|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
דנציגר. טובת הנאה גולדברג. התלונה מוצדקת

חשיפה / נציב תלונות על שופטים אליעזר גולדברג קובע:

דנציגר הסתיר ניגוד עניינים

הנציב גולדברג דן בתלונה שהגישה חברת מקור הנפקות וזכויות, שטענה: השופט דנציגר פעל תוך ניגוד עניינים כשהסתיר מידע ולפיו הוא עצמו מנהל באותה עת תביעה אישית נגד המינהל בדרישה לקבל פיצוי גולדברג פסק: התלונה מוצדקת
03/03/2012  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
בלי סנקציה
הנציב גולדברג כתב בעניינו של השופט דנציגר החלטה חשובה, המחייבת שופטים ביידוע הצדדים. לא רק כל אימת שעולה עניין אישי, הקשור במישרין להליך שבפניהם, אלא גם בכל עניין אישי שלהם - גם בהליך אחר - עם אחד הצדדים לתביעה. עם זאת, בשורה התחתונה ספק רב אם תועיל החלטתו לאיש העסקים דוד מיר (בעל השליטה בחברה המתלוננת). שכן גם גולדברג חמק בפועל מנקיטת סנקציה משמעתית נגד דנציגר. בנסיבות אלה, ומחמת חלוף הזמן, ועל-אף שהוכח כי דנציגר פעל שלא כדין, יתקשה דוד מיר לשכנע את בית המשפט העליון לקיים דיון נוסף בעניינו.

מי מנסה להסתיר
נציבות תלונות על שופטים, ובראשה השופט (אליעזר גולדברג), מנסה בימים אלה להוביל חקיקה שתאסור פרסום פומבי של הליכים וכן החלטות הנציבות בתלונות נגד שופטים. לעזרתו התגייסה הנציבה היוצאת השופטת (בדימ.) טובה שטרסברג-כהן. אם אכן תאשר הכנסת את הצעת החוק, ייאסר על בעלי דין ו/או עיתונאים לפרסם את ההחלטות, גם במקרה כמו זה שאנו מציגים ברשימה זו בעניינו של דנציגר - שבו מוכח כי שופט פעל באופן בלתי תקין ולקה בתיפקודו כשופט. מן הראוי שחברי הכנסת יהדפו את הצעת החוק המגונה, שנועדה למנוע מידע מהציבור, ולאפשר לגילדה השיפוטית לצופף שורות ולגונן זה על זה. בכל הכבוד, צריך להיות ברור גם לנציב גולדברג: לתיוג החלטתו בתלונה במילים בגדר "אישי-סודי" אין תוקף מחייב. בטח לא את הח"מ, כעיתונאי.

נציב תלונות על שופטים, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג, קובע כי שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, לא מסר מידע מהותי הנוגע אליו אישית - שהיה מחוייב על-פי דין לגלותו לצדדים בהליך משפטי שהתנהל בפניו. המדובר בהחלטה יוצאת דופן מצד הנציב, קל וחומר כאשר מדובר בתלונה נגד שופט בבית המשפט העליון.

מהחלטת גולדברג עולה, כי הסתרת המידע בפועל נגסה בזכויותיה של התובעת בתיק, חברת מקור הנפקות וזכויות בע"מ - שבשליטת איש העסקים דוד מיר - למצות את זכויותיה הדיוניות במסגרת ערעור שהגישה על החלטת בית המשפט בתביעה שהגישה נגד מינהל מקרקעי ישראל. עיקרו של המידע שהסתיר דנציגר: תביעה שהגיש הוא עצמו, נגד מינהל מקרקעי ישראל, במסגרתה דרש לקבל מהמינהל פיצויים בכסף ו/או בשווה כסף בגין קרקע שרכש באזור נתניה יחד עם שותפיו באותה עת - עו"ד דורי קלגסבלד וראש עיריית בת ים שלמה לחיאני.

השופט גולדברג בדק באופן דקדקני את התלונה שהוגשה באמצעות עו"ד פנחס (פיני) פישלר ואת תשובות דנציגר. דבר זה אינו שכיח כלל ועיקר בנציבות התלונות על שופטים, שנוהגת לעיתים קרובות מדי לח'פף תלונות נגד שופטים תוך הימנעות ממיצוי הדין עימם. הפעם, כאמור, בוצעה בדיקה יסודית. ברשימה שלהלן נפרט את עיקרי התלונה, תשובות השופט, הדיון שערך הנציב גולדברג ומסקנותיו בפרשה זו.

