בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
השאירו לתמיס את כיסוי העיניים
|
הגברת העיוורת של הצדק אינה מוכרת בישראל וגם לא אהודה במיוחד ● לאחרונה ראינו כי שפיטת אירוע תקיפה הנעשה על-ידי חילוני שונה משפיטת תקיפה הנעשית על-ידי אדם דתי
|
לא מוכרת בישראל [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
הגברת העיוורת של הצדק אינה מפורסמת בתרבות הישראלית. בארה"ב פסלה נמצא בפתחו של כל בית משפט והיא הסמל לצדק הוגן ושוויוני. דמותה של האלה תמיס מופיעה בגרסאות שונות, בציורים ובפסלים, אך תמיד תהיה מכוסת עיניים. הכיסוי נועד למנוע מצב בו תושפע על-ידי האדם העומד מולה, מדעות קדומות או משחיתות. מערכת משפט ה"עיוורת" לכל מלבד העובדות, היא אחד מהרעיונות החשובים ומעמודי היסוד של חברה דמוקרטית. רעיון זה מקדם מערכת צדק שוויונית וצודקת לכל אזרחיה. נראה כי הגברת איננה מוכרת בישראל וגם איננה אהודה במיוחד. התקשורת הישראלית הממסדית שותקת במקרים בהם ההטיה של מערכת המשפט בולטת ואף ישנם מקרים בהם קוראים לעשיית צדק אי-שוויוני. כאשר שנאת החרדים מעפילה על הרצון לצדק חיפוש מהיר באינטרנט מעלה התייחסות רבה מצד בלוגרים ופובליציסטים להעמדתו לדין של שלמה פוקס. הכותבים, חלקם אנשי משפט מקצועיים, מתרעמים על הרעה והסכנה בהאשמת אדם בגין הטרדה מינית מכיוון שגידף חיילת. התרעמות זו כמעט שלא באה לידי ביטוי בכלי התקשורת הגדולים. במאמר ב"ישראל השבוע" (6.1.12, "כך נבלמה פריצת חזית שלטון החוק (בינתיים)"), ממליץ דן מרגלית: "לגדוע את היד (במובן המילולי-חוקי) של כל חרדי קיצוני המטריד ילדה בדרכה לבית ספר, או יורק לעבר אמה. לעצור אותו עד תום ההליכים ולשולחו לשנים ארוכות בכלא...". תקיפה היא תקיפה והגדרתה נקבעה בחוק על-ידי הכנסת. שפיטת אזרח במדינת חוק מתבצעת על-פי העבירה בה הוא נחשד ולא על-פי הפופולריות של המגזר. שפיטת אירוע תקיפה הנעשה על-ידי חילוני שונה משפיטת תקיפה הנעשית על-ידי אדם דתי - היא הפוכה לגמרי לרעיון הדמוקרטי ומסוכנת ביותר. המצב בו האלה תמיס משתוללת ברחבי הארץ עם חרב שלופה וקוצצת ידיים של האויב התורן, איננו התרופה לחוסר שביעות הרצון מהתנהגות של חלק מהאזרחים.
|
תאריך:
|
10/01/2012
|
|
|
עודכן:
|
11/01/2012
|
|
איתמר שיאון
|
השאירו לתמיס את כיסוי העיניים
|
|
על גבו הצנום והמיוסר של בנו גלעד רוכב נעם שליט אל הכנסת. סבלו של הבן משמש לאב הציני הזה דלק לעשות למען עצמו ומשמש לו מקפצה למשכן הכנסת. מפעל ישקר שהמשיך לשלם את שכרו ולסייע לו במשך חמש שנים, גם במימון פרויקט השחרור, אינו מתאים עוד לשכמותו, השתן עלה לראשו, את האהדה הציבורית בה זכה הוא הופך להון פוליטי.
|
|
|
המושג "חופש הביטוי" עולה רבות במסגרת הדיון המורכב על מצב הדמוקרטיה בישראל. חלק מרכזי במושג זה הוא היכולת להעביר ואף לספוג ביקורת. עם זאת, המעז לבקר ארגונים לא-ממשלתיים הפעילים במסגרת הסכסוך, ארגונים שמינו עצמם ל"אבירי הדמוקרטיה וזכויות האדם", נתקל כמעט תמיד בחומת סיסמאות והשמצות, לעיתים מקוממות ולעיתים מגוחכות, כגון פשיזם, מקרתיזם ועוד. לאחר שנחבטה בחומה זו, הביקורת מבוטלת כלא הייתה. אבירי הדמוקרטיה שכחו אמנם, שאחד המרכיבים החשובים בעקרונות חופש הביטוי הוא שאי-הסכמה עם תוכן הביקורת אין משמעותה שכל ביקורת היא לא לגיטימית.
|
|
|
נועם שליט גמר אומר בנפשו לחטוף את הבמה הציבורית שעמדה לרשותו - במה שלא נועדה אלא, ואך ורק, להשיב את גלעד הביתה.
|
|
|
מתקפה ישראלית אלימה על משכן הכנסת בירושלים, איימה, השבוע לפני 60 שנה, לערער, אם לא לשתק, את אמות הספים של שלטון החוק והדמוקרטיה הצעירה של ישראל בשנותיה הראשונות.
|
|
|
בעולם התקשורתי של ה"כפר הגלובלי", פעילות תעמולה והסתה כמוה כיום כלוחמה פיזית וככל שנכיר בעובדה זו כך נוכל להבין מדוע עלינו לנטרל את האויב המסית נגדנו, ולא לעבור על-כך לסדר היום, כי בסופה של כל הסתה תהיה בדרך כלל,- -שפיכות דמים.
|
|
|
|