|   15:07:40
דלג
  אמנון לורד  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים

אולמרט עושה עיניים, התביעה חושפת שיניים

משפטו של ראש הממשלה לשעבר מתקרב לקו ההכרעה. לרשות פרקליטיו ויחצניו של אולמרט עומדת התקשורת. התביעה, לעומת זאת, מאמינה שזה לא יעזור: התיק סגור
05/10/2011  |   אמנון לורד   |   מאמרים   |   מקור ראשון   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

מי שבקי קצת במה שהולך במשפט אולמרט אומר: "אם הייתי איש הצוות שלו, הייתי מקפיד להוציא אותו החוצה לא בהקשרים המכוערים של המשפט נגדו; הם מקפידים להוציא אותו החוצה בהיבטים מדיניים"

נותרו עוד שלוש או ארבע ישיבות במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. זה עניין של חודש בערך, אולי יותר. ייגמר שלב ההוכחות. לאחר מכן הכדור יעבור לשופטים, וייתכן שעד סוף השנה האזרחית תהיה הכרעת דין בעניינו של אולמרט. אז נדע אם כל הספינים התקשורתיים הצליחו.

מי שער לעבודה החרוצה שעושים יחצניו של ראש הממשלה לשעבר יכול להבחין שלא עובר סוף שבוע בלי איזו כתבה נרחבת על אהוד אולמרט או על משפחת אולמרט. כל שבוע מזמן איזה סיפור חדש ומסעיר, בכלי תקשורת כזה או אחר, על מי מבני אולמרט, שהציבור חייב אבל ממש חייב להתעדכן במפעלותיו הנרקיסיסטיים. האינפורמציה האחרונה מדברת על אולמרט צעיר כלשהו שנדד ללמוד ספרות, אולי בסורבון, תוך ויתור כואב על שירות בצה"ל. זה לא אמור כמובן לפגוע ביחסי הציבור של אולמרט הגדול. להפך. זה אמור לשדר כמה הכול פלורליסטי וכמה הוא חלק מהמילייה האליטיסטי התקשורתי הדואג לשלומו המשפטי.

והיה כמובן המאמר המלומד שלו ב'ניו-יורק טיימס', ממש בזמן שראש הממשלה נתניהו ניהל את הקרב הישראלי באו"ם. זה באמת הזמן הנכון לראש ממשלה ישראלי לשעבר לשגר את המסר שיש קו התחלה ידוע, והוא תוצאות המשא-ומתן שראש הממשלה לשעבר אולמרט ניהל, ומכאן אפשר להגיע לגישור. אם זאת איננה חבלה במאמצי נתניהו, מה כן. אבל אולמרט כמובן לא מתכוון לחבל במדיניות נתניהו. הוא מתעניין בהילה של הטיימס, ובקרינה החזקה של אלדר-סטייטסמן שדוחה את הקו של ראש ממשלת ישראל הנוכחי. אותו ראש ממשלה שמערכת הניו-יורק טיימס עוסקת מזה שנתיים וחצי בדמוניזציה שלו.

מי שבקי קצת במה שהולך במשפט אולמרט אומר: "אם הייתי איש הצוות שלו, הייתי מקפיד להוציא אותו החוצה לא בהקשרים המכוערים של המשפט נגדו; הם מקפידים להוציא אותו החוצה בהיבטים מדיניים".

צוות הפרקליטות בראשותו של אורי קורב מרגיש שעשה את עבודתו בצורה שגורמת להם להיות מרוצים עד עכשיו מהתוצאה. התיק מתנהל כצפוי ולפי התכנון. "קורב הוא אחד שלא מרפה. הוא שולט בפרטים הקטנים, בפרטים הכי קטנים", אומרים אנשים שמכירים את הסביבה של התיק. "לא מרפה מטרפו" - זה ביטוי שחוזר גם אצל אנשים אחרים שמכירים את הנפשות הפועלות במשפט, אך לא באופן אינטימי, אלא פשוט מכירים את עו"ד אורי קורב.

זאת הסיבה שצוות פרקליטיו ויחצניו של אולמרט ניסה בשלבים הראשונים של המשפט לחסל את קורב, בעיקר ציבורית. הם ניסו לגרום להורדתו מהתיק. כך הצליחו לעלות על התבטאות שולית של קורב בהרצאה לפני עשרה סטודנטים, שבה ניסה ללמד אותם כיצד לדבר לפני שופט. אז הוא הסביר שהשופטים הם "חמוֹרים". כוונתו הייתה כמובן שצריך להגיש להם את הקייס סגור ולא להשאיר פערים מתוך הנחה או תקווה שהם בשכלם החריף ימלאו אותם. הוא הסביר אז ששופט לא יבין את מה שלא יוסבר לו באולם המשפט. הכוונה היא שזו חובת התובע, ואין זה אומר שהשופט טיפש, אלא שאינו יכול לשקול טיעונים שלא נטענו.