את מסקנותיו והחלטתו בתיק זה שניתנו ביום 20.02.12 העביר גולדברג לפרקליט התובעת עו"ד פישלר, לשופט יורם דנציגר, וכן לצדדים קשורים: נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית ביניש, מנהל בתי המשפט השופט משה גל, ושר המשפטים יעקב נאמן.
החלטה: חברת מקור הנפקות וזכויות בע"מ נ' השופט יורם דנציגר

התלונה החמורה

התלונה הוגשה בשל השתתפותו של השופט דנציגר בהליך של ערעור על החלטתו של בית המשפט המחוזי בתל אביב מיום 16.09.09, שדחה את תביעת חברת מקור הנפקות וזכויות בע"מ נגד מינהל מקרקעי ישראל. בתביעתה המקורית דורשת החברה לחייב את המינהל לשלם פיצויים בהיקף של מאות מיליוני ש"ח בגין קרקע שנלקחה ממנה שלא כדין. ביום 06.10.10 דחה הרכב השופטים – אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן ויורם דנציגר, את הערעור. פסק הדין נכתב על-ידי דנציגר עצמו. שני האחרים חתמו: אני מסכים.

בתלונה נטען, כי "במועדים שהשופט דנציגר ישב בתיק וכתב את פסק הדין... היה לשופט דנציגר, יחד עם שותפיו... אינטרס לקבל פיצויים (בקרקע או בכסף)... מאת ממ"י [המינהל] וסכסוך משפטי עמו בקשר לכך, שהחל בה"פ 788/07 בבית המשפט המחוזי תל אביב, והמשכו בהליך ע"א 7531/10 – הליך התלוי ועומד בבית המשפט העליון. השופט דנציגר ונציגי ממ"י הסתירו מהמבקשת [המתלוננת] עובדות אלו".

בתלונה נאמר עוד, כי השופט דנציגר ישב בדין וכתב את פסק הדין "בעת שהחוק אסר עליו לעשות זאת. הוא עשה זאת כאשר היה מצוי בניגוד עניינים ותוך הפרת אמונים..;" הוא לא גילה לה "כי יש לו אינטרס כלכלי מובהק וישיר – בסכסוך בינו לבין ממ"י שהיה לו באותה נקודת זמן ממש"; ולו היה מגלה זאת בזמן, "היא הייתה מציגה אותן בפני המותב ומבקשת החלטה בנדון".

המריחה של הנשיאה ביניש
ביניש. גוננה על דנציגר [צילום: פלאש 90]

החברה-המתלוננת, לאחר שנודע לה דבר ניגוד העניינים, הגישה לבית המשפט העליון בקשה לדיון נוסף על פסק הדין שניתן בפני רובינשטיין-ג'ובראן-דנציגר. בבקשתה (דנ"א 8399/10) ציינה כי המידע נודע לה "לפני מספר ימים. כן נאמר בבקשה כי אין מדובר בניגוד עניינים שולי, שכן היה לו, יחד עם שותפיו, "אינטרס כספי ממשי, מוחשי ומובהק" לקבל מהמינהל פיצויים הנאמדים בסך 60 מיליון ש"ח. מחמת זאת ביקשה החברה לבטל את פסק הדין בהסתמך על סעיף 77א(א1) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, הקובע כי שופט לא ישב בדין אם יש לו "עניין כספי ממשי או עניין אישי ממשי... בצד להליך". המתלוננת טענה, כותב גולדברג, "כי מדובר בעילת פסלות מיוחדת, שבהתקיימה חייב שופט לפסול את עצמו מלשבת בדין אף ללא הפעלת שיקול דעת".

השופט דנציגר, שנדרש לכך בהליך הנ"ל, השיב כי טענת המתלוננת מניחה "הנחה בלתי סבירה בעליל כי קבלת עמדת המדינה או מי מזרועותיה בעניין אחד, יביא את המדינה, על-אף החובות החוקיות המוטלות עליה כנאמן הציבור, לתגמל את השופט שקיבל את עמדתה בעניין אחר". ולגופו של עניין טען דנציגר:

  • "העובדה כי הייתי צד להליכים תלויים ועומדים נגד המינהל במועד בו דנתי בתיק לא יצרה אצלי משוא פנים ואיני סבור כי היא אף יצרה אפשרות ממשית לחשש למשוא פנים. פסק דיני בעניין שבנדון ניתן אך ורק על-סמך שיקולים משפטיים ענייניים ובהתבסס על הנתונים שעמדו לפני והטיעונים שנשמעו לפני המותב בו הייתי חבר. זאת ועוד, ההנחה המובלעת בבקשתה של המבקשת [המתלוננת] לפיה אימוץ עמדת המשיבה בערעור המבקשת היה משפיע על עמדת המינהל באשר למחלוקת נשוא ההליכים שהייתי צד להם הינה, בכל הכבוד, מופרכת, ספקולטיבית בעליל וחסרת כל בסיס. אין כל יסוד להניח כי הערעתי בערעור המבקשת יכולה הייתה להשפיע כהוא-זה על עמדת המינהל במחלוקת נשוא ההליכים שהייתי צד להם, ולמותר לציין כי לא הנחתי כך בזמן אמת".

דנציגר טוען עוד, כי בעת שהתנהל הדיון הנ"ל כבר הסתיימו הליכי שמיעת התיק בתביעתו האישית נגד המינהל תלוי, ועניינו האישי עמד להכרעת בית המשפט המחוזי בתל אביב. "לא היה לי כל אינטרס כלכלי ישיר במינהל או במשיבה ולא הייתה צומחת לי כל טובת הנאה ישירה או עקיפה כתוצאה מצידוד בעמדת המשיבה (המינהל) במסגרת ערעורה של המבקשת [המתלוננת]".

עמדתו של דנציגר התקבלה על-ידי הנשיא ביניש. ביום 01.08.11 החליטה ביניש לדחות את הבקשה לדיון נוסף, בקובעה, בין היתר:

  • "בין ההליך נשוא הבקשה שלפני ובין העניין שהשופט דנציגר צד לו אין כל זיקה; לא כל שכן זיקה מן הסוג המקים חשש ממשי למשוא פנים. יש לזכור כי רק חשש כאמור הינו עילה לפסילת שופט. עצם העובדה שהשופט דנציגר הוא צד להליך תלוי ועומד נגד מינהל מקרקעי ישראל בעניין אחר ושונה, אין משמעה פסלות אוטומטית של השופט לישב בתיקים בהם מעורב המינהל. לפיכך, דין הטענה להידחות מכל וכל".

דוד מיר, שנוכח שוב - מה שידוע, כי האישים הבכירים במערכת השיפוט מצופפים שורות ומגוננים זה על זה, קבל בתלונתו גם על החלטת השופטת ביניש. לטענתו, ביניש התעלמה מכך שלשופט דנציגר יש עניין כספי ממשי בצד להליך (הוא-הוא המינהל), אף כי מדובר בהליך משפטי אחר שהוא, דנציגר, אינו צד לו. לטענת מיר, שאותה העלה באמצעות החברה-המתלוננת, אין זה נכון שההליכים בענייני של דנציגר מול המינהל הסתיימו עוד קודם לדיון בערעור שהגישה המתלוננת, שכן שותפיו של דנציגר (קלגסבלד ולחיאני) הגישו ביום 17.10.10 ערעור לבית המשפט העליון על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, ואילו פסק הדין בערעור נשוא התלונה ניתן ביום 06.10.10.

דנציגר כופר בסמכות הנציב גולדברג

ביום 18.12.11 ביקש הנציב גולדברג את תגובת דנציגר. גולדברג ביקשו להתמקד בשתי עילות התלונה:


  • וכי יש לו "אינטרס כלכלי מובהק וישיר – סכסוך משפטי [בינו] לבין ממ"י שהיה [לו] באותה נקודת זמן ממש" – וזאת לא גילה.

אלא שלנציב ציפתה הפעם הפתעה: דנציגר כפר בסמכותו מלדון בתלונה, "במיוחד לאחר שבקשת המתלוננת נדחתה על-ידי כב' הנשיאה". לטענתו, "מוצה בירור טענת המתלוננת בהליך המתאים לכך". לדבריו, הטענה גם אינה עניין לתלונה לנציבות, שכן סעיף 17(5) לחוק נציב תלונות הציבור על שופטים, התשס"ב-2002 קובע, כי הנציב לא יברר תלונה שהיא "בקשה של בעל דין ששופט פלוני יפסול עצמו מלישב בדין כי קיימות נסיבות שיש בהן כדי ליצור חשש ממשי בניהול המשפט", ובוודאי שאין מקום לדון בבקשה כזאת לאחר שנדונה ונדחתה על-ידי כב' הנשיאה.

