|   15:07:40
דלג
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

המוח של אובמה

נתניהו בדרך לפגישה נוספת עם נשיא ארה"ב כשהפעם סוגיית הגרעין האירני דחופה מתמיד. בשמינייה יש רוב בעד תקיפה ישראלית גם משום שאמריקה מבהירה במסרים שקטים שתימנע מהפעלת כוח. וברקע, אזהרות 'צוות החשיבה של אובמה' שלפיהן "ישראל אינה מבינה מה ההשלכות של פעולותיה הצבאית"
12/02/2012  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
מייסד CAP, ג'ון פודסטה. נפגש עם אובמה על-בסיס שבועי [צילום: AP]

פעילות מתחת לאדמה
ברק מעריך שבאמצע השנה האירנים יעבירו את פעילותם אל מתחת לאדמה, וכך העולם יאבד שליטה ויתקשה מאוד לפגוע בהם בכלים צבאיים. יעלון סבור אחרת: "כל מתקן שמוגן בידי בן אנוש, בן אנוש יודע לחדור אליו. אפשר לפגוע צבאית בכל המתקנים באירן, ואני אומר את זה מניסיוני בתפקיד רמטכ"ל

"האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם", אמרו חכמים. לפעמים, כפסע בין גאולה לחורבן. קחו למשל את המשפט הבא: "אם הפשיטה הישראלית על המשט מספקת אינדיקציה לאופן שבו דברים יכולים להשתבש כאשר ישראל מנסה להגן על גבולותיה, אזי הקהילייה הבינלאומית צריכה להיות מודאגת מאוד מכל פעולה צבאית של ישראל נגד אירן".

לו המשפט הביקורתי הזה היה יוצא, נניח, מפיו של ג'ון בולטון, שגריר אמריקני לשעבר ומגדולי תומכיה של ישראל, אזי ידידיו כאן היו נאנחים בהסכמה שקטה. דברים אכן השתבשו במשט, ולא רק העולם צריך לדאוג אלא גם הישראלים. אחרי הכול, האיש שטיפל במשט, שר הביטחון אהוד ברק, הוא גם זה שדוחף לתקיפה באירן.

אבל כשדברים שכאלה נכתבים מטעם מכון CAP או אז שבה ומתעוררת התחושה שעל הממשל של אובמה אי-אפשר לסמוך. כי מכון CAP - Center for American Progress - נתפס בדעת רבים כ'צוות סיעור המוחות של אובמה'. כלומר, לא השופר הרשמי שמבטא את עמדות הנשיא האמריקני אלא מכון אקדמי שיודע לספר מה המחשבות שעוברות לו בראש.

מה למשל? גיבוי מוחלט לביטוח הבריאות שהוביל, התנגדות גורפת לתפיסה הכלכלית של ממשל רייגן, ביקורת שיטתית על הרפובליקנים ומהלכיהם ועוד. מייסד המכון, ג'ון פודסטה, הוא דמות מרכזית במפלגה הדמוקרטית. שלוש שנים שימש ראש הסגל של ביל קלינטון בבית הלבן. כשאובמה עמד להיבחר התייצב להציע את ניסיונו ואת השקפת עולמו. אובמה קפץ על המציאה ומינה אותו לראש צוות המעבר, ומאז שומרים השניים על קשרים הדוקים. על-פי דיווחים בתקשורת האמריקנית דלתו של הנשיא פתוחה אליו, והם מתראים פעם בשבוע.

פודסטה אינו עסקן פוליטי אלא משפטן ואיש הגות המחזיק בהשקפת עולם ליברלית, שאותה הציג בספרו 'הכוח הפרוגרסיבי'. מכוח התפיסה הזו ייסד ב-2003 את CAP, מכון ש"מקדיש עצמו לשיפור חיי האמריקנים באמצעות רעיונות ופעולות פרוגרסיביים... המבקרים את המדיניות הנובעת מהערכים השמרניים". כלומר, מוסד אקדמי שמזהה עצמו עם הקצה השמאלי של המפלגה הדמוקרטית.

בשנתיים האחרונות החליפה חלקית את פודסטה בראשות המכון ניארה טנדן, גם היא חברה לשעבר בצוות הקרוב של אובמה. הקרבה האישית והאידיאולוגית הזו, כמו גם השבחים שמרעיפים ניירות העמדה של המכון על הנשיא הדמוקרט, הם שהביאו רבים למסקנה ש-CAP הוא אולי מכון עצמאי, אבל כזה שמתואם באופן הדוק למדי עם הבית הלבן.