מתברר שבפני בכירי הפרקליטות אכן עמדה אז הדילמה אם להתנער מאורי קורב. ומה שמעיד עד כמה קורב היה חיוני לתיק הוא העובדה שהוחלט להשאיר אותו בפנים. "הסיבה הייתה שפשוט צריך אותו". התברר שאין לו תחליף. נראה שבסוף המשפט גם אולמרט ואנשיו יבינו למה. "הוא חיוני עד כדי כך שאי-אפשר לנהל את התיק הזה בלעדיו", אומרים בסביבה הקרוב לסביבת הפרקליטות. זו הסיבה שאף הוזהר: הולכים על הראש שלך. תיזהר.

עכשיו אנחנו הרבה אחרי הסיפורים האלה, וקורב יושב חזק על כתפיו של אולמרט שנמצאות בלפיתה על המזרן. היה עוד ניסיון לנער את קורב מהתיק בפרשת החקירה של הדר זלצמן אך בסופו של דבר זה נתפס כעוד התפרעות של הדג התפוס ברשת.

טלנסקי בשטח
[צילום: פלאש 90]

המאבק התקשורתי שמתנהל עכשיו ויתנהל גם אחרי פסק הדין הוא על מידת החשיבות של התיק הזה. יחצני ראש הממשלה לשעבר יציבו לפני הציבור את השאלה - האם על פרשה של שחיתות במשרד נסיעות מפילים ראש ממשלה שהיה במרחק נגיעה מהשלום? עובדה שכך התפרסם בניו-יורק טיימס

היו כאלה שהרימו גבה נוכח העובדה שקורב הוא זה שהפך לשחקן החוד בפרשה, ולא למשל פרקליט המחוז אלי אברבנאל. הרי גם מנימוקים של אחריות וגם מנימוקים של יוקרה אישית ומקצועית, הציפייה הייתה שהגורם הבכיר ביותר הנוגע לפרשה הוא שינהל את התביעה. מדובר בתיק נגד ראש ממשלה. האחריות היא לא רק של פרקליט המדינה לדור אלא קודם כול של אברבנאל.

אך כאשר אברבנאל נשאל על כך, מתברר שדווקא שיקולי האחריות הם שהניעו אותו להציב את אורי קורב בחזית ולהחזיק אותו שם. "בגלל שיקולי יוקרה אני אקח על עצמי את החקירה, כאשר אורי קורב בקי בה הרבה יותר?!" הוא נשמע אומר. ספק אם בכל ריבוי עיסוקיו כפרקליט המחוז יכול היה אברבנאל לנהל את התיק באותה רמה כמו קורב, ואכן אם היה לוקח על עצמו את הנושא זה היה רק משיקולים לא ענייניים. כמו למשל להיכנס להיסטוריה כמי שחקר ראש ממשלה על דוכן הנאשמים. אברבנאל אמר: "לא אתפשר על איכות ניהול התיק רק בגלל ההזדמנות להאדרה עצמית".

נראה שעד עכשיו אין לו סיבה להתחרט על האסטרטגיה שנקט. הוא מתואר כמאמן שיושב אומנם על הקווים כאשר אורי קורב-ניצב על המגרש ברחבת היריב, אבל זה נותן לו את עמדת הבקרה. הוא יכול להבחין בחולשות של הנבחרת שלו או לחלופין בנקודות תורפה של הגנת היריב.

הצוות של אולמרט טוען, למשל, שעדותו של מוריס טלנסקי קרסה על דוכן העדים. הם חוזרים על זה בתקשורת שוב ושוב. בפרקליטות דוחים זאת ומשווים את השיטה הזאת לחזרה אינסופית על שקר עד שהוא מתקבע כמוסכמה.

העדות מבחינת התביעה לא קרסה. הצוות של קורב ידע על כל גרגר אבק בעדות שלו מראש, וגם על כל צל באמינותו. היו מודעים לכך שהזיכרון של טלנסקי לא מדויק - לא בנוגע לתאריכים ולא בנוגע לסכומים. ידעו שהאיש בעצם חשוד בפני עצמו. אבל הצליחו לבסס חד-משמעית את הגרסה שהייתה תעבורת כספים בקו טלנסקי-אולמרט, ישירות. "האם מישהו חולק שהייתה תעבורת כספים? שעברו מאות אלפי דולרים?" העיקרון הזה הוכח. מה שמעניין הוא שאין קביעה חד-משמעית מה גודל הסכומים שמדובר בהם. יחד עם זאת, לא סביר שהחשוד טלנסקי יהפוך בעדותו כמה עשרות אלפי דולרים במעטפות למאות אלפי דולרים. להפך. סביר שיש לו עניין להפחית בסכומים.

אך קורב, אברבנאל ואנשיהם איבדו בדרך את התקשורת. בפרקליטות מודעים לכך. החליטו לא להתעסק במאבק תקשורתי, מתוך אמונה וביטחון בבית המשפט עצמו. הדוגמאות למניפולציות תקשורתיות מצד צוות אולמרט רבות. כבר תוך כדי עדות בבית המשפט היו מופיעים דיווחים באתרי אינטרנט בולטים, מלווים בהערכות על אופי העד, אמינותו, אישיותו והחשדות סביבו. כתבים לא טרחו לסקר את ההליכים מבית המשפט.

