|   15:07:40
דלג
  אמנון לורד  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

על קו השעטה

הדוח המרשיע של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית פורסם תוך הדיפת ההפרעות של רוסיה וסין ועל-אף התבטאויות כמו אלו של מאיר דגן שהיו עלולות לסכל זאת. אירן קרובה לקו הזינוק האחרון, זה שבסופו עומד טיל עם ראש נפץ גרעיני. ואז יתחיל הקרב בין התעוררות בינלאומית לעצירתה לבין שירת סירנה מרדימה של מהלכים דיפלומטיים
26/11/2011  |   אמנון לורד   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
סבא"א. דוח צפוי [צילום: AP]

דגן לא אקטואלי
הממצאים האלה מציגים באור מגוחך משהו את דברי ההרגעה הפוליטיים של מאיר דגן לפני כחצי שנה, כאשר בישר לעם ישראל שכל נושא היכולת הגרעינית האירנית איננו אקטואלי עד 2015. שלא לדבר על כך שהרקורד של דגן כאיש הלוחמה החשאית שהסיג לאחור את פרויקט הגרעין האירני עומד עכשיו בסימן שאלה

הוושינגטון פוסט הגדיר את אירן כמדינה שנמצאת על סף יכולת גרעינית. "מידע מודיעיני שהגיע למומחי האו"ם מראה שממשלת אירן ביצעה את הצעדים הדרושים לבניית נשק גרעיני", כתב העיתון השבוע. "(הם עשו זאת) תוך שהם נעזרים במדענים זרים כדי לחלוף על פני המשוכות הטכנולוגיות הכרוכות בכך".

דיוויד אולברייט, לשעבר מומחה גרעיני בשירות האו"ם והיום נשיא המכון למדע וביטחון בינלאומי, ניתח את המידע שהתפרסם בדוח סבא"א השבוע. לדבריו, על בסיס הראיות שבידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, המסקנה היא שלאירן "יש המידע הדרוש לתכנון וייצור של מתקן גרעיני של פיצוץ פנימי (כנראה פלוטוניום)".

לפי אולברייט, אירן ביצעה פריצת דרך על-ידי רכישת הידע הדרוש למתקן המכונה "מחולל 265 R". זהו מעין פגז כדורי מאלומיניום המפוצץ חומרי נפץ בעוצמות אדירות מסביב לכדור קטן של אורניום מועשר או פלוטוניום כדי לחולל תגובת שרשרת גרעינית.

הממצאים האלה מציגים באור מגוחך משהו את דברי ההרגעה הפוליטיים של מאיר דגן לפני כחצי שנה, כאשר בישר לעם ישראל שכל נושא היכולת הגרעינית האירנית איננו אקטואלי עד 2015. שלא לדבר על כך שהרקורד של דגן כאיש הלוחמה החשאית שהסיג לאחור את פרויקט הגרעין האירני עומד עכשיו בסימן שאלה. זה לא צריך להפתיע, משום שכל מאמץ של דחייה באמצעות לוחמה חשאית ממצה את עצמו בסופו של דבר ומצריך מעבר לאמצעים אחרים, חריפים יותר, לחיסול או דיכוי פרויקט הגרעין.

פטפטנותם של דגן ושל דיסקין נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק מעניקה אולי יתר אמינות למחשבה שיש בידי ישראל אופציה צבאית; אך מנגד, גילוי הפרטים על מה כל אחד בשמינייה חושב ובעיקר על מה שחושבים ראשי זרועות הביטחון פוגע בצורה חמורה בהרתעה של ישראל.

הנזק העיקרי בפטפטת של דגן נוגע להשפעתו על ניסוחי דוח סבא"א בישורת האחרונה לפני פרסומו. לקראת פרסום הדוח - כל דוח של סבא"א - מתנהל מאבק קשה, מעין משיכות חבל, סביב אופי הניסוחים בדוח ומידת החדות שלהם. שבועות לפני הפרסום הסתובבו טיוטות של הדוח בבירות העולם החשובות, בירושלים, בוושינגטון, בטהרן ובלונדון וגם במוסקבה, ובכולן יודעים מה צפוי להתפרסם. אלא שעד שלא יוצאת המהדורה האחרונה של הדוח לא יודעים מהו הדגש. הקרב הדיפלומטי הבינלאומי ניטש על מידת ההשחרה, או במונחים משפטיים, דרגת ההפללה של אירן בנוגע לפיתוח היכולת הגרעינית למטרות צבאיות. התבטאויות מהסוג של דגן עלולות היו לשכנע את מנסחי דוח סבא"א למתן את קביעותיהם כדי שלא לתת הצדקה להחרפת המתח במזרח התיכון.