פה ושם יש יוצאים מהכלל - למשל דרישתו של לורנס קורב, ראש ה-CIA לשעבר, שקרא לשחרור פולארד במאמר מטעם המכון - אך ככלל החפיפה כמעט מלאה. כשקוראים את הערכות המצב של המכון בכל הנוגע לישראל, מתברר לפתע מדוע הממשלה הנוכחית בישראל כל כך חשדנית כלפי הממשל. דברים ששמעו ראש הממשלה, יועציו ושריו, בשלוש השנים האחרונות בשיחות מפי האמריקנים מנוסחים שחור על גבי לבן בהמלצות של CAP.

קונספציה או אובססיה

לא מסוגלים להשתחרר מהקונספציה
גם לאחר שהמזרח התיכון התהפך על ראשו – ההמונים מפגינים, שליטים מודחים ורודנים טובחים בעמם בלי שום קשר לעניין הפלשתיני – ב-CAP לא מסוגלים להשתחרר מהקונספציה. ואולי לא בקונספציה מדובר אלא באובססיה

למשל, הוויכוח העיקרי שניטש בין הממשל והממשלה על אודות לו"ז הבעיות במזרח התיכון. ישראל, כפי שניסח בוגי יעלון, טוענת בעקביות ש"אירן היא ראש הנחש". מנגד טען הממשל: "ייתכן שהסוגיה הפלשתינית מנוצלת על-ידי כמה מנהיגים דמגוגים במזרח התיכון, אבל הדאגה הערבית מהבעיה הפלשתינית אינה המצאה. זו אבחנה ריאלית שאין ממנה מנוס, וכפי שאבחן הנשיא אובמה, מדובר בסוגיית מפתח לחוסר היציבות באזור". כך נכתב באחד מניירות העמדה של המכון.

אליבא דחברי CAP, גם גילויי ויקיליקס על הדאגה הכבדה של מנהיגי ערב מהגרעין האירני והחשש ליציבות משטריהם, ואפילו התהפוכות ההיסטוריות בעולם הערבי – לא משנים את מרכזיותה של הסוגיה הפלשתינית כשורש הבעיות. "אם נוכל לפתור את הסכסוך הישראלי-פלשתיני", טורחים חוקרי המכון להזכיר לאובמה את דבריו שלו כמועמד לנשיאות, "יהיה קל יותר למדינות ערב לתמוך בנו בסוגיות כמו עירק ואפגניסטן. הדבר גם יחליש את אירן המשתמשת בחיזבאללה וחמאס, ואולי גם יאפשר לסוריה להשתחרר מהברית עם האירנים, וכל אלה יבודדו את אירן כדי לעורר אותה למחשבה נוספת על שאיפותיה הגרעיניות".

ועוד תחזית באותה הרוח: "נכון שהעוינות לארה"ב ולישראל לא תיעלם כך סתם אם הכיבוש הישראלי יסתיים ותקום מדינה פלשתינית... ונכון גם שיש בעיות אחרות שאינן קשורות ישירות לעניין הישראלי-פלשתיני... (אבל) קבלת החלטה לגבי הסכסוך תהפוך את הטיפול בבעיות אלה לקלה יותר. הקשר בין הנושאים הוא מציאות".

במילים אחרות, גם לאחר שהמזרח התיכון התהפך על ראשו – ההמונים מפגינים, שליטים מודחים ורודנים טובחים בעמם בלי שום קשר לעניין הפלשתיני – ב-CAP לא מסוגלים להשתחרר מהקונספציה. ואולי לא בקונספציה מדובר אלא באובססיה.

לפני שבועות אחדים נאלץ המכון לסלק משורותיו חוקר שצייץ אמירות אנטישמיות בטוויטר. החוקר, זיאד ג'ילאני, הזדהה כבלוגר מטעם CAP וכתב: "הליברלים של וושינגטון (כלומר, הוא עצמו ושותפיו. א"כ) עומדים לבזבז המון זמן בהגנה על אובמה מפני ההאשמות שלא תמך מספיק באפרטהייד הישראלי". בהזדמנות אחרת הגדיר אותו ג'ילאני את תומכי ישראל בארה"ב 'מעדיפי ישראל', כלומר שהם מקדימים את האינטרסים הישראלים לאלה האמריקניים.

