|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

טיפול שורש חברתי

אי-אפשר למרוח יותר את המחלוקת עם החרדים. נקודה; הביקורת התורנית תבוא לסיומה בהסכמות הדדיות התאוששות כלכלית בעולם - רק ב-2015 במהלך השנים הקרובות ישבור הזהב שיאים במחירו תחזית אסטרולוגית לשבוע 6.1.12-30.12.11
30/12/2011  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   הדרת נשים   |   תגובות
הפעם - טיפול שורשי בבעיה [צילום: פלאש 90]

לפנינו סוף שבוע עם הרבה פעילות מילולית, אסרטיבית או אגרסיבית, תלוי באיזה צד כל אחד נמצא. הביקורת ממשיכה, אבל המבנה הזה מסתיים בתחילת חודש ינואר, שנראה כחודש רגוע יחסית למה שעברנו.

עד לתאריך 2.1.12 הפעילות המחשבתית בשיאה, המטרה היא יצירת שיחות בונות וחיוביות, העדיפות על ביקורת פוגענית ועוקצנית. חפשו את הדרך בה תוכלו להתייעל ולשמור את הגוון רעיוני בצד המעשי.

במהלך החודש הקרוב מתעוררת מוטיבציה פנימית המניעה אותנו יותר מהשפעות חיצוניות. כוכב יופיטר במזל שור, אינו חש במעצורים, ולכן רצוי שכל אחד מאיתנו יבחן את עצמו בנוגע לדרך בה אנו מנהלים את ההוצאות כספיות, או מה הם הרצונות הקשורים במימון כספי. חשוב לא לאבד פרופורציה ובעיקר להימנע מסיכונים ספקולטיביים, למרות שהפיתויים בנושא יהיו רבים.

תהליכים של שינוי פנימי או מציאותי

התהליך שכל אחד מאיתנו עובר הוא שינוי, חלק מאיתנו חווה את השינוי בפנימיות, וחלק אחר חווה את השינוי במציאות חייו התכליתית. את הזרעים של השינוי אנו חווים דרך האירועים של המהפכה וההתקוממות ברחבי העולם, והתחושה היא שכולנו משתתפים בתוך האירועים וחווים את הריגוש גם כשאנחנו מתבוננים במתרחש.

חלק מהדחף והרצון בעצמאות הוא לקבל החלטה אינדיבידואלית, באיזו דרך נבטא את הצרכים והרצונות שלנו, אבל זהו דחף יותר פנימי, מאחר שבמציאות, המחשבה להשתחרר כדי לעשות את השינוי היא אולי נפלאה, אבל הביצוע שלה בפועל קשה יותר, כך שאולי השינוי שתבחרו בו אחרי כל ההתלבטויות, יהיה בסגנון הלבוש האישי למקום העבודה, במקום משהו רדיקלי כמו שינוי מקום-עבודה...

להשתחרר ממתחים ולבחון הסדרים כספיים

הזרעים שנוטעים הכוכבים אורנוס ויופיטר הם בחשיפת החולשות האישיות, הם מאירים את הפינות החשוכות באופי שלנו. זוהי ההזדמנות למצוא את הדרך הנכונה להשתחרר ממתחים מיותרים, לבחון תבניות שחוזרות על עצמן בחיים, כאלה הגורמות לכל אחד להיכנס למצבים של אי-נוחות או חיכוכים במערכות יחסים, או אולי לבחון הסדרים כספיים מסובכים עם ידידים ו/או אנשים אחרים שאיתם שבים ועושים פעם אחר פעם.

יש הרבה תקשורת ביקום, לא תמיד במילים, חלק ממנה מתקיימת אינטואיטיבית, בעיקר על נושאים חדשים. יש נטייה להשתלב בלימודים או לאפשר חינוך בהצלחה.

השבוע...

30.12 אתם קמים בעצלתיים, מקטרים ומתלוננים על כל דבר. חוסר שקט מחלחל לכל פינה, מביך מאוד. הירח בטל משעה 15:37 עד למחרת בשעה 11:48 לפני צהריים בשבת.

31.12 משעות הצהריים תוכלו לממש את התוכניות שנתקעו בשעות האחרונות. השתדלו לחפש פעילות פיזית שתרגיע את האנרגיה הגבוהה שאתם חשים וכך תמנעו ביטוי של כעס אימפולסיבי.