כפי שלכולם ברור, על-פי הפרסומים, סין ורוסיה דחפו לנוסח מרוכך של הדוח. נוסח שאין בו מה שמוגדר "אקדח מעשן" עוזר לסין ולרוסיה להמשיך ולתת מטרייה אווירית לאירן במועצת הביטחון. לפי המסתמן, ארצות הברית תתקשה להעביר סנקציות חריפות יותר מבעבר בגלל התנגדות סין ורוסיה. אחד הדברים שלא מדברים עליהם הוא סוגיית מונופול השליטה במקורות הנפט בעולם. יש הערכות בישראל, שאותם כוחות עולמיים שנותנים חיפוי לאירן בפרויקט הגרעין שלה רוצים למנוע מצב של שליטה אמריקנית כמעט מוחלטת על מקורות הנפט. גימוד אירן בעקבות חיסול פרויקט הגרעין שלה ישאיר את כל אזור המפרץ הפרסי בשליטה אמריקנית. סין ורוסיה לא רוצות שזה יקרה. נוח להן שאירן תהיה בעלת כוח כזה שיעניק לה אם לא דומיננטיות מוחלטת במפרץ, לפחות כוח מיקוח עד כדי איזון באזור.

העולם יתחסד, אובמה יפעל

למנוע שליטה אמריקנית
ארצות הברית תתקשה להעביר סנקציות חריפות יותר מבעבר בגלל התנגדות סין ורוסיה. יש הערכות בישראל, שאותם כוחות עולמיים שנותנים חיפוי לאירן בפרויקט הגרעין שלה רוצים למנוע מצב של שליטה אמריקנית כמעט מוחלטת על מקורות הנפט

האם רוסיה באמת הייתה רוצה לראות אירן גרעינית? ההיסטוריה הרוסית מלמדת שבמסגרת שאיפותיה האימפריאליסטיות היא אף פעם לא בחלה בברית עם השטן כדי שזה ירסק את המערב או לפחות יאיים עליו. לגבי גורל היהודים, זאת בעיה שלהם. גם גרמניה המתחסדת קשורה למסורת מעוותת של שימוש בכוחות איסלאמיים כדי לדכא את השַלטָנוּת האמריקנית באזורים מסוימים. יש בגרמניה לובי אינטלקטואלי דיפלומטי חזק שאיננו רואה איום באירן גרעינית אלא להפך, רואה בה כוח שמשחרר את המפרץ הפרסי מהאמריקנים.

הקרב על ניסוח הדוח התנהל בין המגמה שאמרה שצריך לקבוע מפורשות שאירן הולכת בכיוון של נשק גרעיני, לבין המגמה המכובסת שאומרת ש"אירן מכינה את הבסיס הטכנולוגי ויוצרת רקע כזה או אחר שעשוי לאפשר לה ביום מן הימים ללכת גם בכיוון הצבאי".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר לא פעם שאסור לאפשר לאירן נשק גרעיני. אבל הניסיון העולמי עם ארצות הברית הוא כזה שגם בימי בוש וגם בימי אובמה ארצות הברית יצאה מגדרה כדי להשיג לגיטימציה בינלאומית לפעולותיה ההתקפיות. ראה הפלישה לעירק והמאבק באו"ם שקדם לה, וראה גיוס הקואליציה של נאט"ו פלוס טורקיה פלוס הליגה הערבית כדי לחסל את קדאפי. אחמדינג'אד מצדו רואה מה היה סופו של קדאפי לאחר שוויתר על האופציה הגרעינית שלו.

אבל בישראל יש מי שמפנה את תשומת הלב למאמר שכתב המנתח הביטחוני סטיבן רוטקופף ב'פורין פוליסי'. רוטקופף כותב שזאת תהיה טעות קשה להניח שאובמה לא יפעל צבאית נגד מתקני הגרעין באירן. הוא סבור שזה בהחלט אפשרי ונותן רקע פוליטי משכנע לאינטרס ההישרדותי של אובמה בביצוע התקפה מוצלחת על מתקני הגרעין. לאובמה יש יתרון אחד בלבד על מועמדי הרפובליקנים לנשיאות, וזה במדיניות החוץ.