ג'ילאני הורחק אבל בכך לא תמה הסערה. חוגים יהודיים ביקרו חוות דעת של המכון המאשימות את השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בניסיון לדחוף את ארה"ב למלחמה עם אירן והמתארות את מדיניות ישראל ביו"ש במונחי האפליה בין לבנים לשחורים שהייתה נהוגה בארה"ב. התלונות הועברו ישירות, וכנראה לא במקרה, ליועצו החדש של אובמה לענייני יהודים, וזה השיב כי "ההתבטאויות מטרידות ואינן מייצגות את הממשל".

הפרשייה כולה פורסמה ב'וושינגטון פוסט'. בתגובת המכון נאמר: "מאז ומעולם היה CAP תומך ישראל, מחויב לתהליך שלום שיניב שתי מדינות החיות זו לצד זו בשלום כתוצאה ממשא-ומתן, ומוטרד מניסיונות אירן להתחמש בנשק גרעיני". ואשר להתבטאויות הבעייתיות, נאמר: "יש לנו אפס סובלנות לאנטישמיות ואנו מתייחסים לכל האשמה כזו במלוא הרצינות. היו כמה ציוצים בלתי הולמים של חברי צוות מחשבונות טוויטר פרטיים, והכותבים כבר התנצלו עליהם".

אבל המכון לא רק התגונן אלא גם תקף: "מאכזב שלמרות הרקורד הנקי שלנו אנו ממשיכים להתמודד עם התקפות פוליטיות שנועדו להכתים את כלל הפעילות שלנו. לא נשנה את העקרונות הפרוגרסיביים שלנו". פירוש: נכון שעובדים שלנו נקטו לשון חצי אנטישמית, אבל הדבר לא ישנה את הקו הביקורתי שלנו כלפי ישראל.

מה כולל הקו הזה? למשל מאמר שכותרתו 'הימין בישראל ובארה"ב פוגע בביטחון של ישראל וארה"ב'. ועוד ציטוט: "השמרנים בשתי המדינות מודאגים יותר מניצחונות פוליטיים בטווח הקצר מאשר מהיציבות ארוכת הטווח". האדם הסביר ישאל את עצמו בנקודה הזו מי הוא זה ואיזה הוא שמייצג את השמרנים והימין בישראל? מיהו החסיד הידוע של הכלכלה הרייגנית בישראל? האם ייתכן שמדובר בראש ממשלת ישראל, שממש בעוד שבועיים יפגוש בוושינגטון את הדמות הפוליטית שמעניקה ל-CAP את הגב הפוליטי? התשובה חיובית.

האופציות לא על השולחן
כשרה"מ מדבר עם נשיא ארה"ב הוא מתנגש עם הקו של CAP

על מי סומכים
השאלה הגורלית המונחת אפוא לפתחם של מקבלי ההחלטות היא אם לסמוך על "מרחב התמרון והגמישות" של אובמה, או, כפי שנתניהו הצהיר בכנסת לפני שבועיים, "כשמדובר באיום על עצם קיומנו אסור לנו להפקיר את עתידנו בידי אחרים. כשמדובר בגורלנו, חובתנו לסמוך רק על עצמנו"

ביבי ואובמה בדרך לפגישה נוספת, ואפשר לומר שכאשר ראש ממשלת ישראל מדבר עם נשיא ארה"ב הוא מתנגש חזיתית עם הקו של CAP. זה מבוך הייסורים שהוא עובר כבר שלוש שנים, וכנראה ימשיך לעבור עוד שנה או חמש.

צריך להגיד ביושר שגם נתניהו לא בדיוק טלית שכולה תכלת בהקשר הזה. השקפת עולמו היא אכן רפובליקנית, כלומר אנטיתזה לאובמה, וביבי יודע לשחק במגרש הפוליטי האמריקני, גם אם הוא עושה זאת בעדינות. שלא לדבר על 'הרצאת קווי 67" שהטיף לאובמה בחדר הסגלגל בשידור חי – דבר שמעט מנהיגים בעולם יעזו לעשות. נתניהו לא פראייר או שה תמים בסיפור הזה. וטוב שכך.

