|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

היום שאחרי התקיפה באירן

אירן כבר יורדת שאולה. עלינו לנהל את נפילתה במינימום נזק ניתוח יכולות אפשריות של אירן וישראל ביום שאחרי התקיפה
14/11/2011  |   ירון זכאי   |   מאמרים   |   הגרעין האירני   |   תגובות
ניסוי טילים אירני. חלק מתעמולת הפחדה [צילום: AP]

פטריית הגזים המיתמרת בצבע לבן מעל לבסיס הטילים האירני מעידה מעל לכל על פגיעותה של אירן. זה אירוע מציאותי הלקוח כאילו מפתיחה לסרטי ג'יימס בונד מרהיבים. לידיעתכם, אילו הפיצוץ העיקרי שם היה של אדי דלק הייתה זו פטרייה כתומה כמו בסרטים הוליוודיים. אילו היו מתפוצצים טילי זלזל לטווח קצר המונעים בחומר הודף מוצק הייתה הפטרייה בגווני חום/אפור כפיצוצים של חומרי נפץ. הפטרייה הלבנה מחזקת את הסברה שהתפוצצו שם טילים לטווח ארוך או ראשי קרב. כנראה התפזרו שם חומרים מסוכנים.

חודשיים לפני תקיפת הכור הסורי אירע פיצוץ מסתורי במתקן סורי שבו תוחזקו טילים בעזרת מומחים אירניים וקוריאניים. גם אז דווח על עשרות הרוגים, אולם הערכה במערב היא כי נהרגו ב"תאונות" שונות של תחזוקת טילים כ-200 מומחים. רבים מהם נהרגו מדליפת גזים קטלניים של חומרי לחימה כימיים. מקרי המוות הללו יוחסו ברשת ללוחמים חשאיים של המוסד או לסוכני ביון אמריקניים. ערב השמדת כור הגרפיט מטיפוס צפון-קוריאני עסקה סוריה בחיזוק מערכות האבטחה שלה בניסיון לתפוס מסתננים. היא לא הצליחה לפזר את החשש המבוסס כי בידיה מערכות נשק פגומות וניסתה להבין היכן כשלה בתחזוקת טילים.

באותו הזמן חקרה מערכת האבטחה הסורית את עובדי הטילייה כדי לוודא שאין ביניהם בוגדים. זה לא מצב נוח למערכת שאמורה להיות מופעלת נגד מדינה תוקפת. סוריה לא הגיבה צבאית נגד החשודה העיקרית ישראל. מכאן אתם כבר יכולים להתחיל בעצמכם לכתוב את התחזית הצבאית. לא תמצאו כאן סודות. המאמר הזה מבוסס כולו על ניתוח יכולות אפשריות של אירן וישראל ביום שאחרי התקיפה.

"המטוסים בדרך, יש 10 דקות להודיע להם לחזור"

על-פי מה שפורסם בתקיפת הכור העירקי בסוכות 1981, יצאו המטוסים לתקיפה ללא אישור סופי מהממשלה. ראש הממשלה מנחם בגין כינס ישיבת ממשלה והסביר לשרים כי יש להם זמן קצר להצביע. בגלל הטווח הארוך לא היה קשר עם מטוסי התקיפה בחלק הסופי של הטווח. אילו רצו השרים, היה ניתן טכנית להודיע מילת קוד בקשר למטוסי הבז (F15) שהיו במארב אווירי במחצית הדרך. אלו היו יכולים להעביר את ההודעה למטוסי הנץ (F16) כי התקיפה בוטלה. הניצים בתורם היו משליכים את החימוש על שדה ריק במדבר וחוזרים במהירות על-קולית חזרה.

הממשלה החליטה להפציץ וחרצה את גורל מלחמת לבנון, מלחמת אירן/עירק, ושתי מלחמות המפרץ, אשר לבטח לא היו מתנהלות כפי שהתנהלו אילו הייתה עירק מעצמה שיכולה לשגר טילי סקאד חמושים בראשי קרב גרעיניים! מכאן ניתן להבין כי כל הוויכוח הציבורי שהתחולל לאחרונה מיותר לדעתי. אין שום טיעון הגיוני נגד הפצצה באירן.