רוטקופף סבור שבהחלט מתאים לאובמה לחזק את הפרופיל הביטחוני הבינלאומי שלו על-ידי פעולה באירן – בייחוד כזאת שלא תחייב מה שנקרא "נעליים גבוהות" על קרקע אירנית. אבל הוא מציע לנו להירגע: "הישראלים טועים אם הם חושבים ששיתוף פעולה בנושא הזה (האירני) ישקם את המחויבות הישנה בין שתי המדינות".

המגמה של מזעור החתימה האמריקנית במזרח התיכון, הוא כותב, תימשך. "הם (הישראלים והאמריקנים) אולי יעבדו יחדיו על נושא אירן כמו שעשו בחדירה התפעולית של תולעת הסטוקסנט. יש קשרים קרובים. אבל כל עוד מדיניות ההתנחלויות נמשכת... הממשל הזה יהיה מפולג בתוכו סביב ישראל יותר ממה שניתן להבין מהצהרות פומביות. ההיסטוריה פועלת נגד הישראלים. סיום המלחמה הקרה והמלחמה בטרור פגעו קשות במעמדה של ישראל כמי ש'אי-אפשר בלעדיה'". נראה שהפטפטת של אובמה וסרקוזי מול המיקרופונים הפתוחים, כאילו לא בכוונה, מאמתת את אבחנתו של רוטקופף לגבי יחסו של ממשל אובמה כלפי ישראל.

רוטקופף הזכיר את התולעת המפורסמת ביותר בהיסטוריה, שהביאה לדעת מומחים לדחייה של שנה עד שנתיים בפרויקט הגרעין האירני. מומחים אמריקנים מעריכים שעוד נשמע על דברים הרבה יותר מתקדמים וקטלניים. המומחים האלה משווים את הסטוקסנט לנורה החשמלית של אדיסון או לאחד הדגמים הראשונים של 'אפל'. כלומר, קפיצת מדרגה בנושא לוחמת המחשבים תהיה הרבה-הרבה יותר אפקטיבית.

תקופת הסכנה של האירנים

שאלת האסטרטגיה
לפי התנועות שישראל עשתה בשבועות האחרונים, ובעיקר התרגיל האווירי בסרדיניה והניסוי בטיל יריחו לטווח של עד 7,000 ק"מ, היא מאותתת כנראה שלדעתה אירן קרובה מאוד למצב כריעה על אדני הזינוק. ופה נכנסת שאלת האסטרטגיה האירנית אל מול אסטרטגיית המערב

ההישג של הדוח האחרון הוא שהוא מחזק את דעת הקהל במדינות הדמוקרטיות בצורך לפעול להכרעה נגד פרויקט הגרעין האירני. אין ספק, לפי כל המומחים, שאירן קיצרה מאוד את הטווח אל הנקודה שאפשר לקרוא לה אדני הזינוק אל "השעטה קדימה" אל הפצצה. לפי התנועות שישראל עשתה בשבועיים האחרונים, ובעיקר התרגיל האווירי בסרדיניה והניסוי בטיל יריחו לטווח של עד 7,000 ק"מ, היא מאותתת כנראה שלדעתה אירן קרובה מאוד למצב כריעה על אדני הזינוק.

ופה נכנסת שאלת האסטרטגיה האירנית אל מול אסטרטגיית המערב. ראשי הפרויקט האירני יכולים להודיע למנהיגים הדתיים והפוליטיים, אחמדינג'אד וח'מינאי, ש"אנחנו מסוגלים עכשיו לבצע את הריצה קדימה עם כל מה שיש לנו". השאלה של המנהיגים תהיה: מה דרוש לכם לפצצה שתשב על חודו של טיל? ראשי הפרויקט ינקבו במספר הימים או החודשים שיידרשו. תעלה השאלה האם הטילים עצמם מוכנים. יגידו שלא; שגם זה דורש הכנות. ואז נניח שבשלב מסוים מוכנים ל"הכול כלול" (טיל עם ראש חץ גרעיני). אז תישאל שם השאלה – האם ללכת על זה? האם לרוץ? טווח זמן השעטה מההחלטה הסופית ועד המתקן הגרעיני או הטיל המגורען הוא חלון הזמן שבו כל ארצות המערב, על כוחותיהן המודיעיניים והמבצעיים, תיעמדנה על קצות האצבעות במחשבה למנוע את הגעת האירנים אל המטרה.

