חברת טלכלל, המתמחה בפתרונות תקשורת מגוונים, מציעה שירות חדשני המשלב בין תוכנת המסנג'ר ל-SMS. המערכת החדשה אשר פותחה עבור המפעילים הסלולאריים, מאפשרת לשלוח מתוך תיבת הדיאלוג של המסנג'ר הודעות SMS כמו גם לקבל הודעות שנשלחו כ- SMS לתיבת הדיאלוג של המסנג'ר.
באמצעות השירות החדש ניתן יהיה לקיים קשר גם אם לא נמצאים פיזית על יד מחשב. בפועל, באמצעות המערכת החדשה, אם נמען לא נמצא בסביבת המחשב שלו, אזי ההודעה שנשלחה אליו למסנג'ר תומר ותשלח כהודעת SMS ישירות למכשיר הסלולארי. ייחודו של הפיתוח הוא בכך שהמערכת תוכל לזהות האם הנמען נמצא עם מערכת מסנג'ר פעילה או להיפך ובהתאם לממש את פונקצית משלוח הודעת ה-SMS. המערכת כמובן תאפשר גם משלוח הודעות SMS ישירות לתיבת הדיאלוג שבמסנג'ר. הודעה אודות שיחה שלא נענתה (בדומה להודעה המתקבלת בטלפון הנייד) תתקבל במסנג'ר במקרה שההודעה הפכה ההודעה ל-SMS.
נתוני שימוש וצריכה
יואב בן יקר, מנכ"ל טלכלל מסר כי פיתוח השירות החדש כמו גם המודל העסקי, בוסס על מידע מפולח לגבי אופן השימוש של לקוחות בטווח הגילאים 10-18 בתוכנות המסנג'ר כמו גם האיי סי קיו. מהנתונים שנאספו עולה כי בטווח הגילאים המצוין, המחשב, כמו גם הטלפון הנייד הם עולם ומלואו. שניהם מספקים לקהל הצרכנים צרכים בסיסיים ובעיקר את היכולת לתקשר ללא הפסקה ובכל דרך. בן יקר טוען כי 2.5 מיליון צרכנים צעירים עושים שימוש קבוע בטלפון סלולרי והם לרב גם בעלי יכולות של הפעלת מחשב, לדבריו אחוז ניכר מתוכם שולח הודעות SMS.
דרך ההתחברות ומחיר
בן יקר מסר כי את השירות יוכלו לקבל כל מי שברשותו מכשיר סלולארי של אחת מהמפעילות המקומיות, והוא מחובר לאינטרנט ולשירותי המסנג'ר.
חברת טלכלל הוקמה בשנת 1992 כחברת ה-CALL CENTER הראשונה בישראל, ונחשבת לגדולה ולמובילה בתחום השיווק והפתרונות האינטראקטיביים. סל המוצרים של טלכלל מגוון וכולל שירותי תקשורת לחברות ובתי עסק תחת קורת גג אחת ובהם פתרונות SMS, שרותי טלמסר, IVR תכנון, בנייה והפעלת תכנים סלולאריים, פורטל תוכן בחסות בזק (500000), שירותי מרכז הזמנות המתמחה במכירות, הקמה ותפעול מוקדי CALL CENTER בשיטת OUTSOURCING, הפקת חוברות צרכנות ותפעול מדיה מפולחת וממוקדת. בחברה מועסקים כ-320 עובדים. יואב בן-יקר, הנמנה על בעלי המניות, משמש כמנכ"ל החברה.