אנגלה מרקל והצוללת

צוללות חיל הים מסוג "דולפין" הן מערכת נשק יקרה ביותר. על-פי פרסומים זרים, הן חרישיות ובלתי ניתנות לגילוי. הן מסוגלות לשגר ואריאנט של טילי פופ-איי אשר מזנק מגוף הצוללת, מפעיל מנוע באוויר, פורס כנפיים וטס כטיל שיוט על-קולי מתוחכם לעבר המטרה אותה הוא משמיד. גודלו הזעיר יחסית, שטח החזר המכ"ם הקטן שלו ומהירותו הופכים אותו לחסין הפלות כמעט באופן מוחלט על-פי פרסומים זרים. ראש הקרב שלו יכול להיות מסוגים שונים, החל בקונבנציונלי וכלה בגרעיני.

לאחרונה השמיעה מנהיגת גרמניה רעשים נגד בניית בתים שאישרה הממשלה בירושלים. אומנם גרמניה היא יצרנית הצוללות אשר ישראל משביחה אותן בכל טוב מיד עם הגעתן. אולם ניסיון החיים מראה כי גם ארה"ב שחלקה בחימוש צה"ל גדול בהרבה מזה של גרמניה, אינה יכולה למנוע מישראל מדיניות עצמאית כאשר ישראל רוצה בה מאוד. הרעש שעשתה אנגלה מרקל בתקשורת מיועד רק לעשיית רושם. אני בטוח שמיד היא קיבלה טלפונים מגרמנים נזעמים בהם נשאלה האם בכוונתה לייצר לפחות 10 צוללות נוספות לצבא גרמניה כדי שזה יתקוף בעצמו את הכורים והמתקנים באירן?!

באופן דומה מתבוננים בדאגה במשרד הביטחון הבריטי בצילומי הלוויין מאירן. כל אירופה המערבית מצפה להקלה שלאחר ההפצצה. אפשר לשמוע ולקרוא על כך בגלוי. כרגיל, "אחרי" יגנו אותנו האירופים בצביעות על פגיעה בריבונותה של אירן. מעצמה אחראית כישראל אינה יכולה לנהל מדיניות על-פי כמות הגינויים הדיפלומטיים שתספוג לאחר כל פעולה חיובית.

רוסיה, פוטין, גזפרום

בריה"מ התפרקה ונפרדה מרפובליקות דרומיות אשר בהן 150 מיליון מוסלמים, חלקם אזריים באזרבייג'אן, שהם שיעים כמו האירנים. אין לה עניין להתעסק איתם. אם יוטלו סנקציות על ייצוא הנפט והגז האירני, תוכל רוסיה לסחוט יותר כסף תמורת הגז שהיא מספקת למערב אירופה. הצאר האמיתי של רוסיה המודרנית שמו פוטין, והוא השולט בחברת ייצוא רוסית גדולה "גזפרום". פוטין מעוניין שהמשבר עם אירן יימשך לנצח. רוסיה תוכל להבטיח לאירן מערכות נשק משוכלל בלי למסור אותן, כדי שלא להסתבך עם שאר אירופה. הגז יזרום ומיליארדי אירו יזרמו לחשבונותיו של הצאר פוטין.

סעודיה מול אירן, סונים מול שיעים

כבר היום אירן שואבת נפט מבארות בדרום עירק לשעבר. מיליציות שיעיות קיבלו נשק מוברח והשתלטו על דרום עירק בחסות הסכמים סודיים של אירן עם ארה"ב. ההסכמים הללו אפשרו את נסיגת צבא ארה"ב מבלי שמחבלים רבים יזנבו באמריקנים. בעקבות הכיבוש השיעי התפרצו מרידות של מיעוטים שיעים בנסיכויות המפרץ, אשר דוכאו בטנקים ששלחה סעודיה הסונית. אירן גרעינית תגלגל מלחמת שיעים/סונים שהתחילה לפני 1300 שנה בחרבות מעוקלות בכרבלה לעידן הגרעיני. אי-אפשר למנוע את השחיטה הפנים-מוסלמית. רצוי רק שהיא תוגבל לחרבות ולרובים כדי למנוע נזק סביבתי.