אבל מאחורי כל המשחקים, המתיחויות, ההשמצות ומלחמת הרעיונות מסתתר העניין הגדול ביותר. מדובר כמובן באירן. כששני המנהיגים ייפגשו בעוד שבועיים, זה יהיה הנושא שבו ידונו. נתניהו יגיע בעיצומו של מסע מדיני עמוס במיוחד. בתוך שלושה ימים וחצי הוא מתכנן לבקר אצל ידידו ג'ון הרפר בקנדה, לקבל עם אביו אות הוקרה בניו-יורק, להיפגש עם אובמה, לנאום באיפא"ק, לכבד את הנשיא פרס בטקס שיערוך לכבודו הלובי המפורסם ולהספיק לשוב לארץ לפני קריאת המגילה של פורים. הלו"ז הזה צפוף מדי ומן הסתם יתארך, אבל לא הוא החשוב אלא פערי ההשקפות שישובו ויתגלו מן הסתם כשייפגש עם אובמה.

בנייר העמדה האחרון שפרסם המכון נאמר (בקיצורים הכרחיים) כי "הנשיא חייב לקבל את מרחב התמרון ואת הגמישות ההכרחיים לנטרול אירן גרעינית... אין לכפות עליו כתונת משוגעים של קו קשוח וחד-צדדי, שיוביל לפעולה צבאית שכרגע כרוכה בסיכונים גבוהים עם סיכויים נמוכים להצלחה". אחד הנימוקים לכך הוא ש"ממשל אובמה הציב את אמריקה בעמדה חזקה בהרבה בהתמודדות מול אירן... במסלול פעולה חכם". בקיצור, אובמה מנווט את העניינים כל כך טוב בלי הפעלת כוח צבאי ומוטב כך.

העמדה הזו מתיישבת עם האמירות המקוריות של שר ההגנה פאנטה נגד הפעלת כוח צבאי, לפני שהסביר לו אהוד ברק שהאיום מחויב המציאות דווקא אם רוצים לא לממש אותו. וחשוב יותר, היא עולה בקנה אחד עם המסרים שמקבלת ישראל בערוצים השקטים ביותר ולפיהם אובמה לא באמת מתכוון להפעיל כוח צבאי. הוא אומר "כל האופציות על השולחן" אבל לא מתכוון לכך. לכל היותר, רק אם ערב הבחירות לנשיאות יהיה במצוקה בדעת הקהל הוא יורה על פעולה צבאית. עד אז נשמע הרבה מלל, ואפילו נראה החרפת סנקציות - כפי שקרה סוף-סוף בשבוע שחלף כשהושתו עיצומים נגד הבנק המרכזי של טהרן – אבל פעולה צבאית יזומה של אמריקה לא תהיה.

השאלה הגורלית המונחת אפוא לפתחם של מקבלי ההחלטות היא אם לסמוך על "מרחב התמרון והגמישות" של אובמה, או, כפי שנתניהו הצהיר בכנסת לפני שבועיים, "כשמדובר באיום על עצם קיומנו אסור לנו להפקיר את עתידנו בידי אחרים. כשמדובר בגורלנו, חובתנו לסמוך רק על עצמנו". הדילמה הזו מלווה את הממשלה הנוכחית מאז הקמתה, ואולם כעת היא הופכת מעשית מאוד, שכן לפחות על-פי שר הביטחון אהוד ברק – אותו אחד מהמרמרה – אין עוד זמן.

תמונת המצב בשמינייה

על מי סומך ביבי
בציר ירושלים-וושינגטון יש יהודים טובים, אוהבי ישראל אמיתיים, הסבורים שלמרות כל רעשי הרקע והמטענים ההדדיים יש לביבי על מי לסמוך. גם הם קשורים לאובמה אבל סבורים ש-CAP אינו שונה מכל מכון אחר. הם מציעים לנתניהו ולנו לראות דברים כהווייתם ולא להיות מושפעים מגורמים המנסים להרעיל את האווירה

אם לתמצת, כך מסתמן מערך הכוחות בשמינייה – הפורום שיקבל את ההחלטות. ברק מעריך שבאמצע השנה האירנים יעבירו את פעילותם אל מתחת לאדמה, וכך העולם יאבד שליטה ויתקשה מאוד לפגוע בהם בכלים צבאיים. יעלון סבור אחרת: "כל מתקן שמוגן בידי בן אנוש, בן אנוש יודע לחדור אליו. אפשר לפגוע צבאית בכל המתקנים באירן, ואני אומר את זה מניסיוני בתפקיד רמטכ"ל".

