|   15:07:40
  מרדכי קידר  
מרצה אוניברסיטת בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

כשושנה בין החוחים

במקום ניסיונות סרק להתחבב על הסביבה המוסלמית הבעייתית, שלעולם לא תקבל את ישראל, על ישראל להציג דגם מערבי של יציבות ורגיעה, הגינות ופיתוח, וחלוקה צודקת יותר של משאבים
28/10/2011  |   מרדכי קידר   |   מאמרים   |   העולם הערבי   |   תגובות
להוות דוגמא [צילום: פלאש 90]

עלינו להביא לשינוי באורח חשיבתנו, שעיקרו קבלת חמאס כפרטנר של ישראל, לא לשלום אלא למלחמה ולשקט שישראל תכפה עליו, ולמחיקה סופית מרשימת הכתובות שלנו את אש"ף, הרשות הפלשתינית וכל הגופים המסונפים להם.

לפני פחות משנה הצליח העם בתוניסיה לסלק בבושת פנים את הנשיא, זין אלעאבדין בן עלי, את אשתו הנהנתנית ואת מקורביו המושחתים, שחיו שלושה עשורים על חשבון העם העני, המוזנח והמובטל. כולם בתוניסיה ומחוץ לה דיברו על דמוקרטיה אמיתית, בחירות אמיתיות ושלטון הגון. אף אחד לא חשש מפני התנועה האיסלאמית, אלנהדה, לאחר שמנהיגה ראשד אלע'נושי הוגלה ללונדון לפני 20 שנה, ולאחר שהמדינה עברה תהליך ארוך שנים של חילון מוכתב מגבוה.

השבוע התקיימו בתוניסיה בחירות, וככל הנראה מספר המושבים שבהם זכתה המפלגה האיסלאמית גבוה מזה של כל מפלגה אחרת. הם אומנם לא זכו ברוב, ולכן ייאלצו להקים קואליציה, אך אין ספק שהאיסלאם יהיה שֵם המשחק הפוליטי בתוניסיה בשנים הקרובות.

אם וכאשר תהיינה בחירות במצרים, יתברר כי מדינה שבכל תולדותיה אסרה על קיומן של מפלגות דתיות - איסלאמיות כנוצריות - הפכה ליורה רותחת של איסלאמיזם פוליטי, שנוטל דוגמה להתנהלותו מימי הח'ליפים הראשונים, "ישרי הדרך" בז'רגון האיסלאמי, ששלטו באימפריה האיסלאמית הרעננה במאה השביעית, ודרכם הייתה מלחמה בלתי פוסקת נגד כופרים, יהודים, נוצרים ובמיוחד שבטים שעזבו את האיסלאם אחרי מות מוחמד.

מזה כמה עשרות שנים שטורקיה חוזרת אל האיסלאם, והפרלמנט, הממשלה, הנשיאות ובית המשפט העליון נשלטים על-ידי הגופים הפוליטיים האיסלאמיים. המרחב הציבורי הטורקי עובר כיום לכיסוי ראש לנשים, לזקנים על פני הגברים ולמסגדים הנבנים במספרים גדולים.

בלוב הכריז יו"ר מועצת המעבר, מוסטפא ג'לילי, כי לוב שאחרי קדאפי תהיה מדינה איסלאמית, כי השריעה תהיה בסיס התחיקה שלה, כי הפוליגמיה תותר אחרי שקדאפי אסר אותה, וכי הבנקים בלוב יפעלו על-פי ההלכה האיסלאמית.

באירן כבר 30 שנה שולטים האייתוללות, וסעודיה מאז היווסדה פועלת על-פי השריעה האיסלאמית בפרשנות הווהאבית הקיצונית.

לאחר שיסולק שלטון העלאווים הכופרים בסוריה, ייתכן מאוד ש"האחים המוסלמים" יחזרו על ניסיונם להשתלט על המדינה, וגם אם סוריה תתפלג (תסריט סביר למדי) ייתכן כי לפחות אחד החלקים יישלט על-ידי "האחים".