חיזבאללה וחמאס

זה הנשק הבעייתי שיש לאירן לאיים בו היום כאשר טרם הופצצו מפעלי המוות שלה. ביום שאחרי הפצצתם נדע עד כמה חדיר הבונקר של נסראללה לחימוש חדש ולמודיעין מתוחכם. יש יסוד להניח שהבונקר חדיר מאוד. ממילא ניאלץ לטפל בחיזבאללה ובחמאס. ההיגיון הצבאי הטהור אומר שקל יותר לטפל בארגוני טרור שיש להם חטיבות קטיושות כאשר המממן המארגן והתומך שלהם עסוק בכיבוי שפע של פיטריות, הערכת נזקים, ויוקרתו העולמית בשפל. ייתכן שניאלץ לספוג פיגועי נקמה נגד מטרות יהודיות וישראליות בעולם. אני לא מציע לאירן לנסות לשגר לעברנו טילים. מדינה שיש לה יכולת לשגר לוויינים ולהורידם בבוא יומם לנקודה רצויה באוקיינוס בוודאי יכולה לערוך מטווח על אירן. אירן כבר יורדת שאולה, ועלינו לנהל את נפילתה במינימום הנזק.

מעצמת פוטושופ

הדבר שאירן מצטיינת בו הוא תעמולת הפחדה. מדי כמה חודשים היא משחררת צילומים של תמרון צבאי. מופיעים בו מסוקי קוברה משנות השישים. מטוסי פאנטום שכבר שנים ארוכות לא טסים בישראל, ומטוסי F14 שבקושי רב טסים. הציוד הזה נמסר לאירן לפני שזו השתגעה בשנת 1979 הודות לאייתולה חומייני, והניחה לאחמדינג'אד וחבריו לחטוף את הדיפלומטים האמריקניים בשגרירות האמריקנית בטהרן. באירן מטוסים נופלים בתדירות גבוהה מחוסר בחלקי חילוף מקוריים. חיל האוויר האירני הוא מוזיאון למטוסי העבר. היא יכולה לתקוף רק בטילים ובטרור. דווקא בגלל זה חשוב להתבונן באירוע שבו היא פרסמה שיגור של טילים אחדים, אשר חלקם לא ניצתו, ובמקום הטילים שלא פעלו, "הודבקו" טילים אחרים בתוכנת פוטושופ כדי להסתיר את הכשל הטכני.

אחמדינג'אד: "לא נייצר 2 פצצות מול 20,000 הפצצות שלכם"

מחקר שהתפרסם על-ידי סוכנות הביון האמריקנית טוען כי ניסוי שערכה אירן בפיצוץ ראש קרב בגובה רב באטמוספרה מעיד כי היא מנסה לפתח נשק גרעיני שיופעל באטמוספרה כדי ליצור אפקט הדומה לפצצת נויטרון במטרה לשבש נשק אלקטרוני מערבי מכל סוג. ניסוי זה מעיד כי היא מודעת לכך שאם תצליח לייצר ראשי קרב גרעיניים מעטים על גבי טילים; היא תיאלץ להתמודד עם שכבות יעילות של הגנה טילית ישראלית.

הניסוי מעיד כי אירן מניחה כי במקרה כזה עליה לשבש את הטילים הישראלים כדי לאפשר לעצמה סיכוי הצלחה קטן. סביר להניח כי ביום שבו תמצא אירן עצמה עם מתקנים הרוסים היא עלולה בייאושה לחשוב על הפצת שרידי החומרים הגרעיניים בעזרת "פצצות מזוהמות" שיימסרו למחבלים. הסכנה הזו קיימת גם היום. לכן כותבי המאמרים אינם יכולים להפחיד אותי בטיעון הזה. כך נראים החיים בעולם שבו מתפתחת מלחמת העולם השלישית. אנו נאמין, נתמודד, וננצח.

