|   15:07:40
דלג
  הודיה כריש-חזוני  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מסע הלוויה של בני משפחת פלמר [צילום: פלאש 90]

"צה"ל לא אמר אמת לציבור"

לצד האבל הכבד על הירצחם של אשר ויהונתן פלמר, בקריית-ארבע סערו הרוחות סביב ההודעות הראשוניות של הצבא והמשטרה, שטענו שמדובר בתאונה. בעז העצני: "הם שיקרו שקר זדוני בגלל שלא התאים להם שיהיו מהומות מצדנו, וכדי לא להרוס את הנאום של ביבי באו"ם. זה ברור ושקוף"
04/10/2011  |   הודיה כריש-חזוני   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
אהרן פרץ, גיסו של אשר פלמר:
"כל מי שנתקל בו, בצבא, בישיבה, בכל מקום, אמר שהוא היה משכמו ומעלה. ירא שמיים, רציני, שקט מאוד ויסודי מאוד. הוא היה מוזיקאי מחונן, וניגן בעיקר על כינור. מעולם לא הרים את הקול אפילו במעט"

ערב השנה החדשה, בכ"ח באלול, היה אמור יהונתן פלמר לחגוג יום הולדת ראשון. במקום להכין לו עוגה עם נר וזר על הראש, ישבה עליו אמו שבעה.

ביום שישי שעבר הייתה לפועה פלמר משמרת בוקר בבית החולים 'שערי צדק' שבו היא עובדת כאחות. אשר ויהונתן היו אמורים להצטרף אליה בירושלים, ולהתארח יחד בשבת אצל בני משפחה. אך האב ובנו לא הגיעו. מצפון לקריית-ארבע יידו מחבלים לעבר המכונית שלהם אבן גדולה, והיא פגעה בפניו של אשר וגרמה לו לאבד שליטה על כלי הרכב. המכונית התהפכה בצד הדרך, והשניים נהרגו.

"שאלו אותנו הרבה אם אנחנו כועסים", אמר אהרן פרץ, אחיה של פועה, ביחס להודעות הראשונות של דוברי המשטרה והצבא שלפיהן מדובר בתאונת דרכים ולא בפיגוע. "אבל אין לנו מקום בלב כדי לכעוס. הלב שלנו מלא מדי בצער גדול על אשר ויהונתן". הבקשה שלהם מהגורמים הרשמיים היא שלא יעוללו זאת שוב למשפחה אחרת. "שיקפידו יותר לכלכל את צעדיהם בתבונה", הוא אומר.

בשעות ובימים הראשונים שלאחר הפיגוע נאלץ פרץ לעסוק במאבק הקצר שניהלה המשפחה לחשיפת האמת שמאחורי האסון, ובמניעת נתיחת הגופות. בד-בבד ביקשו קרובי המשפחה גם להעלות על נס את זכרם של ההרוגים. על גיסו, אשר, מספר פרץ שהיה אדם מיוחד במינו. "כל מי שנתקל בו, בצבא, בישיבה, בכל מקום, אמר שהוא היה משכמו ומעלה. ירא שמיים, רציני, שקט מאוד ויסודי מאוד. הוא היה מוזיקאי מחונן, וניגן בעיקר על כינור. מעולם לא הרים את הקול אפילו במעט.

"אשר השתחרר לא מזמן מהצבא, שם שירת כלוחם בספינת טילים של חיל הים, והחל בלימודי הנדסה במכללה להנדסה בירושלים".

הוא ורעייתו נישאו לפני כשנתיים, שניהם בני קריית-ארבע. "אשר הוא חבר ילדות של אחי, והוא שעשה את השידוך בין השניים", ממשיך אהרן. "הם היו זוג מקסים עם חיים מאושרים". על יהונתן, אחיינו, אומר פרץ שהיה תינוק צחקן ושמח במיוחד. "היו לו זוג עיניים כחולות יפהפיות. הוא החל ללכת עוד לפני גיל עשרה חודשים. ממש לרוץ". מצבה של אחותו, הנמצאת בהריון, אינו פשוט. "מאז יום שישי היא מוקפת בני משפחה. לא עוזבים אותה לרגע", הוא אומר.

משפחת פרץ היא מהמשפחות הראשונות בקריה, מקבוצת הנשים והילדים שנכנסו בשנת 1979 בשעת לילה לבית-הדסה בחברון וקיבעו את ההתיישבות היהודית בעיר. שעות ספורות לפני הלוויה הגיע הרב מאיר פרץ ששכל את חתנו ונכדו למקום האסון, ואמר שם שהוא מבקש מממשלת ישראל שתיקום את דמם של אב ובנו שנהרגו ביום אחד. "אני מנסה לצעוק ולמחות כדי שלא יישפך יותר דם", זעק.

