|   15:07:40
  מיכאל הרשקוביץ  
פובליציסט מצדיעים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

נכי צה"ל גדלו ובגרו - ולא צריכים פטרון

אגף השיקום של משרד הביטחון מת. הוא החזיר נשמתו לבורא לאחר עשרות שנות פעילות פוריות ולאחר שיתוק ותרדמת עמוקה אליה נכנס בעשרים השנים האחרונות
20/02/2012  |   מיכאל הרשקוביץ   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: דו"ץ]

בימים אלה של קיצוץ תקציבי למשרד הביטחון, הגורם לשיבושים רציניים באימונים ולהתחמשות בכיפות ברזל, חייבים לסגור את אגף השיקום הלא מתפקד ולהחזיר לנכי צה"ל, להורים השכולים ולאלמנות את החירות והעצמאות הכלכלית, כך שיוכלו להחליט בעצמם מה טוב להם, בלא הפטרוניות הנכפית עליהם על-ידי המדינה באמצעות שלוחה הלא יוצלח והלא מתפקד - אגף השיקום!

יש לאמץ מיידית את מסקנות ועדות ברודט וגורן. אם הממשלה רוצה לאכוף אותן ולשלם דמי היוון לנכי צה"ל עד 29% נכות או 39% נכות - אדרבה, שיתנו אפשרות לכל נכה הבוחר לקבל את מלוא זכויותיו בדרך של היוון זכויותיו, להצטרף לפרויקט היוון מיוחד אשר ישחרר אותו מעולו החונק, המזיק לפעמים, והלא משקם, תמיד של אגף השיקום ויוביל אותו לדרך עצמאית וחדשה המותאמת למידותיו, על-פי שיקול דעתו הבלעדית ורצונותיו וצרכיו האישיים האמיתיים.

וכאן נפרט את דרכי הפעולה להפעלת המהלך החדש, אשר יחסוך למדינה, לפחות, מיליוני שקלים בשנה, על-ידי סגירת אגף השיקום, על שלל שלוחותיו שחלקן מתפקדות חלקית וחלקן מזיקות:

הרכב הארגון החדש אשר יטפל בנכי צה"ל

הארגון החדש אשר יטפל בנכי צה"ל, יזכה בזכות זאת במכרז, אשר יתחדש אחת לחמש שנים - עובדה אשר תאפשר להחליפו מהר, יחסית, וביעילות גדולה במידה שייפול לתרדמת ולשיתוק תפקודי במהלך טיפולו בנכי צה"ל. הארגון החדש יורכב מחברת ביטוח מובילה (והרי יושב-ראש הוועדה הפרלמנטרית, ח"כ ישראל חסון, שמונתה לבדוק את תפקוד אגף השיקום מול נכי צה"ל, טוען בעצמו כי אגף השיקום הפך מגוף משקם לגוף ביטוחי ובתור גוף ביטוחי הוא העניק את השירותים הגרועים ביותר שגוף כזה יכול היה להעניק לנכי צה"ל) ומקופת חולים מובילה, אשר תעניק את כל השירותים הרפואיים לנכי צה"ל כשירותי פרימיום, בלא צורך למתווך מיותר – אגף השיקום – אשר רק מסרבל את קבלת השירותים הרפואיים הדרושים.

אחריות קופת החולים כלפי נכי צה"ל

קהילת מבוטחי הגוף החדש תחזיק בידיה את כרטיס כלנית, אשר יאפשר לחבריו לקבל את כל התרופות אשר יזדקק להן - גם כאלה שאינן בסל הבריאות - מיידית, בלא צורך להזמינן באמצעות מרכז מידע ובלא צורך לחכות להן.

כל הטיפולים להם יזדקקו החברים יינתנו בעדיפות עליונה ותוך עשרים וארבע שעות, בלא צורך לחכות לקבלת ההפניות לטיפול ולבדיקות הרפואיות בדואר.

כרטיס כלנית יעניק ביטוח מושלם - ניתוחי, סיעודי ובריאותי - לכל משפחת החבר מדרגה ראשונה ללא תוספת תשלום.

