|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

מהפכה גם בסעודיה הקונסרבטיבית?

השפעת המהפכות מחלחלת גם לסעודיה המוסלמית והשמרנית מאוד רוחניות והשראה ביום כיפור כלכלה ושווקים: שוב נשמע על שחיתות ופעילות בלתי חוקית במוסדות הפיננסיים בכמה מקומות בעולם תחזית אסטרולוגית לשבוע 14.10.11-7.10.11
07/10/2011  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
בניין הממלכה בסעודיה [צילום: AP]

בימים אלו יש צורך לגשר בין אנשים או מדינות, בכוונה להגיע לשלום פופולרי. למעשה, הימים סביב התאריך 7.10 טובים להגיע להסכמות חברתיות או אחרות. למילים יש כוח וזה זמן טוב להשיק קמפיין דרך האינטרנט, או לפזר עלונים שיגיעו לכל מקום. אלה ימים בהם קשה לשמור על סודות, לכן היו זהירים עם מידע חסוי.

האנרגיות שלנו אינן במיטבן, בימים 12-14.10 יש גוון רציני וכבד הצובע את האווירה הכללית. האטת הקצב תוכל לסייע בהתבוננות על יחסי הגומלין שלכם עם אחרים. כדאי גם לשים לב לדרך בה אתם מבטאים את עצמכם בעבודה.

מאמצים דיפלומטיים ובינלאומיים יגיעו לשיא סביב התאריך 11-13.10. יש הזדמנות להוכיח מנהיגות, לצד שינוי בעסקים ובפוליטיקה, וגם התחום הכלכלי מקבל כותרות בימים אלה. ברמה האישית ההחלטה להיכנס למשמעת עצמית היא חיונית. לדרך בה אתם בוחרים לבנות את התקציב האישי או המשפחתי תהיה השפעה על עתידכם.

הירח המלא שיהיה בתאריך 11.10 יביא לעוד נקודת-מפנה בהרבה מערכות יחסים, או שתלמדו לקבל את הפשרה כאופציה, לא רק במערכות אינטימיות אלא כדרך לפתרונות מתבקשים בכל התחומים.

לקראת חול המועד בסוכות, מבנה הכוכבים הוא אלים יותר ונפיץ, ויהיה קשה להסתיר כעסים. קיימת סבירות גבוהה שהאווירה תהיה מושפעת מאותו מבנה כבר כמה ימים קודם וכדאי לחשוב על דרך לנווט את האנרגיה הקשה בעת הזו. עם זאת, סביב התאריך 17 בחודש, ונוס בריקוד צמוד עם פוסידון מעניקים אור והשראה כאלטרנטיבה חיובית. מעברה של הוונוס למזל עקרב בתאריך 9.10 ואחריה מרקורי בתאריך 14.10, משנים את האווירה.

כאשר הכוכבים היו כולם במזל מאזניים דאגנו להימנע מעימותים, לשמור על איזון והרמוניה, אך כל זה לא מתאפשר כשמזל עקרב הופך דומיננטי. אחרי שכוכב מרקורי יעבור למזל עקרב, קולכם יישמע ברור יותר מחד-גיסא, אבל מאידך-גיסא עלולים להיחשף סודות שיפתיעו את כולם בעוצמה ובאינטנסיביות.

המזרח התיכון
אישה סעודית. קידום במעמדה?

המפה של לבנון וישראל מופעלת החודש, עם מעברו של כוכב מארס במזל אריה עד לתאריך 11.11.2011. הבעיה מופיעה בהורוסקופ של הפסקת האש של מלחמת לבנון השנייה (14.8.2006 בשעה 08:00 בבוקר), כאשר כוכב מארס במולות לכוכב אורנוס על ציר 1-7, וכשכוכב מרס יגיע למזל בתולה ויחזור על עקבותיו בחודשים הראשונים של 2012, הדבר עלול לבוא לידי ביטוי.

החיזבאללה, ארגון טרור שקיבל מעמד של מפלגה בפוליטיקה הלבנונית, צובר כוח. ליקוי הלבנה שיהיה בתאריך 10.12.2011 במעלה ה-18 במזל תאומים, מדליק את המפה של לבנון ויש חשש שהחיזבאללה ישתלטו על לבנון.

במצרים, המהפכנים אינם מרוצים עם העובדה שאנשים השייכים לשלטון הישן חזרו לעמדת כוח. אחרי הצתת השגרירות של ישראל בידי הקיצונים המוסלמים שם, חזרו חוקי החירום, לפחות בחלקם, במצרים. דחיית הבחירות שם לסוף חודש נובמבר 2011, כשכוכב מרקורי בנסיגה, אינה מבשרת על תוצאות "מדויקות".