התנועה האיסלאמית הפלשתינית, חמאס, זכתה בבחירות ינואר 2006 בשני שלישים של מושבי המועצה המחוקקת הפלשתינית, השתלטה על רצועת עזה בדם ואש שנה וחצי אחר כך, וכיום יש מדינה איסלאמית ברצועה. גם לבנון נשלטת למעשה על-ידי חיזבאללה, ההעתק הלבנוני של משטר האייתוללות האירני, ובעירק ניכרת השפעתן של מפלגות דתיות על החיים הפוליטיים במדינה המנסה לפלס את דרכה הפוליטית בין השבטיות, הג'יהאדיזם הסוני והנאמנות לחווזה (בית המדרש) השיעית, שבחלק מהמקרים יש לה גם מיליציה לוחמת.

במרוקו פועלות כמה מפלגות איסלאמיות, ואפילו לאל-קאעידה יש סניף בצפון אפריקה. סומליה נקרעת במלחמה בלתי פוסקת בין תנועת "השבאב" ("הצעירים") האיסלאמיסטית ובין כוחות שבטיים אחרים, ובניגריה הוחלה השריעה כחוק המדינה במספר מדינות מחוז בצפון המדינה שמרבית אוכלוסייתו מוסלמית.

מאבק על גודל התלתל

האיסלאמיזם אינו פוסח גם על ישראל: התנועה האיסלאמית על שני פלגיה היא כיום הכוח הפוליטי החזק ביותר בקרב אזרחי ישראל הערבים, ואפילו סניף של אל-קאעידה נחשף במסגד שיהאב א-דין שבנצרת, בהנהגתו הכריזמטית של שייח' נאזם אבו-אסלים.

המשמעות של כל התופעות הללו היא שהאיסלאם הולך וכובש לו את מעמד ההנהגה שהיה לו בעבר הרחוק, לאחר שכל השיטות האחרות המיובאות מהמערב, ובראשן הלאומיות, נכשלו בניסיונן להחליף את נאמנות הציבור לשבט, ליחידה האתנית או לאיסלאם.

הדברים אינם מתרחשים בקלות, שכן רבים באוכלוסיה שאינם מזדהים עם הגופים האיסלאמיים יוצאים מגדרם כאשר הם רואים איך קיצוני האיסלאם חוטפים להם את מדינותיהם וחברותיהם. דוגמה לאלה הוא הפלשתיני עאמר אלעזם - אומנם שונא ישראל מובהק, אך דעתו על האיסלאם גרועה הרבה יותר. במסר שהפיץ בימים האחרונים הוא אומר ללא חשש: "עלינו להצמיח אדם ערבי חדש! אחרי 1400 שנים של איסלאם והיסטוריה רוויה בשפיכות דמים ודחיקה לשוליים, ציפינו שבמאה ה-21 נראה אדם ערבי משופר. אלא שאין חדש תחת השמש: קללות, השפלות, ניבולי פה, פרוטקציה, גזענות, שבטיות, קנאות, טמטום, פטפוט, פה גדול יותר מכל הראש, המדבר יותר ממה שעושה, שונא את עצמו, בעל לב שחור, קמצן, פחדן, חלש, תלותי, מופנם, נבוך, מתוסבך, פסיבי, קנאי, צר עין, מושחת, ארור, שקרן, צבוע, חשדן, נקמני, מומחה בנשיקות המנשק כל דבר! האם זה אתה, האדם הערבי אחרי 14 מאות שנים של איסלאם?!".

עד כאן דברי עאמר אלעזם. לא נגענו, לא שינינו, רק תרגמנו.

ישראל המודרנית, הדמוקרטית, הפתוחה והמשגשגת היא תמונת המראה של הסביבה ההולכת ושוקעת אל תיאורו של עאמר אלעזם. מה שרואים כיום מסביבנו אינו דמוקרטיה אלא אנרכיה, שבה מוסלמי ייאבק עם מוסלמי על גודל התלתל השובב שיורשה להציץ מתחת לחיג'אב, או כמה מלקות תקבל אשה על שהעזה לצאת לרחוב בלי בעלה או גבר אחר ממשפחתה. איש יכנה את יריבו "כופר" רק כדי להתיר את דמו, ומי שינסה לקדם סדר יום פוליטי או חברתי שאינו עולה בקנה אחד עם דעת הקיצוניים יותר ממנו, עלול למצוא את עצמו מטרה לג'יהאד ולגלות כי תוחלת חייו קצרה להפליא.