אחריות חברת הביטוח כלפי נכי צה"ל

חברת הביטוח תהיה אחראית לכל הביטוחים הרפואיים המשלימים. כן תהיה חברת הביטוח אחראית לביטוחו של כל נכה צה"ל הנוסע לחו"ל. חברת הביטוח תעניק לכל נכי צה"ל ביטוחים אלמנטריים מקיפים בעלויות נמוכות משמעותית ממחירי השוק - מדובר על ביטוח רכב וביטוחי רכוש ועסק.

שיטת הגמול הביטוחי החדשה לנכי צה"ל

כל התשלומים המגיעים לכלל נכי צה"ל: תגמולים בגין אחוזי נכות, תגמולים מיוחדים, הלוואות לדיור או לביסוס ראשוני או כל הטבה אחרת, תשלומים בגין הזכות לרכישת רכב, דמי הבראה וכל תשלום מכל סוג אחר המגיע היום לנכי צה"ל - יהוון!

התשלום הקובע להיוון יהיה גיל תשעים. כל נכה צה"ל יקבל לידיו תשלום מהוון - אשר הבסיס לחישובו לא יהיה 3,500 שקל לחודש, כפי המצב היום, כי אם המשכורת הממוצעת במשק - כ-8,500 שקל, נכון להיום, אשר יכיל את כל התשלומים המגיעים לו ואת כל ההטבות והזכויות המגיעות לו היום על-פי פגימותיו ואחוזי נכותו.

ניצול ימי חופשה והבראה

כל חבר יקבל בתחילת כל שנה פנקס עם זיכויים לנופש, הבראה או חמי מרפא בהתאם לזכאותו. החברים ינצלו את ימי ההבראה או הטיפול המגיעים להם כרצונם וללא גורם מסחרי מתווך, אשר גוזר קופון מפעילותו, הגם שאינו יעיל ומסורבל. ישנה אפשרות שיוקם גוף מצומצם המורכב מחברים נכי צה"ל ומאנשי כספים ממשרד הביטחון, אשר ישקיעו מאמצים מיוחדים בהשגת דילי הנופש והטיפול הטובים ביותר בכלל בתי המלון והצימרים בארץ, בלא אפשרות של גזירת קופון של גוף מסחרי ומתווך הנמצא בתווך.

הפרשה לקרן נאמנות

על-פי חוק יחויב כל נכה להפריש סך של 30% מסך הפיצוי המהוון המגיע לו לצורך השקעה בבית השקעות - אשר ייבחר אף הוא במכרז - אשר ישקיע את הכספים בקרנות נאמנים, תוך חלוקת דיבידנדים שנתיים מהרווחים לחברים. כך יישמר לטובת החברים סכום לא מבוטל עם צאתם לפנסיה, סכום אשר יוכלו ליטול על חשבונו הלוואות מסובסדות עם ריבית אפסית לצרכים מיוחדים.

לא צריך טובות מאף אחד

תשלום היווני של סך הפיצוי המגיע לנכי צה"ל - כל אחד על-פי סוג פגימותיו ואחוזי נכותו - ימנע את התופעה הנלוזה של איבוד הכבוד העצמי בתחינה לרכב, הלוואה או כל צורך אחר, כפי שקורה היום. נכי צה"ל יחזרו להיות אדונים לעצמם ויחליטו בעצמם האם הם רוצים לנסוע בוולוו 2010 המגיעה להם, או שמא יסתפקו בסובארו 2000 וישאירו בכיסם את ההפרש הכספי. לא יהיו עוד תחינות להלוואות או למענקים כספיים, כי יוכלו להשתמש בכסף המגיע להם כרצונם, כאשר גם עתידם הכלכלי מובטח. פקידים אטומים יפסיקו להחליט על עתידנו ולקבוע את מצבנו, אנו ילדים גדולים ונחליט בעצמנו מה טוב לנו!

ועדות רפואיות

בוועדות הרפואיות יהיו חברים רופאים עצמאיים ולא רופאים מטעם. נכה צה"ל יוכל לצרף איתו להופעה בפני ועדה רפואית כל נציג ובא-כוח שירצה, כולל רופא מטעמו, אשר יציג את נימוקיו לחוות הדעת שנתן בפני חברי הוועדה. החלטות הוועדות הרפואיות תינתנה לכל המאוחר לאחר שלושה שבועות מיום קיום הוועדה. החלטות הוועדות תהיינה סופיות בלא יכולת ערעור של הפקיד הממונה על החלטת הוועדות הרפואיות.