האנשים שקיבלו כוח להילחם על חירותם (כוכב אורנוס) במדינות ערב, בלוב, בסוריה, בתימן ובמצרים, ראויים להערכה. אלא שהוויכוחים וחוסר ההסכמה בין הפלגים האתניים (כוכב פלוטו שאוהב מאבקי כוח) במדינות האלה גורמים לכך שהם עוברים מסלולים ארוכים עם הרבה מהמורות ומכשולים, בניסיון להשיג דמוקרטיה. אבל ההשפעה מחלחלת למקומות נוספים, כדאי לשים לב שבסעודיה, מדינה מוסלמית שמרנית במיוחד, שבה שולטת מונרכיה, יצאה הודעה דרמטית על כך שבבחירות הבאות יאפשרו לנשים להצביע וגם לקבל תפקיד במינהל.

ועוד, השמרנות הדתית שם לא אפשרה או הרשתה לנשים שם לנהוג, ולאחרונה אישה אחת החליטה למחות, לשבור את האיסור, נכנסה לרכב עם אומץ לב ונהגה, ובעקבותיה נשים נוספות ואמיצות נכנסו לרכב המשפחתי ויצאו לדרך.

"כל שהולך ומתפרד, הולך ומתאחד, ומתוך הניגודים מתהווה האחדות היותר יפה. והכל בא מתוך הקרב" [הרקליטוס].

השבוע...

7.10 קשה לכם לראות את עצמכם בבהירות. נסו לדבר בצורה בהירה וברורה. אנשים סביבכם נחמדים ומשתפים פעולה. התכונה לקראת יום כיפורים מורגשת, יש משהו כבד יותר באווירה משעות הצהריים. אתם במוכנות לכבד את ההתחייבויות שלכם כלפי כולם. צום קל לאלה מכם הצמים מהערב.

8.10 הירח בטל משעה 00:06 בלילה עד 03:13 לפנות בוקר. תחושה של רוחניות והשראה משפיעה עליכם מהבוקר. הרגישות גבוהה, בעיקר לצרכיהם של אחרים, עם רצון לעזור. אתם מעדיפים להיות עם עצמכם בשקט, לקרוא או לעשות דברים שמעניקים לכם שלווה. הירח בטל משעה 18:34 עד יום שני, 10.10, בשעה 14:57 בצהריים.

9.10 הירח בטל במהלך היום כולו. התנהגותכם נעה בין פאסיביות ואגרסיביות ומצב הרוח בהלימה. אינכם יכולים לקבל מאחרים את מה שאתם מבקשים לעצמכם, בעיקר בתחום האמוציונלי. נסו לשחרר וליהנות ממה שאתם יכולים לתת לעצמכם, בלי להיות תלויים באיש. אל תתחילו היום במשהו חדש, המשיכו בשגרה, עד יום שני אחר-הצהריים.

10.10 הירח הבטל יסתיים היום בשעה 14:57. הירח מגיע למזל טלה, אנרגיה המתאימה להתחלות חדשות. האימפולסיביות במיטבה, נסו להיות קצת בשליטה, בעיקר מילולית. מערכת היחסים משתנה בדרך מפתיעה. זהו מצב בו אתם עושים מה שאפשר כדי להשתחרר מתלות כלשהי ועושים את הדברים בדרך שלכם!

11.10 אתם מתחילים את היום עם אופטימיות, מנסים ליהנות מהרגע, מרשים לעצמכם להתבטא כמו שאתם מרגישים, אבל לא שוכחים את הקרובים אליכם. יום טוב ליוזמה חדשה או לעבודת צוות, ואל תאפשרו לגורמים שליליים להפריע לכם בדרך.

12.10 התחייבויות מקשות עליכם לבחור במסלול עצמאי, אבל אם תנסו להתנהג באסרטיביות תתנגשו בכוחות שמתנגדים לכם. הרעיונות והאידיאות מושפעים מהדמיון העשיר שלכם ומחשבה אינטואיטיבית ממנפת את היצירתיות. האמונה שלכם בכוחכם יש בה תקווה ורצון טוב, אתם רואים את נקודת האור אצל אחרים. אולי זה היום להתאהבות חדשה, או להתחדשות באהבה, או לכל חוויה המדליקה ניצוצות בעיניכם.