1.1 הישמרו והיזהרו היום במוצא פיכם, מילה מיותרת עלולה להצית ולהביא לעימות, שאין ספק שתצטערו על כך אחר-כך. זה יום בו אתם עלולים לפעול נגד עצמכם.

2.1 אתם מתרככים, חושפים בפני אחרים את הצד הרגיש שלכם, רוצים את החופש לחוות חוויות חדשות, בלי להיכנס להתחייבויות חדשות. הירח בטל משעה 22:05 בלילה עד 00:16 אחר חצות.

3.1 יש צורך לשבור את השגרה, הגישה יותר אסרטיבית ועלולה לגרום לכם להוציא לפועל ולממש דברים בחוסר רגישות. יש לכם כוח להשיג את המטרות שלכם ולהביא אותן להתפתחות עתידית, אם במישור האישי, המקצועי או הכלכלי.

4.1 ציפיות גדולות מדי זקוקות לבסיס מעשי. אתם מוכיחים עקשנות ומתקשים להתפשר. אל תערבבו בין חברות ונושאים כספיים, אלה ערכים שמתנגשים בסופו של דבר.

5.1 אתם חשים שעדיין לא מצאתם את מקומכם החברתי או המקצועי. אין זה הזמן לערוך השוואה בין ההישגים שלכם לבין ההישגים של אחרים. הירח בטל משעה 10:45 בבוקר, עד שעה 12:45 בשעות הצהריים. גישה חיובית תחזיר אור לתוך חייכם והחוויות החדשות תהיינה משמחות.

6.1 חשוב למצוא את האיזון בין מה שיש ובין הרצונות שלכם. אי-אפשר להתקדם בכמה שבילים בעת ובעונה אחת ולהגיע להישגים מושלמים. העדיפו את האופציה הבטוחה והתמקדו בה.

כלכלה ושווקים

מדד הפחד
הגרעון המתמשך בארה"ב ובאירופה מחליש את המערכת הפיננסית בעולם כולו. הוצאות יותר מהכנסות, הגורמות להרס וחורבן, עם תוצאות לא צפויות ברוב כלכלות העולם. לא נופתע אם מדד הפחד יחזור לשלוט, כשהאינדיבידואל בכל מקום יבין שאין שינוי בדרכם של המנהיגים במהלך השנים הקרובות

קצת הרהורים על המצב

ערב השנה האזרחית החדשה, 2012, אחרי שהכלכלנים הבטיחו לעולם שההתאוששות הכלכלית קרובה ונמצאת כבר באופק, אחזור על התחזית שכבר נכתבה פה לא פעם, שכל עוד המנעד בין כוכב אורנוס וכוכב פלוטו ימשיך, הכלכלה תמשיך לקרטע, לדשדש או לגלוש במדרון החלקלק בחלק מהמדינות. (מדינת ישראל ממשיכה להיות יוצאת-דופן בתחום). הריבוע בין הכוכבים צפוי להיות מדויק שבע פעמים בין חודש יוני 2012 עד לחודש מרס 2015, ורק לאחרי מכן, בהדרגה, תתחיל התאוששות אמיתית בכלכלת העולם. נכון שקשה להפנים זאת.

בין השנים 1969-1963, הגרעון בארה"ב התחיל להתרחב משמעותית. אורנוס ופלוטו היו בצמידות במזל בתולה. האזרחים דרשו שם יותר חמלה מהממשלה, דרשו את זכויות האזרח, שוויון בהצבעה, ופנייה לממשל לדאוג לגיל הזקנה ולפנסיה. התוצאה הייתה שביולי 1965 הקונגרס אישר את ההצבעה החופשית ומתן זכויות האזרח, וגם שתי תוכניות לטיפול רפואי, בעיקר למעוטי-יכולת ולמבוגרים, שנקראו MEDICAID + MEDICARE, וההוצאות של הבנק הפדרלי קפצו ב-67%!!! ומאז המגמה הזו לא נעצרה. ותחשבו על זה...

הגרעון המתמשך בארה"ב ובאירופה מחליש את המערכת הפיננסית בעולם כולו. הוצאות יותר מהכנסות, הגורמות להרס וחורבן, עם תוצאות לא צפויות ברוב כלכלות העולם. לא נופתע אם מדד הפחד יחזור לשלוט, כשהאינדיבידואל בכל מקום יבין שאין שינוי בדרכם של המנהיגים במהלך השנים הקרובות. הניסיון לתספורת באגרות החוב (כן, גם שם), יצירת כסף יש מאין, הדפסה מסיבית של כספים, המביאה גם למחלוקת בין הבנקים והממשלה.