בישראל מדברים על שני כוחות הפועלים על שיקולי האירנים, כוח דוחף וכוח בולם. הכוח הדוחף רואה את הפרס שבקצה השעטה קדימה – הפצצה – וגם רואה את גורל קדאפי וסדאם חוסיין שלא הגיעו אל היעד. הבלם הוא שאירן יודעת שברגע שהיא שועטת קדימה היא מזמינה על עצמה מכה מקדימה. המרווח הזה, בין קבלת ההחלטה, היציאה מאדני הזינוק, ועד קו המטרה – הוא תקופת הסכנה של האירנים. לפיכך, ברור שינסו להגיע בזחילה בלתי מורגשת עד לנקודת זינוק שתקצר ככל האפשר את מרחק השעטה ואיתה את מִרְווח הסכנה שלהם.

הימצאות סימנים מעידים לכך שהאירנים מתקרבים להחלטה לבצע את השעטה הקדימה, או שכבר התחילו אותה, פירושה החרפה של האיומים – בין אם על האמריקנים, על מדינות המפרץ או ישראל. השבוע היינו עדים להחרפה כזאת. מנגד, יכולים להיות סימנים מעידים הפוכים: למשל, הצעה "נדיבה" להיכנס למשא-ומתן. הצעה כזאת תיתן חבל למליצי היושר של אירן כדי שיוכלו מתחת למעטה הדיפלומטי להונות את העולם ולרוץ לפצצה. כך שגם שירת הסירנות המתקתקה והמפתה וגם האיומים הקיצוניים מבשרים על אותו דבר.

שמינייה של בני סמכא

מומחיות אחרת
מאיר דגן איננו מומחה לגרעין האירני. כפי שאמר עליו אריק שרון שמינה אותו לראש המוסד, דגן הוא מומחה בלנתק בין הראש לבין הגוף של אויבים שנועדו לחיסול. הוא לא בעמדה לקרוא לסדר את הדרג המדיני של מקבלי ההחלטות

כדי לקבל תמונה אמינה על מצבה של ישראל בהקשר הזה, לא צריך להתמקד רק במאיר דגן ויובל דיסקין. דן מרידור, בוגי יעלון וגם בכיר ביטחוני ישראלי בלתי מזוהה אמרו דברים מעניינים בשבוע האחרון, שהתפרסמו בתקשורת זרה.

"בנוגע לאירן – אין לישראל כדור-זהב שיכול לחסל את הפרויקט שלה; זה פרויקט שונה", הודה איש ביטחון במגבלות הטקטיות והאסטרטגיות של ישראל.

דן מרידור אמר: "לא כל מה שהיה אפשרי פעם אפשרי גם היום". מאידך, מרידור שלל את הרעיון שדוקטרינת בגין (כינוי לפעילות מנע של ישראל נגד מתקני גרעין של האויב כדי למנוע מהסביבה העוינת לישראל נשק גרעיני) מחייבת רק מהלך צבאי. כוונתו היא שאפשר להגשים את דוקטרינת בגין גם באמצעים אחרים.

המשנה לראש הממשלה בוגי יעלון אמר: "האיום הצבאי איננו ריק מתוכן, אבל ישראל לא צריכה להוביל אותו. זה צריך להיות מובל על-ידי ארצות הברית, וכאפשרות אחרונה".

על-אף שמרידור הוא דמות חשובה מאוד בשמינייה, ראש הממשלה נתניהו חושב אחרת ממנו. עוד אחד מהגילויים המסוכנים של הפרסומים בתקשורת בשבועיים האחרונים הוא מהי כביכול עמדתו של כל חבר במועדון השמינייה בנוגע לתקיפת אירן. גם אם העמדות שתוארו בתקשורת אינן נכונות, היה כאן מעשה חמור של "הוצאה מהארון". לכך כנראה התכוון בני בגין כשטען שהפרסומים פוגעים ביכולת לקיים הליך מסודר של קבלת החלטות.

בניגוד להתקפות המתוזמרות של ראשי הביטחון הפורשים, הליך קבלת ההחלטות היום בנושאים הביטחוניים ובייחוד בנושא האירני הוא טוב מאוד ושונה מבעבר. מאיר דגן איננו מומחה לגרעין האירני. כפי שאמר עליו אריק שרון שמינה אותו לראש המוסד, דגן הוא מומחה בלנתק בין הראש לבין הגוף של אויבים שנועדו לחיסול. הוא לא בעמדה לקרוא לסדר את הדרג המדיני של מקבלי ההחלטות. בתקופה האחרונה של כהונתו ראשו של דגן לא היה רק בטהרן אלא גם בדובאי, שם בוצעה פעולת עריפה בסגנון כזה או אחר עם הרבה זוויות צילום.