13.10 הירח בטל משעה 02:07 בלילה עד שעה 03:35 לפנות בוקר. אתם מתמודדים עם אחריות בדרך בוגרת. יש אמונה ותקווה, רצון לעזור לזולת, חזון על איך הדברים צריכים להיראות. חשיבה חיובית תמיד עוזרת למימוש חלומות. הרגשות אינטנסיביים, יש שיחות לעומק בתוך מערכת יחסים, בכוונה כנה לשפר אותה.

14.10 חששות או כעסים מתפתחים בקלות במהלך היום. נסו להירגע ולהגיע למסקנות הנכונות מול מניפולציות מיותרות. משבר פתאומי או התפרצות רגשית לא פותרים את המצב. נסו להשתלט על עצמכם, זיכרו שמילה היוצאת מן הפה לא ניתן להשיבה. חוסר השקט משפיע על כושר השיפוט הנמהר, אל תגזימו בתוכניות מאחר שיהיה עליכם לבחון אותן שוב ולתקנן.

כלכלה ושווקים

למרות שחודש אוקטובר הוא חודש מזל מאזניים, קיים קושי לשווקים למצוא את נקודת האיזון. כוכב ונוס מנסה להיטיב עם השווקים עד לתאריך 9.10, למרות שראינו תנודתיות, אחרי התאריך 4.10 השווקים נחמדים יותר.

בתאריך 11.10 הירח מלא. במפה של וושינגטון, המבנה משפיע פיננסית ורומז על חוסר יציבות כלכלית בארה"ב. מתוך ניסיון, תגובות השווקים בארה"ב משפיעות על השווקים אצלנו. בנוסף, כוכב מרקורי הליוצנטרי יהיה במזל קשת בין התאריכים 27.10-15.10. ההקצנה שלו, עם שמועות הנעות בין אופטימיות חסרת תקנה להיסטריה ופאניקה, יכולות לגרום לרוחות סוערות. רק לאחר התאריך 28.10 נוכל לחשוב על מסלול נוח יותר למכוניות המרוץ.

תקווה ואמונה חשובות בזמנים אלה. ייתכן שהדבר הנכון יותר למשקיעים, בגלל המחירים, הוא לא למכור, אלא ההפך. הציפייה היא שכוכב יופיטר יעזור לשווקים להיות נינוחים יותר בין התאריכים 7.10.11 עד 7.3.2012. הצבע הירוק יחזור על-פי רוב למסכים בעיקר מסוף אוקטובר 2011. הזהב, אחרי התיקונים, יחזור לגוונים של ירוק זוהר מאמצע אוקטובר 2011.

מבנה הכוכבים בין יופיטר ופלוטו מתאריך 24.10 יעורר גם את השווקים לעלות שוב על המסלול המבוקש. בין התאריכים 29.10-26.10 הכוכבים ונוס ומרקורי במזל עקרב, בריבוע לכוכב מארס במזל אריה, ובהמשך בתאריך 1.11, שוב נשמע על שחיתות ופעילות בלתי חוקית במוסדות הפיננסיים בכמה מקומות בעולם.

מעניין לעקוב אחרי המחאה נגד וול-סטריט בארה"ב. עוד "ד"ש" של הכוכבים אורנוס ופלוטו בזמן פעולה.

התגובה בעולם לרעידת האדמה הכלכלית באירופה ממשיכה. זו דוגמה לכך שהכלכלה משפיעה ממדינה למדינה ומיבשת ליבשת, בעידן התקשורת של ימינו. מישהו מתעטש ביוון, ומברזיל מושיטים לו טישו. הבעיה היא שהשיטה באירופה ובארה"ב כל-כך מושחתת, והחמדנות של אנשי מפתח בכלכלה נחשפת בזו אחר זו. כוכב פלוטו, העובר במזל גדי, לא מוותר; ועד שלא תשתנה השיטה במדיניות הכלכלית הבינלאומית, הוא לא יוותר. כלכלות הבועות שהתנפחו ושאבו לתוכן הרבה אנשי עסקים התחילו להתנפץ אחת אחר השנייה ומגמה זו תימשך בשנים הקרובות.

