השבוע התבשרנו כי מדינת ישראל יוצאת לפרויקט חדש: פרויקט הרכבת אילת -תל אביב ב"עלות ראשונית" של 30 מיליארד שקלים. הממשלה החליטה וכולנו צריכים לעמוד ולמחוא כפיים לרעיון המגלומני הזה. האמנם? - אני כאזרחית אחת מבין למעלה משבעה מיליון תושבי ישראל קובעת כי הקדימות להוצאת 30 מיליארד שקל בתחום התחבורה, צריכה להיות שיפור התחבורה הציבורית, בעיקר של
רכבת ישראל ובנייה דחופה של רכבת תחתית בגוש דן. ולא שום רכבת לאילת.
רכבת תל אביב-אילת, ואוו איזה רעיון ! חלומות וחזון הם המרכיב העיקרי הדרוש למנהיגים. הנה לפנינו חזון לא מקורי של מנהיגים שהחזון רחוק מהם והכיסא אולי קרוב. הרי הרכבת היא כלי תחבורה בן 200 שנה שמשתמשים בו בהצלחה ברוב ארצות העולם ושדגמים מתקדמים שלו אצים טסים עתה בסין, יפן, גרמניה, אבו דאבי האמירויות ודגמים מאוד מוצלחים אצים טסים להם באירופה, אמריקה ושאר מדינות התרבות אנחנו מתבשרים שהינה יחד עם פעמי הבחירות (מתי?) וחריקת הכיסאות, בדיוק ברגע מרגש זה, יצאו ראש הממשלה והשר הצמוד אליו לענייני הליכוד, ישראל כץ - לבשר לנו על הנס שעומד להתחולל. רכבת תל אביב אילת. ואוו, איזה רעיון!.
אל תתבלבלו
הרכבת לאילת זו שמדברים בה 63 שנה, עומדת להיבנות (?) לא חלילה כדי שנוכל להגיע לעיר הנופש דרומית במהירות ובזול במקום בטיסה וביוקר, לא כדי לרדת בתחנות שבדרך למקומות מופלאים, לא כדי להעניק לאילת, עיר שהתדרדרה והפכה למקום מוזנח עם מאות ואולי אלפי תושבים סודנים, שנופשיה מתמעטים ותושביה ישמחו לעזוב אותה . התוכנית הגרנדיוזית בעלת התקציב הדמיוני, לא נועדה להציל את אילת.
התוכנית נועדה כדי לחזק את קשרינו עם....
סין, שככל הנראה שלחה לממשלת ישראל אותות מצוקה, על קשייה בהובלת סחורות ברחבי העולם. התשובה שנשלחת לסין היא תשובה מישראל כץ וביבי: יש פתרון!. רכבת, בעלות 30 מיליארד והרבה יותר - שתיקח סחורות סיניות מנמל אילת ותסיע אותם לנמל אשדוד משם יצאו הסחורות הסיניות למסע חופשי לכל העולם. אח, איזו הקלה אח, איזה פתרון מבריק. מה היו הסינים שבנו לאחרונה את הרכבת המהירה מכולם עם מסילת הברזל הארוכה בעולם - עושים בלעדינו?.
נראה לכם?
הממשלה שהודיעה בתחילת שבוע זה על אישור הפרויקט גם דאגה לציין שהקמת הרכבת תתחיל ברגע שמדינה נוספת - כנראה סין - תודיע כי היא משתתפת בהקמת הפרויקט ומשקיעה בו כספים. נראה לכם שמישהו מלבד אינטרסנט ישראלי בתחום הפוליטיקה הנושא עיניו לבחירות הבאות, צריך את ההשקעה העצומה ברכבת הזו?, ואם חזון המכוניות העוברות באמצעות הרכבת, מנמל אילת לנמל אשדוד לא יקרום עור וגידים - לשם מה להשקיע ברכבת 30 מיליארד שקל?. האם חוץ מזה כבר פתרו אצלנו את כל בעיות התחבורה? את הרכבת המהירה לירושלים? האוטובוסים העירוניים? רכבת ישראל והקרונות החדשים והישנים? עובדי הרכבת, השביתות, האיחורים והתאונות? תאונות הדרכים בכבישים ? זיהום האוויר? והחינוך? והדיור?.
רוני מילוא, 1993, ייזכר לרע
בין השנים 1993-1998 כיהן בתל אביב ראש עירייה מהגרועים שהיו לעיר. מסע הבחירות של
רוני מילוא היה מלהיב וסחף אחריו הרבה מצביעים תמימים ואני ביניהם. מילוא, הכריז כי הוא מבקש להיבחר לראש עירייה כדי לחולל את השינוי היינו לבנות מהר את הרכבת התחתית בתל אביב. את ההמשך אתם יודעים. רוני, פוליטיקאי משופשף, עבד על כולנו נהנה מתפקיד ראש העירייה והרכבת נשארה בחלומות. הרבה מאוד כסף נזרק מאז על תוכניות ומומחים ומשכורות וניסויים וחפירות לרכבת דלא נבנתה לא אז ולא בהמשך. האם נקיש מסיפור רוני מילוא איש הליכוד לסיפור החדש של ישראל כץ וביבי ורכבת תל אביב אילת?. כן!
גם הרכבת לאילת לא תקום, לא תבנה ולא נראה אותה אלא בחלומותינו. לא סין ולא מדינה אחרת, לא תקציב המדינה ולא תקציב הביטחון, לא יהיה כסף ולא תהיה סיבה. אז בואו נתעלם מהפנטסיה הלא אמינה הזו.