"התיק הולך מצוין", אומרים במעטפת של תיק אולמרט בפרקליטות. "לא היו הפתעות. הידענות של אורי הוכיחה את עצמה. התברר שאין לה תחליף".

מבחינה ציבורית נדמה שפרשת טלנסקי היא החזקה ביותר. לגבי 'ראשון-טורס' אומרים שאולמרט זקוק לנס כדי לצאת ממנה, מפני שמעורבותו האישית הוכחה. אך המאבק התקשורתי שמתנהל עכשיו ויתנהל גם אחרי פסק הדין הוא על מידת החשיבות של התיק הזה. יחצני ראש הממשלה לשעבר יציבו לפני הציבור את השאלה - האם על פרשה של שחיתות במשרד נסיעות מפילים ראש ממשלה שהיה במרחק נגיעה מהשלום? עובדה שכך התפרסם בניו-יורק טיימס.

האם כל המאמץ נועד רק לרכך את ההתרסקות כדי שתהפוך לנחיתת אונס - או גם כדי לאפשר לאולמרט המראה נוספת לאחר הרשעה, אם תהיה כזו? על דבר אחד אין מחלוקת: אהוד אולמרט במשפט השחיתות שלו זוכה ליתר תמיכה ואהדה בתקשורת, ובייחוד ב'ידיעות אחרונות' וב'ניו-יורק טיימס', מאשר ראש הממשלה נתניהו.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  05/10/2011   |   עודכן:  05/10/2011
אמנון לורד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט עושה עיניים, התביעה חושפת שיניים
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שושפרי
5/10/11 19:45
2
עובדיה
6/10/11 07:08
 
אראל
7/10/11 02:21
3
רומניסקו
6/10/11 19:37
4
משה מיכאל
6/10/11 21:09
5
עיתון זבל
8/10/11 19:09
6
י.שילוני
11/10/11 18:55
 
מיקיס
11/11/11 19:56
 
מקומו לא בין
10/07/12 12:13
 
ולאיריס. והמשמיץ
10/07/12 13:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כְּבַקָּרַת רועֶה עֶדְרו.
05/10/2011  |  יורם דורי  |   מאמרים
סודות הסיוע המשפטי נחשפים: כל מה שאישה צריכה לעשות על-מנת לקבל שירותים משפטיים הוא להגיע למשרד הסיוע המשפטי ולטעון שיש לה "חשש לאלימות", סובייקטיבי לחלוטין, גם אם אין אחיזה במציאות. על-פי הנהלים, מדלגים על כל שלבי הסינון ומקבלים עו"ד בו במקום. הסיוע המשפטי נמנע מלהגיש צווי הרחקה נגד גברים ערבים, אבל נגד גברים יהודים, אין לסיוע כל בעיה לשחרר את כל חרצובות הגהנום. כאשר אישה מבקשת סיוע משפטי, היא מקבלת תוך יומיים שלושה, או בו במקום. כאשר גבר מבקש דוחים אותו בלך ושוב, ומאבדים את טפסיו, העיקר שלא יחזור.
05/10/2011  |  אלי דניאל  |   מאמרים
שלמה גינוסר היה כתב ועיתונאי - אך מי שמעיין באוסף הרשימות שלו, חש שהוא קורא קובץ של דברי ספרות. ביטוי שיש בו גם הגיגים, גם רגשות, זווית ראייה שמטלטלת ומציגה השקפת עולם. קריאה בקובץ המאמרים של שלמה גינוסר מפעימה את הלב. אינך חייב להסכים עמו בכל דבר, אבל אתה חש שגינוסר רואה את המציאות הישראלית בגובה העיניים ומעומק הלב. אסופת המאמרים שיצאה לאור לאחר מותו, מוכיחה לנו שיש ערך ספרותי וחברתי למאמרים טובים שפורסמו בעיתון, גם אם מיהרנו לעטוף בו דגים.
05/10/2011  |  הרצל חקק  |   מאמרים
המתמחים בחרו להגיד "לא" לראש הממשלה. למעלה מ-90 ימים של שביתה ורק בשעת השין התייצב שר הבריאות וראש הממשלה בשעת לילה לדיון עם ראשי המתמחים, הרב ליצמן, הממונה על השכר באוצר ועוד בכירים.
05/10/2011  |  גיל נתן  |   מאמרים
השדרן גבי גזית הגדיר בשידור ברדיו את החרדים כתולעים. בג"צ, שהביע שאט נפש מההתבטאות הזו, דחה את העתירה לפתוח בהליך פלילי נגד גבי גזית, וזאת מנימוקים שפורטו בפסק הדין.
05/10/2011  |  יוסי דר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי    / 
ולא לזנב  /  עדי ארבל
הותקף אנטישמית, ותרם כספי הפיצוי למשפחת פוגל  /  צביקה קליין
אובמה לוחץ על נתניהו לעצור יוזמות חקיקה בקונגרס  /  אריאל כהנא
חרד משובו של הסוציאליזם  /  חגית ששר
דמעות של פרשנים  /  צור ארליך
כמה גלות. כמה יופי.  /  אמילי עמרוסי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il