מרידור מדגיש בצדק שהאירנים לחוצים מהסנקציות ולכן נמנעים בעקביות מפיתוח הפצצה. הם מקדמים את כל היכולות שמסביב אבל לא את פיתוח הפצצה עצמה, ולא במקרה. כפועל יוצא, מרידור, בגין (וגם מאיר דגן כזכור) מתנגדים לתקיפה צבאית גלויה. אלי ישי ואביגדור ליברמן ככל הידוע תומכים. אחרונים נותרו ראש הממשלה והשר שטייניץ. מכיוון שהשמינייה אינה גוף רשמי שמקבל החלטות על-פי רוב ומיעוט, למעשה ההכרעה תהיה ביד נתניהו.

אפשר להעריך בביטחון שלדברים שישמע נתניהו מאובמה תהיה השפעה רבה על עמדתו הסופית. אבל כאן נכנסים שוב המשקעים של שלוש השנים האחרונות. כי גם אם אובמה יישבע לו בארבע עיניים שלעולם לא יאפשר לאירן להתגרען, איך יכול נתניהו לסמוך עליו אם ה-Think Tank ('צוות החשיבה') שלו ב-CAP אומר למשל "ישראל לא תמיד מחשבת נכונה את המשמעויות האסטרטגיות והפוליטיות של פעולותיה הצבאיות"?

התשובה היא שיש מי שרואה את הדברים אחרת לגמרי. בציר ירושלים-וושינגטון יש יהודים טובים, אוהבי ישראל אמיתיים, הסבורים שלמרות כל רעשי הרקע והמטענים ההדדיים יש לביבי על מי לסמוך. גם הם קשורים לאובמה אבל סבורים ש-CAP אינו שונה מכל מכון אחר. הם מציעים לנתניהו ולנו לראות דברים כהווייתם ולא להיות מושפעים מגורמים המנסים להרעיל את האווירה.

לגרסתם, אובמה אכן התחיל עם שתי רגליים על השולחן. בתחילת הדרך הושפע מיוצאי ממשל קלינטון (ובראשם רם עמנואל) ששמרו טינה לנתניהו מהקדנציה הראשונה. אובמה, כפי שהעיד על עצמו, דרך על כמה מוקשים במזרח התיכון, אבל מאז הפיק לקחים. ראש הסגל שלו היום הוא ג'ק לוּ, יהודי אורתודוקסי הנקי מהשקפות שמאלניות, מה שכבר משפר את הקשרים בין הלשכות. אבל אלה לא רק יועצי הנשיא אלא גם הוא עצמו, טוענים אותם פרו-ישראלים.

לראיה הם מביאים את נאומו האחרון בעצרת האו"ם, שם אומנם שב והתחייב להקמת מדינה פלשתינית, אבל כלל אמירות חיוביות מאוד מבחינתה של ישראל: "המחויבות של אמריקה לביטחון ישראל אינה ניתנת לערעור. החברות שלנו עם ישראל עמוקה ותמידית. הבה נהיה כנים: ישראל מוקפת שכנים שניהלו נגדה מלחמות חוזרות ונשנות. אזרחים ישראלים נהרגו מרקטות ומפצצות מתאבדים. ילדים ישראלים יודעים שילדים אחרים באזורם לומדים לשנוא אותם. ישראל היא מדינה קטנה אשר מנהיגי אומות גדולות פי כמה וכמה מאיימים למחוק מעל המפה.

"העם היהודי נושא נטל בן מאות שנים של הגליה והרג, וזיכרון טרי של שישה מיליון אנשים שמתו בגלל שהיו מי שהיו. אלה עובדות בלתי ניתנות להכחשה. ישראל ראויה להכרה ולקשרים נורמליים עם שכנותיה. ידידֵי הפלשתינים לא עושים להם טובה כשהם מתעלמים מהאמת הזו, ממש כפי שידידי ישראל לא עושים לה טובה כשהם מתעלמים מהצורך להתמיד בפתרון שתי המדינות", דברי אובמה באו"ם לפני חמישה חודשים.