האמון נסדק
אשר ויונתן פלמר

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קריית-ארבע: "ביקשתי מקציני המשטרה ומקצינים בכירים בפיקוד המרכז שיחשבו פעם נוספת על הצורה שבה התנהלו הדברים. כבר היה חשש להטעיה של הצבא סביב הריסת הבתים במגרון, ואני לא רוצה לחשוד שמדובר בהטעיה נוספת. אנחנו עובדים במשותף עם המשטרה והצבא, ורצוי שהאמון בינינו יישאר ואפילו יתחזק"

לאחר הודעת המשטרה והצבא שמדובר בתאונה, סערו הרוחות באזור. לכל גורמי הסיוע האזרחיים שהגיעו למקום היה ברור שהייתה כאן פעילות חבלנית. במוצאי שבת הגישה המשטרה לבית המשפט בקשה לנתח את הגופות, ובה היא עצמה פירטה שככל הנראה מדובר באירוע שבו בוצעה עבירה של יידוי אבן. ביום ראשון אמר מפקד מרחב חברון באופן רשמי לבני המשפחה שאכן מדובר בפיגוע.

פרט נוסף באירוע נוגע לאקדח של פלמר שנעלם מהמכונית. לבני המשפחה ברור מעל לכל ספק שהאקדח נגנב בידי מישהו שניגש אל כלי הרכב לאחר ההתהפכות. המשטרה טענה בתחילה שייתכן שהוא עף מעוצמת ההתהפכות, אך לפחות לפי הידוע למשפחה, הוא לא נמצא בסביבת המכונית.

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קריית-ארבע, הגיע למקום הפיגוע כרבע שעה לאחר התרחשותו. לדבריו, האבן שפגעה בשמשה הקדמית ובראשו של אשר נראתה בבירור בתוך המכונית ולא היו הרבה התלבטויות לגבי מה שהתרחש שם. עם זאת הוא אינו מייחס כוונות זדון להודעות התקשורתיות של המשטרה והצבא. "יכול להיות שזו טעות חמורה. ביקשתי מקציני המשטרה ומקצינים בכירים בפיקוד המרכז שיחשבו פעם נוספת על הצורה שבה התנהלו הדברים כדי שדבר כזה לא יישנה. כבר היה חשש להטעיה של הצבא סביב הריסת הבתים במגרון (שם נאמר לראש מועצת בנימין שכוחות הביטחון בשטח לא הגיעו כדי לפנות, אלא לשם השתתפות בתרגיל. הכ"ח), ואני לא רוצה לחשוד שמדובר בהטעיה נוספת", הוא אומר. "אנחנו עובדים במשותף עם המשטרה והצבא, ורצוי שהאמון בינינו יישאר ואפילו יתחזק".

לעומת לוינגר, לבעז העצני, יו"ר ועד מתיישבי יהודה, אין שום פקפוק בנוגע למניע מנסחי ההודעות המוטעות. "הם לא אמרו את האמת. הם שיקרו שקר זדוני בגלל שלא התאים להם שיהיו מהומות מצדנו, וכדי לא להרוס את הנאום של ביבי באו"ם. זה ברור ושקוף. מילא אם זה היה קורה פעם אחת", הוא תוקף, "אבל לצערי הם משקרים באופן קבוע כל הזמן. אין בעיניי הבדל בכך בין דוברי המשטרה והצבא. המצב כיום הוא כזה שקשה לתפוס אותם במילת אמת. הם פשוט הופכים את היוצרות". לדבריו, "המטרה המוצהרת של הצבא לאחרונה היא אפס הרוגים אצל הערבים. וברגע שצבא ההגנה לישראל, אני מזכיר - לישראל, מגן על פורעים ערבים, התוצאה היא שיהודים מתים". העצני מוסיף שוועד המתיישבים מתכוון להתארגן כבר בימים הקרובים ולקיים משמרות במקומות המוּעדים ליידויי אבנים.

הייתה טענה שהאבן הושלכה מרכב חולף.

"זה עוד שקר", הוא אומר. "יש לנו תמונה של הכביש זרוע אבנים. זרקו אותן מצד הכביש באופן מסיבי". את המשמרות האזרחיות הללו קיימו כבר בעבר לאורך תקופה באותו אזור, והעצני אומר שהדבר סייע אז באופן חד-משמעי להפסקת יידויי האבנים. "הצבא נכשל פה בשמירה על האזרחים. יש כאן בעיה קשה. אגב, המח"ט הנוכחי של הגזרה מצוין, אבל הדג מסריח מהראש. אהוד ברק הרס את הצבא, וגם את היחסים של הצבא עם ההתיישבות", הוא מאשים. "מצטברת פה מסה קריטית של פעולות נגד, של שקרים ושל שבירת אמון. מידע מוטעה במגרון, מסמך אלמוז המוכיח שיש אכיפה של בנייה בלתי חוקית רק על יהודים - אנחנו בדרך להתנגשות חזיתית שעלולה לגרום למשבר ברמה הלאומית", מזהיר העצני.