עמי האיסלאם נכשלו בעבר ונכשלים כיום בהפיכת דתם המשותפת למכנה משותף, לגורם מאחד, לרעיון שעליו כולם יכולים להסכים. להפך: באופן פרדוקסלי, ככל שהאיסלאמיזם הולך ומתגבר, כך הולכות ומחריפות המחלוקות הפנימיות, והולכים ומתגברים המאבקים בין מפלגות וארגונים, בין כתות ויחידות אתניות. די אם נתבונן במאבק בטורקיה בין הטורקים ובין הכורדים, שהתגבר בעשור האחרון דווקא כשהתחזק האיסלאם בטורקיה, או את המאבק המתגבר באירן בין השלטון הפרסי ובין המיעוטים הכורדים והבלוצ'ים.

בסביבה המתאסלמת, שהמאבקים בתוכה הולכים ומחריפים, ישראל היא נווה פורח במדבר צחיח, משב רוח רענן ורוגע בסביבה אפופה עשן של מאבקי דמים בלתי פוסקים בין כיתות, דתות, שבטים וקבוצות אתניות, הנלחמים אלה באלה כבר אלפי שנים, לעתים קרובות בלי כל סיבה.

במקום ניסיונות סרק להתחבב על הסביבה הבעייתית, שלעולם לא תקבל את ישראל לתוכה, על ישראל להציג דגם מערבי של יציבות ורגיעה, של הגינוּת ופיתוח הבנויים על חלוקה צודקת יותר של משאבים, חינוך ומתן הזדמנות הוגנת למגזרים המצויים בשוליים: ערבים, אתיופים, חרדים, תושביהן של ערי הפיתוח או נכים.

החלפת דיסקט

לפעמים מגיע רגע בחיי אומה שבזמן קצר היא נדרשת לשנות את אופי החשיבה שלה. הדבר קורה בעקבות מלחמות המשנות את המפה הגיאו-פוליטית, דוגמת מלחמת ששת הימים, או מלחמות הגורמות זעזוע רב עצמה בעם, כמו מלחמת יום כיפור. להערכתי, ישראל נמצאת היום באחד הרגעים הללו, לאחר שהושלמה עסקת חילופין של יותר מאלף מחבלים תמורת חייל ישראלי אחד. בעקבות העסקה השערורייתית, ישראל נראית כמדינת סמרטוט, כחברה רכרוכית הנשלטת על-ידי תקשורת מלודרמטית, הדואגת לחייליה יותר מלאזרחיה, הנאלצים לשלם בדמם את מחיר חיי חייליה שנועדו מלכתחילה להגן על האזרחים, גם במחיר חייהם.

לכולם התברר כי חמאס הוא בעל הבית האמיתי במרחב הפלשתיני, וכי הארגון לשחרור פלשתין, ארגון טרור בפנסיה שנועד במקורו לשחרר את כל פלשתין, אינו מסוגל כיום לשחרר אפילו אסיר אחד. זאת, בעוד שחמאס - ארגון טרור מוכר וידוע - מסוגל במו"מ מורט עצבים להכריע מדינה, מעצמה אזורית, שהביסה את כל צבאות ערב. וחמור יותר: תהליך שאמור היה להביא שלום לעם ישראל, הוליד מדינת טרור בעזה המאיימת להשתלט גם על יהודה ושומרון. אין מנוס מן המסקנה שמשהו בסיסי ביותר השתבש בישראל, באורח החשיבה של מנהיגיה ובהתנהגותן של החברה והתקשורת שלה.

עלינו לשקול בכובד ראש שינוי מהותי באורח חשיבתנו, שעיקרו קבלת חמאס כפרטנר של ישראל, לא לשלום אלא למלחמה ולשקט שישראל תכפה עליו, וכן מחיקה סופית מרשימת הכתובות שלנו את אש"ף, הרשות הפלשתינית וכל הגופים המסונפים לה, כולל ארגוני הביטחון. על שלום אין מה לדבר, שכן מושג זה, שבמסגרתו תזכה ישראל להכרה כמדינה של העם היהודי בעלת זכות קיום, אינו נמצא בלקסיקון המושגים של שכנינו - אלה שבאש"ף, וודאי אלה שבחמאס.