נזכור שכוכב פלוטו ממשיך לחרוש את דרכו באיטיות במזל גדי, המסמל ממסד ישן, כזה שאולי עבר זמנו, כך שבנקים נוספים המנסים לשרוד במדינות שונות, למרות החוב ונגד ההיגיון ובלי לתקן את השיטה, יגיעו לסוף דרכם. אורנוס ופלוטו דורשים את שינוי השיטה, שינוי המערכת הכלכלית באותן מדינות והם לא יוותרו. ההתחכמויות של בנקאים וכלכלנים בניסיונות לתמרן את המספרים, ייחשפו.

הצמד הזה יעבור במנעד את המעלות 6-15 במזלות היוזמה, בהורוסקופ של ארה"ב, השמש במעלה 11 במזל סרטן וכוכב סאטורן במעלה 14 במאזניים.

האירו עם שמש במעלה 10 במזל גדי והרמז ברור. המצב הנתון לא יישאר כמו שהוא נראה עתה.

מצבן הכלכלי של ארה"ב ואירופה, עם חוב פיננסי חסר שליטה, הגיע למצב שבו דירוג האשראי שלהן ממשיך לרדת, ולא "ניפול מהכיסא" אם נשמע על ניסיון לשיתוף פעולה של מנהיגי המדינות למצוא מטבע אחד, שישרת את אירופה וארה"ב, כדי לשקם את האמון של המשקיעים בכסף. סבירות גבוהה שארה"ב תנסה להציע הצעות ורעיונות רדיקליים שישמרו את הסטטוס של הדולר. נמשיך לעקוב אחר התהליך, זה יהיה מעניין.

השווקים בחוסר-ודאות. מבט על הבורסה הישראלית מציג את כוכב נפטון על האופק המקודם = חוסר-ודאות.

בבורסה בניו-יורק כוכב סאטורן על הנפטון - מצב שמתאר התפכחות.

כוכב אורנוס ממשיך על מעלת האפס, וכל העולם בציפייה להפתעה החדשה, זו שלא ידועה או לא צפויה.

כדאי לעקוב אחרי הניסיונות לקדם טכנולוגיה אלטרנטיבית. אורנוס רוצה להיפטר מזיהום האוויר, הוא מסמל את האקולוגיה, האוויר הנקי, וכוכב פלוטו מסמל את הרפורמות, ועדיין, כוכב יופיטר במזל שור, צפוי להעלות את מצב הרוח.

הזהב ימשיך להיות האלטרנטיבה, לאור ההתפתחויות הצפויות בעולם. למרות שיש ירידה לעומת השיא שלו בתאריך 6 בספטמבר 2011, במהלך השנה הקרובה אחרי החודשים מרס-אפריל 2012 והלאה, הזהב יחזור לעלות, כשברצועת הזמן עד אז יש כמה ימים טובים במהלך ינואר הקרוב, כשכוכב מרקורי הליוצנטרי יהיה בקשת.

קצת היסטוריה: מחיר הזהב באוגוסט 1976 עמד על 99 דולר. בין 2001-1999 מחירו של הזהב היה 258 דולר. ומה מחירו היום? כך תוכלו לקבל פרופורציות. נשימה ארוכה כדאית, מאחר שהצפי הוא שהזהב ישבור שיאים חדשים במהלך השנים הבאות.

אצלנו: תג מחיר והדרת נשים

לא רק חילונים
בתהליך שהתעורר בשבועות האחרונים, אין נמצאים רק חילוניים. בקהל המפגינים והמוחים, יש גם כאלה הבאים מהצד המסורתי והחרדי השומרים על קלה כחמורה, וגם הם מתנגדים לקיצוניות

מבנה הכוכבים על מפת המדינה לאורך זמן הציג, או הציף, כל פעם בעיה חדשה שטופלה באופן נקודתי, עד שצף ועלה נושא חדש שתפס את תשומת הלב. עתה הגיע כוכב סאטורן על ציר 4-10 ונעצר לאורך זמן, ו"מודיע" עד כאן! יש בעיה! היא של כולנו, בבקשה להתמקד בה, אי-אפשר למרוח אותה אלא לטפל בה טיפול שורשי.