גם יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, התבטא בחריפות. "אין דרך אחרת לומר זאת: צה"ל לא אמר אמת לציבור, לא אמר אמת לתקשורת ולא אמר אמת למשפחה השכולה. דווקא כמי שרגיל להגן תדיר על צה"ל, אני חש כעס ואכזבה קשים כלפי הצבא, מפקדיו ודובריו שטייחו את רצח אשר פלמר ובנו יהונתן. לצערי צה"ל בחר לנהוג בדרך לא ישרה, לא חכמה ולא הגונה".

מאיר ברטלר, המתגורר באזור שילה, העלה את הבעייתיות שבהודעות הדוברים גם בנוגע לאירוע שהתרחש ביום שישי האחרון סמוך לכפר קוצרא, שם נורה למוות מתפרע פלשתיני בידי חיילים. "ההודעות שהצבא הוציא טענו שהמתנחלים עקרו כרמים של ערבים והתפרעו. חד וחלק: דבר כזה לא קרה. הודעות הדוברים של המשטרה והצבא מלאות לאחרונה אי-דיוקים, בלשון המעטה", הוא אומר. "אנחנו מרגישים באופן ממשי שאנחנו במלחמה מולם, כדי להוכיח את האמת".

  • ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה: "המשטרה ניהלה חקירה מקצועית, וכל טענה בדבר ניסיון כזה או אחר לטייח נדחית על הסף, שכן המשטרה היא זו שדרשה לבצע נתיחה על-מנת להגיע לחקר האמת".

  • מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל מביעים צער ומשתתפים באבלה של המשפחה. בצה"ל דוחים מכול וכול את הטענות בדבר דיווח שקר על נסיבות האירוע. מבדיקה ראשונית של כוחות צה"ל שנכחו בשטח בזמן האירוע, שנסתמכה גם על חוקרי משטרת ישראל שהגיעו לזירה, עלה כי לא היה יידוי אבנים מצדי הדרך על הרכב וכי מדובר בתאונת דרכים. עם התפתחות חקירת התאונה על-ידי משטרת ישראל עלו ממצאים חדשים והם הוצגו על-ידי המשטרה".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  04/10/2011   |   עודכן:  04/10/2011
הודיה כריש-חזוני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"צה"ל לא אמר אמת לציבור"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהודי אחד
4/10/11 10:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
העונה ה-17 של התוכנית "סטודיו למשחק" הביאה אותי למסקנה הבאה: ג'יימס ליפטון צריך למות. למסקנה הזו הגעתי מארבעה מקורות שונים:
04/10/2011  |  ניב שטנדל  |   כתבות
השופטת: ד"ר איריס רבינוביץ-ברון, בית משפט השלום, נתניה
04/10/2011  |  איתמר לוין  |   כתבות
לקולינריה האיטלקית יש בארץ לא רק עדנה, אלא גם עדיפות ברורה על פני כל קולינריה אחרת, לפחות בעיניהם של מרבית הגסטרונומים שלה. עובדה שכבר שנים רבות זוכה מטבחה של ארץ המגף להיות גם חביבו של הסועד הישראלי המצוי. הצרה היא שמרבית המסעדות אינן מצליחות לייצג את המטבח הזה כראוי. אחת מהן, למשל, היא "ארנסטו" התל אביבית (רחוב בן-יהודה 90);
03/10/2011  |  ראובן לייב  |   כתבות
בשנים האחרונות שימשה הטלוויזיה הישראלית כמוקד פיתוי לא קטן לרשתות האמריקניות. אלה מיהרו לקחת את הפורמטים המצליחים בגרסת הכחול-לבן, ולנסות להפוך אותם למוצר שיכבוש גם את הצופים האמריקנים.
03/10/2011  |  חן חדד  |   כתבות
נפתח בבשורות הטובות: יש אמת בפרסום. הסרט "א' תחסל אותם", העוסק בפרשת קו 300, עמד ברף הציפיות הגבוה שהציב המסע היח"צני האינטנסיבי שקדם לו. מדובר בתוצר של עבודה עיתונאית מקצועית ואמיצה, שכללה בין היתר עתירה לבג"ץ בדרישה לחשוף חומר סודי גנוז. אכן, בית ספר לדמוקרטיה. אין זה מובן מאליו בעידן שבו ההון, השלטון והעיתון מנהלים מערכת יחסים של גילוי עריות לעיני כל.
03/10/2011  |  אורי ערן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il