נכויות מוסבות או הנובעות מהפגימות המוכרות תוכרנה מנהלית - בלא צורך לעבור ועדה רפואית נוספת - עם צירוף מסמכים רפואיים מתאימים המאמתים את התביעה בגין הפגימה או הפגיעה הנוספת, הנובעת מהפגימות המוכרות. החלטה מנהלתית זאת בפגימה הנוספת, תתקבל לכל היותר תוך שלושה שבועות על-ידי הפקיד הממונה.

פיקוח על הגוף אשר יזכה במכרז לטיפול בנכי צה"ל

תקציב הגוף החדש הממונה על הטיפול בנכי צה"ל יימצא במשרד הביטחון, כאשר שר הביטחון או סגנו יהיו אחראים אישית לתקציב זה.

בראש הגוף הביטוחי והמטפל החדש יעמוד דירקטוריון אשר יורכב מ: אנשי מקצוע מתחום הרפואה - פסיכולוג, פסיכיאטר, אורתופד ורופאים מומחים אחרים; עובדים סוציאליים; חשבים - כולל נציג ממשרד האוצר; נכי צה"ל המייצגים קבוצות פגימה בקרב הנכים. דירקטוריון זה יפקח על אופן פעילותו של הגוף הביטוחי והרפואי החדש ויתחייב להגיש מסקנות אופרטיביות אחת לשנה לשר הממונה.

מועדון נכי צה"ל

הפעם נוכל לתרגם את כוחנו המספרי, לראשונה, לכוח צרכני עצום ואפקטיבי הרבה יותר מ"חבר". כוח צרכני, אשר עוצמתו לא רק בהיותו נכה צה"ל, כי אם בהיותו בעל משאבים כלכליים גדולים ועצומים, המגיעים לא בזכות ולא בחסד. העוצמה הכלכלית של כל אחד מאיתנו תחבור ביחד לעוצמה, אשר נוכל לתרגמה בכל תחומי החיים: רשתות מזון, רשתות שיווק שונות, רכב, דיור, נסיעות, ומה לא?! השמיים הם הגבול!

ארגון נכי צה"ל

תינתן אפשרות לכלל נכי צה"ל לבחור לאיזה ארגון הם רוצים להשתייך. תינתן אפשרות ייצוגית, גם סקטוריאלית, להקמת יותר מארגון יציג אחד, אשר ייצג נאמנה את חבריו – כך שארגון כמו "ערים בלילה", המייצג את פדויי השבי וצרכיהם הייחודיים, יוכל ליהנות אף הוא מתקציבים ממשלתיים לצורך פעילותו. בתי הלוחם יופעלו אך ורק על-ידי נכי צה"ל, עם עדיפות ברורה להעסקת נכי צה"ל במסגרת הפעילות המקצועית המתבצעת שם.

יוגדר מחדש סעיף השכר של הפעילים בארגונים השונים למען חבריהם, תוך קביעת רף שכר עליון שלא יעלה על עלות שלוש משכורות ממוצעות במשק לחודש (עלות מעביד ברוטו, כולל כל ההטבות הסוציאליות ורכב צמוד במקרה הצורך) לבכיר הפעילים. הארגון שיהיה הבכיר שבין הארגונים הפעילים למען נכי צה"ל, יחויב להקים מחלקה משפטית, אשר תיתן שירותים משפטיים מקיפים לכלל נכי צה"ל בכל תחומי המשפט, מלבד בתחום הפלילי.

כל הארגונים הפעילים למען נכי צה"ל יעבדו בצוותא למען כלל הנכים, תחת מסגרת אחת. הארגונים יפעלו להפעלת ולהידוק קשרים קיימים עם ארגוני נכי צבא ונכי מלחמה ברחבי העולם. כלל הארגונים יפעלו לארח משלחות נכים ולוחמים בארץ וכן משלחות נוער יהודי בארץ, מתוך כוונה לתרום לשינוי תדמית מדינת ישראל בחו"ל - פעילות זאת תיעשה בשיתוף פעולה עם משרד ההסברה.

כלל הארגונים יפעלו לקירוב הנוער והקהילה לנכי צה"ל, תוך הפעלת פעילויות חברתיות ייחודיות לנוער ולמבוגרים בבתי הלוחם, בשיתוף נכי צה"ל - תוך העברת ערבי וימי מורשת קרב לאורחים.