ייתכן שבלהט אירועי ספטמבר לא ניתנה תשומת לב מספקת לדברים היפים הללו של הנשיא האמריקני. זו לפחות דעתו של אדם בולט אחד במפלגה הדמוקרטית, יהודי אוהב ישראל שלא מבין למה אובמה כל כך שנוא כאן:

"אני לא חי בעולם שלי עם אטימות לטענות של אחרים. כן, ייתכן שהוא טעה בנושא ההתנחלויות. אבל למה לא מתמקדים בדברים שאמר באו"ם. זה אחד הנאומים הפרו-ישראלים החזקים ביותר ששמעתי, ולא זכור לי נשיא אחר שדיבר כך. גם לא ג'ורג' בוש. אינך חייב לאהוב אותו, אבל תראה מה הוא עשה: אמריקה שונאת להטיל וטו במועצת הביטחון אבל הוא עשה זאת עבור מדיניות שארה"ב מתנגדת לה מאז הנשיא ג'ונסון בנושא ההתנחלויות; הממשל שלו נאבק בכל הכוח נגד התהליך החד-צדדי, כולל התחייבות להטיל וטו נוסף; שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל הגיע לרמות חסרות תקדים וגם אצלכם אומרים זאת; הוא לא קשוח אתכם יותר מאשר קונדוליזה רייס או ג'יימס בייקר. אז לעולם לא אגיד לך שאינכם צריכים לדאוג. אתם תמיד צריכים לדאוג, אבל אני שואל אותך - מי עשה את כל זה?"

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  12/02/2012   |   עודכן:  13/02/2012
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אנשי אגמון החולה הסתובבו נסערים. בכמה כלי תקשורת פורסם מחקר ולפיו עומס המבקרים באתר מביא לפגיעה בבעלי הכנף הנודדים ולהרחקתם. עובדי האגמון בגיבוי עורכי המחקר דוחים את הטענה וטוענים שממצאי המחקר סולפו, ושהאגמון נמצא בשיא פריחתו מאז ומעולם.
12/02/2012  |  יאיר קראוס  |   כתבות
שַׂלְמָה
12/02/2012  |  שושנה ויג  |   כתבות
קשה לתאר את ההתרגשות הרבה שהייתה באוויר עת פתיחת התערוכה. עד כדי כך סערו הלבבות, שטקס הברכות והדברים שנישאו שם נאלץ להמתין זמן רב עד שמעט שקטו הרוחות. לרובם, זו הייתה כעין פגישת מחזור כולל המשפחות. חלקם כבר ראה את התערוכה בגירסתה הראשונה, עת הוצגה ב"מוסד" וחלק ממנה הוצג גם בכנסת. כשצפה בה ב"מוסד" מזכיר הממשלה צבי האוזר, שאל את האחראים עליה, מדוע לא יוכלו להפוך אותה מחומר מסווג לציבור, לחומר בלתי מסווג, ולהציגה לעין כל, בגלל חשיבותה ההיסטורית והלאומית.
12/02/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
לאחרונה נפתחה לה העונה הרביעית של ה"אח הגדול", בה התגלה לכלל החברה "וולטר", כלב הנחייה מגזע לברדור רטריבר ובעליו איתם, הלוקה במחלה שהביאה אותו לידי אובדן הראייה. רבים בחברה בה אנו חיים אינם מודעים לתופעה של כלב נחייה, מהיכן מגיע, מה הכשרתו ומטרתו במתן סיוע לאדם בעל קשיי ראייה.
12/02/2012  |  מיכל אידסס-סרבקי  |   כתבות
אם בת הזוג שואלת אותך איך נראית עליה השמלה החדשה שהיא לובשת עליה בגאווה ובשמחה רבה - מותר וכדאי להחמיא גם אם מדובר בדבר שקר. אם את מארגנת מסיבת הפתעה לבן זוגך וכדי להסתיר ממנו מידע הקשור למסיבה, כגון: היכן את הולכת ולמה את כל-כך עסוקה - ניתן לשקר עד רגע האירוע למען הצלחת מימד ההפתעה. השאלה האמיתית היא מה קורה בשקרים מהותיים יותר.
12/02/2012  |  ד"ר סוזי קגן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il