דנציגר הדגיש, כי לטעמו, הוא לא היה מצוי בניגוד עניינים כלשהו, זאת -

  • "בפרט לאור העובדה שההליך שבו אני משיב פורמלי עניינו בתביעה נגד אחת מזרועות המדינה (מינהל מקרקעי ישראל). קבלת טענת החברה משמעה כי בכל מקרה בו קיים לשופט אינטרס כלכלי כלפי אחת מזרועות המדינה, הוא יהיה מנוע מלדון בעניינים הנוגעים לאותה זרוע של המדינה ואף מנוע מלדון בכל עניין הנוגע למדינה, וזאת גם כאשר אין לעניינים אלו כל קשר או השלכה על עניינו שלו ואף אם הגורמים המעורבים הם גורמים שונים לחלוטין בתוך אותה הזרוע... סברות מופרכות מסוג זה שאין להן כל עיגון במציאות אינן מקימות עילת פסלות ואינן יוצרות חשש לניגוד עניינים. בהעדר חשש לניגוד עניינים, אין חובת גילוי" [ההדגשה במקור].

ההסתמכות של גולדברג

הנציב גולדברג דחה על הסף את תשובתו/טיעונו של דנציגר בדבר חוסר סמכות הנציב, כביכול, לדון בתלונה. "איני סבור כי מדובר בתלונה שעניינה רק בבקשת פסלות, שאותה אין הנציב מוסמך לברר לפי החוק. עניינה של התלונה היא גם בכך כי היה על כב' השופט לגלות את עובדת קיומם של הליכים משפטיים המתנהלים בינו לבין מינהל מקרקעי ישראל... השאלה אם מוטלת על שופט חובת גילוי אם לא, היא שאלה אחרת, והיא מצויה בגדר סמכות הנציב, בהיותה נוגעת להתנהלות השופט.

"לשיטתי, כותב הנציב גולדברג, "החלטת כב' הנשיאה [שדחתה את הבקשה לדיון חוזר, י.י.] בדבר העדר ניגוד עניינים המקים חשש ממשי למשוא פנים, אינה מביאה כשלעצמה למסקנה, כי גם לא הייתה מוטלת על כב' השופט חובת גילוי".

הנציב גולדברג תומך את קביעתו דנן, בעניין דנציגר, על קביעתו במקום אחר – בהסתמכו על עמדה שהציעה ד"ר לימור זר גוטמן: בין ניגוד עניינים משפטי, מכוח דיני פסלות השופט מלשבת בדין, לבין ניגוד עניינים אתי (במאמרה: "ניגוד עניינים אצל שופטים: בין דיני פסלות שופט לאתיקה"). כפי שציינה המחברת, כותב גולדברג, ניגוד עניינים אתי, להבדיל מניגוד עניינים משפטי, נוצר מקום בו יש בהתנהלות כב' השופט פגיעה במראית פני הצדק מנקודת מבט כללית-קולקטיבית של כלל הציבור שאת אמונו מבקשת מערכת השפיטה. לגישתה, ייתכנו מצבים שלא הוכרו בדיני פסלות השופט כמקיימים אחר המבן של "חשש ממשי למשוא פנים", אך עדיין נוצר בהם ניגוד עניינים אתי. במצבים אלה, מטילה האתיקה השיפוטית על השופט חובה אתית שלא להיעצר בדיני הפסלות, אלא להמשיך וליישם גם את המבחן לקביעת ניגוד עניינים אתי.

הנציב גולדברג מביא ציטוט נרחב מדבריה, שבו קובעת ד"ר זר גוטמן, באופן קטגורי:

  • "מיד כשנודע לשופט על הנסיבות היוצרות את ניגוד העניינים האתי, חובה עליו ליידע את הצדדים על-כך ובאופן ברור ומלא. על השופט להמשיך ולציין לפני הצדדים כי, למטב הבנתי, לפי דיני פסלות השופט אין עילת פסלות לפי סעיף 77א לחוק בתי המשפט, אך כיוון שלדעתו יש בישיבתו בדין במקרה זה משום פגיעה במראית פני עשיית הצדק, הוא מציין את הנסיבות לפני הצדדים. על השופט גם לציין לפני הצדדים כי פתוחה לפניהם הדרך להגיש לבית המשפט בקשת פסלות" [שם, בעמודים 444-443].