השמינייה דהיום היא הרכב ייחודי של בני סמכא בענייני ביטחון, שספק אם הייתה אי פעם בעבר בממשלות ישראל; מדובר באישים שהם בוודאי הרבה יותר כשירים לתפקיד קבלת ההחלטות בנושא האירני והביטחוני בכלל ממקביליהם ברוב ארצות המערב. כשדגן ודיסקין, שבכלל התעסק במבצעים פלשתינים, מגיעים לגוף כמו השמינייה או הקבינט, מביטים עליהם מלמעלה למטה שני רמטכ"לים, בוגי וברק, שני ראשי ממשלה, ביבי וברק, עם כל הניסיון הייחודי הכרוך בזה; מביט בהם דן מרידור, אחד האישים בעלי הניסיון והידע העשירים ביותר במדינה בתחום הביטחון, בני בגין השקול, איש המדע, המסוגל לנתח בכלים שלו את המכלול הביטחוני לא פחות טוב מכל אחד אחר. וישנו יובל שטייניץ שהיה יו"ר ועדת חוץ וביטחון אולי הטוב שהיה עד היום, ואביגדור ליברמן שגם הוא מילא בעבר תפקידי שר בכירים והיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

לנתניהו באופן ספציפי יש יכולות בתחומי החוץ והזירה הבינלאומית שאין היום לאף אישיות במחסן הנשק המדיני של ישראל. ולא נזכיר שמות של מתחרים רציניים. בהנהגתו ישראל הצליחה ליצור את המהלכים הדרושים כדי להכניס את אירן למצור בינלאומי.

ריח של פוטש

לא בנוי לפוליטיקה
התנהלותו הציבורית של דגן מלמדת שהוא אינו בנוי למנהיגות פוליטית, גם אם הוא מנסה לבנות את עצמו כאוטוריטה ביטחונית שתחבור אולי לכוח מפלגתי עתידי (יאיר לפיד) או קיים (קדימה). חוסר האיפוק והיעדר השליטה העצמית שאפיינו אנשי ביטחון בכירים שקדמו לדגן בהשמצותיהם נגד נתניהו, עושים את ההבדל בין נתניהו לבינם. ראו איפה נמצא אמנון ליפקין-שחק שהיה מועמד לראשות הממשלה ואיפה נמצא נתניהו

לפי דעתם של אלה המכירים את המעטפת התומכת של מקבלי ההחלטות, ההסתערות של דגן, דיסקין, אשכנזי ועוזריהם בתקשורת נגד ממשלת ישראל וראשיה קשורה ישירות לסוגיית הג'ובים והשאיפה לכסף ולעמדות כוח פוליטיות. הפרשיות החלו להתבשל בקיץ 2010, וכמו בימי פרשת עסק הביש ולבון, הן הגיעו לשיא בזיוף מסמך. אחד לפחות. דגן רצה להמשיך בתפקידו כראש המוסד, אשכנזי רצה שנה חמישית כרמטכ"ל, ודיסקין סבור שהובטח לו להתקדם לראש המוסד אחרי הקדנציה שלו כראש השב"כ.

התנהלותו הציבורית של דגן מלמדת שהוא אינו בנוי למנהיגות פוליטית, גם אם הוא מנסה לבנות את עצמו כאוטוריטה ביטחונית שתחבור אולי לכוח מפלגתי עתידי (יאיר לפיד) או קיים (קדימה). חוסר האיפוק והיעדר השליטה העצמית שאפיינו אנשי ביטחון בכירים שקדמו לדגן בהשמצותיהם נגד נתניהו, עושים את ההבדל בין נתניהו לבינם. ראו איפה נמצא אמנון ליפקין-שחק שהיה מועמד לראשות הממשלה ואיפה נמצא נתניהו.

נתניהו וברק מתאפיינים בין השאר באיפוק ושליטה עצמית. נתניהו הוא אישיות בוגרת יותר ומסוגל לאירוניה עצמית, מסוגל לראות את חולשותיו במקביל ליתרונותיו; ברק הוא אישיות רבת פנים. הוא לא רק איש הצבא ועכשיו איש הצבא בדימוס. יש בו הרבה מעבר לזה, כפי שהיה למשל אריק שרון. בני גנץ, אולי האישיות הביטחונית היחידה שיכולה להסתכל לכל חברי השמינייה בגובה העיניים, הוא איש צבא נטו. אין בו מעבר לזה. אלה שמשחירים את דמותו של ברק עכשיו שוכחים למשל, שערב הדיון בממשלה על יציאה למלחמה בלתי מוכרזת בלבנון ב-12 ביולי 2006, השר דאז שמעון פרס בחר להתייעץ עם ברק לפני הישיבה. ברק אף פעם לא היה מאהובי נפשו של פרס, ובכל זאת.