בתקופה האחרונה נושאי "תג מחיר" או "הדרת נשים" צפו ועלו בעוצמה. גם אם היה ניסיון לא להתמודד עם מגזר מסוים לאורך כמה שנים וכמה ממשלות, סדרת פעולות ואירועים לאורך זמן גרמה לכך שהזרקור (באדיבות התקשורת) מופנה אליהם ואי-אפשר להמשיך "לחפף" ולהתעלם מהבעיה, נקודה.

עצירת הסאטורן על ציר 4-10, הרחיבה את תחושת השייכות, הרחיבה את כל המעגלים האזרחיים מכל קצוות הקשת הפוליטית, התרבותית והחברתית במדינת ישראל. התעוררות של אזרחים, הרואים איום על אחדותה של החברה הישראלית, בזליגת ההפרדה למרחב הציבורי (בתוך הקהילות החרדיות יש הפרדה מרצון, וזו זכותם!), או באלימות של נוער אנרכיסטי בשם "תג מחיר".

כוכב סאטורן דורש פעולה במסגרת הסמכויות הקיימות, חוק וסדר של הממסד, בתוך המדינה. הוא גם זה שעוזר, במיקום הנוכחי שלו במפה, להגיע להסכמות הדדיות, למצוא דרך לשיתוף פעולה בכבוד הדדי, אבל עם הגדרות ברורות. זה יכול להיות מגובה במסמך או באמנה עליהם יחתמו סמכויות רוחניות וחילוניות, בעזרת הכוכבים על ציר 3-9. להגיע לקונצנזוס.

למעשה, זהו שילוב של כוכבים שהשפעתו תהיה מתמשכת בחודשים הקרובים, ולכן גם תאפשר טיפול שורש בבעיות מהותיות אלה ואחרות, לדעת לקבל את השוני של האחר ולכבד אותו בהדדיות.

אין הדרת נשים בתורה שלנו

לזכותה של יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', בדבריה בפורומים שונים היא שמה דגש על הצבת הגבולות, תוך שמירה על כבודו של האחר. היא הזכירה לכולם שזו המדינה שלנו, ללא הבדלים חברתיים ותרבותיים, שהמרחב הציבורי הוא של כולנו. יחימוביץ' התנגדה בנאומיה ובראיונות שנתנה לניסיון של קבוצה מסוימת לאסור על השתתפות במרחב. הדגישה שאלה מעשים לא מוסריים, לא ישראלים ולא יהודיים. ולצידה באותו מעמד, היו גם השרה לימור לבנת מהליכוד, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ועוד ח"כיות ונשים בולטות בחברה הישראלית.

מהצד השני של המתרס, הופיעה הבת של הרב עובדיה יוסף, עדינה בר-שלום, וסיפרה לקהל הרחב שהקריאה להפרדה לא הגיעה מהרבנים, אלא אלה הן תקנות של כמה עסקנים חרדים. חיזוק לדבריה שמענו מעוד אישה חרדית, הגברת יוכבד הורביץ, השייכת לזרם הליטאי, בת של רב וראש ישיבה שלא חששה להיחשף ודיברה על הנושא מזווית ראייה שלה, והזכירה בין השאר את דבורה הנביאה, שהייתה שופטת בישראל ואיש לא חשב שצריך להחליפה בגבר. הדרך של הדרת נשים אינה קיימת בתורה.

בתהליך שהתעורר בשבועות האחרונים, אין נמצאים רק חילוניים. בקהל המפגינים והמוחים, יש גם כאלה הבאים מהצד המסורתי והחרדי השומרים על קלה כחמורה, וגם הם מתנגדים לקיצוניות. אלה הוכיחו שלמדו: "לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו, שאין הברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בשביל אשתו" [בבא מציעא, נט ע"א].

בנוסף, ראינו ושמענו גם את ראש הממשלה, הרמטכ"ל, הרב הראשי של צה"ל, הנגיד סטנלי פישר שסיפר אנקדוטה אישית, ועוד הרבה גברים מכל הרבדים החברתיים והפוליטיים מצטרפים ועומדים על שמירת כבודן ועצמאותן של הנשים במדינת ישראל בכל מקום.

מי ייוותר מחוץ למחנה?