ההכרעה: דנציגר הסתיר מידע

הנציב גולדברג מאמץ, במלואה, את שיטת חובת הגילוי שמציעה ד"ר לימור זר גוטמן. על השאלה אם בנסיבות העניין התקיים "ניגוד עניינים אתי", מן הסוג שיש בו כדי להטיל על כב' השופט דנציגר חובת גילוי, "יש להשיב בחיוב" – קובע גולדברג. "אין בעיני ספק, כי העדר יידוע של המתלוננת בדבר ההליכים שמנהלים כב' השופט ושותפיו נגד המינהל מעורר חשש לפגיעה במראית פני הצדק מנקודת המבט הכללית של הציבור. לפיכך חלה עליו חובת יידוע, אף אם סבר כי קיומם של ההליכים נגד המינהל אינו מעלה עילת פסלות, ובכך לאפשר למתלוננת לטעון טענת פסלות מלכתחילה ולא בדיעבד, לאחר שהתגלו לה העובדות. יש להניח כי המתלוננת הייתה מעלה אז טענת פסלות, וכב' השופט היה דוחה את הטענה. אולם תוצאה נחזית זו לא ביטלה את חובת הגילוי, אשר כב' השופט לא עמד בה".

השופט גולדברג מסכם את הדיון ואת החלטתו בנושא זה, באופן המאותת לכלל שופטי ישראל: היזהרו והישמרו. אי-עמידה בחובת היידוע עלולה לעלות לפחות כדי עבירה מנהלית-משמעתית. וכך מסכם גולדברג (ציטוט):

כב' השופט סבור, כי יש להבחין בין מינהל מקרקעי ישראל, שהוא זרוע מזרועה של המדינה, לבין צד רגיל להליך. לדעתו, אין הגיון בכך, ששופט יהיה מנוע מלדון בתיק שבו מופיעה אחת מזרועות המדינה כל אימת שיש לו אינטרס כלכלי כלפי אותה זרוע, גם אם לדיון אין כל קשר או השלכה על עניינו שלו. אולם לדעתי, מבחן הפגיעה במראית פני הצדק, שבהתקיימו חל ניגוד עניינים אתה, הוא רחב בהיקפו, ואינו מבחין בין סוגם שונים של מתדיינים.

מסקנתי היא אפוא, כי היה על כב' השופט להביא לידיעת המתלוננת את דבר קיומם של ההליכים שניהל נגד המינהל, וכי התלונה מוצדקת.

תאריך:  03/03/2012   |   עודכן:  03/03/2012
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דנציגר הסתיר ניגוד עניינים
תגובות  [ 48 ] מוצגות   [ 48 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Rehvot
3/03/12 11:27
 
באמת
3/03/12 11:48
 
אנג'לו
3/03/12 13:34
 
ראספוטין בן מדביד
3/03/12 14:51
 
rehvot
4/03/12 09:03
 
שקראתי כאן בעיון
3/03/12 23:58
 
חגא
4/03/12 16:51
2
כלב מוכה
3/03/12 11:28
3
כלב מוכה
3/03/12 11:44
 
ראספוטין בן מדביד
3/03/12 15:01
4
אין חדש תחת השמש
3/03/12 12:17
5
בוחן
3/03/12 12:41
 
ראספוטין בן מדביד
3/03/12 15:06
6
פועה
3/03/12 13:00
 
ראספוטין בן מדביד
3/03/12 15:11
 
חיימקה שלי
3/03/12 17:40
 
פועה
3/03/12 19:40
 
שמחה
3/03/12 18:21
 
שמחה
3/03/12 19:30
7
המטומטם
3/03/12 13:08
8
ילדי בת ים
3/03/12 13:11
9
זאב מנתניה
3/03/12 13:28
10
שלומי-כלכלן
3/03/12 14:09
11
aviku
3/03/12 14:11
12
שורלה
3/03/12 14:54
13
המום
3/03/12 14:57
14
שיטת המשפט שלנו..
3/03/12 16:22
15
נמאס
3/03/12 16:56
16
אז מהי המסקנה?
3/03/12 17:27
17
נמאס
3/03/12 17:42
18
הרשל גלייכמענטש
3/03/12 17:46
 
מענדל דרייר
3/03/12 18:21
19
נאוה מטבריה
3/03/12 19:00
20
שמחה ב
3/03/12 19:06
21
אזרח הגון
3/03/12 19:30
22
לצנזור יצחק
3/03/12 20:33
23
סליחה -טעיתי
3/03/12 20:43
24
יואל קורנבלום
3/03/12 23:45
25
שוויק החייל
4/03/12 04:50
26
מכל וכול
4/03/12 05:11
27
רק בקדימה יקבלו א
4/03/12 06:23
28
מאוכזב מתריע
4/03/12 13:14
 