יש בעיה עם האיחוד האירופי, בעיקר כשמתבוננים על התאריכים בהם קמה השותפות של האירו (1.1.1999 ובפועל - 1.1.2002). אורנוס, שאוהב לשבור מצבים, אינו נח ושוב, במהלך נובמבר-דצמבר 2011, הוא יציג את כוחו. מבנה הכוכבים על הצירים 1-7, 5-11, 3-9, מעיד שיש צורך בגמישות, מערכת חוקים וכללים שתאפשר לכל מדינה התנהלות שטובה לה. קשה ליצור גיבוש ותמיכה בזמנים אלה. למעשה, גרמניה היא המדינה שאוחזת בכולם, ואם היא תוותר ייתכן מאוד שנראה הרבה מדינות באירופה נופלות בגלל חוסר יכולת לעמוד בפירעון החובות. הדרך עוד ארוכה, אך מבנה הכוכבים מזכיר את השנים 1931-1929. לפי שעה הפתרונות המוצעים עוזרים כמו פלסטר לשבר.

גם מדינת ישראל, שהמערכת הכלכלית שלה הוכיחה את עצמה ככלכלה חזקה בזמן המשבר העולמי, מגיעה אחרי חודש מרס 2012 לנקודה בה תהיה חשיבות רבה להתנהלות בגישה שמרנית עם ההוצאות. לא צפוי משבר! אבל חלקים שבריריים קטנים מארצות אחרות שמצבן ממשיך להידרדר יגיעו לחופי ארצנו. הזהירות מתבקשת כדי שלא נחזור למצבי ההישרדות שהיינו בהם בשנת 2003.

תאריך:  07/10/2011   |   עודכן:  07/10/2011
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשעה שמלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שבה מילא הרדיו תפקיד מכריע ויכול היה לדווח תוך זמן קצר על הניצחון הגדול, מלחמת יום הכיפורים הייתה חזותית והסיקור מתמשך.
07/10/2011  |  צבי גיל  |   כתבות
חנן פורת ניצב ב'בית עדות', המוזיאון לתולדות גוש-עציון, בקיבוצו, כפר-עציון והצביע על צילום קבוצת ילדים מראשית ההתיישבות בגוש. "זה אני!" הצביע על אחד מהם. ביציאה מהמוזיאון, שהוקם מעל הבונקר שבו נפלו אחרוני הלוחמים במקום בתש'ח, ניבטה מצילום אחר דמותו של פורת הבוגר בין מחדשי המשק, באלול תשכ'ז, כיישוב הראשון שהוקם מעבר לקו הירוק. כל מילה נוספת הייתה מיותרת. הילד שפונה מקיבוצו במלחמת העצמאות היה לסמלה של ההתיישבות ביהודה ושומרון וממחולליה. השבוע, שנה וחצי לאחר ראיון מקיף ונוקב בעיתוננו, החזיר פורת את נשמתו לבוראו והוא כמעט בן 68.
06/10/2011  |  יעקב בר-און  |   כתבות
תכנון מקדים ימנע תקלות לגבי מרחב שלא חושב מראש, גווני הבית המשלימים, ואף תאורה למשל, המעניקה תחושת מרחב לשטחים במטבח קטן ומסוגלת לצמצם מטבח גדול יחסית.
06/10/2011  |  רועי אקרמן  |   כתבות
כתבה זו נכתבה לפני שמונה שנים עבור ממון של ידיעות אחרונות. מאז העפילה אפל בפרט בשנתיים האחרונות לפסגת החברות המצליחות בעולם הטכנולוגי. סטיב ג'ובס שמת צעיר ושבע הצלחות ומחלות, נכנס מרגע זה לפנתיאון גאוני המחשוב והחדשנות של המאה ה-21 . נערץ, משאיר אחריו ג'ובס שמת הלילה בגיל 56, חברה שנמצאת בפסגת הטכנולוגיה, העסקים, הרווחים וההערצה הכללית של אזרחי העולם. לבעלי אייפון (ואייפד) הרבים להלן ההיסטוריה של אפל ומייסדה האגדי שהלך לעולמו:
06/10/2011  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
בדברי הימים של הקולינריה הישראלית שמור מקום של כבוד לשורת מסעדות, שאומנם כבר הלכו לעולמן, אבל היו אלה שסללו לה את הדרך ושהטביעו עליה את חותמן. השפים שלהן היו עלומי-שם ולא נמנו עם הסלבריטיס נוסח היום, אבל הארוחות שבישלו שמו בכיס הקטן את אלה המוצעות במסעדות הצמרת העכשוויות. הן לא היו פלצניות, ומאחורי התפריט שלהן לא הסתתרו שמות מפוצצים, שבינם לבין המוגש בצלחת אין שום דבר משותף. כולן התאפיינו בייחודיותן ומהן ינקו מסעדות העילית של היום את תורת הבישול שלהן.
06/10/2011  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה    הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש    התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו ...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il