אלה שמתריעים נגד ביבי וברק שייכים לקבוצה שדבק בה ריח של פוטש. הם חורגים מעקרונות המרות האזרחית ופוגעים בשלטון החוק. היחס האוהד שהם מקבלים מהתקשורת מלמד כמה סלקטיבית המודעות האזרחית הדמוקרטית של פרשנים בכירים מסוימים. מי שחרד לדמוקרטיה הישראלית מקבל בחילה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  26/11/2011   |   עודכן:  26/11/2011
אמנון לורד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השכונות הוותיקות במרכזי הערים בישראל נהפכו עם השנים למוזנחות. הדירות בהן בנויות באיכות נמוכה והתכנון שלהן משרת בעיקר את בעלי כלי הרכב הפרטיים. 30 שנה מנסים בישראל בעזרת תוכניות שונות לשיקום שכונות למצוא פתרון לשכונות הללו והתוצאות לא מרשימות.
25/11/2011  |  שני שילה  |   כתבות
גברים רוקדים הם קוריוז. גם בחברה מערבית נאורה, גם במדינה שמארחת את מיכאל ברישניקוב, גם בטלוויזיה שבה זכה גבר בנולד לרקוד, גברים רוקדים הם עדיין לא עניין מובן מאליו. זה עדיין אייטם טוב לכתבה או לסרט. ואם גברים רוקדים הם אייטם טוב, לא כל שכן גברים רוקדים עם כיפות. גברים שכאלה הם הגיבורים של "לא תרקוד", סרטם התיעודי של אייל סלע ויוחאי חדד. הסרט, המתעד את קורותיו של בית הספר למחול ולתנועה "כל עצמותיי תאמרנה", בית ספר למחול לגברים דתיים, תופס שתי ציפורים במכה אחת - גם גברים, גם דתיים, וכולם רוקדים.
25/11/2011  |  ניב שטנדל  |   כתבות
"אי-אפשר עתה לנחש מה היה צלצולו של המבטא העברי בימי אבותינו הקדמונים, ואולם דבר אחד ברור - מבטאם הצטיין בדייקנות מובהקה. הם לא דברו בחפזון, לא בלעו הברות, לא ערבבו תנועה בתנועה - בקיצור, לא ידעו את אופן-הביטוי המרושל הנשמע כעת ברחובותינו".
25/11/2011  |  יאיר דקל  |   כתבות
בחודשים האחרונים הולכת וגוברת ההתנפלות על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בניסיון ברור ומכוער לסכל ביצוע ארגון-מחדש בגופי התקשורת המוחזקים על-ידי הממשלה, ובראשם: רשות השידור, גלי צה"ל והטלוויזיה החינוכית. כמעט מדי יום מפרסמים כלי התקשורת המסחריים הנשלטים על-ידי בעלי הון, חשיפות, כביכול, וביקורות מרושעות, בניסיון להרתיע את נתניהו ושריו מלבצע את תוכניותיהם לטובת אזרחי ישראל.
25/11/2011  |  יואב יצחק  |   כתבות
היום יש ליקוי חמה בשעות הבוקר, ב-2.37 מעלות במזל קשת. זו נקודה רגישה לכל הקשור לענף התעופה (ההשפעה תהיה לאורך כמה חודשים). הימים הקרובים מתאימים יותר לעזרה לזולת. אין מקום להתבטאויות או להרפתקאות כוחניות, וכל מה שתעשו ממניעים אגואיסטיים לא יצליח.
25/11/2011  |  טובה ספרא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
זלמן שובל
זלמן שובל
ראשת ממשלת איטליה ג'ורגיה מלוני החליטה לשים קץ לעשרות שנים של שלטון בלתי יציב ורעוע ולעתים מושחת שמנע מאיטליה למצות בצורה אופטימלית את הפוטנציאל שטמון בה
יורם דורי
יורם דורי
ההתמודדות על הנהגתה של מפלגת העבודה הפכה למשאל חברים האם תנועה מפוארת זו תשרוד או תפורק, תיטמא במפלגות אחרות ותיקבר בבית הקברות של ההיסטוריה יחד עם תנועות אחרות שזנחו את האידיאולוג...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il