תאריך:  14/11/2011   |   עודכן:  14/11/2011
ירון זכאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היום שאחרי התקיפה באירן
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירון זכאי 1
15/11/11 00:00
 
מומו
15/11/11 10:31
2
ע_הראל
1/12/11 16:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קונצרן המזון הגדול בישראל הוא תנובה. תנובה אשר עלתה על "המוקד" לאחרונה, נתפסת בעייני כול כחלב, כאשר בפועל היא חולשת על תחומים רבים נוספים, כמו בשר, דגים קפוא וטרי, ביצים ועופות לצד פעילות של "חברות קטנות" אחרות כמו סנפרוסט, אוליבייה, הרדוף, אדום אדום, ענבי ציון ועוד.
14/11/2011  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
המתקפות נגד ביהמ"ש העליון וכל מה שהוא מסמל בדמוקרטיה הישראלית לא החלו היום, אך בשנים האחרונות הן מעלות הילוך. לוקחים בהן חלק לא רק מורשעים בפלילים וגורמים מן הימין הרואים בבתי המשפט ובחוק מכשול לשאיפותיהם הדתיות והלאומניות, ולא רק טוקבקיסטים מתוסכלים, אלא גם פוליטיקאים בכירים מאוד וגם אנשי אקדמיה מן הימין, שיש בידיהם להפוך את המילים למעשים.
14/11/2011  |  משה גביש  |   מאמרים
במרוצת עשרת החודשים שחלפו מאז פרוץ ההתקוממות בתוניסיה, שהציתה את האביב הערבי, מחפשת אירן אחר דרכי השפעה על המשטרים שהולכים ומתעצבים באזור. מאמציה של הרפובליקה האיסלאמית מוצאים את ביטוים המובהק בניסיון לתרגם את האביב הערבי לתנועת התעוררות איסלאמית רחבת היקף. ב-17 בספטמבר 2011 התקיים בתהראן הכינוס הבינלאומי הראשון של ההתעוררות האיסלאמית (בּידארי-י איסלאמי), שבו השתתפו כ-700 נציגים משמונים מדינות בנוכחות בכירים אירניים, כפי שדיווחו על כך מארגניו. לא הייתה זו הפעם הראשונה שבה הרפובליקה האיסלאמית מנסה לעצב סדר יום איסלאמי במישור הגלובלי.
14/11/2011  |  אלישבע מכליס  |   מאמרים
תולדות הימים הקצרים של משרדי עורכי הדין בישראל מלמדים, כי עם פרישתו של דור המייסדים מהמשרד, שוקע האבק עד מהרה על המשרד עצמו ותהילת העולם שלו חולפת ללא זכר. כך ארע שעם יציאתם של עורכי דין מובילים לגמלאות, חלה גם עזיבה ממשית של לקוחותיהם. אלו, כך מסתבר, היו קשורים בטבורם לעורך הדין שטיפל בהם, לא למשרד שלו.
14/11/2011  |  עו"ד ליאור להב  |   מאמרים
חייבים לומר לתקשורת הישראלית: כל הכבוד. היא מצליחה שוב ושוב לשבור את השיאים של עצמה בחוסר אובייקטיביות ובדמגוגיה, המלוות ברשלנות ובחובבנות. היא מצליחה שוב ושוב להוכיח, שידיעת קרוא וכתוב אינה תכונה נדרשת מעיתונאים. היא מראה שוב ושוב, כיצד ניתן לכתוב בניגוד מוחלט לעובדות. היא מצליחה להפריך את האימרה "אתה לא יכול לרמות את כל האנשים כל הזמן".
14/11/2011  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il