על ישראל להכריז - ואפילו חד-צדדית - שהיא מכירה למעשה בקיומה של מדינת עזה הנשלטת בידי חמאס. מכאן ואילך על ישראל להתייחס לארגון זה לא על-פי הצהרותיו, אלא על-פי מעשיו: יירו - יקבלו מכה אחת אפיים. לא יירו - יקבלו שקט. יחטפו אנשים - ייחטפו מנהיגיהם. להכרה זו יש כמובן יתרונות וחסרונות, והנה העיקריים שבהם:

יתרונות:

  • ההכרה בחמאס תפיל את המסיכה מעל פני הערבים המתקראים "פלשתינים", באופן שיזוהו עם תנועה המוכרת ברחבי העולם כתנועת טרור, ולא עם אש"ף שהצליח להתקבע בתודעה העולמית כ"ארגון שלום", ושמנהיגו ההיסטורי זכה - עם שני שותפים ישראלים - בפרס נובל לשלום.

  • כשחמאס יהיה הכתובת, העולם יקבל ביתר קלות את מלחמת ההישרדות שישראל מנהלת נגדו.

  • ישראל תופיע בעולם כעמדה הקדומנית נגד התפשטות התנועות האיסלאמיות הג'יהאדיסטיות המשתלטות על העולם הערבי ומאיימות להגיע גם לאירופה ולארה"ב.

  • הישראלים יבינו סוף סוף כי הסכנה העומדת מולם היא ממשית, וכי אויביה מנסים - בעזרת אללה - לבנות את מדינתם לא לצידה אלא על חורבותיה.

  • חלק מהערבים המתנגדים לאיסלאמיזם יזדהו - גם אם בסתר - עם ישראל, כגורם האזורי היחיד הרוצה ומסוגל להיאבק נגד הקיצוניות האיסלאמית.

  • ההכרה הישראלית במדינת חמאס בעזה תזרז את התהליך שבו מצוי חמאס, של מעבר מארגון ג'יהאדיסטי-לוחמני לארגון שלטוני-ממסדי המבקש להטיל סדר ומשמעת באוכלוסיה הנתונה למרותו, גם במחיר השעייה של שיגור הטילים לעבר "הישות הציונית".

  • בהכרתה במדינת חמאס בעזה, תנציח שראל את החלוקה בין עזה מצד אחד, ובין יהודה ושומרון מצד שני, ולא תיאלץ לתת לג'יהאדיסטים ולכלי המשחית שלהם "מעבר בטוח" חופשי ומשוחרר בין עזה ובין יו"ש.

חסרונות:

  • מתן "תעודת הכשר" למדינת חמאס, עלול לעורר תנועות ג'יהאדיסטיות אחרות ולעודדן ללכת בעקבות חמאס ולאמץ את שיטותיו ומטרותיו.

  • מדינות העולם ילכו בעקבות ישראל ויכירו במדינת חמאס בעזה.

  • מדינת חמאס עלולה להתקבל באו"ם ולפעול נגד ישראל בארגונים בינלאומיים.

הדברים אינם קלים להחלטה. אך השבוע "התבשרנו" על כמה "חכמים" במטה של צה"ל הממליצים לממשלה לאזן את יחסי הכוחות בין הרשות ובין חמאס, שכן עסקת שליט חיזקה את התנועה האיסלאמית יתר על המידה. "החכמים" הללו ממליצים לממשלה לשחרר אסירים נוספים, הפעם כמחווה לרש"פ ולא לחמאס, ולהעביר לאחריותם של ארגוני הביטחון הפלשתינים עוד שטחים ביו"ש.

מעבר לאיוולת הברורה של עצת ה"חכמים" הללו, חשוב להזכיר לכולנו שהיו אלה קצינים בצה"ל שסמכו את ידיהם על הסכמי אוסלו, למרות שהמנדט של צה"ל מוגבל להגנת המדינה ולא לנטילת חלק בתהליכים מדיניים. אין לאוגדונר שום ידע בעניינים הקשורים לבניית מדינה מזרח תיכונית, והשכלתו הצבאית - טובה ככל שתהיה - לא הכשירה אותו להיות יועץ לענייני חברה ערבית זו או אחרת.

אם הרשות הפלשתינית תמות מוות טבעי, יהיה זה רק בגלל כישלון "הפלשתינים" ליצור תנועה "לאומית" יש מאין. ואם אומנם חמאס ישתלט על הרשות, יהיה זה רק חלק מתהליך טבעי המתרחש בתוניסיה, במצרים, בסומליה, בטורקיה ובמרוקו. לא בכל צרותיו של המזרח התיכון ישראל אשמה, ולא כל תהליך ביכולתה לבלום או לווסת. לכן, אין טעם להמשיך ולהנשים את אש"ף בכסף ישראלי ואמריקני, ועל ישראל לתת לגוף המלאכותי האנטי-יהודי ואנטי-ישראלי הזה להחזיר את נשמתו לאלה שיצרו אותו - בעיקר אצלנו.
עתיד האזור הוא איסלאמי והוא משרת אותנו, אם רק נדע לשמור על עצמנו מלהצטרף אל האנדרלמוסיה הירוקה.