אני מאמינה שהשילוב של הכוכבים יאפשר להגיע לבירור אמיתי וכואב, מתוך מגמה לתקן את מערכות היחסים בין המגזרים השונים ולהחזיר את היציבות והאחדות עם כבוד הדדי של העם החי בציון. עם המחשבה הדמוקרטית של "חייה ותן לחיות".

כוכב סאטורן ידגיש את ההסכמה, ומי שלא יהיה מוכן להשתלב בתוך האמנה או ההסכמה ההדדית, ויעדיף להדגיש את הנושא האידיאולוגי והדתי בהקצנה, ימצא עצמו מחוץ למחנה, ולא יהיה חלק מהחברה היהודית והישראלית. להם נזכיר את "ואהבת לרעך כמוך" [ויקרא, י"ט, 19], או את דברי הלל הזקן לנוכרי שבא אליו ללמוד את התורה: "מה ששנוא עליך לחברך אל תעשה, זאת כל התורה" [מסכת שבת]. את אלה ואת אלה צריך להזכיר לאותם קיצונים הפועלים עם פרשנות לתורה שהציבור הדתי והחילוני אינו מכיר, בכוונה שעלולה לפגוע במרקם החברתי שלנו.

דרך אגב, מבנה כוכבים זה מאחד את כולנו במטרה לטפל בבעיות יסודיות שנמרחו לאורך שנים רבות, והממסד לוקח אחריות לטפל בהן ולפתור אותן בחודשים האלה ללא קיצורי-דרך.

"יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך" [רבי אליעזר, פרקי אבות].

תאריך:  30/12/2011   |   עודכן:  30/12/2011
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על-רקע ציפייתה של המעצמה האסייתית לשנת 2012, כלכלנים סינים מזהירים כי המדינה צפויה לסבול משיעור נמוך יותר של צמיחה כלכלית מאשר תשעת האחוזים הצפויים לה בשנה הבאה. לדבריהם, הממשלה צריכה גם להכין את הציבור לאפשרות של שיעורי אינפלציה גבוהים יותר.
30/12/2011  |  עופר וולפסון  |   כתבות
בסמטה נידחת וחבויה, בפינת הרחובות עקיבא וגדרה, מצאנו את מסעדת האוכל הכי ביתית של תל אביב, הידועה כ"מטבחון", ושמציעה לסועדיה תפריט ישראלי ים-תיכוני אותנטי. חשפנו בה מטעמים מגוונים של פעם, ממש כמו בבית-אימא, שעשויים כולם על טהרת החומרים הטבעיים והטריים משוק "הכרמל" הסמוך.
30/12/2011  |  ראובן לייב  |   כתבות
חיים זקן, 68, מגדולי ותיקי הקבלנים הירושלמים, עקב השבוע אחרי הפרסומים בתקשורת, על ההתנגדות לבנייה למגורים במזרח ירושלים, ואיננו מבין מה קורה. בראיון ל-News1 הוא מספר: "התחלתי לבנות בהר חומה, מעבר לקו הירוק, כבר ב-2004, איש לא צעק ולא אמר דבר. בניתי 100 דירות. בימים אלו סיימתי לבנות 44 דירות נוספות בהר חומה, כולן נמכרו ואיש לא התנגד. מכרתי דירות 4 חדרים ב-1.2 עד 1.4 מיליון שקל, דירות 5 חדרים ב-1.5 עד 1.6 מיליון שקל, ופנטהאוזים של 135 מ"ר, עם מרפסות, ב-2 מיליון שקל".
30/12/2011  |  אלעזר לוין  |   כתבות
רקדנית הבטן שבזכותה אפשר לחגוג בלי לחץ של הרבנות הקשר שבין הקומוניזם לחגיגות הענק של יוצאי ברית-המועצות ומה גורם ליהודים לקנות עצי אשוח?
30/12/2011  |  צאלה קוטלר  |   כתבות
בעשור האחרון נקלעו בתי הדין הרבניים למציאות סבוכה בעניין סמכויותיהם. על-פי החוק, מסמכותו של בית הדין לפעול בענייני נישואין וגירושין ובנושאים הכרוכים בהם. אלא שלחוק אין תמיד שיניים. לא פעם בתי הדין נאלצים להיאבק על סמכויותיהם, שמועברות באופן הדרגתי לבית המשפט לענייני משפחה.
30/12/2011  |  לילי הורוביץ  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il