בבתי הלוחם יחויבו זכייני המזון להגיש תפריטים בעלות מקסימלית של 20 שקל לארוחת בוקר, 28 שקל לארוחת צהריים או ארוחה בשרית אחרת, 5 שקל לכוס קפה, 8 שקל לכל שתייה אחרת. כריך לא יעלה יותר מ-10 שקלים.

בתי הלוחם, אשר נבנו מכספי תרומות בסך עשרות מיליוני דולרים, אשר הועברו לטובת כלל נכי צה"ל, יהיו פתוחים בצורה גורפת לכלל נכי צה"ל המשלמים דמי חבר לארגוני נכי צה"ל השונים שיהיו ולא יחייבו אפשרות כניסה, בלבד, לבתי הלוחם בתשלום נפרד של דמי חבר לבתי הלוחם. כל פעילות בבית הלוחם - כמו שחייה או שימוש במתקני הבית – תחייב את המשתמש בדמי חבר חודשיים לבית הלוחם.
בשנת תשע"ב, שנה הרת-גורל גם מבחינה ביטחונית לכלל עם ישראל ולעשרות אלפי לוחמים שתרמו מנפשם ומגופם למען ביטחון מדינת ישראל, צריכה המדינה לעבור מהפך דרמטי ביחסה ללוחמים נכי צה"ל, תוך שחרורם לאחר למעלה מ-60 שנה לדרך עצמאית, שגם תשמר את כבודם של נכי צה"ל וגם תחסוך למדינה מאות מיליוני שקלים בשנה!

הכותב הוא בוגר קרב החווה הסינית במלחמת יום כיפור. כותב הספר "מראה סדוקה" המתאר את מלחמת יום הכיפורים וקרב החווה מבעד למשקפי מפקד טנק, אשר נשלח למשימת התאבדות של חילוץ צנחני 890, שנשלחו קודם לכן למשימת התאבדות מיותרת בחווה.
תאריך:  20/02/2012   |   עודכן:  21/02/2012
מיכאל הרשקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נכי צה"ל גדלו ובגרו - ולא צריכים פטרון
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מצא חן בעיני
21/02/12 17:29
 
יוא"ב
21/02/12 22:11
2
098
21/02/12 22:22
3
צנחן
22/02/12 01:34
4
yl123
22/02/12 13:29
5
כללי
1/06/15 01:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ביירון קייטי, המנטורית העולמית, שנבחרה על-ידי מגזין 'טיים' לאחת ממאה הנשים המשפיעות בעולם, התייחסה לסכסוך הערבי ישראלי, בספרה 'אלף שמות לאושר'.
20/02/2012  |  משה חסדאי  |   מאמרים
בשבוע שעבר (15.2.12) נערך הכינוס השנתי השלישי של נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, שאורגן מטעם משרד התמ"ת. הכינוס נערך במלון פאר בדירוג חמישה כוכבים השוכן לחוף ימה של תל אביב. בכינוס השתתפו כמה מאות איש לרבות אנשי עסקים, ראשי חברות, עובדים, פקידי ציבור רבים, אנשי תקשורת ועוד.
20/02/2012  |  אלי אלון  |   מאמרים
ליעקב אילון יש הסבר נהדר להתפטרותו מהגשת מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10: המעבר לירושלים. לדברי אילון, הוא נאלץ לנסוע לבדו מדי ערב לירושלים, בעוד המהדורה כולה משודרת למעשה מגבעתיים, וזהו מצב שאינו מתקבל על הדעת. אבל מה שבאמת אינו מתקבל על הדעת, הוא הבלוף הזה ושיש מי שקונים אותו.
20/02/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בשבוע האחרון חזר ה"ניגון הסטטיסטי" שוב לכותרות. הפעם הסיבה הלא רשמית הם אירועי "הדרת נשים" ו"מאורעות בית שמש". בעבר היו לזמזום ה"ניגון" הזה סיבות אחרות ולפעמים לא היו לו סיבות ממשיות בכלל. זהו "ניגון" המזומזם פעם עם מנגינה אנטי חרדית ופעם עם מנגינה אנטי ערבית. תלוי מה הולך יותר טוב ב"שוק הציוני" הלבן והחילוני.
20/02/2012  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - דיווח שקר, מטבעות לשון, השתוללות, חיבורים, משולב והופקרו
20/02/2012  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il