כהן גדול
4/03/12 19:15
 
כלב מוכה
6/03/12 06:53
 
חרד למערכת המשפט
4/03/12 19:34
29
מנסה להבין
4/03/12 13:58
30
תתפטר יה דנציגר
6/03/12 18:48
 
ראיס-פוטין בן מדב
23/03/12 19:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
באחד הפרקים היותר מוצלחים של רוק 30 הולכת ליז למון לפגישת מחזור. בתודעה שלה היא הייתה הילדה שכולם אהבו להתעלל בה, הקורבן הקבוע והמועדף של כל המקובלים: המעודדות, שחקני הפוטבול ואפילו של החנונים של מועדון השח. כשהיא מגיעה לפגישת המחזור, מגלה למון שכל המקובלים זוכרים לה כמה היא פגעה בהם עם הלשון המושחזת שלה ועם ההערות הסרקסטיות הבלתי פוסקות. מבחינתם, היא הייתה המתעללת והם היו קורבנות.
02/03/2012  |  זיו יצחקי  |   כתבות
אם לא יתרחש משהו בסדר גודל של אסון טבע, צונאמי או אירוע קוסמי, המנצח הצפוי בבחירות לנשיאות שייערכו החודש ברוסיה הוא ולדימיר פוטין. אולם מתברר שאין צורך לחכות ממש עד אחרי הבחירות, כדי לקבל תחושה כיצד תיראה המציאות ברוסיה ביום שלאחריהן.
02/03/2012  |  פזית רבינא  |   כתבות
חוק טל התפגר; ההסדר ההיסטורי של דחיית גיוס החרדים לצבא נגמר. בניתוח של הדרמה שהתחוללה אפשר להתחיל מהאנקדוטות, מהשוליים, מסימן השאלה שבתוך הסוגריים. כי מי שמודאג מהסימביוזה הלא בריאה שהתפתחה בין בתי המשפט לתקשורת יתקשה להתעלם מהתזמון של פרסום פסק הדין. שלישי, שבע בערב, שעה לפני מהדורת החדשות בטלוויזיה: ארוך מספיק כדי לאפשר למערכת החדשות לנסח את הכותרת ולעדכן את האייטם הפותח, קצר מספיק כדי שלא לאפשר לפרובוקציה התורנית של אחמדינג'אד או (להבדיל) גילה אדרעי מהרכבת לגנוב את ההצגה. זה לא שכיח. השופטים נוהגים בדרך כלל לפרסם את פסקי הדין שלהם בשעות הבוקר. האם הפעם מישהו פה חיפש כותרות?
02/03/2012  |  יהודה יפרח  |   כתבות
בימים הקרובים שיקול הדעת אינו במיטבו, יש התחלקויות מילוליות פרוידיאניות, החושפות אמת שיכולה להכאיב. הנטייה היא להתווכח ולגלוש לעימותים מילוליים, לא תבינו איך הערה שולית לכאורה הופכת בתוך שניות למדורת אש מילולית בלי פרופורציות. נסו להימנע מכך אם אפשר, ואם השיחה נדלקת עם זיקוקי דינור, זוזו הצידה, או חפשו מילים חיוביות כדי לרכך את האווירה.
02/03/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
הערת פתיח ותקציר תוכן הפרקים הקודמים: בני דור ה-X (כיום בני 40 ומעלה), כבר מובילים את התאגידים של ימינו, ומעסיקים מנהלים בני דור ה-Y (כיום בני 30 ומעלה), ואנו בעיצומו של גל כניסת דור ה-Z לשוק העבודה (כיום בני 20). הפערים ההכרתיים שבין הדורות מביאים עימם לראשונה אתגרי השתלבות המאפיינים את בני דור ה-Z. מאפייניו העיקריים של דור ה-Z הם חיים בעולם דיגיטלי, וירטואלי, עולם של היצע וזמינות עצומים של ידע ורישות חברתי, במציאות של קצב שינויים מתגבר עם עוצמה גבוהה. בהיעדר הבנה מעמיקה של מהות השינוי ויכולת תואמת לניהול השינוי, עומדים תאגידים בפני סכנת "היעלמות" בשל חוסר רלוונטיות.
02/03/2012  |  דן אלון  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il