לאתר מגזין מראה
המאמר מתפרסם גם ב"מקור ראשון".
ד"ר מרדכי קידר הוא מרצה במחלקה לערבית וחוקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  28/10/2011   |   עודכן:  28/10/2011
מרדכי קידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כשושנה בין החוחים
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פועה
29/10/11 09:50
 
הגיבן
29/10/11 12:01
2
ע. הנביא
29/10/11 12:06
3
אביתמר
29/10/11 15:50
4
יוד יוד
29/10/11 23:03
5
סתם_1
30/10/11 11:49
6
אנונימית
30/10/11 12:18
7
מדהים 2
30/10/11 18:37
8
מתפרת בייניש בע"ם
1/11/11 21:54
9
פלא יועץ
2/11/11 09:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התקשורת המערבית וקשת "מומחיה" נגועים בקוצר ראייה משווע בכל הנוגע למה שמכונה "האביב הערבי" - קוצר ראייה שמטבע הדברים מחלחל גם לציבור הרחב.
28/10/2011  |  ריימונד איברהים  |   מאמרים
שחרורו של גלעד שליט הוא ניצחונה של התקשורת על האויב בעין - ראש הממשלה בנימין נתניהו. כקודמיו בתפקיד, נאלץ ראש הממשלה להתמודד עם הפער העצום שבין הצהרות טרום-בחירות לבין המציאות התקשורתית שבמהלך השלטון. הצהרות כוונה טרום-בחירות בכל דמוקרטיה מערבית מיועדות לאוזני הבוחרים, בעיקר לגרעין האידיאולוגי החי על-פי משנה סדורה. עם ההעפלה לראש הפירמידה, מוצא את עצמו המנהיג הנבחר מותקף על-ידי התקשורת, הבונה מציאות תקשורתית המצוייה בניגוד עניינים למציאות האמיתית: ערפאת - פרס נובל לשלום, פרס - מזרח תיכון חדש, אביב ערבי - התנפלות המונים על שגרירות ישראל ועל כנסיות קופטיות. ואמנות השלטון היא מצד אחד לתת לזאבים את מבוקשם, ומצד שני להשיג תוצאות.
28/10/2011  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
הקומוניסטים הישראלים נוטעים רגשות אשם ביהודי השונה מהם: במתנחל, בדתי ובחרדי, ובעיקר בפטריוט היהודי בארץ ובעולם, בשלוש מילים: "אתה לא בסדר".
28/10/2011  |  משה חסדאי  |   מאמרים
על-פי מחקר חדש של הפרלמנט האיטלקי שפורסם ב-17.10.2011, 44 אחוז של האיטלקים עוינים כלפי יהודים או יש להם דעה קדומה נגדם.
28/10/2011  |  סוארן קֵרְן  |   מאמרים
שוק קשור אצלי בצבע, בטעם ובריח. ובמשהו הרבה יותר חשוב, והוא המיזוג בין הפלורה לבין הפאונה, בין החי והצומח. כאן הם ביחד - חי, צומח, דומם - בהרמוניה מופלאה. מהות החיים. אבל לא זו בלבד. השוק היה בימי קדם מה שמהווה ה"פייסבוק" בימינו - זירה של קח ותן לא רק של מצרכים אלא של מחשבות ואורחות חיים, כמו השוק האתונאי ה"אגורה". מקור הדמוקרטיה. שם התחילה "מהפכת התודעה". אבל תכלית ביקורי בשוק הכרמל הייתה הרבה פחות הגיגית והרבה יותר מעשית. הכנת ריבת תפוחי עץ שהזמינה בתי. הכנת ריבות נמנית עם תחביביי. אלא שריבת תפוחים לבד, בשל המרקם המימי והלא צמיגי זקוקה לתוספת. צריך להוסיף עוד אי אלה פירות, גם אם בכמות קטנה. כמו גויאבה בעונה, שזיף מכול סוג שהוא, עגבניות צ'רי וכיו"ב. את אלה אני מעדיף לקנות בשוק הכרמל ולא בסופר או בחנות ירקות.
28/10/2011  |  צבי גיל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il