלר וענבל אביב

תאריך:  08/02/2005   |   עודכן:  08/02/2005
כתבי מערכת Nfc
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שר הפנים, אופיר פז-פינס, ערך היום ביקור פתע בלשכת מנהל האוכלוסין בירושלים המערבית. השר פגש את עובדי הלשכה ובראשם את סגנית מנהלת הלשכה, נאוה גאורי ואת הקהל שהמתין באותה העת לשירות.
08/02/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
הרשות השנייה תפרסם הזמנה לציבור (יום ד', 9.2.05), להציג עמדות בנושא תשלום בעבור תוכן חדשותי וזאת לקראת קביעת מדיניות בנושא במועצת הרשות.
08/02/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
"מדד חודש ינואר יירד בשיעור של 0.6%, מדד חודש פברואר יירד ב-0.1%, בתחזית של 12 חודשים קדימה יעלה המדד בשיעור של 1.6% ובתחזית מדד 12 חודשים קדימה, על בסיס חודש ינואר, תעמוד האינפלציה על 2%", כך עולה מהערכת כלכלני בית ההשקעות אקסלנס נשואה שפורסמה היום (ג', 8.2.05).
08/02/2005  |  אורלי ממן  |   חדשות
במהלך 2004 חלה עלייה של 20% במסחר בין ישראל לקנדה, ההשקעות הישראליות בקנדה בשנים האחרונות עלו על 5 מיליארד דולר קנדי והיקפי המסחר בשנת 2004 בין שתי המדינות עומד על סכום של 650 מיליון דולר קנדיים. כך נמסר על-ידי עו"ד יהודה רווה, ראש לשכת המסחר ישראל-קנדה.
08/02/2005  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
קבוצת המידע העסקי והשיווקי BDI הגישה הבוקר (ג', 8.2.05) תביעה נגד חברת "דן אנד ברדסטריט ישראל" בביהמ"ש המחוזי בת"א.
08/02/2005  |  ארי סירקין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il